Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Raptor77 » 31 lip 2019, 21:43

Dzięki child – w takim razie też będę kompletował sobie zestaw na przód i tył.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez darrecki » 31 lip 2019, 22:35

child napisał(a):No i sprawdziłem ten zacisk od GJ na felgach 16" i... mieści się <jupi>


Sprawdzałeś z "nowym" klockiem? Bo jeszcze może się przybliżyć do felgi.

Jeśli pasuje, to zupełnie nie widzę sensu w postępowaniu Mazdy i cięciu kosztów w hamulcach. Bo obie osie są tylko do 3, nie występuje w innych modelach czy też nawet u innych producentów (jak w przypadku tego, co jest w 6), co ogranicza dostępność i podnosi cenę dla odbiorcy końcowego.
Nie mówiąc już o jakości – przód klepie/stuka, a tył nie hamuje.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez child » 1 sie 2019, 00:20

Z klockiem nie sprawdzałem, bo nie mam do tych zacisków (założyłem, że mają inny kształt niż te do M3). Ale nie widzę, jak mogłoby się przybliżyć do felgi – zacisk miałby pójść na zewnątrz? Jak pisałem, prowadnice mają bardzo krótki skok, więc zacisk rusza się niewiele.

Dopisano 1 sie 2019, 00:32:

Tak przy okazji – miał ktoś do czynienia z przewodami hamulcowymi w stalowym oplocie? Czytałem ostatnio, że pozytywnie wpływają na modulację siły hamowania. Ma to sens w cywilnych zastosowaniach?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez darrecki » 1 sie 2019, 09:06

Jeśli sprawdzałeś przy maksymalnie wciśniętych prowadnicach jak na pierwszym zdjęciu, to oczywiście bardziej do felgi już się nie przybliży. Z czasem, gdy klocki i tarcza się zużywają zacisk delikatnie oddala się od felgi (o taką samą odległość o jaką "wyjdzie" tłoczek)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez child » 2 sie 2019, 23:16

Tak czytam sobie na forach Mazdy 6 o hamulcach i narzekają na bicie i przegrzewanie o wiele bardziej niż my :) Zaczynają mnie brać wątpliwości, czy taki swap to na pewno dobry kierunek...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez darrecki » 2 sie 2019, 23:49

6 to większe auto z większymi i mocniejszymi silnikami. Ja pierwszego roku nie narzekałem na hamulce, ale wystarczyło podnieść moc w dieslu i wyjechać na niemieckie autostrady...
Nie mówię, że standardowe hamulce są słabe – pewnie są ok do 120 koni, ale diesel 200 koni i 460 niunonów potrafi je zajechać w kilka godzin (radosnej) jazdy. Te z 6 jakoś dają radę – 3 to mniejsze i lżejsze auto od 6, więc i mniej wymagające jeśli chodzi o hamulce.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez child » 3 sie 2019, 00:20

Mam nadzieję, że masz rację. Jakie masz u siebie tarcze i klocki pod te zaciski z M6?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez nakama » 17 sie 2019, 07:38

Polecam tarcze i klocki ATE na przód i tył <ok> Nie piszczą i jakość hamowania lepsza niż na oryginalnych Ferodo. Zobaczymy tylko czy wytrzymają trochę więcej niż oryginały <co?>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2016, 15:51
Posty: 23 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM 2.0 120KM 2016 ENSO Deep Blue Crystal

Postprzez tomeq83 » 17 sie 2019, 09:59

Możesz podać numery dla potomnych?
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 18:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez Kuboboss » 18 sie 2019, 13:32

Po regeneracji zacisków i wymianie tarcz oraz klocków hamowanie mam dobre, lecz zostaje mały pasek ok 1cm z tyłu. Tarcze to power friction ds a klocki power stop z 16. Mieliście taki problem? Dziwi mnie to gdyż całość zamawiana była po nunerze VIN oraz mechanik mówił, że klocek przylega na całości.

https://zapodaj.net/8e0cf738572fc.jpg.html
Początkujący
 
Od: 11 lut 2019, 19:42
Posty: 4 (1/0)

Postprzez Gepard007 » 18 sie 2019, 18:03

Zakładając nowe klocki sprawdźcie na odwrocie współczynnik tarcia i podzielcie się z innymi informacją na forum np w: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 7&t=210398
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2019, 22:00
Posty: 44 (1/1)
Auto: Mazda CX-30 150KM 2023

Postprzez waxain » 24 sie 2019, 09:57

Po 4 miesiącach użytkowania klocków i tarcz Delphi nie mogę ich polecić. Samo hamowanie ok, ale piski przy tym na niskich prędkościach...masakra. Do tego pylenie, może nie tak duże jak na oryginałach ale za to pył trudniejszy do usunięcia. Myślę nad wymianą samych klocków przód. Tu pytanie – czy warto próbować za ponad 300zł ceramiczne (niby niepiszczące, niepylące) klocki powerstop (http://powerstop.pl/). Czy ma to sens przy pozostawieniu starych tarcz? Ma może ktoś doświadczenia z nimi?
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez darrecki » 24 sie 2019, 12:18

Warto, mam z23 i jeśli chodzi o niepylenie to są super. Z tyłu mam EBC yellow I tył brudniejszy niż przód. Pisków od 1.5r roku też nie słyszałem
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez waxain » 24 sie 2019, 20:53

darrecki napisał(a):Warto, mam z23 i jeśli chodzi o niepylenie to są super. Z tyłu mam EBC yellow I tył brudniejszy niż przód. Pisków od 1.5r roku też nie słyszałem

Dzięki za informacje :) Pomiędzy tymi z16 a z23 jest już spora różnica cenowa. A jak samą skuteczność hamowania oceniasz w stosunku do oryginałów ?
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez darrecki » 24 sie 2019, 21:17

Moje zdanie o hamulcach Mazdy (w dieslu) jest jedno – są do <dupa> i żadne klocki tego nie zmienią.
Nie wiem jak w benzynie, nie miałem przyjemności jeździć taką 3.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez nakama » 26 sie 2019, 20:46

tomeq83 napisał(a):Możesz podać numery dla potomnych?

ATE do M3 BM 2.0 120km:
klocki hamulcowe przód – 13.0460-5658.2
klocki hamulcowe tył – 13.0460-5657.2
tarcze hamulcowe przód – 24.0125-0208.1
tarcze hamulcowe tył – 24.0109-0181.1

Jeżdżę na takim zestawie już ponad 10 tys. km i jestem mega zadowolony :) Polecam!

p.s. aktualnie testuję nową M3 i tam hamulce to jakieś nieporozumienie (inaczej rozłożone siły hamowania), mam wrażenie, że to auto w ogóle nie hamuje:D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2016, 15:51
Posty: 23 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM 2.0 120KM 2016 ENSO Deep Blue Crystal

Postprzez esem » 27 sie 2019, 09:14

A jest różnica między 120 a 165KM <co?> Chyba te same klocki ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez darrecki » 27 sie 2019, 10:03

To samo
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez tomeq83 » 27 sie 2019, 17:20

Dzięki Nakama.

Właśnie w poprzedniej M3 mam klocki ATE niepylące i jestem zadowolony dlatego fajnie że słońcu do M3 BN też produkują. Napewno je zamontuje jak fabryczne skończą żywota.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 18:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez sevecc » 28 sie 2019, 08:49

ja jakiś czas temu wymieniłem na ATE (zgodnie ze sztuką pierwsze 100km delikatnie hamowanie żeby nie przegrzać) a i tak piszczą jak wściekłe – szczególnie przy niskich prędkościach

tak mnie to wkurza, że chyba zmienię na jakieś inne...

ogólnie – czy można coś takiego reklamować?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323