Zalecane rozmiary opon i felg
Ja tylko potwierdzę, że nie ma co przepłacać za wynalazek mazdy typu 215/45/R18. Sam niedawno się wahałem ale ostatecznie zmieniłem na 225/45/R18 i wszytko dobrze leży. Opona na feldze wygląda normalnie i póki co same plusy.
Ostatnio edytowano 29 maja 2019, 10:26 przez brandon, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 26 sty 2012, 21:31
- Posty: 19
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda 3 BM Enso 2016; 2.0 120KM@177KM
Mazda CX-5 2018; 2.5
corky1 napisał(a):Faktycznie, źle nie wyglada. A nie wystaje przypadkiem trochę za obrys karoserii, czy to tylko takie złudzenie albo lekko skręcone koła?
szerokosc 225 jest o 1 cm wieksza od 215
1cm / 2 = 5mm w kazda strone
ja mysle ze nie kazdy zauwazy 5 mm roznicy
Nie ma homologacji. Czyli czekamy do pierwszego incydentu (oby nigdy ) ale jakby co to winny jest od razu wskazany
Wniosek: stłuczka to od razu sprawdzaj czy poszkodowany ma auto na homologowanych oponach
Wniosek: stłuczka to od razu sprawdzaj czy poszkodowany ma auto na homologowanych oponach
Myślę o takim zakupie do nowej 3, gdzie wydaje mi się, że w nadkolu jest trochę ciaśniej niż w BM i może bardziej wystawać poza obrys, ale to może być też złudzenie. Różnica na oponie to 55 zeta, czyli 220 oszczędności.
corky1 napisał(a):Myślę o takim zakupie do nowej 3, gdzie wydaje mi się, że w nadkolu jest trochę ciaśniej niż w BM i może bardziej wystawać poza obrys, ale to może być też złudzenie. Różnica na oponie to 55 zeta, czyli 220 oszczędności.
5 mm nie robi zadnej roznicy
esem napisał(a):Nie ma homologacji. Czyli czekamy do pierwszego incydentu (oby nigdy ) ale jakby co to winny jest od razu wskazany
Wniosek: stłuczka to od razu sprawdzaj czy poszkodowany ma auto na homologowanych oponach
Jesli mowa o ubezpieczeniu, to trzeba przeczytać OWU, czy wyraźnie wyłaczaja odpowiedzialność z tego tytułu. Sptawdziłem kilka TU i żadne z nich nie mialo takiego wymogu (lub podobnego, z którego na siłę możnaby to zintepretować).
Inna sprawa jest z gwarancja. MMP może wyłaczyć odpowiedzialność tylko wtedy, gdy wykaże, że miało to wpływ na uszkodzony element. Przy tak małej różnicy i przy zachowaniu innych parametrów opony jak indeks ciężkości i nośności, będzie to raczej trudne. Tym bardziej, że w niektórych krajach dopuszcza się legalnie zamienniki jeśli nie przekraczaja 1,5% różnicy (tak jest w tym przypadku).
Ale oczywiście każdy robi jak uważa.
Jak temat trafi do Sądu to masz pozamiatane
W krajach bardziej cywilizowanych na oponach innych niż homologowanych nie przejdziesz przeglądu technicznego
Ale jesteśmy dorośli i w Polsce więc mamy wolnoamerykankę.
W krajach bardziej cywilizowanych na oponach innych niż homologowanych nie przejdziesz przeglądu technicznego
Ale jesteśmy dorośli i w Polsce więc mamy wolnoamerykankę.
Jeżeli już tak piszemy to w krajach cywilizowanych nie kupuje się używanych części (zawieszenia, hamulce), bada się dokładnie spaliny, nie jeździ się na 10-15 letnich oponach itd. tak że jest wiele miejsc w których musimy zmienić mentalność
- Od: 19 maja 2009, 19:05
- Posty: 434 (8/13)
- Skąd: Słomniki | Kraków
- Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23
Raptor77 napisał(a):Jeżeli już tak piszemy to w krajach cywilizowanych nie kupuje się używanych części (zawieszenia, hamulce), bada się dokładnie spaliny, nie jeździ się na 10-15 letnich oponach itd. tak że jest wiele miejsc w których musimy zmienić mentalność
zgadzam sie!
lepiej miec nowe 19 bez homologacji
niz homologowane 16 popenkane, i stare.....
[quote="esem"]Jak temat trafi do Sądu to masz pozamiatane
W krajach bardziej cywilizowanych na oponach innych niż homologowanych nie[quote="esem"]
Czy możesz podać przypadek orzeczenia sadu, który zakwwstionował stosowanie zamiennika?
Czy Francja, w której legalnie dopuszcza się zamienniki, należy wg Ciebie do kręgu krajów cywilizowanych?
W krajach bardziej cywilizowanych na oponach innych niż homologowanych nie[quote="esem"]
Czy możesz podać przypadek orzeczenia sadu, który zakwwstionował stosowanie zamiennika?
Czy Francja, w której legalnie dopuszcza się zamienniki, należy wg Ciebie do kręgu krajów cywilizowanych?
corky1 napisał(a):
Czy możesz posać przypadek orzeczenia sadu, który zakwwstionował stosowanie zamiennika?
Czy Francja, w której legalnie dopuszcza się zamienniki, należy wg Ciebie do kręgu krajów cywilizowanych?
Tak, znam. Biegły sądowy napisał opinię i pozamiatane.
Pojecie zamienniki do opon co to u Ciebie znaczy że 14" jest zamiennikiem 22"
Czy że Sava jest zamiennikiem Miszelki
Założona przez Ciebie opona jest zamiennikiem tylko i wyłącznie na Twoje prywatne potrzeby.
Nie jest zamiennikiem opony na której auto przeszło homologację. I to napisze biegły a Sąd to uzna. I nie będzie się zastanawiał czy 40% czy 1,5% czy 1,23456789%
esem napisał(a):corky1 napisał(a):
Czy możesz posać przypadek orzeczenia sadu, który zakwwstionował stosowanie zamiennika?
Czy Francja, w której legalnie dopuszcza się zamienniki, należy wg Ciebie do kręgu krajów cywilizowanych?
Tak, znam. Biegły sądowy napisał opinię i pozamiatane.
Pojecie zamienniki do opon co to u Ciebie znaczy że 14" jest zamiennikiem 22"
Czy że Sava jest zamiennikiem Miszelki
Założona przez Ciebie opona jest zamiennikiem tylko i wyłącznie na Twoje prywatne potrzeby.
Nie jest zamiennikiem opony na której auto przeszło homologację. I to napisze biegły a Sąd to uzna. I nie będzie się zastanawiał czy 40% czy 1,5% czy 1,23456789%
Ok, ale czy biegly wykazal, ze opona nie jest zgodna z homologacja, co chyba oczywiste, czy ze mialo to wpływ na uszkodzenie? Czy jest przepis prawny, na ktory powołał się sad, ktory zabrania uzywania zamienników zgodnie ze standardami?
napisałbym raczej – lepiej mieć nowe opony średniej klasy niż stare używne opony UHP z nieznaną historiąKritik napisał(a):zgadzam sie!
lepiej miec nowe 19 bez homologacji
niz homologowane 16 popenkane, i stare.....
- Od: 19 maja 2009, 19:05
- Posty: 434 (8/13)
- Skąd: Słomniki | Kraków
- Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23
corky1 napisał(a):... Czy jest przepis prawny, na ktory powołał się sad, ktory zabrania uzywania zamienników zgodnie ze standardami?
Nie ma standardów i nie będzie. To kolejne pojęcie wymyślone z potrzeby chwili
Zamiennik musi mieć wszystkie cechy (parametry techniczne) oryginału. Może się różnić jakością, ceną, zapachem, kolorem itp. – piszemy o oponach a nie np. oleju z dodatkiem molibdenu (siarczku czy dwusiarczku).
Witam
Przywołując przepisy, które stosowane są w homologacji taksometrów to 2%. Różnica między 215/45/18 a 225/45/18 to 1,36%, więc myślę, że OK. Koła z 225/45/18 są o 9 mm większe. Ważne żeby zachować inne parametry: prędkość H V czy W, nośność 91 czy 94, dla własnego bezpieczeństwa. Opona tylko nowa z dobrymi indeksami przyczepności na mokrej nawierzchni i oporu toczenia. Ten ostatni ma tak duże znaczenie, że można powiedzieć ze goodyear za 500zł może po 40-40 tyś będzie tańszy od chińczyka za 300zł. https://www.youtube.com/watch?v=xkAFgHfvknM Warto się zastanowić ile warte jest życie i zdrowie.
Przywołując przepisy, które stosowane są w homologacji taksometrów to 2%. Różnica między 215/45/18 a 225/45/18 to 1,36%, więc myślę, że OK. Koła z 225/45/18 są o 9 mm większe. Ważne żeby zachować inne parametry: prędkość H V czy W, nośność 91 czy 94, dla własnego bezpieczeństwa. Opona tylko nowa z dobrymi indeksami przyczepności na mokrej nawierzchni i oporu toczenia. Ten ostatni ma tak duże znaczenie, że można powiedzieć ze goodyear za 500zł może po 40-40 tyś będzie tańszy od chińczyka za 300zł. https://www.youtube.com/watch?v=xkAFgHfvknM Warto się zastanowić ile warte jest życie i zdrowie.
Pod warunkiem że jej nie przetniesz na naszych dziurach – 1.5mc temu właśnie przeciąłem oponę z prawie normalnym profilem (225/40/19) – dziura w kałuży – walnęło tak że byłem pewien uszkodzonej felgi – jednak okazało się że tylko opona ucierpiała
- Od: 19 maja 2009, 19:05
- Posty: 434 (8/13)
- Skąd: Słomniki | Kraków
- Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23
Witam
Masz rację. Moja też jest nie odporna na dobicia, a tak apropos opon kolegi to jak wybierze 225 to profil mu lekko wrośnie. Najważniejsze zachować ET.
Masz rację. Moja też jest nie odporna na dobicia, a tak apropos opon kolegi to jak wybierze 225 to profil mu lekko wrośnie. Najważniejsze zachować ET.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości