Czujniki ciśnienia kół w M3 BM – Pytania i problemy
Ja bym sie skusil na zakup felg w kolorze czarnym. Ale nie wiem co z czujnikiem cisnienia ?
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowano 20 lip 2014, 11:33 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Wydzielenie tematu
Powód: Wydzielenie tematu
- Od: 23 gru 2013, 11:27
- Posty: 30
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 3 2,0 165KM SkyEnergy
popeye napisał(a):Ja bym sie skusil na zakup felg w kolorze czarnym. Ale nie wiem co z czujnikiem cisnienia?
Mazda nie stosuje czujników ciśnienia, zresztą większość producentów tak robi. Pomiar ciśnienia odbywa się tu w sposób pośredni za pomocą czujników ABS, ESP. Określa się prędkość obrotową każdego z kół, następnie porównuje się z wzorcem (relacja prędkości obrotowej koła i wzorcowego ciśnienia) i stwierdza jakie jest ciśnienie w danym kole.
A zatem spokojnie zmieniaj fele tylko z głową – musisz zadbać o to aby parametry fizyczne były takie jak w orginale!
http://autokult.pl/2012/01/30/czujniki- ... -dzialania
kucor napisał(a):Mazda nie stosuje czujników ciśnienia
Przepraszam, skąd masz te dane?
Mazda 3 BL ma czujniki na każde koło.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
KMBak napisał(a):Mazda 3 BL ma czujniki na każde koło.
Jest tak jak pisze kucor w nowej trójce nie ma czujników ciśnienia opon a pomiar jest realizowany w sposób pośredni przy użyciu czujników ABS i ESP...informacja która uzyskałem z ASO, zresztą nowa 6 GJ ma podobnie rozwiązanie.
- Od: 15 cze 2009, 15:19
- Posty: 99 (0/7)
- Auto: viewtopic.php?f=332&t=172754
Dzięki za info.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Witam kolegów (w większości) mam pytanie czy orientujecie się czy jeśli wymienię felgi na niekoniecznie oryginalne mazdowskie (rozumiem że oryginały posiadają jakieś czujniki itp.) to nie będzie kolidowało z pomiarem ciśnienia i innymi bajerami? Te oryginalne niestety nie przypadły mi do gustu a sam wybór oryginałów nie powala na kolana a swoją drogą przy czerwonym lakierze słuszne wydają się jedynie czarne Obawiam się jakiś błędów itp.
P.S. jeśli pytanie jest trywialne z góry przepraszam za niewiedze
P.S. jeśli pytanie jest trywialne z góry przepraszam za niewiedze
Felgi nie mają czujników i nie powinno być problemu. Na lewo od kierownicy masz zestaw takich przycisków i jest tam przycisk do kalibrowania pomiaru ciśnienia w oponach (jest na nim fragment opony, u mnie znajduje się między przyciskiem do DSC a przyciskiem do iStop). Po zmianie felg musisz użyć tego przycisku – pewnie wystarczy go przytrzymać, ale lepiej sprawdź w instrukcji.
Witam,
a ja dziś zmieniłem fabryczne letnie opony na zimowe Nokiany WR D3 w rozmiarze 205/55/16, tak więc o mniejszym profilu niż fabryczne letnie. Zdziwiło mnie, że system kontroli ciśnienia nie wydał żadnego komunikatu. A niby powinien załapać, że obwód opony się zmienił... Oczywiście nie narzekam tylko podaję jako ciekawostkę. Ktoś z Was musiał kalibrować system po wymianie opon?
Zaznaczam też, że serwis wymiany opon na pewno nie wykonał tej kalibracji bo cały czas patrzyłem im na ręce co robią.
a ja dziś zmieniłem fabryczne letnie opony na zimowe Nokiany WR D3 w rozmiarze 205/55/16, tak więc o mniejszym profilu niż fabryczne letnie. Zdziwiło mnie, że system kontroli ciśnienia nie wydał żadnego komunikatu. A niby powinien załapać, że obwód opony się zmienił... Oczywiście nie narzekam tylko podaję jako ciekawostkę. Ktoś z Was musiał kalibrować system po wymianie opon?
Zaznaczam też, że serwis wymiany opon na pewno nie wykonał tej kalibracji bo cały czas patrzyłem im na ręce co robią.
- Od: 14 kwi 2014, 00:10
- Posty: 25
- Auto: Mazda 3 BM Sedan Jet Black
lantern napisał(a):A niby powinien załapać, że obwód opony się zmienił
Jeśli obwód wszystkich opon się zmieni w takim samym stosunku to system nie zareaguje. Reakcja nastąpi jeśli jedno z kół będzie miało inną prędkość liniową względem pozostałych, czego przyczyną jest najczęściej spadek ciśnienia w ogumieniu.
lantern napisał(a):...a ja dziś zmieniłem fabryczne letnie opony na zimowe Nokiany WR D3 w rozmiarze 205/55/16, tak więc o mniejszym profilu niż fabryczne letnie.
Tylko ze taka opona ma o 20mm mniejsza srednice i predkosciomierz bedzie oszukiwal o ok 3% wiec sporo. Generalnie M3 ma troche nie popularne rozmiary opon. Tak zwyklych 16' jak i 18' ktorych w sklepach jest stosunkowo malo w porownaniu do takich 205/55/16 czy 225/45/17
Jest temat o zalecanych rozmiarach opon i kolega powinien się z nim zapoznać zanim zmienił opony...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
ulmen napisał(a):Reakcja nastąpi jeśli jedno z kół będzie miało inną prędkość liniową względem pozostałych
Tak gwoli sprostowania... – prędkość liniowa (środka masy) wszystkich kół pojazdu poruszającego się po linii prostej jest taka sama i równa prędkości pojazdu. Chodzi tutaj oczywiście o prędkość kątową , czyli dla tego przypadku zmienną zależną od obwodu koła (a więc stopnia napompowania opony)...
Podobają mi się felgi z modeli BM. Dlatego chciałbym podpytać (może ktoś bardziej ogarnia temat czujników)... czy jest szansa założyć takie felgi z czujnikami do BK, bez dodatkowych problemów? Na zime miałbym wlasnie 16" od BMki już z czujnikami a na lato mam 17" bez czujników.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
kucor napisał(a):Mazda nie stosuje czujników ciśnienia, zresztą większość producentów tak robi. Pomiar ciśnienia odbywa się tu w sposób pośredni za pomocą czujników ABS, ESP. Określa się prędkość obrotową każdego z kół, następnie porównuje się z wzorcem (relacja prędkości obrotowej koła i wzorcowego ciśnienia) i stwierdza jakie jest ciśnienie w danym kole.
Widmo82 – tutaj masz trochę na ten temat. Jeśli więcej chcesz, to czytaj cały post kucora
Czytałem ten wpis, niestety w połączeniu ze skromną wiedza w tym temacie, niestety niewiele on mi pomógł a tym samym nie udziela odpowiedzi na wszystkie moje wątpliwości z mojego powyższego wpisu. Jeśli dla Ciebie jest to jasno, to proszę o przekaż mi tę wiedzę rzetelnie ustosunkowując się do moich pytań.
Pozwolę sobie zacytować kolegi:
Ogólnie mazd BK z Europy nie widziałem z czujnikami, te z USA owszem. Stąd pytanie czy jak moja BK dostanie takowe felgi to czy bez problemów zacznie działać ta funkcja czy trzeba gnać do ASO na jakiej programowanie bo pan "Kazio" z (nawet) renomowanego punktu wulkanizacji, rozłoży ręce.
Pozwolę sobie zacytować kolegi:
Marianek napisał(a):Czujniki dzialaja na zasadzie radiowego polaczenia z systemem. Sam czujnik siedzi na wentylu w feldze. Jak masz zimowki/lato to kazde musza miec czujniki i po zmianie kol potrzeba programowac. Ja na zime nie mialem czujnikow i swiecila mi kontrolka caly czas.
Ogólnie mazd BK z Europy nie widziałem z czujnikami, te z USA owszem. Stąd pytanie czy jak moja BK dostanie takowe felgi to czy bez problemów zacznie działać ta funkcja czy trzeba gnać do ASO na jakiej programowanie bo pan "Kazio" z (nawet) renomowanego punktu wulkanizacji, rozłoży ręce.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Żyjemy w dwóch różnych światach... ja w BK a wy już w BM. Nigdy nie użytkowałem auta z czujnikami ciśnienia i nie znam ich dokładnej zasady montażu/budowy itp.
Widzę na alledrogo w ofertach jest info, że felgi z czujnikami, na dodatek widzę same czujniki a raczej nadajniki są w cenie 200-500zł/komplet.Czy to właśnie o to się rozchodzi, że sprzedawcy piszą czujniki zamiast nadajniki? Nie wiem czy w każdej wersji BM są te czujniki/nadajniki na feldze.
Czy ktoś mi odpowie jednoznacznie co w takim przypadku będzie po zakupie takich felg i zamontowaniu u mnie ?
Widzę na alledrogo w ofertach jest info, że felgi z czujnikami, na dodatek widzę same czujniki a raczej nadajniki są w cenie 200-500zł/komplet.Czy to właśnie o to się rozchodzi, że sprzedawcy piszą czujniki zamiast nadajniki? Nie wiem czy w każdej wersji BM są te czujniki/nadajniki na feldze.
Czy ktoś mi odpowie jednoznacznie co w takim przypadku będzie po zakupie takich felg i zamontowaniu u mnie ?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):czy jest szansa założyć takie felgi z czujnikami do BK, bez dodatkowych problemów?
felgi możesz założyć bez problemu... Czy z czujnikami czy też bez nich... Jeżeli założysz z czujnikami, to i tak system ABS-u ich nie zobaczy, bo nie ma w M3 BM żadnego odbiornika ciśnienia powietrza w oponach. Już przecież Tobie to koledzy jasno napisali
Imbeer napisał(a):W oryginalnych felgach Mazdy 3BM nie ma osobnych czujnikow ciesnienia montowanych na feldze- odczyt pochodzi z ABSu. Takze felgi od nowej mazdy to "zwykle" felgi
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości