Zalecane rozmiary opon i felg

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez marti78nez » 13 lut 2020, 15:36

Cześć,
Czy ktoś orientuje się jaka waga jest felgi 152(srebrna) lub 152a(ciemny grafit) 18 cali dla Mazdy3? Próbowałem zapytać w ASO, ale tam Pan znał najlepiej cenę i dodatkowo mocno zdziwiony, że zapytałem o wagę. Wcześniej jeździłem konkurencyjną Hondą i bez problemu została podana mi waga felg które Honda sprzedawała. Z góry dziękuję za info jak ktoś zna wagę.
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2016, 15:03
Posty: 35 (12/3)
Skąd: PRUSZKÓW
Auto: Mazda 3BN Sedan 2.0L 2017r
Poprzednie: Alfa Romeo 159 1.7 TBI

Postprzez Kritik » 17 lut 2020, 10:01

marti78nez napisał(a):Cześć,
Czy ktoś orientuje się jaka waga jest felgi 152(srebrna) lub 152a(ciemny grafit) 18 cali dla Mazdy3? Próbowałem zapytać w ASO, ale tam Pan znał najlepiej cenę i dodatkowo mocno zdziwiony, że zapytałem o wagę. Wcześniej jeździłem konkurencyjną Hondą i bez problemu została podana mi waga felg które Honda sprzedawała. Z góry dziękuję za info jak ktoś zna wagę.


już pisałem kiedyś, ale powtórzę się

R17 Mazda 6 – 11,7kg
R19 Mazda 6 – 13,8kg

R16 Mazda 3 – 8,6kg
R17 Mazda 3 – 11,7kg
R18 Mazda 3 – 12,2kg
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez 85rabuk » 21 lut 2020, 06:40

Zmieniłem właśnie 16 zima na 18 Lato. Czuć różnicę ciężej się skręca, ciężej się jeździ. Waga 18 względem 16 robi różnicę. Czuć te kilogramy. Spalanie też wzrosło .Ale co się nie robi dla wyglądu. Większe koło robi robotę.
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2018, 14:22
Posty: 138 (3/2)
Auto: mazda 3 sedan 2.0 120km 2017 rok

Postprzez child » 21 lut 2020, 08:33

I w końcu jakaś uczciwa opinia o 18'', a nie "mam 18'', śmigam po dziurach jak kozica po górach, lekko, łatwo i przyjemnie, a spalanie zniknęło".

Przy okazij pytanie – duża różnica w trzymaniu na zakrętach?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Kritik » 21 lut 2020, 09:30

child napisał(a):uczciwa opinia o 18''

uczciwa to znaczy taka jaka chciałeś usłyszeć? <rotfl>
powiem tek
miałem lato R16 i zima R16 i teraz lato R19

przejście z lata R16 na zimę R16 – spalanie wzrosło prawie o litr, hałasu doszło ze 2 razy więcej <glupek2>
przejście z R16 zima na R19 lato – spalanie +/– takie same (oczywiście większe niż lato R16, ale porównywalne z zima R16), hałasu od opon prawie nie słychać (ciszej niż lato R16, o wiele wiele ciszej niż zima R16)

przy przejściu z R16 na R19 tak naprawdę nie zauważam różnicy w przyspieszeniu
ale przy przejściu z R19 na R16, jednak czuć ze auto jakoś łatwiej i "lżej" przyspiesza

ale osobiście dla mnie, to jak auto wygląda na R19, daje o wiele więcej radości niż zaoszczędzony pól litra paliwa na 100 km, czy jakieś 0,2 sek do 100 <ok>

wiec uczciwość dla każdego inna <lol>

jak ktoś nie wierzy odnośnie spalania to możne sprawdzić tu
https://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/93930
spalanie na R16 zima i R19 lato jest prawie takie same
i różnica w spalaniu bardziej zależny od tego gdzie jeżdżę, czy więcej miasta, czy więcej drogi krajowe
raz nawet wyszło 6,76l/100km na R19 <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Madziol » 21 lut 2020, 11:42

Postprzez child » dzisiaj, 09:33

I w końcu jakaś uczciwa opinia o 18'', a nie "mam 18'', śmigam po dziurach jak kozica po górach, lekko, łatwo i przyjemnie, a spalanie zniknęło".
Przy okazij pytanie – duża różnica w trzymaniu na zakrętach?

Dobre pytanie, ale chyba zostanie bez odpowiedzi. Nie tylko dlatego, że to trudny temat związany z dużą liczbą czynników w szczególności typ bieżnika, wysokość profilu opony, ciśnienia oraz ET felgi, ale też subiektywnego indywidualnego odczucia i wreszcie rodzaju nawierzchni na jej wilgotności kończąc.
Można ocenić trzymanie w zakręcie jak większość tych zmiennych będzie porównywalna i zmienimy tylko rodzaj opony. Ten sam zakręt, felga (rozmiar), opona (rozmiar), sucho/mokro/ulewa, itd.
Z doświadczenia powiem tak i już wielokrotnie o tym pisałem. W każdej instrukcji (Mazdy) jest dopuszczalny zakres rozstawu osi kół ze względu na zamienniki opon. W GH to 2 cm czyli tylko 1 cm na stronę. Producent i gwarant jednocześnie nie przypadkowo podaje takie dane.
Nie zależnie jaki efekt wizualny chcemy uzyskać to najważniejsze jest bezpieczeństwo.
Jeżeli zmieniamy pewne parametry to ponosimy za to odpowiedzialność
Postprzez Kritik » dzisiaj, 10:30
przy przejściu z R16 na R19 tak naprawdę nie zauważam różnicy w przyspieszeniu
ale przy przejściu z R19 na R16, jednak czuć ze auto jakoś łatwiej i "lżej" przyspiesza

Podaj pełny rozmiar. Sprawdziłeś o ile zwiększyła się średnica koła.
Załączniki
Przechwytywanie.JPG
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2014, 18:48
Posty: 230 (2/5)
Skąd: Łódź
Auto: M6 II 2,2D 185kM Poprzed M 626 GW 2.0 turbo DI 74kW 350tyś
Poprzed M 626 GD 2D 550tyś

Postprzez andrep » 21 lut 2020, 13:05

Kritik napisał(a):jak ktoś nie wierzy odnośnie spalania to możne sprawdzić tu

Ja tam do Ciebie zaglądam <oczko> , a sygnaturkę motostat możesz już umieścić by się wyświetlała pod postem (jak u mnie) bo 500 postów masz za sobą :D :)
Teraz zauważyłem że o tym wiesz... :)
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 16:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez 85rabuk » 21 lut 2020, 13:20

Dokładnie to że wzrosła waga kół i większe opory toczenia między 16 A 18 no i spalanie To jest jedyny tylko szczegół. Dla mnie Mazda na 16 wygląda beznadziejnie. Na 18 To jest już auto z najwyższej półki. Wygląd 18 oraz wygląd całego auta niweluje te minusy 18 .To że napisałem że inaczej się jeździ to i tak nigdy bym nie wrócił do 16.Na zakrętach jest pewniej i szybkiej. Nie buja w ogóle jak to jest na 16.Samochód jest pewniejszy. Lepiej trzyma się drogi. Trzeba też pamiętać o dobrej gumie.Ja mam falkeny i są trochę kiepskie na mokrym i są trochę gosniejsze od michelinow. Ale są ładne tylko to.
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2018, 14:22
Posty: 138 (3/2)
Auto: mazda 3 sedan 2.0 120km 2017 rok

Postprzez Kritik » 21 lut 2020, 15:54

Madziol napisał(a):Sprawdziłeś o ile zwiększyła się średnica koła

oczywiście
o cale nic <ok>

205/60/16
wysokość kola 652mm
okrągłość (długość) koła 2047mm

235/35/19
wysokość kola 647mm (-6mm)
okrągłość (długość) koła 2032(-15mm)

licznik oszukuje 0,8% <lol>

myślę ze on bez zmiany rozmiaru opon więcej oszukuje <lol>

andrep napisał(a):
Kritik napisał(a):jak ktoś nie wierzy odnośnie spalania to możne sprawdzić tu

Ja tam do Ciebie zaglądam <oczko> , a sygnaturkę motostat możesz już umieścić by się wyświetlała pod postem (jak u mnie) bo 500 postów masz za sobą :D :)
Teraz zauważyłem że o tym wiesz... :)

o, faktycznie, szybko tych 500 postów zrobilem
wszystko dzięki walce o oleje <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez marti78nez » 25 lut 2020, 08:54

Kritik napisał(a):
marti78nez napisał(a):Cześć,
Czy ktoś orientuje się jaka waga jest felgi 152(srebrna) lub 152a(ciemny grafit) 18 cali dla Mazdy3? Próbowałem zapytać w ASO, ale tam Pan znał najlepiej cenę i dodatkowo mocno zdziwiony, że zapytałem o wagę. Wcześniej jeździłem konkurencyjną Hondą i bez problemu została podana mi waga felg które Honda sprzedawała. Z góry dziękuję za info jak ktoś zna wagę.


już pisałem kiedyś, ale powtórzę się

R17 Mazda 6 – 11,7kg
R19 Mazda 6 – 13,8kg

R16 Mazda 3 – 8,6kg
R17 Mazda 3 – 11,7kg
R18 Mazda 3 – 12,2kg



W takim razie co powiecie o tym:
Autec Wizard gunmental 18X8; 5X114,3 ; ET 50

https://youtu.be/_sYd5ipaWs4

Waga 9,1 kg (jak na 18 mega) nic ciekawego więcej nie ma w takiej rozsądnej cenie i z taką niską wagą. Troszkę szkoda, że ET nie 45 żeby ją trochę wysunąć.
W zasadzie jedynie wątpliwości mam jak to podjedzie do białej Mazdy w sedanie czy będzie trochę lepiej niż obecny srebrny? Dzięki za opinie
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2016, 15:03
Posty: 35 (12/3)
Skąd: PRUSZKÓW
Auto: Mazda 3BN Sedan 2.0L 2017r
Poprzednie: Alfa Romeo 159 1.7 TBI

Postprzez Kritik » 25 lut 2020, 09:26

marti78nez napisał(a):
Kritik napisał(a):
marti78nez napisał(a):Cześć,
Czy ktoś orientuje się jaka waga jest felgi 152(srebrna) lub 152a(ciemny grafit) 18 cali dla Mazdy3? Próbowałem zapytać w ASO, ale tam Pan znał najlepiej cenę i dodatkowo mocno zdziwiony, że zapytałem o wagę. Wcześniej jeździłem konkurencyjną Hondą i bez problemu została podana mi waga felg które Honda sprzedawała. Z góry dziękuję za info jak ktoś zna wagę.


już pisałem kiedyś, ale powtórzę się

R17 Mazda 6 – 11,7kg
R19 Mazda 6 – 13,8kg

R16 Mazda 3 – 8,6kg
R17 Mazda 3 – 11,7kg
R18 Mazda 3 – 12,2kg



W takim razie co powiecie o tym:
Autec Wizard gunmental 18X8; 5X114,3 ; ET 50

https://youtu.be/_sYd5ipaWs4

Waga 9,1 kg (jak na 18 mega) nic ciekawego więcej nie ma w takiej rozsądnej cenie i z taką niską wagą. Troszkę szkoda, że ET nie 45 żeby ją trochę wysunąć.
W zasadzie jedynie wątpliwości mam jak to podjedzie do białej Mazdy w sedanie czy będzie trochę lepiej niż obecny srebrny? Dzięki za opinie


jak dla mnie to <spoko>
i waga super!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez darrecki » 26 lut 2020, 07:24

marti78nez napisał(a):Autec Wizard gunmental 18X8; 5X114,3 ; ET 50


Kolor w białym sedanie jak najbardziej na +, sam mam oryginały tak właśnie pomalowane.
1. Brudne, więc wersja matowa
IMG_20171224_125549.jpg

2. Czyste, wersja gloss
IMG_20170510_090218.jpg


Pokaż zdjęcia jak już będą na aucie, sam myślę na odchudzeniu kół, może problem drań się trochę zmniejszy...
Jak dla mnie 100x lepiej niż srebrny oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez piotear » 1 mar 2020, 23:27

Masz obniżone zawieszenie?
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2017, 11:23
Posty: 292 (5/11)
Auto: Mazda 3 BN 2017 Red Soul
Cupra Formentor 2.0, 190 4Drive – oczekujemy :)

Postprzez darrecki » 2 mar 2020, 12:21

Tak, Eibach od dobrych 4 lat
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez piotear » 2 mar 2020, 20:47

Jak zmienił się komfort jazdy? Dużo bardziej tłucze na nierównościach?
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2017, 11:23
Posty: 292 (5/11)
Auto: Mazda 3 BN 2017 Red Soul
Cupra Formentor 2.0, 190 4Drive – oczekujemy :)

Postprzez darrecki » 3 mar 2020, 08:23

Za długo już tak jeżdżę żeby mieć jakiekolwiek porównanie do serii.
Nigdy nie narzekałem na obniżenie, wg. mnie jest bdb. Sporadycznie jeżdżę CX5 i Mazda 2 DJ w serii, jakiegoś specjalnego dyskomfortu w BM nie odczuwam.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez child » 3 mar 2020, 19:15

darrecki napisał(a):Za długo już tak jeżdżę żeby mieć jakiekolwiek porównanie do serii.
Nigdy nie narzekałem na obniżenie, wg. mnie jest bdb. Sporadycznie jeżdżę CX5 i Mazda 2 DJ w serii, jakiegoś specjalnego dyskomfortu w BM nie odczuwam.


Jak człowiek od dawna jeździ to nie pamięta, dlatego ja tu może przytoczę niejakiego forumowicza Darreckiego ;)

https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 3#p3083453
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez darrecki » 3 mar 2020, 19:44

Szczerze nie pamiętam żebym to napisał, pomroczność jasna na 100% <glupek2>
Czyli podsumowując trochę narzekałem, ale tak nie za dużo. Na swoją obronę mam to, że te 4 lata temu jeździłem codziennie drogą z takimi poprzecznymi nierównościami – z 10 km ciągłego podskakiwania, cholera mnie tam brała. Tam faktycznie różnica była odczuwalna, szczególnie przy wyższych prędkościach. Później zmieniłem pracę, drogi stały się jakby równiejsze i zapomniałem o wadach Eibachów. Od tego czasu przejechałem na nich całą Europę, gdzie czasami nawierzchnia przypominała czasy PRLu, a jedyne na co narzekam w tym aucie to hałas i wibracje w pewnych przedziałach prędkości.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez 85rabuk » 4 mar 2020, 08:40

Chyba już każdy narzeka na większy hałas przy prędkościach powyżej 120km/h. Początkowo myślałem że to moje kiepskie opony ale chyba to wina wyciszenia.może lepsze opony trochę zniwelują hałas.
wniosek kupujcie opony premium one trochę zmniejszą decybele.
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2018, 14:22
Posty: 138 (3/2)
Auto: mazda 3 sedan 2.0 120km 2017 rok

Postprzez Kritik » 4 mar 2020, 09:24

85rabuk napisał(a):wniosek kupujcie opony premium one trochę zmniejszą decybele

kiepski wniosek
bo czasem premium Pirelli ma hałas 72dB
a Dębica/Sava ma 67 dB
wiec to absolutnie nie zależy czy to jest premium czy nie

dla tego Polecam i ja kilka innych osób tu na forum również korzysta z tych opon, Sava Intensa UHP2 / Dębica Presto UHP2

tania, ale bardzo fajna i super cicha opona

85rabuk napisał(a):każdy narzeka na większy hałas przy prędkościach powyżej 120km/h

tak jest
i niestety to już nie zależy od opon.... na dużych prędkościach na każdej oponie będzie głośno
ale jeżeli na zimowych Pirelli z 72 dB to już przy 80 zaczyna być głośno, to na letnich Sava z 67 dB, zaczyna być głośno tak jak mówisz 120+
oczywiście jeszcze zależy od wiatru, charakteru asfaltu i t.d.. <ok>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323