Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM
child napisał(a):No i sprawdziłem ten zacisk od GJ na felgach 16" i... mieści się
Sprawdzałeś z "nowym" klockiem? Bo jeszcze może się przybliżyć do felgi.
Jeśli pasuje, to zupełnie nie widzę sensu w postępowaniu Mazdy i cięciu kosztów w hamulcach. Bo obie osie są tylko do 3, nie występuje w innych modelach czy też nawet u innych producentów (jak w przypadku tego, co jest w 6), co ogranicza dostępność i podnosi cenę dla odbiorcy końcowego.
Nie mówiąc już o jakości – przód klepie/stuka, a tył nie hamuje.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Z klockiem nie sprawdzałem, bo nie mam do tych zacisków (założyłem, że mają inny kształt niż te do M3). Ale nie widzę, jak mogłoby się przybliżyć do felgi – zacisk miałby pójść na zewnątrz? Jak pisałem, prowadnice mają bardzo krótki skok, więc zacisk rusza się niewiele.
Dopisano 1 sie 2019, 00:32:
Tak przy okazji – miał ktoś do czynienia z przewodami hamulcowymi w stalowym oplocie? Czytałem ostatnio, że pozytywnie wpływają na modulację siły hamowania. Ma to sens w cywilnych zastosowaniach?
Dopisano 1 sie 2019, 00:32:
Tak przy okazji – miał ktoś do czynienia z przewodami hamulcowymi w stalowym oplocie? Czytałem ostatnio, że pozytywnie wpływają na modulację siły hamowania. Ma to sens w cywilnych zastosowaniach?
Jeśli sprawdzałeś przy maksymalnie wciśniętych prowadnicach jak na pierwszym zdjęciu, to oczywiście bardziej do felgi już się nie przybliży. Z czasem, gdy klocki i tarcza się zużywają zacisk delikatnie oddala się od felgi (o taką samą odległość o jaką "wyjdzie" tłoczek)
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Tak czytam sobie na forach Mazdy 6 o hamulcach i narzekają na bicie i przegrzewanie o wiele bardziej niż my Zaczynają mnie brać wątpliwości, czy taki swap to na pewno dobry kierunek...
6 to większe auto z większymi i mocniejszymi silnikami. Ja pierwszego roku nie narzekałem na hamulce, ale wystarczyło podnieść moc w dieslu i wyjechać na niemieckie autostrady...
Nie mówię, że standardowe hamulce są słabe – pewnie są ok do 120 koni, ale diesel 200 koni i 460 niunonów potrafi je zajechać w kilka godzin (radosnej) jazdy. Te z 6 jakoś dają radę – 3 to mniejsze i lżejsze auto od 6, więc i mniej wymagające jeśli chodzi o hamulce.
Nie mówię, że standardowe hamulce są słabe – pewnie są ok do 120 koni, ale diesel 200 koni i 460 niunonów potrafi je zajechać w kilka godzin (radosnej) jazdy. Te z 6 jakoś dają radę – 3 to mniejsze i lżejsze auto od 6, więc i mniej wymagające jeśli chodzi o hamulce.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Po regeneracji zacisków i wymianie tarcz oraz klocków hamowanie mam dobre, lecz zostaje mały pasek ok 1cm z tyłu. Tarcze to power friction ds a klocki power stop z 16. Mieliście taki problem? Dziwi mnie to gdyż całość zamawiana była po nunerze VIN oraz mechanik mówił, że klocek przylega na całości.
https://zapodaj.net/8e0cf738572fc.jpg.html
https://zapodaj.net/8e0cf738572fc.jpg.html
Po 4 miesiącach użytkowania klocków i tarcz Delphi nie mogę ich polecić. Samo hamowanie ok, ale piski przy tym na niskich prędkościach...masakra. Do tego pylenie, może nie tak duże jak na oryginałach ale za to pył trudniejszy do usunięcia. Myślę nad wymianą samych klocków przód. Tu pytanie – czy warto próbować za ponad 300zł ceramiczne (niby niepiszczące, niepylące) klocki powerstop (http://powerstop.pl/). Czy ma to sens przy pozostawieniu starych tarcz? Ma może ktoś doświadczenia z nimi?
darrecki napisał(a):Warto, mam z23 i jeśli chodzi o niepylenie to są super. Z tyłu mam EBC yellow I tył brudniejszy niż przód. Pisków od 1.5r roku też nie słyszałem
Dzięki za informacje Pomiędzy tymi z16 a z23 jest już spora różnica cenowa. A jak samą skuteczność hamowania oceniasz w stosunku do oryginałów ?
Moje zdanie o hamulcach Mazdy (w dieslu) jest jedno – są do i żadne klocki tego nie zmienią.
Nie wiem jak w benzynie, nie miałem przyjemności jeździć taką 3.
Nie wiem jak w benzynie, nie miałem przyjemności jeździć taką 3.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
tomeq83 napisał(a):Możesz podać numery dla potomnych?
ATE do M3 BM 2.0 120km:
klocki hamulcowe przód – 13.0460-5658.2
klocki hamulcowe tył – 13.0460-5657.2
tarcze hamulcowe przód – 24.0125-0208.1
tarcze hamulcowe tył – 24.0109-0181.1
Jeżdżę na takim zestawie już ponad 10 tys. km i jestem mega zadowolony Polecam!
p.s. aktualnie testuję nową M3 i tam hamulce to jakieś nieporozumienie (inaczej rozłożone siły hamowania), mam wrażenie, że to auto w ogóle nie hamuje:D
Dzięki Nakama.
Właśnie w poprzedniej M3 mam klocki ATE niepylące i jestem zadowolony dlatego fajnie że słońcu do M3 BN też produkują. Napewno je zamontuje jak fabryczne skończą żywota.
Właśnie w poprzedniej M3 mam klocki ATE niepylące i jestem zadowolony dlatego fajnie że słońcu do M3 BN też produkują. Napewno je zamontuje jak fabryczne skończą żywota.
ja jakiś czas temu wymieniłem na ATE (zgodnie ze sztuką pierwsze 100km delikatnie hamowanie żeby nie przegrzać) a i tak piszczą jak wściekłe – szczególnie przy niskich prędkościach
tak mnie to wkurza, że chyba zmienię na jakieś inne...
ogólnie – czy można coś takiego reklamować?
tak mnie to wkurza, że chyba zmienię na jakieś inne...
ogólnie – czy można coś takiego reklamować?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości