Haczenie przy zmianie biegów / głośna skrzynia – nota serwisowa

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez child » 10 mar 2021, 22:00

Ta słynna "piątka" w BK, którą dało się jechać w zakresie 60-200 :) Na autostradzie często nie zmieniałem biegu przez 200km. Ale z drugiej strony zużycie paliwa nie zachęcało do takiej jazdy.

Wracając do tematu – ewidentnie coś zwalili przy skrzyniach SkyActiv, które zostały zaprojektowane od nowa. @fad – ty pewnie w BN już masz nowszą rewizję, ale na moją skrzynię jest nota serwisowa (oczywiście jak już mi się skończyła gwarancja :| ) na wymianę zębatek (a może synchronizatorów), które po prostu są wadliwe. Z drugiej strony po 160 tys. km skrzynia jeszcze dycha, więc może aż tak tragiczna nie jest :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez fad » 11 mar 2021, 19:42

child napisał(a):... @fad – ty pewnie w BN już masz nowszą rewizję, ale na moją skrzynię jest nota serwisowa (oczywiście jak już mi się skończyła gwarancja :| ) na wymianę zębatek (a może synchronizatorów), które po prostu są wadliwe.

ach te noty serwisowe, zawołać nie zawołają, ale jak się problem zgłosi to naprawią <czarodziej>. Ciekawe konkretnie jakich roczników dotyczy nota. Może coś mi w ASO powiedzą, szczególnie na ten punkt pomiędzy 1 3 biegiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2012, 22:18
Posty: 67 (2/0)
Skąd: Płock
Auto: MazdaBN 3 2018r 2.0 120KM MT HB

Postprzez KrzysiekWPR » 11 lip 2021, 20:31

Nowe info w niekończącej się noweli.

Zrobiłem regulację linki przy drążku zmiany biegów, wg. opisu z noty serwisowej którą tutaj opisaliście 2 strony temu. No i:
Poprawa jest, odczuwalna ale nadal nie satysfakcjonująca. Największy problem u mnie jest z 3-jką i 4-ką, nieco się poprawiła 3-jka ale bez szału. Co więcej, zauważyłem drugi raz pewną prawidłowość która jest naprawdę trudna do wytłumaczenia otóż, zaraz po regulacji poprawa była znaczna, w zasadzie 3-jak wchodziła już na tip top, po kilku dniach było już gorzej, nagle skrzynia wracała do dawenj "formy" no i obecnie po miesiącu tak jak pisałem, jest tylko nieco lepiej. podobnie miałem trochę przy zmianie oleju w skrzyni, oraz regulacji cięgien w ASO, początkowo lepiej, potem powrót do złego.

Niestety dalej czekamy aż ktoś wymyśli coś lepszego.
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 20:42
Posty: 103 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez mitsuga » 4 paź 2022, 23:55

I chyba nie wymyślili,co więcej...
Mam Mazdę 2 z 2020r z 6MT i podane tu problemy zwłaszcza z losowością precyzji 2>3 i 3>4 nadal występują.A tak było fajnie....bo przez klika lat jeździłem automatem <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2010, 21:42
Posty: 47 (1/0)
Auto: ...było 2,5 BP 4x4 aut. a jest M2 6MT

Postprzez KrzysiekWPR » 29 sty 2023, 21:29

Odświeżę trochę,
Czy ktoś z forumowiczów zdecydował się przy "naszej przypadłości" skrzyni na wymianę synchronizatorów ?. Z tego co przejrzałem chyba się nikt nie decydował na taki zabieg..
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 20:42
Posty: 103 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez Cichy 111 » 14 lut 2023, 21:30

Witam.U mnie od jakiegoś czasu też zaczeło być problematycznie z biegami,tak naprawde od nowości było średnio ale zgoniłem to na karb nowości i dotarcia.Ale po przekroczeniu 100tysięcy przebiegu już było bardzo źle,zwłaszcza trójka i wsteczny.Wstecznego czasami wogóle nie można było zapiąć,dopiero po delikatnym ruszeniu do przodu można było zapiąć bieg i ruszyć do tyłu.Na tyle już mnie to irytowało że w pierwszej kolejności postanowiłem wymienić olej w skrzyni jako akt desperacji przed grubszą interwencją :) Zlany olej był dość gęsty i taki jakiś ciemny, ale bez żadnych opiłków.Zalałem olejem RAVENOL 75W-80,z dobrego w 100% pewnego źródła.I powiem że jestem w szoku,skrzynia pracuje jak by była wymieniona na nową.Zero haczenia,biegi wchodzą aż miło.Coś z tym orginalnym olejem chyba coś jest nie tak.
Początkujący
 
Od: 17 cze 2017, 23:31
Posty: 10 (0/2)
Auto: mazda 3 sedan 2015

Postprzez przemekp » 24 lut 2023, 12:14

Cichy 111 napisał(a):Zalałem olejem RAVENOL 75W-80,

Witam. Możesz podać jaki konkretnie Ravenol? MTF-2, czy inny ? Zalałeś dokładnie 1,7 litra, czy 1,75 do przelewu? Ktoś na forum pisał, że wymiana oleju pomogła mu na dwa tygodnie. Mógłbyś napisać, jak skrzynia pracuje teraz, no i jak będzie po miesiącu?
Początkujący
 
Od: 28 sty 2023, 22:55
Posty: 5 (1/1)
Auto: Mazda 3 BM(BL), HB, 2014, Pb 2.0, 165km

Postprzez Cichy 111 » 24 lut 2023, 23:27

Witam. MTF-2.Wlane 1,7 litra.Ponad miesiąc jeżdże i nie moge poznać skrzyni.Narazie jest bardzo ok.
Początkujący
 
Od: 17 cze 2017, 23:31
Posty: 10 (0/2)
Auto: mazda 3 sedan 2015

Postprzez Spoko40 » 28 lut 2023, 22:55

W czerwcu ub. r. również zmieniłem na taki olej, wlałem do przelewu. Biegi wchodzą znacznie lepiej niż przed zmianą.
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2016, 18:58
Posty: 87 (0/1)
Auto: Mazda 3 Enso 2016
Mazda 2 DJ 2019

Postprzez przemekp » 1 mar 2023, 14:30

Dzięki za informacje. Nie pozostaje nic innego, jak również zmienić olej w skrzyni biegów, chociaż nie spodziewam się wielkich efektów. Zmienialiście podkładki pod śrubami? Jeśli tak, to jakie mają one wymiary lub oznaczenie?
Początkujący
 
Od: 28 sty 2023, 22:55
Posty: 5 (1/1)
Auto: Mazda 3 BM(BL), HB, 2014, Pb 2.0, 165km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323