Drgania nadwozia podczas jazdy
apx napisał(a):, zastanawiam sie na reklamowanie opon
Też nad tym się zastanawiam, czy ktoś ma w tej materii jakieś doświadczenia? Samo "wydaje mi się" na pewno nie wystarczy. Czasami poziom drgań jest na tyle nieduży, że może to być sporym utrudnieniem w korzystnym załatwieniu sprawy.
Jeszcze wracając do drgań w okolicach 130km/h – dzisiaj po raz pierwszy od dłuższego czasu miałem okazję przegonić Madzię trochę szybciej i... okazało się, że drgania są praktycznie niewyczuwalne Nic nie robiłem od czasu, gdy je wyczuwałem – jedynie dopompowywałem koła dość często. Dobijam do 18 tys. km przebiegu – może te opony muszą się ułożyć czy cuś
child napisał(a):jedynie dopompowywałem koła dość często
Było to konieczne ? Co mniej więcej ile km dopompowywałeś koła ? Zastanawiam się czy sam nie powinienem sobie dopompować kół lub chociaż sprawdzić ciśnienia.
Czy ASO po zamianie kół tył-przód po 10tyś km dopompowuje/wyważa koła na nowo ?
ulmen napisał(a):child napisał(a):jedynie dopompowywałem koła dość często
Było to konieczne ?
Tak mi powiedział TPMS Jest to mój pierwszy samochód z tym systemem, więc nie mam doświadczenia, czy należy się go słuchać, czy też nie.
Co mniej więcej ile km dopompowywałeś koła ?
Bardzo nierównomiernie – czasami po kilku dniach od dopompowania włączało mi się ponownie ostrzeżenie TPMS, a np. w trakcie wakacyjnej wycieczki na 3,5 tys. km nie włączyło się ani razu. Jak pompowałem, to najniższe ciśnienie było w okolicach 2.0 – 1.8 – zawsze na prawym przednim kole, co prowadzi mnie do wniosku, że coś może być z nim nie tak.
Co ciekawe – do czasu zmiany na letnie opony (po ok. 3 miesiącach jazdy) TPMS nie włączył mi sie ani razu. Połączywszy to z problemami z biciem na kierownicy zaczynam dochodzić do wniosku, że te Toyo to naprawdę można o kant rozbić... Zobaczę, czy problemy znikną po zmianie z powrotem na zimowe.
Zastanawiam się czy sam nie powinienem sobie dopompować kół lub chociaż sprawdzić ciśnienia.
Ja w poprzednich samochodach robiłem to bardzo rzadko – właściwie to może z 1 raz między wymianami opon (letnie/zimowe). No chyba, że ewidentnie widziałem flaka. Ale nie twierdzę, że to był właściwy sposób ich użytkowania Ale tam mi TPMS nie siedział na berecie
Czy ASO po zamianie kół tył-przód po 10tyś km dopompowuje/wyważa koła na nowo ?
Szczerze mówiąc pierwsze słyszę, że ASO zamienia koła po 10 tys.
TMPS jeszcze nie sygnalizował mi konieczności dopompowywania. Chociaż jak ciśnienie we wszystkich oponach obniża się równomiernie to TMPS podobno tego nie będzie sygnalizował.
Ciekawe czy ta rotacja kół jest płatna...
Taką informację uzyskałem od salonu, który mi sprzedał Mazdę (Opole). Dodatkowo w "tablecie" mam załączone przypomnienie o "rotacji kół" przy przebiegu 10tyś km. Być może chcą spojrzeć na to czy opony równomiernie się zużywają i czy geometra zawieszenia jest prawidłowa?child napisał(a):Szczerze mówiąc pierwsze słyszę, że ASO zamienia koła po 10 tys.
Ciekawe czy ta rotacja kół jest płatna...
ulmen napisał(a):TMPS jeszcze nie sygnalizował mi konieczności dopompowywania. Chociaż jak ciśnienie we wszystkich oponach obniża się równomiernie to TMPS podobno tego nie będzie sygnalizował.
To ciekawe. Czyli u mnie to chyba to prawe przednie koło w takim razie. Niedługo przegląd roczny, to im przy okazji powiem, żeby sprawdzili.
No i zaczęło mocniej schodzić powietrze, więc pojechałem na wulkanizację, gdzie znaleziono wkręt wkręcony w oponę Podobno z jego wyglądu wynikało, że siedział tam sobie już dłuższy czas. Zobaczymy, czy teraz TPMS się będzie włączał.
przerabiałem to samo u siebie kiedyś w Octavii. Okazało się, że 4 komplety opon letnich Bridgestone były po prostu krzywe. Miały bicie pionowe jak i poziomie. Nawet Hunter nie był w stanie ustawić prawidłowo opony na feldze – wyświetlał komunikat, że opona nie nadaje się do jazdy. I tak było z 4 kompletami po kolei, które zakładali w serwisie. Mina właściciela hurtowni opon oraz handlowca Bridgestona bezcenna Niestety zanim trafiłem tam z polecenia Bridgestone to wydałem kilkaset zł na wyważanie kół, doważanie na aucie itp..
Mnie dziś spotkała identyczna historia i TPMS dał o sobie znać. Pierwsza myśl – faktycznie po prawie pół roku nieco powietrza mogło ubyć. Dla pewności sprawdziłem jednak wszystkie koła aż tu wyłonił się z jednego wbity wkręt... Jutro jadę na wulkanizację go usunąć i załatać dziurę.
Kilka dni temu zmieniłem opony na zimowe (Toyo na Hankook). Dzisiaj miałem okazję przegonić Mazdę w pełnym zakresie prędkości – praktycznie brak drgań w trakcie jazdy, kompletny brak przy hamowaniu (a na letnich potrafiło nieźle trzepać). Zdecydowanie pozbywam się Toyo przed następnym sezonem letnim, bo teraz nie mam już żadnych wątpliwości, że problemy były spowodowane samymi oponami. Żadne tam wyważanie/doważanie – na normalnych oponach problem znika.
Jezeli zgłosi się więcej uzytkowników z tym problemem, to jest znacznie większa szansa na pozytywne rozwiązanie sprawy...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości