Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez krabdul » 24 paź 2018, 11:48

No i mnie dopadło :)
45kkm i zaczęły się piski.
Co ciekawe piszczało tylko przy lewych zakrętach (odgłos tramwaju na łuku) a jak się lekko nacisnęło hamulec to była cisza. Wykluczyłem zużycie hamulców, bo na logikę to przy hamowaniu blaszka powinna się zbliżyć do tarczy a nie na odwrót. Co więcej przez ostatnie dni była znowu cisza (wilgoć i inna praca tłoczków?) Podjechałem więc co serwisu na diagnozę i stwierdzili zużycie.
Do wymiany i tarcze i klocki – dla mnie nie do pomyślenia zjechać tarcze jednym kompletem klocków, ale suwmiarka w łapę i faktycznie z 25mm tarcza zeszła do 23.5mm (min. to 23mm) a z tyłu jak u innych niemal zerowe zużycie – z 9mm do 8.9mm.

Czytając opinie w tym wątku to na co bym nie zamienił to raczej hamowanie będzie podobne.
Zamówiłem cały zestaw na przód zimmermana. Przynajmniej mają powłokę, dzięki której niepracujące powierzchnie nie będą rdzewieć <serduszka>
Jak założę i dotrę to dam znać czy czuję jakąkolwiek różnicę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 625 (2/25)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Wcześniej: BM'15 i GG'02

Postprzez child » 24 paź 2018, 19:24

krabdul napisał(a):Do wymiany i tarcze i klocki – dla mnie nie do pomyślenia zjechać tarcze jednym kompletem klocków


Welcome to Gównolit© by Mazda

Czytając opinie w tym wątku to na co bym nie zamienił to raczej hamowanie będzie podobne.


Siła hamowania jest najmniejszym problemem, zdecydowanie większym jest zużycie i bicie tarcz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1570 (49/93)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13
NB '00
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Kliszek M3 » 25 paź 2018, 20:57

Dziwne rzeczy, 103 tyś. km, drugi komplet klocków i dopiero nowe tarcze przód :]
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 21:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez extra » 2 lis 2018, 16:21

43,5 tyś – klocki: przód 6,0, tył 6,5. Tarcze w porządku
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2015, 18:19
Posty: 46 (1/0)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HTB 2,0 Sky_G 120 KM 6MT 2014

Postprzez demson » 8 lis 2018, 22:19

Co sądzicie o tym zestawie?

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2961303202

U mnie tez chyba coś się zaczęło z hamulcami... Pisałem już w dziale "podwozie" i zostałem skierowany do wątku hamulcowego :D
Ostatnio edytowano 8 lis 2018, 22:47 przez demson, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2018, 16:54
Posty: 36 (0/1)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM Skyactiv-D MT

Postprzez darrecki » 8 lis 2018, 22:30

demson napisał(a):U mnie tez chyba coś się zaczęło z hamulcami... Pisałem już w dziale "podwozie" i zostałem skierowany do wątku hamulcowego :D


Tyle że u Ciebie to bym najpierw zdemontował klocki i wszystko porządnie wyczyścił, bo dla mnie zwyczajnie nie odbijają porządnie podczas ruszania. Nasmarował bym też bolce w zacisku takim specjalnym czerwonym smarowidłem. Dopiero potem bym cokolwiek kupował...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2595 (38/118)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez demson » 8 lis 2018, 22:49

Wiadomo, trzeba zacząć od rzeczy podstawowych ale gdyby była potrzeba wymiany to pomyślałem o EBC..
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2018, 16:54
Posty: 36 (0/1)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM Skyactiv-D MT

Postprzez koolczas » 9 lis 2018, 05:18

Po paru tygodniach użytkowania i przejechaniu ok. 500km mogę już coś powiedzieć o zestawie klocki EBC GREENSTUFF + tarcze ZIMMERMANN STANDARD COATZ. Pisków podczas hamowania od samego początku nie stwierdzono – być może kwestia że wszystko porządnie przed montażem wyczyszczone (jarzmo, blaszki montażowe, powierzchnia tłoczka w zacisku) i później tyły i prowadnice klocków oraz piny w jarzmie nasmarowane. Druga rzecz – mniejsze pylenie. Póki co dużo mniej śladów na felgach względem fabrycznego zestawu. Najważniejsze – odczucia z hamowania. Z wysokich prędkości nieco lepiej niż seria, natomiast w wolnym ruchu miejskim, przy dojazdach do rond i skrzyżowań auto normalnie staje dęba, trzeba nauczyć się delikatniej operować pedałem hamulca, bo można głowę rozbić...
Zobaczymy jak z trwałością będzie. W lutym po przeglądzie podam ile serwis stwierdził zużycia.
Generalnie jestem zadowolony – nic nie skrzypi i auto hamuje OEM+. Koszt zabawy za w/w komplet ok. 600PLN – po raz kolejny udane zakupy zrobione w brakeparts.pl.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 08:57
Posty: 32 (0/1)
Skąd: KOS
Auto: Mazda 3 BM 2016
HB SkyPassion
2.0 120 KM MT

Postprzez mjk » 26 lis 2018, 12:39

Na przeglądzie w ASO po drugim roku użytkowania mojej 3'ki BM dowiedziałem się, że konieczna jest wymiana przednich klocków... jak i tarcz. :| Koszt 1415zł (duże miasto).

Wymiana przednich tarcz z przebiegiem tylko 28k po zaledwie dwóch latach jazdy miejskiej... Rekord ?

Na protokole po pierwszym przeglądzie (14k) klocki przednie miały 7mm.
Na protokole po drugim przeglądzie (28k) klocki przednie miały 3mm. <co?>

WTF?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 gru 2016, 15:44
Posty: 6
Auto: Mazda 3 BM (2016)
MT 2.0 120KM

Postprzez darrecki » 26 lis 2018, 13:11

O ile co do klocków to może byc prawda, o tyle w tarcze coś mi się wierzyć nie chce. Prędzej się pokrzywią niż zetrą do minimalnej wartości hahaha
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2595 (38/118)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez mjk » 26 lis 2018, 14:15

Czyżby nadgorliwość pracownika serwisu aby dostać lepszą premię za listopad... ? :| Następnym razem zrobię fotki
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 gru 2016, 15:44
Posty: 6
Auto: Mazda 3 BM (2016)
MT 2.0 120KM

Postprzez Adrian200 » 26 lis 2018, 15:21

Jak masz możliwość ściagnij koło , i zmierz grubość tarczy dowiesz się czy naciągali czy nie :) .
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2017, 17:43
Posty: 98 (6/3)
Auto: Mazda 3 2.0 120KM 2018 SKY-PASSION + NAVI

Postprzez child » 26 lis 2018, 19:28

Niestety, ale mazdowskie tarcze mogą się zarówno pokrzywić, jak i błyskawicznie zużyć :(
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1570 (49/93)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13
NB '00
b: EC '97
b: BK '07

PostTen post został usunięty przez darrecki 2 gru 2018, 13:23.
Powód: To nie miejsce na ogłoszenia sprzedaży

Postprzez yaroaig » 3 gru 2018, 12:22

jadać dzisiaj rano do pracy zauważyłem, że po wciskaniu hamulca występuje charakterystyczny szum, co przy moich innych samochodach oznaczało, że powolutku klocki się kończyły (jeszcze przed piskiem). Czy to jest możliwe przy przebiegu 17 000 km? Rozumiem, że automat i częściej używam hamulca, ale i tak jestem zaskoczony – mało pozytywnie.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2018, 07:27
Posty: 46 (2/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 3 BN, 2.0 AT, SkyEnergy, 2018

Postprzez KrzyzakMitsu » 3 gru 2018, 13:08

A nie możesz zajrzeć? – to tylko 5 nakrętek by zdjąć koło a przez zacisk doskonale widać grubość klocków.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez child » 3 gru 2018, 16:21

yaroaig napisał(a): Czy to jest możliwe przy przebiegu 17 000 km?


Możliwe. Nie zdziw się również, gdyby okazało się, że kończą się tarcze ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1570 (49/93)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13
NB '00
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez yaroaig » 4 gru 2018, 11:21

Po wstępnej rozmowie z Panem z ASO już czuję, że będą problemy :). Oczywiście wspomniał, że zdarzało się, że w automatach nawet przy takim przebiegu trzeba było wymieniać klocki ale wszystko zależy od stylu użytkowania :). Taaa, jakoś w moich poprzednich kilku automatach klocki wytrzymywały kilka razy dłużej, więc tą mantrę muszą powtarzać. Przy zakupie wiedziałem, że Mazdy mają z tym kłopot (chociaż pan sprzedawca mówił, że po FL jest dużo lepiej), ale nie rozumiem jednej rzeczy. Dlaczego jednym np wymieniają tarcze w ramach gwarancji, innym przetaczają a jeszcze innym każą płacić ? Skąd taka dowolność, skoro każdy wtajemniczony wie, że to po prostu wtopa Mazdy z tymi tarczami i klockami.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2018, 07:27
Posty: 46 (2/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 3 BN, 2.0 AT, SkyEnergy, 2018

Postprzez child » 4 gru 2018, 16:55

Robią tak, ponieważ są cwaniakami liczącymi na ignoracją klientów :(

Nie daj się zbyć tekstami o stylu użytkowania. Miałeś inne samochody? Jeździłeś tak samo? To dlaczego klocki się tak szybko nie kończyły?

Możesz zawsze napisać do MMPOL – jak dobrze trafisz, to może ci zrobią za darmo, ale pewności nie ma. Możesz też w ASO zrobić lekką "oborę", może to ich zmotywuje do załagodzenia sprawy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1570 (49/93)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13
NB '00
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez yaroaig » 5 gru 2018, 17:17

yaroaig napisał(a):Po wstępnej rozmowie z Panem z ASO już czuję, że będą problemy :). Oczywiście wspomniał, że zdarzało się, że w automatach nawet przy takim przebiegu trzeba było wymieniać klocki ale wszystko zależy od stylu użytkowania :). Taaa, jakoś w moich poprzednich kilku automatach klocki wytrzymywały kilka razy dłużej, więc tą mantrę muszą powtarzać. Przy zakupie wiedziałem, że Mazdy mają z tym kłopot (chociaż pan sprzedawca mówił, że po FL jest dużo lepiej), ale nie rozumiem jednej rzeczy. Dlaczego jednym np wymieniają tarcze w ramach gwarancji, innym przetaczają a jeszcze innym każą płacić ? Skąd taka dowolność, skoro każdy wtajemniczony wie, że to po prostu wtopa Mazdy z tymi tarczami i klockami.


Okazało się, że klocki mają 7 mm, więc są ok. Poczyścili, nasmarowali i skasowali 109 zł, bo to nie wchodzi w gwarancję. Ok, wyjeżdżam, na początku jest ok. Przed chwilą wsiadam, jadę i znowu szum podczas hamowania. Co to za licho? Może przez tą sól, co ostatnio tony na drogę wysypali i faktycznie jakiś syf się tam gromadzi?
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2018, 07:27
Posty: 46 (2/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 3 BN, 2.0 AT, SkyEnergy, 2018

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323