Haczenie przy zmianie biegów / głośna skrzynia – nota serwisowa
U mnie też zauważyłem, że 3-ci bieg wchodzi z oporem i się zastanawiam,czy nie pojechać do ASO na regulację cięgien.
Z tego co tutaj piszecie jest poprawa po wizycie w ASO.
Ktoś robił regulację cięgien w Krakowie?? Z jakim skutkiem??
Z tego co tutaj piszecie jest poprawa po wizycie w ASO.
Ktoś robił regulację cięgien w Krakowie?? Z jakim skutkiem??
Ta regulacja cięgien owszem – pomaga. Pojeździsz 2 miesiące/3tyś km. zrobisz i na nowo pojawiać się będzie haczenie.
Można sie tak bawić w nieskończoność. Ja już regulowałem wielokrotnie i za każdym razem temat wraca.
Słabiutkie są te cięgna/synchronizatory/sam lewar.
Na innych stronach Mazdy powiadają, że pomaga short-shifter dedykowany do naszych modeli, który skraca skok lewara. Oczywiście jest to dodatkowa inwestycja. gwarancja ASO nie obejmuje.
Można sie tak bawić w nieskończoność. Ja już regulowałem wielokrotnie i za każdym razem temat wraca.
Słabiutkie są te cięgna/synchronizatory/sam lewar.
Na innych stronach Mazdy powiadają, że pomaga short-shifter dedykowany do naszych modeli, który skraca skok lewara. Oczywiście jest to dodatkowa inwestycja. gwarancja ASO nie obejmuje.
kubala147 napisał(a):Ta regulacja cięgien owszem – pomaga. Pojeździsz 2 miesiące/3tyś km. zrobisz i na nowo pojawiać się będzie haczenie.
Można sie tak bawić w nieskończoność. Ja już regulowałem wielokrotnie i za każdym razem temat wraca.
Słabiutkie są te cięgna/synchronizatory/sam lewar.
Na innych stronach Mazdy powiadają, że pomaga short-shifter dedykowany do naszych modeli, który skraca skok lewara. Oczywiście jest to dodatkowa inwestycja. gwarancja ASO nie obejmuje.
Czyli zostaje kupno następnej Mazdy ze skrzynią automatyczną
kubala147 napisał(a):Ta regulacja cięgien owszem – pomaga. Pojeździsz 2 miesiące/3tyś km. zrobisz i na nowo pojawiać się będzie haczenie.
Można sie tak bawić w nieskończoność. Ja już regulowałem wielokrotnie i za każdym razem temat wraca.
Słabiutkie są te cięgna/synchronizatory/sam lewar.
Na innych stronach Mazdy powiadają, że pomaga short-shifter dedykowany do naszych modeli, który skraca skok lewara. Oczywiście jest to dodatkowa inwestycja. gwarancja ASO nie obejmuje.
ciekawe jak to możliwe że żadnemu blogerowi nie trafiła taka skrzynia....
ja przed kupnem oglądałem dużo testów i każdy mówił że ta skrzynia jest genialna i najlepsza w klasie... a tak na prawdę to nie jest.... miałem wiele aut, i z przebiegiem od 100 do 270 tys.km, i w żadnej nie miałem problemów takich jak jest w Mazdzie od nowości...
Kritik napisał(a):ciekawe jak to możliwe że żadnemu blogerowi nie trafiła taka skrzynia....
ja przed kupnem oglądałem dużo testów i każdy mówił że ta skrzynia jest genialna i najlepsza w klasie... a tak na prawdę to nie jest.... miałem wiele aut, i z przebiegiem od 100 do 270 tys.km, i w żadnej nie miałem problemów takich jak jest w Mazdzie od nowości...
Dokładnie.
W 16-letniej Skodzie Fabii moich rodziców biegi wchodzą bardzo gładko, jest ona dużo lepsza niż ta w Maździe.
Można z tego wywnioskować, że koncern VAG robi lepsze skrzynie manualne niż Mazda.
Niemcy kupują (i montują) japońskie skrzynie biegów.
Aktualnie jeżdżę 6ką – dostałem jak zastępcze na czas usuwania wad na gwarancji. Skrzynia tez haczy.
Mi na wiosnę regulowali (po raz drugi) i na razie jest O.K.
Aktualnie jeżdżę 6ką – dostałem jak zastępcze na czas usuwania wad na gwarancji. Skrzynia tez haczy.
Mi na wiosnę regulowali (po raz drugi) i na razie jest O.K.
Ostatnio edytowano 17 paź 2019, 07:29 przez esem, łącznie edytowano 1 raz
Kritik napisał(a):ja przed kupnem oglądałem dużo testów i każdy mówił że ta skrzynia jest genialna i najlepsza w klasie... a tak na prawdę to nie jest.... miałem wiele aut, i z przebiegiem od 100 do 270 tys.km, i w żadnej nie miałem problemów takich jak jest w Mazdzie od nowości...
Te skrzynie prezentują po prostu bardzo nierówny poziom, i to w zależności np. od temperatury. Jak siedziałem w BM w salonie, to skrzynia też mnie zachwycała – dopiero, jak kupiłem i pojeździłem, to się zaczęły schody. Więc jest absolutnie możliwe, że ktoś pojeździł trochę i miał dobre doświadczenia.
Z innej beczki – słyszałem na youtube zachwyty nad skrzynią w Mazdzie MX-5 ND (czyli obecnej generacji). A ja mam NB z 2000 i jak pojeździłem ND to skrzynia naprawdę nie zachwycała (w dodatku przeczytałem, że skrzyń do ND jest 5 generacji i dopiero piąta się nie rozsypuje przy nieco bardziej intensywnym użytkowaniu). Czyli youtuberom średnio można wierzyć...
U mnie regulacja cięgien pomogła (miałem problem z 2 przy zmianie z 1).
Nie jest idealnie jak pozostałe biegi ale duuużo lepiej.
Natomiast jeździłem ostatnio zastępcza CX-5 – nowiusieńka, 3kkm przebiegu i też 2 haczyła przy zmianie z 1
Nie jest idealnie jak pozostałe biegi ale duuużo lepiej.
Natomiast jeździłem ostatnio zastępcza CX-5 – nowiusieńka, 3kkm przebiegu i też 2 haczyła przy zmianie z 1
sevecc napisał(a):U mnie regulacja cięgien pomogła (miałem problem z 2 przy zmianie z 1).
Nie jest idealnie jak pozostałe biegi ale duuużo lepiej.
Natomiast jeździłem ostatnio zastępcza CX-5 – nowiusieńka, 3kkm przebiegu i też 2 haczyła przy zmianie z 1
Na jak długo Ci pomogła regulacja??
Passt napisał(a):sevecc napisał(a):U mnie regulacja cięgien pomogła (miałem problem z 2 przy zmianie z 1).
Nie jest idealnie jak pozostałe biegi ale duuużo lepiej.
Natomiast jeździłem ostatnio zastępcza CX-5 – nowiusieńka, 3kkm przebiegu i też 2 haczyła przy zmianie z 1
Na jak długo Ci pomogła regulacja??
już 2 lata prawie spokój
Ja robiłem w Krakowie regulację w lutym. Na razie zrobione 15 kkm i jest OK. Po samej regulacji skrzynia musiała się "ułożyć". Generalnie jest dużo lepiej niż na początku.
RP
RP
RobertPi napisał(a):Ja robiłem w Krakowie regulację w lutym. Na razie zrobione 15 kkm i jest OK. Po samej regulacji skrzynia musiała się "ułożyć". Generalnie jest dużo lepiej niż na początku.
RP
jak wyglądał proces umawiania na to? ile czasu robili?
zapomniałem o tym zgłosić na przeglądzie, po kilku postach tu na forum, myślałem ze to nic nie daje, a jednak trzeba było
Kritik napisał(a):...
jak wyglądał proces umawiania na to? ile czasu robili?
zapomniałem o tym zgłosić na przeglądzie, po kilku postach tu na forum, myślałem ze to nic nie daje, a jednak trzeba było
Daje bardzo dużo. Warunek jest jednak taki aby mieli oryginalny przyrząd do ustawiania.
Witam,
od kilku dni zostałem posiadaczem Mazdy 3 2.0 120km(88kW) z 2014 r..
Przy zmianie biegu z 2 na 3 dość często czuję haczenie.
Samochód jest jeszcze na gwarancji 5 letniej i rozumiem, że gwarancja obejmuje takie przypadki.
Pytanie ile w ASO trwa regulacja cięgien, tzn. godzina/dwie czy trzeba u nich zostawić auto na klika dni?
Pozdrawiam wszystkich
od kilku dni zostałem posiadaczem Mazdy 3 2.0 120km(88kW) z 2014 r..
Przy zmianie biegu z 2 na 3 dość często czuję haczenie.
Samochód jest jeszcze na gwarancji 5 letniej i rozumiem, że gwarancja obejmuje takie przypadki.
Pytanie ile w ASO trwa regulacja cięgien, tzn. godzina/dwie czy trzeba u nich zostawić auto na klika dni?
Pozdrawiam wszystkich
- Od: 24 paź 2019, 22:38
- Posty: 5
- Skąd: mazowieckie
- Auto: jest: Mazda 3 BM 2014r.,
było: Astra G 1.7 DTI 2001 r.
reanimator87 napisał(a):Samochód jest jeszcze na gwarancji 5 letniej i rozumiem, że gwarancja obejmuje takie przypadki.
Nie staraj się "rozumieć", tylko przeczytaj warunki gwarancji – ta rozszerzona ma listę "objęć" długą jak krawat żyrafy właśnie po to, żeby wiele rzeczy z niej wykluczyć.
A czy warunki gwarancji opisują procedurę odstawienia auta do serwisu?
Jeśli nie to niej jest to odpowiedź na to moje pytanie.
Jeśli nie to niej jest to odpowiedź na to moje pytanie.
- Od: 24 paź 2019, 22:38
- Posty: 5
- Skąd: mazowieckie
- Auto: jest: Mazda 3 BM 2014r.,
było: Astra G 1.7 DTI 2001 r.
Mazda ma 3 letnią mechaniczną gwarancję + ewentualną (jak się wykupi), 2 letnią tzw. gwarancję ubezpieczeniową, a ta ostatnia... poczytaj sobie, znajdując ją w internecie pod nazwą:
Ogólne warunki ubezpieczenia RM14AA
Ogólne warunki ubezpieczenia RM14AA
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości