Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tomeq83 » 19 mar 2020, 17:24

Dzisiaj na 3 przeglądzie przebieg 48000km dowiedziałem się że tylne tarcze są skorodowane co spowodowało nadmierne zużycie wewn. klocków i zostało 1,5mm. Tarcze i klocki do wymiany – koszt 1500zl i dowiedziałem się tyle że wymieniają prawdopodobnie na to samo badziewie.

Może ktoś polecić zamiennik (ATE?)
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 17:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez child » 19 mar 2020, 17:32

Cena z czapy więc lej na nich. Ja z tyłu założyłem klocki TRW i jestem zadowolony, tarcze mam jeszcze oryginalne (przy 149 tys. km), więc nie pomogę, ale założyłbym cokolwiek markowego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez tomeq83 » 19 mar 2020, 17:42

Cokolwiek markowego? Nie siedzę w temacie mogę się tylko sugerować ceną ;) dzięki za szybką odp.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 17:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez child » 19 mar 2020, 17:50

Ja też nie siedzę, ale pierwsze z głowy: ATE, TRW, Zimmermann (nie wiem, kto z nich robi tarcze do naszych Mazd).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez tomeq83 » 19 mar 2020, 18:05

Z allegro wynika że wszyscy. Muszę się na coś zdecydować i napewno kupię w komplecie cenowo wychodzi ATE>TRW>Zimmermann
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 17:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez Kritik » 19 mar 2020, 20:16

ja we wszystkich poprzednich autach używałem ATE
po wcześniejszych testach TRW i Brembo, ATE wypadały najlepiej
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez demonpredkosci » 20 mar 2020, 09:13

ja mam usa – kuujac ato kupilem w ameryce na zapas POWERSTOP

natomiast przy 33000km jest prawie nowy klocek
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 11:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez fux » 21 mar 2020, 09:53

Tarcze z tyłu zardzewiałe?
Zacznij tempomatu używać.

Na pierwszym komplecie zrobiłem 80 przód i 90 tył.

<serduszka>

Teraz nie pamiętam, jakie założone. Coś mi dopasowano w Intercarsie.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 18:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez child » 21 mar 2020, 11:33

fux napisał(a):Tarcze z tyłu zardzewiałe?
Zacznij tempomatu używać.


Zwłaszcza jeżdżąc po mieście ;)

Na pierwszym komplecie zrobiłem 80 przód i 90 tył.


Co tak mało? Ja z tyłu zmieniłem po 130 tys. i to nie jeżdżąc na tempomacie :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Imbeer » 21 mar 2020, 12:09

Dobra, bo już kilka razy było tu napisane o tym, że dzięki jeździe na tempomacie mniej/inaczej się zużywa hamulce, więc z ciekawości zapytam – jaki wpływ na zużycie hamulców ma jazda na tempomacie?
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 21:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez demonpredkosci » 21 mar 2020, 19:28

Januszom pewnie chodzi o to ze na drodze z ograniczeniem do 120 ustawia tempomat na 100 i z dużym prawdopodobieństwem trasę nie wiem 200km przejedzie bez użycia hamulca. A gdyby cisnal 140-150 by często hamował.

Z 3 strony jakby ustawił tempomat na 140 przy ogr do 120 to by już tempomat njc nie dal
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 11:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez dafids » 21 mar 2020, 22:17

Imbeer napisał(a):Dobra, bo już kilka razy było tu napisane o tym, że dzięki jeździe na tempomacie mniej/inaczej się zużywa hamulce, więc z ciekawości zapytam – jaki wpływ na zużycie hamulców ma jazda na tempomacie?

Zapewne taki sam jak spryskiwacz do szyb
Początkujący
 
Od: 23 paź 2019, 22:29
Posty: 26 (2/0)
Auto: Mazda 3 2.0 120KM 2016 Sport
Seat Toledo 1.2tsi 86KM '13

Postprzez RobertPi » 23 mar 2020, 15:36

Może taki, że bez tempomatu aby zwolnić wystarczy zdjąć nogę z gazu a przy włączonym trzeba nacisnąć na pedał hamulca co powinno uruchomić hamulce, tylne też.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/37)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez child » 23 mar 2020, 15:57

Czyli należy jeździć na tempomacie, żeby naciskać hamulec, żeby wyłączać tempomat? :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Imbeer » 23 mar 2020, 15:58

I do tego tempomat można wyłączyć przyciskiem xd
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 21:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez fux » 23 mar 2020, 18:59

demonpredkosci napisał(a):Januszom pewnie chodzi o to ze na drodze z ograniczeniem do 120 ustawia tempomat na 100 i z dużym prawdopodobieństwem trasę nie wiem 200km przejedzie bez użycia hamulca. A gdyby cisnal 140-150 by często hamował.

Z 3 strony jakby ustawił tempomat na 140 przy ogr do 120 to by już tempomat njc nie dal


Widzisz, gdybyś tak dobrze nie bawił się w bycie inteligentnym, to byś wiedział, że tempomat korzysta głównie z tylnej osi.
Stąg brak rdzy na tarczach i zużyte klocki.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 18:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez Imbeer » 23 mar 2020, 19:53

A więc mówimy o aktywnym tempomacie a nie poprostu tempomacie. Swoją drogą – masz gdzieś jakis materiał na ten temat? Jaki sens ma hamowanie gównie tyłem?
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 21:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez child » 23 mar 2020, 20:00

Imbeer napisał(a):Jaki sens ma hamowanie gównie tyłem?


Chronienie tylnych hamulców przed rdzą <rotfl>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez dafids » 23 mar 2020, 22:23

fux napisał(a):
demonpredkosci napisał(a):Januszom pewnie chodzi o to ze na drodze z ograniczeniem do 120 ustawia tempomat na 100 i z dużym prawdopodobieństwem trasę nie wiem 200km przejedzie bez użycia hamulca. A gdyby cisnal 140-150 by często hamował.

Z 3 strony jakby ustawił tempomat na 140 przy ogr do 120 to by już tempomat njc nie dal


Widzisz, gdybyś tak dobrze nie bawił się w bycie inteligentnym, to byś wiedział, że tempomat korzysta głównie z tylnej osi.
Stąg brak rdzy na tarczach i zużyte klocki.


Chętnie o ty przeczytam. Proszę, o jakiś artykuł , tytuł książki ,autora czy link który to potwierdzi... ponieważ ,brzmi to co najmniej jakoś nie realnie.
Początkujący
 
Od: 23 paź 2019, 22:29
Posty: 26 (2/0)
Auto: Mazda 3 2.0 120KM 2016 Sport
Seat Toledo 1.2tsi 86KM '13

Postprzez fux » 24 mar 2020, 20:32

Nie trzeba czytać; wystarczy czuć.
<glupek2>
Przysiada tył a nie nurkuje przód.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 18:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: MM4zda i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323