Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Kliszek M3 » 14 lis 2016, 16:04

ellipsis napisał(a):ilość tych aut w stosunku do innych marek jest marginalna

to się chyba zmienia ... dałeś jak łysy warkoczem o kant kuli :D
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 21:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez creet » 14 lis 2016, 20:40

Kliszek M3 napisał(a):to się chyba zmienia


9 335 sprzedanych samochodów w PL w 2015r. Awans na 14. pozycję w rankingu marek w Polsce. 2,6% udziału w rynku. PL to jeden z najdynamiczniejszych rynków Mazdy. Wynik fajny, tylko czy atrakcyjny dla producentów części zamiennych? Wątpię.

PS. Strasznie mnie ciekawi jaki będzie odsetek powrotów klientów po kolejną Mazdę po SkyActive.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 22:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez darrecki » 14 lis 2016, 20:47

Kliszek M3 napisał(a):
ellipsis napisał(a):ilość tych aut w stosunku do innych marek jest marginalna

to się chyba zmienia ... dałeś jak łysy warkoczem o kant kuli :D


Ma chłopak rację, to całe skyactiv to taki ewenement, wiele (jak nie większość) rozwiązań można znaleźć w wielu markach różnych producentów, a Mazda ma wszystko swoje, nowe, skyactiv... Jakiś model Toyoty na bazie 2 w USA i Fiata na płycie MX-5 wiosny nie czyni i są to twory mocno niszowe. To, że Mazda jest popularna w pewnych krajach nie znaczy że jest tak wszędzie. Fakt, sprzedają się dobrze, trzeba zamawiać i czekać, rynek wtórny kiepski. Ale moce przerobowe jednak nie takie jak wielkich świata motoryzacji. No ale to historia na inny wątek :)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2617 (39/121)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez ozii » 22 lis 2016, 14:27

Wczoraj miałem drugi przegląd. Planowana była wymiana klocków. Aktualnie ponad 39kkm na liczniku i powiedzieli, że klocków jednak wymieniać nie trzeba – mają wytrzymać jeszcze około 10kkm.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 14:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez czarmi » 22 lis 2016, 14:46

To nie jest tak źle. A jak procentowo używasz auta (miasto, trasa)
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1345 (35/37)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'

Postprzez ozii » 22 lis 2016, 21:01

czarmi napisał(a):To nie jest tak źle. A jak procentowo używasz auta (miasto, trasa)

Nie mniej niż 65% miasto – Poznań. Głównie dojazd praca – mieszkanie. Poza tym często jeżdżę też w luźniejszych godzinach ale mimo wszystko sygnalizacje działają do 23 więc zatrzymać się trzeba ;)
Jestem zadowolony z takiego wyniku bo byłem już pogodzony z koniecznością wydania tych paru dodatkowych stówek. Pochwalę się jeszcze, że dzięki niedbalstwu działu likwidacji szkód ( od pół roku nie potrafią mi w ramach reklamacji ponownie odmalować zderzaka ) wynegocjowałem kolejny przegląd za pół ceny ( płaciłem tylko za materiały ). Głowa boli jak pomyśleć, że na robociźnie zaoszczędziłem dobre 500 zł.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 14:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez czarmi » 22 lis 2016, 22:03

Ja mam ok. 24 tys. km przebiegu, przy ok. 90% jazdy w mieście. Przy drugim przeglądzie stwierdzono, że klocki są jeszcze OK . Nie ukrywam – sadząc z opisów innych użytkowników – trochę się obawiałem. Zobaczymy w przyszłości <co?>
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1345 (35/37)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'

Postprzez ozii » 23 lis 2016, 10:43

Najlepsze, że gość który zmieniał mi opony na letnie pół roku temu powiedział, że klocki koniecznie trzeba już wymienić... Dobrze, że nie posłuchałem Zenka z warsztatu i wyczekałem do pierwszego, a nawet drugiego przeglądu.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 14:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez apx » 23 lis 2016, 10:51

u mnie 29 kkm 3ci przeglad klocki ok jazda 80 % po miescie
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 12:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez SebaK » 23 lis 2016, 15:09

U mnie po 44 tys km tarcze z przodu mają wyraźny rant. Klocków zostało 4-5 mm. Od ok 20 tys lekko popiskują. Nic nie bije. Ostatnio zdarza się, że przy szybszym odpuszczeniu hamulca podczas dohamowania słychać jakby klocek odklejał się od tarczy lub lekko przesuwał. Mam wrażenie, że tak się zdarza kiedy się kończą lub kończy blaszka dociskająca? Myślę, że do 50-60 tys dojadę ale do wymiany pójdzie niestety cały komplet z tarczami. Jazda głównie w mieście ale bez ciśnięcia gaz hamulec. Obserwując ceny TRW + robocizny w ASO niewiele drożej wychodzi robienie na częściach "Mazdy", choć i tak cena okrutna...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 14:49
Posty: 178 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez creet » 23 lis 2016, 18:31

SebaK napisał(a):Obserwując ceny TRW + robocizny w ASO niewiele drożej wychodzi robienie na częściach "Mazdy"


Po co chciałbyś wymieniać klocki w ASO? Jaki to ma sens?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 22:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez SebaK » 23 lis 2016, 20:08

Klocki i tarcze. Moim zdaniem w razie problemów z układem ham nie będzie gadania, że towar nie ich, i nie przez nich. BTW. Kojarzysz czy blaszki dociskowe się przekłada, czy to jest tylko na oryginałach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 14:49
Posty: 178 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez creet » 23 lis 2016, 21:33

Przekładają. Tak mi powiedzieli. Hamulce nie podlegają gwarancji – rzuć okiem do książki serwisowej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 22:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez ozii » 24 lis 2016, 09:30

SebaK napisał(a):Ostatnio zdarza się, że przy szybszym odpuszczeniu hamulca podczas dohamowania słychać jakby klocek odklejał się od tarczy lub lekko przesuwał.


ja już od dawna mam podobne doświadczenia. Najbardziej jednak jest to słyszalne w momencie puszczenia hamulca tuż przed ruszeniem np. na sygnalizacji czy na parkingu.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 14:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez ellipsis » 24 lis 2016, 11:58

Mnie zostało ok 1,5 mm klocka aby znikł ten rowek-wyciecie na srodku klocka. Ciekawe co na to ASO podczas 2go przegladu :)
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 20:17
Posty: 754 (1/24)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Megas » 29 lis 2016, 23:19

Pierwszy przegląd po 20k km: klocki przód – 8mm, klocki tył – 9mm. Pan mówił, że w niektórych samochodach producenci chcą wymieniać klocki po 2 latach, no ale jeżeli u mnie prognozowo będzie wtedy 60% klocka, to nie ma sensu. Jazda 60/40 trasa/miasto.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 14:58
Posty: 113 (49/3)
Auto: Mazda 3 BM HB 2015, 2.0 120KM SkyPassion

Postprzez ellipsis » 1 gru 2016, 19:08

ASO potwierdzilo moje podejrzenia co do kloców. Przód 5mm calosci, od 3mm podobno blaszka zaczyna sygnalizowac wiec zostalo mi 2mm klocka. O tarczach nic nie powiedzieli wiec jezdze dalej az zacznie blaszka piszczec.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 20:17
Posty: 754 (1/24)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Fisher » 2 gru 2016, 14:34

A stosował ktoś z Was te niepylące klocki? Nie ukrywam, że oryginalne pylą strasznie :| <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 15:12
Posty: 53
Auto: M3 165KM 2016

Postprzez ozii » 6 gru 2016, 14:41

Korzystając z okazji, że mamy tutaj spory ruch a problem być może siedzi tylko w mojej głowie więc nie chcę otwierać nowego wątku. Czy rdza przedstawiona na zdjęciu w załączniku powinna wzbudzać moje obawy?

Dopisano 6 gru 2016, 15:44:

Próbowałem też zajrzeć pod auto jednak wszystko było zakryte sporą warstwą brudu. Na wydechu po zeskrobaniu brudu w jednym miejscu widziałem jakieś namiastki rudej ale trudno mi ocenić skalę... Na wiosnę chyba wybiorę się na konserwację i zabezpieczenie spodu...
Załączniki
20161205_174243.jpg
Rdza na piaście
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 14:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez Wojtek » 6 gru 2016, 15:42

ozii napisał(a):Czy rdza przedstawiona na zdjęciu w załączniku powinna wzbudzać moje obawy?

Nie. Natomiast powierzchnia styku tarczy z klockiem – tak...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17431 (107/447)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323