Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM
Ja dzis zrobilem u siebie klocki i tarcze przy 65k. Narazie nie wyglda zeby cos sie dziala, nie ma bicia, wysoko lapia, troche slabe jak zwykle ale narazie nie hamowalem na maksa.
No i jeszcze Panowie z serwisu wynalezli sparciale kable hamulcowe mowia ze to w 15 letnich autach sie wymienia. Ciekawe ze pol roku temu w ASO o tym nie mowili. Ktos spotkal sie z problemem? Wymiana docs sporo znowu wyniesie.
No i jeszcze Panowie z serwisu wynalezli sparciale kable hamulcowe mowia ze to w 15 letnich autach sie wymienia. Ciekawe ze pol roku temu w ASO o tym nie mowili. Ktos spotkal sie z problemem? Wymiana docs sporo znowu wyniesie.
- Od: 12 maja 2015, 16:04
- Posty: 17
- Auto: Mazda3 BM HB 120km soul red+xnon
Pankracy napisał(a):Panie kochany, a mógłbyś jakoś zrobić jakąś fotkę tych sparciałych kabli/przewodów? Porównałbym ze swoimi, może będzie to jakaś okazja do kolejnej naprawy gwarancyjnej.
Zdj nie mam, pokazali w serwisie. Wygląda mniej więcej jak w Ursusie starym jakbyś tak powyginal elastyczne kable i wierzchnia warstwa już się wytarla. Nie wiem czy to gwarancja obejmie, poza tym auto mam już a może tylko 4 latka. Porażka z tymi hamulcami w mazdzie generalnie ale poza tym nie ma żadnych zastrzeżeń
- Od: 12 maja 2015, 16:04
- Posty: 17
- Auto: Mazda3 BM HB 120km soul red+xnon
Hej,
Wiem, ze już sporo zostało napisane w tym temacie, ale moze jeszcze raz zapytam.
1) Obecnie mam przejechane (trochę ponad 2 lata) 32tys. Na przeglądzie w lutym poinformwano mnie, ze tak max do konca roku (w zaleznosci od ilosci przejechanych km) trzeba będzie wymienić klocki. Planuje dwa dluzsze wyjazdy w maju oraz w lipcu (oko 2 tys per wyjazd). Zastawiam sie ile km można przejechać od momentu sygnalizacji (piszczenie) zużycia klocków (czy to jest zakres okolo 100km czy 1000km)
2)
Rozumiem, ze wystrczy kupic jedynie odpowiednie klocki + tarcze. Zaciski i reszta osprzetu zostaje z 3 ?
(np. https://allegro.pl/oferta/ate-tarcze-kl ... 7488904969 ). Nic wiecej nie potrzeba ?
Wiem, ze już sporo zostało napisane w tym temacie, ale moze jeszcze raz zapytam.
1) Obecnie mam przejechane (trochę ponad 2 lata) 32tys. Na przeglądzie w lutym poinformwano mnie, ze tak max do konca roku (w zaleznosci od ilosci przejechanych km) trzeba będzie wymienić klocki. Planuje dwa dluzsze wyjazdy w maju oraz w lipcu (oko 2 tys per wyjazd). Zastawiam sie ile km można przejechać od momentu sygnalizacji (piszczenie) zużycia klocków (czy to jest zakres okolo 100km czy 1000km)
2)
darrecki napisał(a):Numeru części nie mam, ale wszystko z 6 GJ/GL i CX5 KE/KF podejdzie plug and play...
Rozumiem, ze wystrczy kupic jedynie odpowiednie klocki + tarcze. Zaciski i reszta osprzetu zostaje z 3 ?
(np. https://allegro.pl/oferta/ate-tarcze-kl ... 7488904969 ). Nic wiecej nie potrzeba ?
,geraf napisał(a):Zrobiłeś 32 tys km na jednych klockach? Wyrazy uznania
Moje wystarczyły na 16 tys...
Mam dotychczas zrobione 65k km na oryginałach i też nie piszczą. Przeglądając to forum myślałem, że znajdę odpowiedź jakie tarcze i klocki złożyć, ale po dojściu do końca dalej nie wiem. Prawdopodobnie zakupię komplet TRW.
maku99 napisał(a):Rozumiem, ze wystrczy kupic jedynie odpowiednie klocki + tarcze. Zaciski i reszta osprzetu zostaje z 3 ?
Nie, potrzebujesz jeszcze kompletnych zacisków.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Ja przednie wymieniłem po 76 tyś A z tylu po 96 tyś. Z tylu mogly jeszcze może chwilę jeździć ale wolałem już wymienić. Tarcze pewnie przy następnych klocksch ok 140 145 tys
Tak nie odpisałem że u mnie w cx 3
W każdym modelu używają tego samego gównolitu do lepienia tarcz. W "2" żona zjechała tarcze po 28 tyś mil. Auto ledwo przeszło przegląd, bo z 20mm dopuszczalnej grubości tarcz myło 20.2mm. Co śmieszniejsze, to oryginalne klocki wytrzymały tylko 14 tyś mil – zdarły się do gołej blachy, a obecne zamienniki z Denso trzymają się całkiem dzielnie.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Przejechane 31 000km klocki przód 7mm tył 8mm. Staram się hamować silnikiem.
Tak nawiasem w M3 BL na fabrycznych klockach z przodu zrobiłem ponad 70tys. Teraz jest 129tys i pewnie koło 140 wymienię tarcze i klocki, natomiast przy tym przebiegu tył był jeszcze nie ruszany, ale trzeba będzie zrobić komplet.
Ciekawe jak to w M3 BN będzie wyglądało.
Tak nawiasem w M3 BL na fabrycznych klockach z przodu zrobiłem ponad 70tys. Teraz jest 129tys i pewnie koło 140 wymienię tarcze i klocki, natomiast przy tym przebiegu tył był jeszcze nie ruszany, ale trzeba będzie zrobić komplet.
Ciekawe jak to w M3 BN będzie wyglądało.
Na poprzednim przeglądzie, rok temu, grubość okładziny na klockach wynosiła 4mm. Dlatego zakładam że na najbliższym przeglądzie kwalifikowac się one będą do wymiany. Klocki i tarcze z przedniej osi były wadliwe i byłem zmuszony do wymiany już po 20k km. Natomiast klocki z tylnej osi wydaja się być całkiem niezłe, porzejechałem już ponad 76k km.
Jakie klocki możecie polecić na tylną oś, czy może kupic nowe takie jak zastosował producent? Jeśli tak to jakiej firmy sa te oryginalne?
Jakie klocki możecie polecić na tylną oś, czy może kupic nowe takie jak zastosował producent? Jeśli tak to jakiej firmy sa te oryginalne?
Ja bym tak zbyt pochopnie nie zakładał, że będziesz już musiał wymienić – ja na tylnych klockach przejechałem 130 tys, tarcze sprawiają wrażenie, jakby miały wytrzymać drugie tyle. Z przodu – leci już trzeci komplet tarcz i klocków.
W związku z tym nie ma większego znaczenia, jakie klocki będziesz miał z tyłu, bo one i tak niewiele hamują, ale możesz oryginalne (Ferodo).
W związku z tym nie ma większego znaczenia, jakie klocki będziesz miał z tyłu, bo one i tak niewiele hamują, ale możesz oryginalne (Ferodo).
Do wymiany mam przednie klocki przy przebiegu 38tys.
Czy klocki marki ate będą dobrym wyborem? Czy ewentualnie są jakieś lepsze niż ate?
Mazda zaleca wymianę klocków według określonych procedur. Czyli jakich dokładnie ? I czy jeśli wymiana nastąpi w innym warsztacie niż aso będzie możliwość odnotowania tego gdzieś w elektronicznym systemie przeglądów ? Auto po gwarancji, ale chciałbym prowadzić historia serwisowa.
Czy klocki marki ate będą dobrym wyborem? Czy ewentualnie są jakieś lepsze niż ate?
Mazda zaleca wymianę klocków według określonych procedur. Czyli jakich dokładnie ? I czy jeśli wymiana nastąpi w innym warsztacie niż aso będzie możliwość odnotowania tego gdzieś w elektronicznym systemie przeglądów ? Auto po gwarancji, ale chciałbym prowadzić historia serwisowa.
trancex napisał(a):Do wymiany mam przednie klocki przy przebiegu 38tys.
Czy klocki marki ate będą dobrym wyborem? Czy ewentualnie są jakieś lepsze niż ate?
Mazda zaleca wymianę klocków według określonych procedur. Czyli jakich dokładnie ? I czy jeśli wymiana nastąpi w innym warsztacie niż aso będzie możliwość odnotowania tego gdzieś w elektronicznym systemie przeglądów ? Auto po gwarancji, ale chciałbym prowadzić historia serwisowa.
ATE – dobre klocki
co do historii – to zbieraj FV i tyle
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości