Czujniki ciśnienia kół w M3 BM – Pytania i problemy
Na zimę mam plastiki, w lato mam metalowe z logiem Mazdy. Jest OK.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Pewne obserwacje związane z panującymi mrozami.. Ujemna temperatura naturalnie obniża ciśnienie w kołach. Dzisiaj przy -10 zmierzyłem ciśnienie i wyniosło 1.8 bara, gdy jeszcze tydzień temu pompowałem na 2.5. Zatem warto sprawdzać ciśnienie, bo za niska jego wartość wpływa między innymi na wydłużenie drogi hamowania. Druga sprawa – pomimo spadku ciśnienia w oponach o ok. 0.8 bara czujniki ciśnienia nie reagowały. Z tego co już było mówione nie zasygnalizują, gdy spadek ma miejsce równo we wszystkich kołach, a jedynie wtedy gdy spada znacząco w jednym z kół. Moim zdaniem taki sposób działania trochę mija się z celem.
Nie mija się z celem, bo informuje o najbardziej niebezpiecznej sytuacji, czyli gwałtownym spadku ciśnienia w jednej oponiie. Natomiast nie zwalnia z obowiązku sprawdzania ciśnienia od czasu do czasu, czyli normalnej czynności eksploatacyjnej. Zgadzam się, że miło by było, gdyby samochód o tym też informował.
looker29 napisał(a):Pewne obserwacje związane z panującymi mrozami.. Ujemna temperatura naturalnie obniża ciśnienie w kołach. Dzisiaj przy -10 zmierzyłem ciśnienie i wyniosło 1.8 bara, gdy jeszcze tydzień temu pompowałem na 2.5. Zatem warto sprawdzać ciśnienie, bo za niska jego wartość wpływa między innymi na wydłużenie drogi hamowania. Druga sprawa – pomimo spadku ciśnienia w oponach o ok. 0.8 bara czujniki ciśnienia nie reagowały. Z tego co już było mówione nie zasygnalizują, gdy spadek ma miejsce równo we wszystkich kołach, a jedynie wtedy gdy spada znacząco w jednym z kół. Moim zdaniem taki sposób działania trochę mija się z celem.
Tak duży spadek ciśnienia jest niemożliwy ,przy spadku temperatury z kilkunastu stopni do -10, spadek jest możliwy o około 0,3 bara ,przy spadku temperatury do -20 ciśnienie obniża się o około 0,4-0,5 bara,
Witam.
W Maździe 3 nie jest mierzone ciśnienie w oponach (brak czujników ciśnienia w oponach). Ten system określania stanu ciśnienia w oponach polega na kontroli szybkości obrotowej kół i sygnalizacji ewentualnej jej różnicy. Koło z mniejszym ciśnieniem ma inna szybkość obrotową i wtedy system sygnalizuje to jako nieprawidłowość. Wynika z tego, że przy ciśnieniu np. 2,5 bara we wszystkich kołach i spadku ciśnienia na wskutek mrozów we wszystkich kołach system do 1,8 bara system kontroli stanu ciśnienie może nie wskazać żadnej nieprawidłowości.
W Maździe 3 nie jest mierzone ciśnienie w oponach (brak czujników ciśnienia w oponach). Ten system określania stanu ciśnienia w oponach polega na kontroli szybkości obrotowej kół i sygnalizacji ewentualnej jej różnicy. Koło z mniejszym ciśnieniem ma inna szybkość obrotową i wtedy system sygnalizuje to jako nieprawidłowość. Wynika z tego, że przy ciśnieniu np. 2,5 bara we wszystkich kołach i spadku ciśnienia na wskutek mrozów we wszystkich kołach system do 1,8 bara system kontroli stanu ciśnienie może nie wskazać żadnej nieprawidłowości.
piotear napisał(a):pV=nRT, korzystajcie do woli
bbogdan napisał(a):Przyjacielu drogi podaj nam jeszcze objętość do różnych rozmiarów opon i będziemy korzystali do woli ,bo bez tego to możesz ten wzór wsadzić sobie w buty
Wydaje mi się, że V jest prawie stałe, n i R też, więc nie mają znaczenia => wtedy p będzie proporcjonalne do T (T oczywiście bezwzględne).
Auto ma przejechane jakieś 3 tysiące dopiero a zaczęła sie zapalać kontrolka "sprawdź ciśnienie w oponach". Dwa razy się to zdarzyło, sprawdziłem ciśnienie, wszystko OK.
komunikat znikał po wciśnięciu przycisku po lewej pod kieownicą, tego odnoszącego sie do opon.
Ktoś powie, co się dzieje? Komputer wariuje?
komunikat znikał po wciśnięciu przycisku po lewej pod kieownicą, tego odnoszącego sie do opon.
Ktoś powie, co się dzieje? Komputer wariuje?
child napisał(a):Sprawdziłeś – tzn. było równe we wszystkich kołach czy musiałeś coś dopompować?
no własnie nic nie bylo.. wszędzie OK. Wyglada jakby czujnik czy komputer coś wymyślił bez sensu. Sprawdziłem wszystkie kola. Tak sie dwa razy zdarzyło a po wciśnięciu tego przycisku "od opon" znikneło.
Nie, chyba nic nie migało:)
mialem tak już w innym aucie a konkretnie w astrze nowej, kiedyś na trasie. Raz pokazał że spada ciśnienie w konkretnym kole, nawet podał o ile. Stanałem, sprawdzam, nieprawda. Pojechałem, z czasem ciśnienie sie wyrównało i ikonka zgasła.
Sytuacja tutaj chyba podobna. czy ktoś miał takie doświadczenia?
mialem tak już w innym aucie a konkretnie w astrze nowej, kiedyś na trasie. Raz pokazał że spada ciśnienie w konkretnym kole, nawet podał o ile. Stanałem, sprawdzam, nieprawda. Pojechałem, z czasem ciśnienie sie wyrównało i ikonka zgasła.
Sytuacja tutaj chyba podobna. czy ktoś miał takie doświadczenia?
Trzeba pamiętać, że w M3 BM/BN nie ma czujników ciśnienia, a działa tzw. system TPMS. Pomiar ciśnienia odbywa się tu w sposób pośredni za pomocą czujników ABS, ESP. Określana jest prędkość obrotowa każdego z kół, następnie porównuje się z wzorcem (prędkość obrotowa koła i wzorcowego ciśnienia) i stwierdza jakie jest ciśnienie w danym kole.
Kilkanaście dni temu miałem lekki poślizg podczas hamowania i skręcania autem i nagle pojawiła się taka informacja. Podjechałem na stację i ciśnienie w oponach było jak najbardziej OK. Tak jak pisałem system łapie moment, kiedy różne są prędkości obrotu kół (podczas poślizgu auta, spadku ciśnienia w którejś z opon). Wówczas może informować o spadku ciśnienia.
Kilkanaście dni temu miałem lekki poślizg podczas hamowania i skręcania autem i nagle pojawiła się taka informacja. Podjechałem na stację i ciśnienie w oponach było jak najbardziej OK. Tak jak pisałem system łapie moment, kiedy różne są prędkości obrotu kół (podczas poślizgu auta, spadku ciśnienia w którejś z opon). Wówczas może informować o spadku ciśnienia.
Chyba to musi trochę potrwać gdyż w w zimie na oblodzonej/śliskiej nawierzchni nie raz koła mi buksowały a kontrolka się nie zapaliła
Musi zaistnieć warunek różnych prędkości obrotowych kół. Widocznie buksowanie kół Twojego auta nastąpiło w takim samym stopniu w obu kołach i nie miały one różnych prędkości obrotowych ...
Raczej jest to niemożliwe aby zabuksowały Ci jednocześnie o taką samą liczbę/kąt obrotu
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości