Ta słynna "piątka" w BK, którą dało się jechać w zakresie 60-200 Na autostradzie często nie zmieniałem biegu przez 200km. Ale z drugiej strony zużycie paliwa nie zachęcało do takiej jazdy.
Wracając do tematu – ewidentnie coś zwalili przy skrzyniach SkyActiv, które zostały zaprojektowane od nowa. @fad – ty pewnie w BN już masz nowszą rewizję, ale na moją skrzynię jest nota serwisowa (oczywiście jak już mi się skończyła gwarancja ) na wymianę zębatek (a może synchronizatorów), które po prostu są wadliwe. Z drugiej strony po 160 tys. km skrzynia jeszcze dycha, więc może aż tak tragiczna nie jest
Haczenie przy zmianie biegów / głośna skrzynia – nota serwisowa
child napisał(a):... @fad – ty pewnie w BN już masz nowszą rewizję, ale na moją skrzynię jest nota serwisowa (oczywiście jak już mi się skończyła gwarancja ) na wymianę zębatek (a może synchronizatorów), które po prostu są wadliwe.
ach te noty serwisowe, zawołać nie zawołają, ale jak się problem zgłosi to naprawią . Ciekawe konkretnie jakich roczników dotyczy nota. Może coś mi w ASO powiedzą, szczególnie na ten punkt pomiędzy 1 3 biegiem.
Nowe info w niekończącej się noweli.
Zrobiłem regulację linki przy drążku zmiany biegów, wg. opisu z noty serwisowej którą tutaj opisaliście 2 strony temu. No i:
Poprawa jest, odczuwalna ale nadal nie satysfakcjonująca. Największy problem u mnie jest z 3-jką i 4-ką, nieco się poprawiła 3-jka ale bez szału. Co więcej, zauważyłem drugi raz pewną prawidłowość która jest naprawdę trudna do wytłumaczenia otóż, zaraz po regulacji poprawa była znaczna, w zasadzie 3-jak wchodziła już na tip top, po kilku dniach było już gorzej, nagle skrzynia wracała do dawenj "formy" no i obecnie po miesiącu tak jak pisałem, jest tylko nieco lepiej. podobnie miałem trochę przy zmianie oleju w skrzyni, oraz regulacji cięgien w ASO, początkowo lepiej, potem powrót do złego.
Niestety dalej czekamy aż ktoś wymyśli coś lepszego.
Zrobiłem regulację linki przy drążku zmiany biegów, wg. opisu z noty serwisowej którą tutaj opisaliście 2 strony temu. No i:
Poprawa jest, odczuwalna ale nadal nie satysfakcjonująca. Największy problem u mnie jest z 3-jką i 4-ką, nieco się poprawiła 3-jka ale bez szału. Co więcej, zauważyłem drugi raz pewną prawidłowość która jest naprawdę trudna do wytłumaczenia otóż, zaraz po regulacji poprawa była znaczna, w zasadzie 3-jak wchodziła już na tip top, po kilku dniach było już gorzej, nagle skrzynia wracała do dawenj "formy" no i obecnie po miesiącu tak jak pisałem, jest tylko nieco lepiej. podobnie miałem trochę przy zmianie oleju w skrzyni, oraz regulacji cięgien w ASO, początkowo lepiej, potem powrót do złego.
Niestety dalej czekamy aż ktoś wymyśli coś lepszego.
Odświeżę trochę,
Czy ktoś z forumowiczów zdecydował się przy "naszej przypadłości" skrzyni na wymianę synchronizatorów ?. Z tego co przejrzałem chyba się nikt nie decydował na taki zabieg..
Czy ktoś z forumowiczów zdecydował się przy "naszej przypadłości" skrzyni na wymianę synchronizatorów ?. Z tego co przejrzałem chyba się nikt nie decydował na taki zabieg..
Witam.U mnie od jakiegoś czasu też zaczeło być problematycznie z biegami,tak naprawde od nowości było średnio ale zgoniłem to na karb nowości i dotarcia.Ale po przekroczeniu 100tysięcy przebiegu już było bardzo źle,zwłaszcza trójka i wsteczny.Wstecznego czasami wogóle nie można było zapiąć,dopiero po delikatnym ruszeniu do przodu można było zapiąć bieg i ruszyć do tyłu.Na tyle już mnie to irytowało że w pierwszej kolejności postanowiłem wymienić olej w skrzyni jako akt desperacji przed grubszą interwencją Zlany olej był dość gęsty i taki jakiś ciemny, ale bez żadnych opiłków.Zalałem olejem RAVENOL 75W-80,z dobrego w 100% pewnego źródła.I powiem że jestem w szoku,skrzynia pracuje jak by była wymieniona na nową.Zero haczenia,biegi wchodzą aż miło.Coś z tym orginalnym olejem chyba coś jest nie tak.
Cichy 111 napisał(a):Zalałem olejem RAVENOL 75W-80,
Witam. Możesz podać jaki konkretnie Ravenol? MTF-2, czy inny ? Zalałeś dokładnie 1,7 litra, czy 1,75 do przelewu? Ktoś na forum pisał, że wymiana oleju pomogła mu na dwa tygodnie. Mógłbyś napisać, jak skrzynia pracuje teraz, no i jak będzie po miesiącu?
Dzięki za informacje. Nie pozostaje nic innego, jak również zmienić olej w skrzyni biegów, chociaż nie spodziewam się wielkich efektów. Zmienialiście podkładki pod śrubami? Jeśli tak, to jakie mają one wymiary lub oznaczenie?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości