Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM
na klocku jest specjalna blaszka, która wraz ze zużyciem klocka zbliża się do tarczy hamulcowej, kiedy przyjdzie czas na zmianę – podczas hamowania blaszka dotyka tarczy i słychać charakterystyczny pisk.
http://i.iplsc.com/klocek-z-czujnikiem- ... 116-F4.jpg
http://i.iplsc.com/klocek-z-czujnikiem- ... 116-F4.jpg
Dziękuję kuba_t wcześniej myślałem o tej blaszce, ale gość trochę zbił mnie z tropu mówiąc, że gdyby był jakiś "czujnik", to pewnie już by dawał znać. U mnie na razie ... cisza.
Zadzwoniłem do jednej z warszawskich ASO z pytaniem o koszt wymiany przednich klocków hamulcowych (robicizna+części). Cena to 601zł brutto po informacji, że od nowości u nich serwisuję swoje auto . Zgroza.
Dzisiaj zamówiłem klocki Ferodo FDB4446 za 113zł brutto. Wymienię w znanej na forach, nieautoryzowanej stacji pod Warszawią – koszt wymiany 60zł. Razem 173zł + koszt dostawy klocków – 20zł.
Dzisiaj zamówiłem klocki Ferodo FDB4446 za 113zł brutto. Wymienię w znanej na forach, nieautoryzowanej stacji pod Warszawią – koszt wymiany 60zł. Razem 173zł + koszt dostawy klocków – 20zł.
MichG napisał(a):Szarny napisał(a):Po roku i 12.5k przejechanych km zostało mi 7mm klocków zarówno z przodu jak i z tyłu. Na następnym przeglądzie będzie trzeba zmienić przód, może wcześniej.
Zostało 7 mm klocka (całego) czy okładzin? To subtelna różnica.
Ja mam problem z tylnymi zaciskami. Jeden klocek ma tylko 3,5 mm okładziny, gdzie reszta ma 7 mm. Dodatkowo do wersji z elektrycznym ręcznym nie ma jeszcze klocków nie OEM. Chyba czeka mnie mała potyczka z ASO ws zacisku.
Mam to samo, tylny zacisk strona lewa 5 mm a prawa 1 mm.
Czy ktoś może sprawdził czy klocki do zacisków przednich i tylnych są takie same??
- Od: 15 kwi 2014, 07:48
- Posty: 5
- Auto: Mazda 3 SkyMotion SKYACTIV-G 2.0 120KM 6MT
na 100% klocki różnią się pomiędzy przednią a tylną osiąBaginiak99 napisał(a):MichG napisał(a):Szarny napisał(a):Po roku i 12.5k przejechanych km zostało mi 7mm klocków zarówno z przodu jak i z tyłu. Na następnym przeglądzie będzie trzeba zmienić przód, może wcześniej.
Zostało 7 mm klocka (całego) czy okładzin? To subtelna różnica.
Ja mam problem z tylnymi zaciskami. Jeden klocek ma tylko 3,5 mm okładziny, gdzie reszta ma 7 mm. Dodatkowo do wersji z elektrycznym ręcznym nie ma jeszcze klocków nie OEM. Chyba czeka mnie mała potyczka z ASO ws zacisku.
Mam to samo, tylny zacisk strona lewa 5 mm a prawa 1 mm.
Czy ktoś może sprawdził czy klocki do zacisków przednich i tylnych są takie same??
U mnie 25 kkm i czasem słyszę piszczą (chyba przód).
Przyznam się, że nie chce mi się przewalać całego wątku (a pewnie jest gdzieś takie info) więc prośba o podpowiedź – wymiana klocków / tarcz poza ASO nie ma wpływu na utratę gwarancji?
Z tego, co pamiętam układ hamulcowy nie jest objęty gwarancją?
Zgadza się ?
Przyznam się, że nie chce mi się przewalać całego wątku (a pewnie jest gdzieś takie info) więc prośba o podpowiedź – wymiana klocków / tarcz poza ASO nie ma wpływu na utratę gwarancji?
Z tego, co pamiętam układ hamulcowy nie jest objęty gwarancją?
Zgadza się ?
Jako taki układ hamulcowy pewnie jest, jednak części eksploatacyjne w postaci klocków hamulcowych i tarcz – już nie (z rzadkimi wyjątkami stwierdzonych wad fabrycznych tychże elementów).
moja ma wymienione klocki poza ASO i gwarancji nie straciła więc zapewne podobnie będzie z tarczamisevecc napisał(a):U mnie 25 kkm i czasem słyszę piszczą (chyba przód).
Przyznam się, że nie chce mi się przewalać całego wątku (a pewnie jest gdzieś takie info) więc prośba o podpowiedź – wymiana klocków / tarcz poza ASO nie ma wpływu na utratę gwarancji?
Z tego, co pamiętam układ hamulcowy nie jest objęty gwarancją?
Zgadza się ?
czarmi napisał(a):Jako taki układ hamulcowy pewnie jest, jednak części eksploatacyjne w postaci klocków hamulcowych i tarcz – już nie (z rzadkimi wyjątkami stwierdzonych wad fabrycznych tychże elementów).
dokładnie o to mi chodziło – dzięki za odp.
Zgodnie z wcześniejszym info, dzisiaj wymieniłem przednie klocki przy przebiegu ok. 33.000km. Fabrycznie montowali wtedy Ferodo i takie też ponownie zamontowałem. Mechanik (poza ASO) stwierdził, że tarcze wytrzymać powinny conajmniej do drugiej wymiany klocków. To i tak bardzo słabo w porównaniu do wcześniejszych aut, gdzie wymieniałem je przy przebiegu ok. 60.000km. Pozostało materiału ściernego ok. 2mm., tak więc już był "książkowy" czas na ich wymianę, choć nie miałem jeszcze sygnału popiskiwania.
Załączam zdjątka starych klocków.
Załączam zdjątka starych klocków.
czarmi napisał(a):Mechanik (poza ASO) stwierdził, że tarcze wytrzymać powinny conajmniej do drugiej wymiany klocków. To i tak bardzo słabo w porównaniu do wcześniejszych aut, gdzie wymieniałem je przy przebiegu ok. 60.000km.
Nawet mnie nie załamuj. W M3 BL żona kręci teraz 125 000km na fabrycznych tarczach, klocki były wymieniane raz przy około 70 000km
Dzisiaj zajrzałem do klocków i tak: przebieg 30tyś, przód 7mm, tył 6mm, więc śladowe zużycie. Skrzynia manualna, jazda przeważnie miasto, częste hamowanie silnikiem.
Wystukane na Tapatalk
Wystukane na Tapatalk
Jak już chcesz zamienniki, bądź nowy zestaw zacisków to kup od Mazdy 6 GJ. Tam zaciski nie klekoczą, tarcze i klocki tańsze, wybór zdecydowanie większy, a przy okazji zyskujesz na średnicy i grubości tarcz – wszystko pasuje idealnie. Jedyny minus – 16" cali to za mało i nie wejdzie.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
tomeq83 napisał(a):
Nawet mnie nie załamuj. W M3 BL żona kręci teraz 125 000km na fabrycznych tarczach, klocki były wymieniane raz przy około 70 000km
Miałem tak w BL. Klocki po 50000, a tarcze te same.
W BM klocki po 24000.
Teraz mam BN z automatem, to wymiana klocków będzie pewnie po 15000
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości