Zalecane rozmiary opon i felg
jeśli cena podobna bierz 19 jak roznica znaczna brałbym 18:) a roznice przeznaczyl na eibacha
-
popi2009
Też jestem przed tym dylematem 18vs19
Ale zostaje przy 18" i najwyzej doinwestuje w eibachy.
Poki co trzeba sprzedac 17"
Ale zostaje przy 18" i najwyzej doinwestuje w eibachy.
Poki co trzeba sprzedac 17"
popi2009 napisał(a):jeśli cena podobna bierz 19 jak roznica znaczna brałbym 18:) a roznice przeznaczyl na eibacha
R19 są tańsze felgi, ale droższe opony
R18 droższe felgi, ale tańsze opony
w sumie różnica +/– 200-300zl
Bardziej mi zależy na komforcie jazdy
nie chce później narzekać
Jeździłem w salon Porsche i jak zobaczyłem te 235/35/19 na aucie, to teraz już nie wiem jak na tym jeździć, wydaje mi się ze bedzie strasznie twardo...
Dopisano 27 lut 2019, 11:00:
Krzychuu86 napisał(a):Też jestem przed tym dylematem 18vs19
Ale zostaje przy 18" i najwyzej doinwestuje w eibachy.
Poki co trzeba sprzedac 17"
kolo ma wysokosc
205/60/16 – 652mm
215/45/18 – 651mm
225/45/18 – 659mm
225/35/19 – 641mm
235/35/19 – 647mm
różnica między tym, co mam teraz R16 i 235/35/19 – jest 5mm, to jest w ogóle drobiazg, ale czy będą 8cm gumy przy R19, wystarczająca tłumić nierówności, to jest pytanie...
miałem kiedyś przod 235/35/19 i tyl 255/30/19
nie narzekałem ale była to limuzyna – do mazdy brałbym 18
nie narzekałem ale była to limuzyna – do mazdy brałbym 18
-
popi2009
tak posprawdzałem,
Ford Focus RS ma 235/35/19
GOLF VII GTI ma 225/35/19
GOLF VII R ma 235/35/19
HYUNDAI I30 N ma 235/35/19
Civic Type R w ogole ma 245/35/20
Wszystkie te auta mają oprócz takich kol, jeszcze super twarde i sportowe zawieszenie, i jakoś ludzi jeżdżą
Dopisano 27 lut 2019, 11:43:
R19 235/35
+
Eibach -30
Ford Focus RS ma 235/35/19
GOLF VII GTI ma 225/35/19
GOLF VII R ma 235/35/19
HYUNDAI I30 N ma 235/35/19
Civic Type R w ogole ma 245/35/20
Wszystkie te auta mają oprócz takich kol, jeszcze super twarde i sportowe zawieszenie, i jakoś ludzi jeżdżą
Dopisano 27 lut 2019, 11:43:
R19 235/35
+
Eibach -30
kurde, jak kupie R19 to jeszcze będę musiał robić upgrade hamulców
akurat mi się bardzo podoba taki jasny kolor, nie lubie ciemnych, teraz to jest "modne" ale mi się nie podoba
ciemne wizualnie wygląda mniejszym, a kiedy auto jedzie to w ogóle nie wiadomo czy to alusy, czy stalówki.
akurat mi się bardzo podoba taki jasny kolor, nie lubie ciemnych, teraz to jest "modne" ale mi się nie podoba
ciemne wizualnie wygląda mniejszym, a kiedy auto jedzie to w ogóle nie wiadomo czy to alusy, czy stalówki.
wlasnie nie do końca – stoi jak koza – może na eibachu lepiej ale na tych zdjęciach wg mnie to wygląda średniawo
-
popi2009
popi2009 napisał(a):wlasnie nie do końca – stoi jak koza – może na eibachu lepiej ale na tych zdjęciach wg mnie to wygląda średniawo
ale kolo ma taka sama wysokość jak standardowy R16 czy R18
prześwit i odległość kola od nadkola, jest absolutnie taki sam jak standardowo
wiec nie ma to żadnego wpływu na "stanie jak koza"
Z innej beczki – Kritik, ja wiem, że te 18" czy 19" fajnie wyglądają, ale zastanów się, czy te felgi zniosą te "różne drogi", po których zamierzasz jeździć/jeździsz. Ja mam w okolicy sporo nierównych dróg i na 16" mogę po niektórych gonić 150km/h bez ryzyka utraty zębów na nierównościach – mógłbyś to zrobić na 18"? To, że ludzie "jakoś jeżdżą" na 19" czy 20" w innych samochodach nie znaczy, że takie felgi zapewniają odpowiedni komfort (a może oni jeżdzą wyłącznie po równych drogach).
Kritik jak nie masz ciśnienia na zakup na już to poczekaj – jak założę letni komplet sam sprawdzisz jak jest z komfortem i prowadzeniem.
O oponach Sava UHP, Dębica PRESTO UHP 2 czy Fulda SportControl2 sam myślałem ale niestety nie mogłem dostać od ręki nigdzie w rozmiarze 225/40/19 – udało mi się dogadać z jednym sprzedawcą który miał Federale EVOLUZION ST-1 że jak nie wejdą w nadkola przy moich felgach to będę mógł je zwrócić (miały nie mieć śladów jazdy na bieżniku) – na szczęście wszystko spasowało na styk Koło minimalnie większe niż seria ale za to mniejsza szczelina nad kołem i mniejsza szansa pogięcia felg
codziennie robie minimum 100km – dojazd do Krakowa, po mieście i powrót. 7km wiejską drogą – dziurawą i nie równą – tutaj bez szaleństw ale 80-90 można jechać , największą różnicę między kołami czuję przy przejeżdzaniu przez progi – ale nie ma co się dziwić – wysokość opony zimowej na R16 robi swoje tylko nie wygląda. Żona trochę narzekała jak wleciały 19 (jak prowadziła, jako pasażer w ogóle nie było komentarzy) ale raz przejechała się autostradą i już jest ok.
O oponach Sava UHP, Dębica PRESTO UHP 2 czy Fulda SportControl2 sam myślałem ale niestety nie mogłem dostać od ręki nigdzie w rozmiarze 225/40/19 – udało mi się dogadać z jednym sprzedawcą który miał Federale EVOLUZION ST-1 że jak nie wejdą w nadkola przy moich felgach to będę mógł je zwrócić (miały nie mieć śladów jazdy na bieżniku) – na szczęście wszystko spasowało na styk Koło minimalnie większe niż seria ale za to mniejsza szczelina nad kołem i mniejsza szansa pogięcia felg
codziennie robie minimum 100km – dojazd do Krakowa, po mieście i powrót. 7km wiejską drogą – dziurawą i nie równą – tutaj bez szaleństw ale 80-90 można jechać , największą różnicę między kołami czuję przy przejeżdzaniu przez progi – ale nie ma co się dziwić – wysokość opony zimowej na R16 robi swoje tylko nie wygląda. Żona trochę narzekała jak wleciały 19 (jak prowadziła, jako pasażer w ogóle nie było komentarzy) ale raz przejechała się autostradą i już jest ok.
- Od: 19 maja 2009, 19:05
- Posty: 434 (8/13)
- Skąd: Słomniki | Kraków
- Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23
maku99 napisał(a):...popi2009 napisał(a):... stoi jak koza
Hehe, nie do konca rozumiem co ma z tym wspolnego koza, ale smiechlem
Ja to nazywam bardziej po swojsku – wóz drabiniasty. Aczkolwiek koza też fajnie.
A co do 19 bez obniżonego zawieszenia – wygląda to poprostu fatalnie...
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
tak ostatnich kilka dni jeżdżę swoja standardowa trasa, dom-praca-dom (Krakow-Niepolomice-Krakow)
z 35km dziennej trasy jest równe 800m łatanej drogi, ale nawet tych 800m nie ma dziur
reszta 34km jest prawie co idealna równa droga + nie ma żadnych progów zwalniających
i jeszcze jedna rzecz, odnośnie opon, dla mnie najważniejszym jest cena/halas opony
225/40/19 jak w Raptor77 mają 90mm grubości – jest mały wybór, a te, co są, trochę głośne, a jeżeli ciche to już kosztują więcej niż planowałem.
225/35/19 – mają tylko 79mm grubości(mało) i są droższe od następnej opony
235/35/19 – mają 82mm grubości i są tańsze.
ale jest jeszcze 235/40/19 – które mają już 94mm grubości, ale takie kolo będzie o 2cm większe od 205/60/16, co znaczy +1cm prześwit, i o 1cm mniej od kola do nadkola.
235/40/19 jest o 3% większa od 205/60/16
ale mamy komfort (94mm grubości), mamy większy prześwit, i mamy mniej przestrzeni miedzy kolem a nadkolem
co myślice o tym?
z 35km dziennej trasy jest równe 800m łatanej drogi, ale nawet tych 800m nie ma dziur
reszta 34km jest prawie co idealna równa droga + nie ma żadnych progów zwalniających
i jeszcze jedna rzecz, odnośnie opon, dla mnie najważniejszym jest cena/halas opony
225/40/19 jak w Raptor77 mają 90mm grubości – jest mały wybór, a te, co są, trochę głośne, a jeżeli ciche to już kosztują więcej niż planowałem.
225/35/19 – mają tylko 79mm grubości(mało) i są droższe od następnej opony
235/35/19 – mają 82mm grubości i są tańsze.
ale jest jeszcze 235/40/19 – które mają już 94mm grubości, ale takie kolo będzie o 2cm większe od 205/60/16, co znaczy +1cm prześwit, i o 1cm mniej od kola do nadkola.
235/40/19 jest o 3% większa od 205/60/16
ale mamy komfort (94mm grubości), mamy większy prześwit, i mamy mniej przestrzeni miedzy kolem a nadkolem
co myślice o tym?
- Od: 19 maja 2009, 19:05
- Posty: 434 (8/13)
- Skąd: Słomniki | Kraków
- Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości