Strona 1 z 6

Czujniki ciśnienia kół w M3 BM – Pytania i problemy

PostNapisane: 23 sty 2014, 21:01
przez popeye
Ja bym sie skusil na zakup felg w kolorze czarnym. Ale nie wiem co z czujnikiem cisnienia ?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

PostNapisane: 23 sty 2014, 22:16
przez kucor
popeye napisał(a):Ja bym sie skusil na zakup felg w kolorze czarnym. Ale nie wiem co z czujnikiem cisnienia?

Mazda nie stosuje czujników ciśnienia, zresztą większość producentów tak robi. Pomiar ciśnienia odbywa się tu w sposób pośredni za pomocą czujników ABS, ESP. Określa się prędkość obrotową każdego z kół, następnie porównuje się z wzorcem (relacja prędkości obrotowej koła i wzorcowego ciśnienia) i stwierdza jakie jest ciśnienie w danym kole.

A zatem spokojnie zmieniaj fele tylko z głową – musisz zadbać o to aby parametry fizyczne były takie jak w orginale!

http://autokult.pl/2012/01/30/czujniki- ... -dzialania

PostNapisane: 13 lut 2014, 12:35
przez KMBak
kucor napisał(a):Mazda nie stosuje czujników ciśnienia


Przepraszam, skąd masz te dane?

Mazda 3 BL ma czujniki na każde koło.

PostNapisane: 13 lut 2014, 14:08
przez grocek76
KMBak napisał(a):Mazda 3 BL ma czujniki na każde koło.

Jest tak jak pisze kucor w nowej trójce nie ma czujników ciśnienia opon a pomiar jest realizowany w sposób pośredni przy użyciu czujników ABS i ESP...informacja która uzyskałem z ASO, zresztą nowa 6 GJ ma podobnie rozwiązanie.

PostNapisane: 13 lut 2014, 14:14
przez KMBak
Dzięki za info. <spoko>

Czujniki ciśninia powietrza – pytania i odpowiedzi

PostNapisane: 13 lut 2014, 23:41
przez Marlena
Witam kolegów (w większości) ;) mam pytanie czy orientujecie się czy jeśli wymienię felgi na niekoniecznie oryginalne mazdowskie (rozumiem że oryginały posiadają jakieś czujniki itp.) to nie będzie kolidowało z pomiarem ciśnienia i innymi bajerami? Te oryginalne niestety nie przypadły mi do gustu a sam wybór oryginałów nie powala na kolana a swoją drogą przy czerwonym lakierze słuszne wydają się jedynie czarne :) Obawiam się jakiś błędów itp.

P.S. jeśli pytanie jest trywialne z góry przepraszam za niewiedze ;)

PostNapisane: 14 lut 2014, 10:07
przez child
Felgi nie mają czujników i nie powinno być problemu. Na lewo od kierownicy masz zestaw takich przycisków i jest tam przycisk do kalibrowania pomiaru ciśnienia w oponach (jest na nim fragment opony, u mnie znajduje się między przyciskiem do DSC a przyciskiem do iStop). Po zmianie felg musisz użyć tego przycisku – pewnie wystarczy go przytrzymać, ale lepiej sprawdź w instrukcji.

[Usunięte]

PostNapisane: 14 wrz 2014, 11:51
przez ggrzesiek
PostTen post został usunięty przez ggrzesiek 14 wrz 2014, 11:53.
Powód: tak

Opony zimowe – rozmiary

PostNapisane: 28 paź 2014, 00:53
przez lantern
Witam,

a ja dziś zmieniłem fabryczne letnie opony na zimowe Nokiany WR D3 w rozmiarze 205/55/16, tak więc o mniejszym profilu niż fabryczne letnie. Zdziwiło mnie, że system kontroli ciśnienia nie wydał żadnego komunikatu. A niby powinien załapać, że obwód opony się zmienił... Oczywiście nie narzekam tylko podaję jako ciekawostkę. Ktoś z Was musiał kalibrować system po wymianie opon?
Zaznaczam też, że serwis wymiany opon na pewno nie wykonał tej kalibracji bo cały czas patrzyłem im na ręce co robią.

PostNapisane: 28 paź 2014, 09:12
przez ulmen
lantern napisał(a):A niby powinien załapać, że obwód opony się zmienił

Jeśli obwód wszystkich opon się zmieni w takim samym stosunku to system nie zareaguje. Reakcja nastąpi jeśli jedno z kół będzie miało inną prędkość liniową względem pozostałych, czego przyczyną jest najczęściej spadek ciśnienia w ogumieniu.

PostNapisane: 28 paź 2014, 20:04
przez ellipsis
lantern napisał(a):...a ja dziś zmieniłem fabryczne letnie opony na zimowe Nokiany WR D3 w rozmiarze 205/55/16, tak więc o mniejszym profilu niż fabryczne letnie.


Tylko ze taka opona ma o 20mm mniejsza srednice i predkosciomierz bedzie oszukiwal o ok 3% wiec sporo. Generalnie M3 ma troche nie popularne rozmiary opon. Tak zwyklych 16' jak i 18' ktorych w sklepach jest stosunkowo malo w porownaniu do takich 205/55/16 czy 225/45/17

Re: Czujniki ciśnienia kół w M3 BM – Pytania i problemy

PostNapisane: 28 paź 2014, 23:28
przez Wojtek
Jest temat o zalecanych rozmiarach opon i kolega powinien się z nim zapoznać zanim zmienił opony...

Re: Czujniki ciśnienia kół w M3 BM – Pytania i problemy

PostNapisane: 29 paź 2014, 00:39
przez SCADA
ulmen napisał(a):Reakcja nastąpi jeśli jedno z kół będzie miało inną prędkość liniową względem pozostałych


Tak gwoli sprostowania... – prędkość liniowa (środka masy) wszystkich kół pojazdu poruszającego się po linii prostej jest taka sama i równa prędkości pojazdu. Chodzi tutaj oczywiście o prędkość kątową , czyli dla tego przypadku zmienną zależną od obwodu koła (a więc stopnia napompowania opony)... ;)

PostNapisane: 29 paź 2014, 09:43
przez ulmen
SCADA napisał(a):Chodzi tutaj oczywiście o prędkość kątową

Tak jest. Mój błąd. Oczywiście, różna prędkość kątowa kół będzie powodowała reakcję układu TPMS.

Re: Czujniki ciśnienia kół w M3 BM – Pytania i problemy

PostNapisane: 8 mar 2015, 22:18
przez widmo82
Podobają mi się felgi z modeli BM. Dlatego chciałbym podpytać (może ktoś bardziej ogarnia temat czujników)... czy jest szansa założyć takie felgi z czujnikami do BK, bez dodatkowych problemów? Na zime miałbym wlasnie 16" od BMki już z czujnikami a na lato mam 17" bez czujników.

PostNapisane: 8 mar 2015, 22:28
przez czarmi
kucor napisał(a):Mazda nie stosuje czujników ciśnienia, zresztą większość producentów tak robi. Pomiar ciśnienia odbywa się tu w sposób pośredni za pomocą czujników ABS, ESP. Określa się prędkość obrotową każdego z kół, następnie porównuje się z wzorcem (relacja prędkości obrotowej koła i wzorcowego ciśnienia) i stwierdza jakie jest ciśnienie w danym kole.

Widmo82 – tutaj masz trochę na ten temat. Jeśli więcej chcesz, to czytaj cały post kucora

Re: Czujniki ciśnienia kół w M3 BM – Pytania i problemy

PostNapisane: 8 mar 2015, 22:47
przez widmo82
Czytałem ten wpis, niestety w połączeniu ze skromną wiedza w tym temacie, niestety niewiele on mi pomógł a tym samym nie udziela odpowiedzi na wszystkie moje wątpliwości z mojego powyższego wpisu. Jeśli dla Ciebie jest to jasno, to proszę o przekaż mi tę wiedzę rzetelnie ustosunkowując się do moich pytań.
Pozwolę sobie zacytować kolegi:
Marianek napisał(a):Czujniki dzialaja na zasadzie radiowego polaczenia z systemem. Sam czujnik siedzi na wentylu w feldze. Jak masz zimowki/lato to kazde musza miec czujniki i po zmianie kol potrzeba programowac. Ja na zime nie mialem czujnikow i swiecila mi kontrolka caly czas.

Ogólnie mazd BK z Europy nie widziałem z czujnikami, te z USA owszem. Stąd pytanie czy jak moja BK dostanie takowe felgi to czy bez problemów zacznie działać ta funkcja czy trzeba gnać do ASO na jakiej programowanie bo pan "Kazio" z (nawet) renomowanego punktu wulkanizacji, rozłoży ręce.

PostNapisane: 8 mar 2015, 22:52
przez Imbeer
@widmo82

W oryginalnych felgach Mazdy 3BM nie ma osobnych czujnikow ciesnienia montowanych na feldze- odczyt pochodzi z ABSu. Takze felgi od nowej mazdy to "zwykle" felgi

Re: Czujniki ciśnienia kół w M3 BM – Pytania i problemy

PostNapisane: 8 mar 2015, 23:09
przez widmo82
Żyjemy w dwóch różnych światach... ja w BK a wy już w BM. Nigdy nie użytkowałem auta z czujnikami ciśnienia i nie znam ich dokładnej zasady montażu/budowy itp.
Widzę na alledrogo w ofertach jest info, że felgi z czujnikami, na dodatek widzę same czujniki a raczej nadajniki są w cenie 200-500zł/komplet.Czy to właśnie o to się rozchodzi, że sprzedawcy piszą czujniki zamiast nadajniki? Nie wiem czy w każdej wersji BM są te czujniki/nadajniki na feldze.
Czy ktoś mi odpowie jednoznacznie co w takim przypadku będzie po zakupie takich felg i zamontowaniu u mnie ?

Re: Czujniki ciśnienia kół w M3 BM – Pytania i problemy

PostNapisane: 8 mar 2015, 23:50
przez Wojtek
widmo82 napisał(a):czy jest szansa założyć takie felgi z czujnikami do BK, bez dodatkowych problemów?

felgi możesz założyć bez problemu... Czy z czujnikami czy też bez nich... Jeżeli założysz z czujnikami, to i tak system ABS-u ich nie zobaczy, bo nie ma w M3 BM żadnego odbiornika ciśnienia powietrza w oponach. Już przecież Tobie to koledzy jasno napisali :P

Imbeer napisał(a):W oryginalnych felgach Mazdy 3BM nie ma osobnych czujnikow ciesnienia montowanych na feldze- odczyt pochodzi z ABSu. Takze felgi od nowej mazdy to "zwykle" felgi