Haczenie przy zmianie biegów / głośna skrzynia – nota serwisowa

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez sevecc » 25 sty 2019, 12:41

KrzysiekWPR napisał(a):Kurcze...

Poczytałem, poczytałem.. i jak to Kilkoro z Was – mam DYLEMAT!!, auto z 2014, kupiłem pare miechów temu, biegi nauczyłem się zmieniać tak, że wchodzą względnie ok ale.. pod warunkiem, że robię zmianę bardzo wolno z dużym wyczuciem "czekająć chwilę po wciśnieciu sprzęgła" zanim zrobię ruch dźwignią. I generalnie działa. Ale.. już szybsze zmiany są naprawdę słabę..

Nie chce rozbierać skrzyni bo boję się że będzie lipa.. zastanwiam się tylko czy regulacja cięgien co kolwiek da.. kurcze, Olej?? czy coś to da.


U mnie haczyła 2 przy dynamicznej zmianie z 1 (przy anemicznym i delikatnym wrzucaniu było ok).
Było tak od samego początku.

Po regulacji cięgien problem w 95% ustąpił.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez mirfex69 » 25 sty 2019, 12:57

KrzysiekWPR napisał(a):Jaki masz przebieg kolego? czy od początku tak samo haczy czy jest lepiej gorzej, masz ten sam rok co ja auta. Czy przy bardzo powolnych zmianach biegów też masz względnie ok jak u mnie/?

U mnie 64tkm z kawalkiem.
Mysle,ze na poczatku nie zauwazalem problemu albo myslalem ze auto z malym przebiegiem..skrzynia sie uklada.Teraz po przejechaniu od dnia zakupu jakis 30tkm i poczytaniu o temacie widze,ze to wada fabryczna :|
Na ta chwile jakos sobie radze,zmieniam biegi z wyczuciem.Dziwne to,ze czasem hacza czasem wchodza calkiem przyzwoicie ale nigdy nie jest tak jak powinno byc w tak mlodym aucie <oczy>
Tak jak przepadam za sylwetka, tak przelozenie psuje frajde z jazdy :|

Dopisano 25 sty 2019, 13:04:

sevecc napisał(a):U mnie haczyła 2 przy dynamicznej zmianie z 1 (przy anemicznym i delikatnym wrzucaniu było ok).
Było tak od samego początku.

Po regulacji cięgien problem w 95% ustąpił.

W moim przypadku zauwazam,ze jest jakby coraz gorzej.Na poczatku bylo z oporem 1-2.Teraz juz w zasadzie ten objaw mam przy kazdej redukcji w gore.W dol jest ok.
Co ciekawe,jak juz pisalem wczesniej czasem jest haczenie,czasem przyzwoicie.I w moim przypadki jakos nie ma zwiazku z tym czy skrzynia zimna czy rozgrzana.Taka u mnie ciekawostka..
Nad regulacja bede myslal aaaale pewnie zlece bo nic do stracenia :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2012, 22:41
Posty: 552 (85/16)
Skąd: Luxembourg
Auto: Jest:
M3 BP Sky Cruise ,19'
Byla:
M3 BM Sky Passion 14'
M3 BL Navigator 12'
M3 BL Active 09'

Postprzez mkarol » 18 lut 2019, 14:22

sevecc napisał(a):
KrzysiekWPR napisał(a):Kurcze...

Poczytałem, poczytałem.. i jak to Kilkoro z Was – mam DYLEMAT!!, auto z 2014, kupiłem pare miechów temu, biegi nauczyłem się zmieniać tak, że wchodzą względnie ok ale.. pod warunkiem, że robię zmianę bardzo wolno z dużym wyczuciem "czekająć chwilę po wciśnieciu sprzęgła" zanim zrobię ruch dźwignią. I generalnie działa. Ale.. już szybsze zmiany są naprawdę słabę..

Nie chce rozbierać skrzyni bo boję się że będzie lipa.. zastanwiam się tylko czy regulacja cięgien co kolwiek da.. kurcze, Olej?? czy coś to da.


U mnie haczyła 2 przy dynamicznej zmianie z 1 (przy anemicznym i delikatnym wrzucaniu było ok).
Było tak od samego początku.

Po regulacji cięgien problem w 95% ustąpił.


U mnie dokładnie to samo, ale regulacja cięgień nie pomogła...
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2013, 18:20
Posty: 34 (18/0)
Skąd: Warszawa
Auto: M3 2.0MT SkyEnergy 2014

Postprzez looker29 » 18 lut 2019, 19:38

Miałem podobny problem ze zmianą 1-2, ale tylko te przełożenia.
Przy pierwszym pobycie w ASO poprosiłem o regulację cięgien i sytuacja się poprawiła. Od tej pory na każdym przeglądzie proszę profilaktycznie o regulację, zawsze robią, a ja nie czuję problemu, a przynajmniej mi to nie przeszkadza. Tak też można :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2015, 13:31
Posty: 45 (10/1)
Skąd: Bdg
Auto: Mazda 3 BM Enso 2.0 120 KM 2016' Snowflake White

Postprzez mirfex69 » 18 lut 2019, 20:02

mkarol napisał(a):U mnie dokładnie to samo, ale regulacja cięgień nie pomogła...

Mialem plan regulowac ciegna ale skoro tak mowisz to widze,ze zabieg zbyteczny.
W sumie zlecilem weryfikacje i regulacje aaale panowie z belgijskiego ASO stwierdzili,ze wszystko jest w normie wiec nie ma o czym gadac <glupek2>
I takie info dla kolegi,ktory wczesniej wspominal, ze byc moze za granica sa lepsi serisanci niz w kraju :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2012, 22:41
Posty: 552 (85/16)
Skąd: Luxembourg
Auto: Jest:
M3 BP Sky Cruise ,19'
Byla:
M3 BM Sky Passion 14'
M3 BL Navigator 12'
M3 BL Active 09'

Postprzez KrzysiekWPR » 21 lut 2019, 23:03

Panowie, ile trwa procedura regulacji ciengien, zapewne nie jest to skąplikowany temat aczkolwiek pytanie czy jest dobry dostęp do linek. Ma ktoś wiedzę na ten temat?. Ja jeszcze nie zdecydowałem czy jechać ze skrzynią do ASO czy nie, jeszcze potrzebuję zrobić jakąś dłuższą trasę autem bo narazie to się kręce w koło komina.
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 20:42
Posty: 103 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez RobertPi » 22 lut 2019, 09:13

Ile trwa sama procedura regulacji cięgien nie wiem ale długo trwać nie może.
Byłem parę dni temu na przeglądzie ( 4 / 80 kkm ) i całość zajęła 2,5 godziny łącznie z wymianą filtrów, oleju i płynu hamulcowego i innych operacji w ramach.
U mnie po tej regulacji praca skrzyni zdecydowanie się poprawiła.
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez KrzysiekWPR » 22 lut 2019, 13:48

RobertPi napisał(a):Ile trwa sama procedura regulacji cięgien nie wiem ale długo trwać nie może.
Byłem parę dni temu na przeglądzie ( 4 / 80 kkm ) i całość zajęła 2,5 godziny łącznie z wymianą filtrów, oleju i płynu hamulcowego i innych operacji w ramach.
U mnie po tej regulacji praca skrzyni zdecydowanie się poprawiła.
RP


Wymienili Ci też Olej w skrzyni? czy to Twoje pierwsze zgłoszenenie do ASO że ze skrzynią coś nie gra? czy regulację zaproponowałeś Im sam, czy ASO zaproponowało że wyreguluje?

Pozdrawiam,
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 20:42
Posty: 103 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez RobertPi » 23 lut 2019, 00:07

Ja mam auto pół roku i był to mój 1 pierwszy przegląd a 4 samochodu. Mam 30 kkm przebiegu więc wymiana oleju nie była omawiana. Temat zmiany biegów sam poruszyłem. W BK skrzynia pracowała dużo lepiej więc czytając Wasze uwagi postanowiłem zgłosić problem. Serwis sam zarządził konieczność wymiany płynu hamulcowego i przegląd hamulców.
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez darrecki » 23 lut 2019, 06:21

Płyn hamulcowy zmienili, bo to czynność na 4 serwisie. Nie ma nic do skrzyni i regulacji którą (jeśli w ogóle) przeprowadzili
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez RobertPi » 23 lut 2019, 23:34

Pytanie było o to czy serwis chciał sam coś wymieniać i regulować. Płyn chciał. Nie wchodzę w to dlaczego.
Reszte zrobił bo widziałem. Kilkukrotnie byłem na hali.
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez KrzysiekWPR » 25 lut 2019, 22:53

No dobra.. tylko moje pytanie jest następujące CZY SAMI zaproponowali regulację cięgien po zgłoszeniu że skrzynia słabo działa, czy musiałeś Ich sam namawiać? Pytam, żebym wiedział jak z nimi gadać.
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 20:42
Posty: 103 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez RobertPi » 25 lut 2019, 23:47

Powiem tak, być może moja odpowiedź nie do końca będzie miarodajna bo z Anndorą wiążą mnie stosunki służbowe ( oni mój klient, ja ich klient ) ale jak powiedziałem o swoich ogólnych wrażeniach i między innymi pracy skrzyni w stosunku do BK to sami stwierdzili, że wyregulują i zobaczymy co dalej.
I zaznaczyć tu muszę, że auto miało de facto ostatni przegląd na rozszerzonej gwarancji ( koniec lutego ), i żeby było ciekawiej to poprzednia właścicielka nie zrobiła rok temu przeglądu w ASO bo myślała, że gwarancji już nie ma chociaż przebieg auta był symboliczny a gwarancję rozszerzoną wykupiła o czym zapomniała.
Reasumując, tak sami zaproponowali regulację skrzyni-linek.
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Springfield762 » 1 mar 2019, 15:47

U mnie występuje problem z wbiciem jedynki z wyższego biegu np. 2. Czyli jadę na 2 wciskam sprzęgło i chcę wbić 1. Bieg wejdzie ale muszę mocno nacisnąć na lewarek (zdecydowanie za mocno). Tak jakby coś się blokowało i dopiero użycie znacznej siły pozwala wbić bieg. Objaw nasila się przy zimnym silniku. Miał ktoś coś podobnego? Jechać z tym do aso na gwarancję?
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2015, 21:08
Posty: 53 (2/1)
Auto: Mazda 3 BM 2016, SkyEnergy+Xenon, Sedan, JetBlack, G 2.0 MT, Felgi 18"

Postprzez KrzysiekWPR » 4 mar 2019, 22:54

Problem z jedynką to akurat najmniejsze zmartwienie, no bo jak często trzeba zrzucać do 1-ki będąc w ruchu... gorzej, że lewarkiem trzeba mocno operować przy normalnych zmianach yh. Jadę z tym za miesiąc, mam nadzije że będą chciali linki wyregulować> i że to trochę pomorze.
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 20:42
Posty: 103 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez sevecc » 5 mar 2019, 07:47

KrzysiekWPR napisał(a):Problem z jedynką to akurat najmniejsze zmartwienie, no bo jak często trzeba zrzucać do 1-ki będąc w ruchu... gorzej, że lewarkiem trzeba mocno operować przy normalnych zmianach yh. Jadę z tym za miesiąc, mam nadzije że będą chciali linki wyregulować> i że to trochę pomorze.


Trochę pomorze a trochę mazury :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez child » 5 mar 2019, 09:45

Jak Pomorze nie pomoże, to pomoże może morze, a jak morze nie pomoże, to pomoże może Gdańsk (koniecznie czytać szybko i rytmicznie).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez KrzysiekWPR » 6 mar 2019, 22:20

Panowie swoją drogą.. powiedzcie, te noty serwisowe o których byłą mowa wcześniej jak:

– R039/14B – nota naprawy skrzyni biegów
– R102/13 – nota regulacji cięgien/wodzików

To co to właściwie jest, Centala Mazdy (Japonia) wysyła jakąś instrukcję do ASO co robić gdy.. skąd właściwie macie te numery? ktoś znajomy wyciągnął czy o co chodzi..?
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 20:42
Posty: 103 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez KrzysiekWPR » 9 kwi 2019, 22:47

Ok.. więc, umówiłem się na weryfikację-usterki skrzyni. Wstępnie rozmowa była o regulacji ciągienek, serwisant wstępnie zaznaczył że wg niego jest to przyczyna. Zastanawiam się tylko nad jednym, ponieważ skrzynia ma swoje "kaptysy" i czasami wchodzi wszystko jak w masło, żeby za kolejne 15 min było beznadziejnie. Czy uda mi się utrafić, żeby serisant trafił na trudności akurat jak wsiądzie. Z drugiej strony czy ktoś wie jaki jest koszt regulacji gdy nei obejmuje tego gwarancja? domyślam się, żę pewnie stosunkowo nie duży bo> nie ma kosztu części, a dwa dostęp raczej szybki więc i robocizny mało.

Mam nadzieję jednak że tak czy inaczej, sprawdzą te cięgna w ramach reklamacji.
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 20:42
Posty: 103 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez esem » 10 kwi 2019, 07:21

Mi regulowali ponownie przy okazji malowania stelaża oparcia.
Ponoć regulacja nie była potrzebna ale ustawili wg. przyrządu (wzornika ?) jaki dostali z Centrali.
Jest minimalnie lepiej ale to może być tylko wrażenie. <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323