Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Raptor77 » 20 wrz 2019, 19:29

Założone – na razie się układają.

IMG_20190920_153500.jpg
IMG_20190920_153505.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 18:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez child » 20 wrz 2019, 22:13

U mnie po przejechaniu 500km na przednich hamulcach z Mazdy 6 (tarcze ATE, klocki EBC Green Stuff) mam następujące wrażenia:
* hamują być może lepiej, ale oczywiście jest to bardzo subiektywne
* nie piszczą :D
* na kostce nie grzechoczą w ogóle <jupi> <jupi> <jupi> <jupi> . Różne odgłosy, których doświadczałem, po prostu zniknęły po zmianie hamulców i teraz słyszę tylko opony
* mam wrażenie, że mało pylą
* po hamowaniu na maksa z okolic 100km/h śmierdzą przez chwilę <rotfl>
* nie jeździłem jeszcze po autostradzie, więc nie wiem, jak z biciem i przegrzewaniem się, ale poza tym jestem bardzo zadowolony

Tak nawiasem – jak porównam tę tylną blaszkę (przeciwpiskową) na klocku EBC z TRW, które mam z tyłu, to różnica jest diametralna na korzyść EBC. W EBC blaszka trzyma się sama i to mocno, a w TRW jakby nie smar, to by zaraz odpadła.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez KrzyzakMitsu » 21 wrz 2019, 19:04

Raptor77 napisał(a):Założone
taki przytyk, że... tarcze wyglądają na malutkie, nawet te przednie...
takie mocno nieproporcjonalne do rozmiaru koła
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez RobertPi » 21 wrz 2019, 20:26

To mnie też dopadło.
45 kkm i klocki do wymiany. W BK na fabrycznych zrobiłem 89 kkm. Tu jakaś porażka.
Ponieważ mam 1,5 i 100KM więc nie mam problemu, nie muszę mieć super klocków i tarcz jak kolega Raptor77 ( faktycznie jakieś malutkie :D ).
Kupiłem Ashiki wychodząc z założenia, że na 40 kkm nie warto inwestować zbyt dużo ( zapłaciłem 67 zł wymieniam sam ) a mam doświadczenie z tymi klockami z Hyundaia więc założyłem, że tu też będą OK.
Szukając różnych ofert przeglądałem też tarcze. Wszło mi, że 1,5 ma tarcze przód 280 mm ( zmierzone ) a w 2.0 są 295 mm. Obie wersje z tyłu mają 265 mm. Nie wiem skąd te 247 mm.
Tak na marginesie blaszki tłumiące mają uchwyty, które można delikatnie dogiąć. Wtedy nie spadają z klocków. Po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów każde, się poluzują, nawet te w EBC.
RP
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez darrecki » 22 wrz 2019, 09:04

O ile 280 mm można jako tako zrozumieć w 1.5, choć jest to produkt niszowy, więc wybór pewnie nędzny, a i ceny zapewne wysokie, to w 2.0 155 USA jakoś ciężko znaleźć logiczne wytłumaczenie. Może przy stalowych felgach w US to muszą być takie małe?

Niby idzie się w unifikacje, np deski rozdzielcze są takie same w 2 i CX3, liczniki 2, CX3, 3. Ale już hamulce w całym Skyactiv są gówniane wszędzie, a i tak jest ich że 4 rodzaje! Pisząc o przodzie, to 6 i CX5 dzielą wspólnie tarcze, ale już nie zaciski i klocki. W 3 mimo, że hamulce z 6 pasują nawet do 16 (udowodnione), to już są całkowicie inne. I jeszcze można spotkać te 280mm...
Nie wiem jak wygląda sprawa w CX3, pewnie też przekombinowali i nie pasuje z jakiejkolwiek innej Mazdy. W 2 zaś są 4 szpilki i 260mm – wiem, bo musiałem zmienić po 30 tyś mil...
O tylnych hamulcach nie będę się wypowiadał, tam jest jeszcze bardziej nasrane.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Raptor77 » 22 wrz 2019, 09:19

@KrzyakMitsu
Pod 19" dopiero 345 wygląda normalnie
IMG_20170729_201146.jpg


@RobertPi
Mam auto USDM Mexico I niestety jak napisał Darrecki nakombinowali i dali 247 z tyłu i 280 z przodu.

Gdyby były tarcze 295 i klocki normalnie dostępne to bym nie kombinował – a tak musiałbym ściągać klocki z US bo nie ma u nas odpowiedników (szukałem ale nic nie pasuje) – cena ok. 500-600zl. Sumarycznie wymiana wyszła drożej ale mam już spokój z hamulcami :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 18:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez child » 22 wrz 2019, 10:59

darrecki napisał(a): Ale już hamulce w całym Skyactiv są gówniane wszędzie, a i tak jest ich że 4 rodzaje! Pisząc o przodzie, to 6 i CX5 dzielą wspólnie tarcze, ale już nie zaciski i klocki. W 3 mimo, że hamulce z 6 pasują nawet do 16 (udowodnione), to już są całkowicie inne. I jeszcze można spotkać te 280mm...


Może kombinują, bo im ciągle szajs wychodzi? ;)

Dopisano 22 wrz 2019, 12:01:

Raptor77 napisał(a):Sumarycznie wymiana wyszła drożej ale mam już spokój z hamulcami :)


Tak z ciekawości – ile ci wyszła wymiana? Bo mnie zaciski z Mazdy 6 przód kosztowały 200zł (żeby było śmiesznie – jeden 150zł, a drugi 50zł), do tego lakier jakieś 15zł no i trochę własnej roboty. Nie liczę części eksploatacyjnych, bo i tak bym je musiał wymienić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Raptor77 » 22 wrz 2019, 11:20

Zaciski (4 szt.) z jarzynami i przesyłką 300, tarcze, klocki, płyn hamulcowy, filtry (oleju, powietrza, kabinowy węglowy), gumki do zacisków (rozebrane i złożone na nowych) – 1075, olej 150 (poprzednia wymiana 2 lipca – 10kkm temu :| ) – łącznie części 1525 – dobrze że robociznę rozliczam w barterze <rotfl> .

Gdybym wziął gładkie tarcze byłoby 180zl taniej.

Klocki i tarcze przód miałem i tak robić – jakieś 800-900 pewnie by wyszło przy wersji USDM.

Jeszcze świece i 10k km spokoju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 18:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez KrzyzakMitsu » 22 wrz 2019, 20:15

child napisał(a):Może kombinują, bo im ciągle szajs wychodzi?

To trochę mnie zaskakuje, bo akurat na hamulce w mojej 5 nie narzekam. Z tego co widzę to są identyczne jak w mondeo 4gen, w każdym razie kolega w swoim 2.0tdci takie same ma – kropka w kropkę.
Więc nie ma co kombinować – można smiało dawać te zestawy, bo skuteczność jest bardzo dobra.
Przód zdaje się jest 300mm a tył też podobnie, tyle że wielkości klocków a więc i powierzchnia cierna są inne.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez darrecki » 22 wrz 2019, 21:53

Do skyactiv nie pasuje nic co nie jest skyactiv. A cały układ hamulcowy (no prawie, bo tył z 6 przed liftem jest innego producenta) w sky just konstrukcją Mazdy. 5 zrobili jeszcze za czasów współpracy z Fordem, więc może dlatego to hamuje poprawnie.
Gdyby pasowało coś sprzed ery skyactiv, to włożył bym hamulce z mps i problemy by się skończyły.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez child » 22 wrz 2019, 22:10

Jak miałem BK, to przez 110kkm tarcze wymieniałem raz. I nie wiedziałem, co to bicie na kołach :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez RobertPi » 23 wrz 2019, 19:55

Ja z BK będę się powtarzał ale pierwsze klocki przód 89 kkm, tył 187 kkm.
Auto po 256 kkm sprzedałem na fabrycznych tarczach. I nie były to listki.

darrecki napisał(a):O ile 280 mm można jako tako zrozumieć w 1.5, choć jest to produkt niszowy, więc wybór pewnie nędzny, a i ceny zapewne wysokie...

Spokojnie, przeglądałem wiele ofert i tylko w jednym sklepie znalazłem kilka gdzie 280 vs 295 wychodzą najczęściej taniej np. TRW 153/153, Bosch 155/265, Delphi 157/157, Zimmermann 185/222, ATE 212/214. Tych droższych nie wpisuję bo trudno je porównać.
Wychodzi na to, że z 280 nie jest tak źle jak mogłoby się wydawać.
RP
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez child » 23 wrz 2019, 21:07

Miałem okazję przejechać się krótko po autostradzie i zrobić dwa próbne hamowania: 180 – 120 i 140 – 100. I tutaj widzę dużą różnicę na korzyść nowego zestawu – auto zwalnia jak dzikie (oczywiście subiektywnie). Nie ma też bicia, więc start jest dobry – zobaczymy, co będzie się działo z czasem.

Jeszcze zostawię tu zestaw informacji dot. moich kolejnych zestawów – łatwiej mi będzie szukać za jakiś czas ;)

* oryginały (Ferodo) – do przebiegu 43 tys., zużyte tarcze i klocki, bicie
* tarcze Zimmeran, klocki TRW – do przebiegu 107 tys. (przejechane 64 tys.), zużyte tarcze i klocki (ale tak na maksa), bicie, przegrzane tarcze
* tarcze ATE, klocki Brembo – do przebiegu 138 tys. (przejechane 31 tys.), klocki 3mm (czyli jeszcze można było trochę jeździć, ale niewiele), tarcze mniej więcej 24 mm (czyli zużyte w połowie), bicie (ale mniejsze niż na wcześniejszych zestawach)
* zaciski z Mazdy 6, tarcze ATE, klocki EBC Green Stuff – obecnie, na razie przejechane może 600 km
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez duzers » 8 paź 2019, 13:24

Mam przejechane 40 tyś. Czy powinienem wymienić także tarcze czy wystarczy tylko klocki?
Mam też problem z jednym kołem. Od paru dni przy hamowaniu szura tylne koło i górna część tarczy jest bardziej wytarta.
Dołączyłem zdjęcie tej tarczy.
Załączniki
photo_2019-10-08_13-54-29.jpg
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2016, 17:04
Posty: 44 (1/0)
Auto: Mazda 3 BM Enso HB 2016

Postprzez child » 8 paź 2019, 16:06

duzers napisał(a):Mam przejechane 40 tyś. Czy powinienem wymienić także tarcze czy wystarczy tylko klocki?


Zarówno tarcze, jak i klocki wymienia się w zależności od stanu, a nie przebiegu. Ja przy tym przebiegu (43. tys. km) musiałem wymienić i jedno i drugie, ale ten fakt nic nie mówi o tym, jak jest u ciebie. Wybierz się do mechanika/ASO i niech ci pomierzą grubość (możesz też przy okazji przeglądu, jeśli masz niedługo).

Mam też problem z jednym kołem. Od paru dni przy hamowaniu szura tylne koło i górna część tarczy jest bardziej wytarta.


Najprawdopodobniej jakiś okruch czegoś twardego (kamyczek?) dostał się między klocek a tarczę i trze. Trzeba pewnie zdjąć zacisk i wyczyścić klocki (to możesz zrobić przy okazji wizyty u mechanika celem pomierzenia tarcz i klocków).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez demson » 9 paź 2019, 08:02

Wczoraj na pokład wjechał nowy komplet tarcz i klocków na przód i tył plus do tego wymiana płynu hamulcowego.

Przód: Tarcze EBC ultimax i klocki EBC Greenstuff
Tył: tarcze ATE i klocki EBC ultimax

Płyn: Motul DOT 5.1

Pojeździmy, zobaczymy..
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2018, 16:54
Posty: 36 (0/1)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM Skyactiv-D MT

Postprzez child » 15 paź 2019, 20:09

Przejechałem na hamulcach z Mazdy 6 niecałe 2 tys. km. Obserwacje:

* tarcze równe, gładki i niezużyte (wiem, że mało przejechane, ale ciekawe, czy to samo można powiedzieć o oryginałach po takim przebiegu)
* pojeździłem po autostradzie, miałem parę mocnych hamowań (ale nie ekstremalnych). Przy mocnym hamowaniu pojawiało się huczenie (niezbyt mocne). Na tarczach nie widać śladów przegrzania.
* ogólne wrażenie – jakby szybciej łapały. Może to kwestia krótszego skoku prowadnic.

Ktoś mnie prosił o zdjęcie pokazujące jak zaciski wyglądają w środowisku naturalnym, więc wrzucam (felgi koloru gunmetal dirt ;))
Załączniki
mazda_3_zacisk.jpg
Zacisk z Mazdy 6 na kole
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez RobertPi » 16 paź 2019, 07:38

child napisał(a):Przejechałem na hamulcach z Mazdy 6 niecałe 2 tys. km. Obserwacje:

* tarcze równe, gładki i niezużyte (wiem, że mało przejechane, ale ciekawe, czy to samo można powiedzieć o oryginałach po takim przebiegu)...


Kupując w zeszłym roku auto zwracałem między innymi uwagę na stan hamulców. Auto 4 lata eksploatacji i 16kkm przebiegu zawsze budzi wątpliwości. Ale tarcze i klocki wyglądały jak na aucie w salonie. Praktycznie zero zużycia. Jak Darrecki twierdzi tył u nas nie hamuje , ale przód? Poprzednia właścicielka pewnie wcale nie używała hamulca :D .
A tak na poważnie to stan będzie zależał od stylu jazdy i sposobu eksploatacji. Pewnie znaleźliby się tacy co zajeżdżą hamulce w kilka dni.
RP
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez ratoschlaff » 25 paź 2019, 17:31

Witam! Na liczniku mam prawie 70000km i przymierzam się do zmiany tarcz i klocków przód i tył. Jaki zestaw polecacie? Jakie macie doświadczenia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2015, 19:29
Posty: 39 (0/2)
Auto: Mazda 3 BM 2015
HB 2.0 120KM 6MT
SkyPassion

Postprzez child » 25 paź 2019, 17:34

Tak szybko ci się zużył tył (łącznie z tarczami)?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323