Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez RobertPi » 15 kwi 2020, 16:23

Jak kupowałem auto miało 16kkm i wydawało mi się, że klocki to spokojnie po 100kkm zrobią.
Rzeczywistość okazał się bardziej brutalna i mam wymieniony już i przód 45kkm i tył 49kkm.
Teraz 58kkm tył wygląda tak. Od środka jest podobnie.
1.jpg
Załączniki
2.jpg
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez MichG » 15 kwi 2020, 18:30

Cześć.
Właśnie zmieniłem klocki na przodzie przy 69 kkm. Od zewnątrz zostało ok. 4 mm okładziny, od środka ok. 3 mm. Tarcze mają jeszcze powyżej 24mm. Wymieniłem na Ferodo, takie jak na pierwszy montaż. Sama operacja szybka i prosta. Na razie nic nie piszczy i hamują OK.
Widocznie jeżdżę jak emeryt, skoro jeszcze tyle tarcz zostało :–).

Pozdrawiam,
MG
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2016, 09:40
Posty: 121 (0/2)
Skąd: Serock
Auto: Będzie: Mazda 3 ‘2024, SDN, 150KM, Exclusive-Line+Design+Driver Assistance&Sound, Zircon Sand.
Była: Mazda 3 '2017 120 KM, SDN, Sky Energy + Navi + LED SnowFlake, 2016.

Postprzez Kritik » 15 kwi 2020, 20:25

MichG napisał(a):Cześć.
Właśnie zmieniłem klocki na przodzie przy 69 kkm. Od zewnątrz zostało ok. 4 mm okładziny, od środka ok. 3 mm. Tarcze mają jeszcze powyżej 24mm. Wymieniłem na Ferodo, takie jak na pierwszy montaż. Sama operacja szybka i prosta. Na razie nic nie piszczy i hamują OK.
Widocznie jeżdżę jak emeryt, skoro jeszcze tyle tarcz zostało :–).

Pozdrawiam,
MG


generalnie tak powinno być
wewnętrzna klocka zawsze bardziej zużyta
a tarza powinna chodzić 2 komplety klocków...
tylko co bym polecam przy wymianie, to posmarować prowadnice, i sam tłoczek, wtedy wszystko na luzie chodzi, nie blokuje się, i t.d... tak, zajmie to pól godziny więcej, ale warto <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez zadra » 15 kwi 2020, 23:46

Ja dopisałbym, że tarcza powinna wytrzymać więcej niż 2 wymiany klocków – są określone minimalne grubości (jak kto woli maksymalne zużycie) ale jak kogoś stać, to może przy każdej wymianie klocków zmienić również tarcze hamulcowe..
Mogą być od tych zasad odstępstwa – kwestia indywidualnego użytkowania.
Kiedyś była zasada, że tylne klocki wymieniałeś co drugą wymianę przednich..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez child » 15 kwi 2020, 23:53

Jak kogoś stać albo jak ma BM :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Neonixos666 » 16 kwi 2020, 00:03

child napisał(a):Jak kogoś stać albo jak ma BM :P


Jak ktoś nie jeździ zwykłym autem tylko premium to go stać :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Imbeer » 10 maja 2020, 13:39

Przy serwisie hamulców przednich (przebieg 73000 i tarcze już zaczynały bić przy hamowaniu że 100km/h) zauważyłem, że dolne prowadnice zacisków (te z dodatkową gumką na nich) chodzą dużo, dużo ciężej od górnych (bez gumki), sama powierzchnia cierna klocków była też nierównomiernie zużyta (pod kątem, większe zużycie klocka bliżej blaszki sygnalizacyjnej zużycie, niż po przeciwnej stronie). Zauważyliście u siebie to samo? Prowadnice oczyściłem, nasmarowałem bremszylinderem od ATE, ale opór na prowadnicach jak był tak został (prowadnice, gumki w idealnym stanie, otwory pod piny także zostały oczyszczone).
Ostatnio edytowano 10 maja 2020, 16:04 przez Imbeer, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez child » 10 maja 2020, 13:50

Ja niczego takiego u siebie nie zauważyłem (do końca, czyli do czasu zmiany na zaciski od Mazdy 6), ale wydaje mi się, że skoro po nasmarowaniu masz dalej opór, to raczej prowadnice nie są "w idealnym stanie". Ewentualnie tłoczek mógłby działać nierówno, ale to już brzmi jak kompletny kosmos... Zresztą, skoro czujesz opór na prowadnicach i jest on nierówny, to zdecydowanie prowadnice są źródłem problemu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Imbeer » 10 maja 2020, 16:08

Tak jak napisałem, prowadnice jak nowe, cylindry w których są umieszczone czyste, zero rdzy. Po przełożeniu prowadnicy w drugi otwor zawsze jest duży opór na prowadnicy z "gumką" więc to ewidentnie jej sprawka, zastanawiam się tylko czy napuchła, czy "tak ma być". Gumowa nakładka na jednym pinie ma za zadanie ograniczać ruch zacisku, pytanie czy aż tak. Jak znajdę zużyte klocki to postaram się wrzucić zdjęcie, ale milimetr różnicy wysokości był na pewno.
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez darrecki » 10 maja 2020, 16:11

Te dolne chodzą ciężej, bo jest (ekhm) gumka na bolcu, gdzie na górze jej brak. I tak ma być, nie może być zbyt luźno, bo będzie to klekotać czy też popiskiwać przy dohamowywaniu. Jeśli klocki są nierówno zużyte, a prowadnice zacisków nie były całkiem zastane, to bardziej stawiał bym na prowadnicę klocka – wystarczy, że ten lekko zardzewieje, spuchnie i problem gotowy
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez child » 10 maja 2020, 18:16

Imbeer napisał(a):Po przełożeniu prowadnicy w drugi otwor zawsze jest duży opór na prowadnicy z "gumką" więc to ewidentnie jej sprawka, zastanawiam się tylko czy napuchła, czy "tak ma być".


Tak ma być, ja dzięki temu kiedyś zauważyłem, że założyłem na odwrót :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Imbeer » 10 maja 2020, 19:59

child napisał(a):
Imbeer napisał(a):Po przełożeniu prowadnicy w drugi otwor zawsze jest duży opór na prowadnicy z "gumką" więc to ewidentnie jej sprawka, zastanawiam się tylko czy napuchła, czy "tak ma być".


Tak ma być, ja dzięki temu kiedyś zauważyłem, że założyłem na odwrót :)


Trochę źle się wyraziłem, opór na prowadnicy z tuleją elastomerową ( :D ) jest niezależny od otworu w którym jest montowana (oczywiście końcowi zmontowałem to dobrze, czyli pin z gumką w dolny otwór). No nic, pojeździmy zobaczymy, poprzedni zestaw wytrzymał 73 tysiące, więc jak ten tyle wytrzyma to też będę zadowolony
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez child » 10 maja 2020, 20:45

Ok, to źle zrozumiałem – u mnie właśnie jak się włoży tę konrektną prowadnicę na górę, to opór jest większy, a na dole (czyli na miejscu) chodzi normalnie.

Dopisano 10 maja 2020, 20:47:

Przy okazji mi się przypomniało – ponieważ z tyłu zdarzają mi się ostatnio problemy z tłoczkami, to mam do wyboru albo regenerację, albo zmianę na hamulce z M6 do kompletu :) Pytanie do tych, którzy to robili na tyle – kupowaliście używane oryginały, czy nowe zamienniki NTY? Bo Allegro jest zasypane tymi NTY, które w dodatku mają bardzo przyzwoitą cenę, ale mam wątpliwości co do jakości.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez darrecki » 10 maja 2020, 21:39

Ja kupowałem oryginały, o NTY opinie są skrajne – od "gruz" do "w porządku"
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Imbeer » 10 maja 2020, 21:49

Swoją drogą – jak zabezpieczacie układ przed zapowietrzeniem przy wymianie zacisków – zaciskacie przewody czy jeszcze inaczej?
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez Raptor77 » 10 maja 2020, 22:39

wymiana płynu przy okazji była :D i brałem OEM zaciski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez KrzysiekWPR » 13 maja 2020, 22:12

Hejka, czy klocki z przodu lub z tyłu, lub tu i tu maja czujniki zużycia –
wyskoczy kontrolka, albo zacznie szurać głośno czy coś tego typu?
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 20:42
Posty: 103 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez RobertPi » 13 maja 2020, 22:35

Z przodu i z tyłu blaszka sygnalizacyjna. Jak zużyjesz klocki zbyt mocno piszczy. Kontrolka płynu też jest ale trzeba naprawdę wszystko mocno zjechać żeby miała szansę się zaświecić.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez fux » 16 maja 2020, 07:57

KrzysiekWPR napisał(a):Hejka, czy klocki z przodu lub z tyłu, lub tu i tu maja czujniki zużycia –
wyskoczy kontrolka, albo zacznie szurać głośno czy coś tego typu?

Goły klocek usłyszysz, blaszki raczej nie.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 19:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez ratoschlaff » 16 maja 2020, 17:21

Ta blaszka jest właśnie po to, by sygnalizować, że klocek się kończy. Podczas jazdy, dotyka tarczy hamulcowej, i wydaje irytujący dźwięk tzn. piszczy, zgrzyta i harata :) a to znaczy, że zostało ci jakieś 2mm okładziny klocka :)
Załączniki
00028VDHAF8WXXWS-C116-F4.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2015, 20:29
Posty: 39 (0/2)
Auto: Mazda 3 BM 2015
HB 2.0 120KM 6MT
SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323