Zalecane rozmiary opon i felg
Cześć,
Czy ktoś orientuje się jaka waga jest felgi 152(srebrna) lub 152a(ciemny grafit) 18 cali dla Mazdy3? Próbowałem zapytać w ASO, ale tam Pan znał najlepiej cenę i dodatkowo mocno zdziwiony, że zapytałem o wagę. Wcześniej jeździłem konkurencyjną Hondą i bez problemu została podana mi waga felg które Honda sprzedawała. Z góry dziękuję za info jak ktoś zna wagę.
Czy ktoś orientuje się jaka waga jest felgi 152(srebrna) lub 152a(ciemny grafit) 18 cali dla Mazdy3? Próbowałem zapytać w ASO, ale tam Pan znał najlepiej cenę i dodatkowo mocno zdziwiony, że zapytałem o wagę. Wcześniej jeździłem konkurencyjną Hondą i bez problemu została podana mi waga felg które Honda sprzedawała. Z góry dziękuję za info jak ktoś zna wagę.
marti78nez napisał(a):Cześć,
Czy ktoś orientuje się jaka waga jest felgi 152(srebrna) lub 152a(ciemny grafit) 18 cali dla Mazdy3? Próbowałem zapytać w ASO, ale tam Pan znał najlepiej cenę i dodatkowo mocno zdziwiony, że zapytałem o wagę. Wcześniej jeździłem konkurencyjną Hondą i bez problemu została podana mi waga felg które Honda sprzedawała. Z góry dziękuję za info jak ktoś zna wagę.
już pisałem kiedyś, ale powtórzę się
R17 Mazda 6 – 11,7kg
R19 Mazda 6 – 13,8kg
R16 Mazda 3 – 8,6kg
R17 Mazda 3 – 11,7kg
R18 Mazda 3 – 12,2kg
Zmieniłem właśnie 16 zima na 18 Lato. Czuć różnicę ciężej się skręca, ciężej się jeździ. Waga 18 względem 16 robi różnicę. Czuć te kilogramy. Spalanie też wzrosło .Ale co się nie robi dla wyglądu. Większe koło robi robotę.
I w końcu jakaś uczciwa opinia o 18'', a nie "mam 18'', śmigam po dziurach jak kozica po górach, lekko, łatwo i przyjemnie, a spalanie zniknęło".
Przy okazij pytanie – duża różnica w trzymaniu na zakrętach?
Przy okazij pytanie – duża różnica w trzymaniu na zakrętach?
child napisał(a):uczciwa opinia o 18''
uczciwa to znaczy taka jaka chciałeś usłyszeć?
powiem tek
miałem lato R16 i zima R16 i teraz lato R19
przejście z lata R16 na zimę R16 – spalanie wzrosło prawie o litr, hałasu doszło ze 2 razy więcej
przejście z R16 zima na R19 lato – spalanie +/– takie same (oczywiście większe niż lato R16, ale porównywalne z zima R16), hałasu od opon prawie nie słychać (ciszej niż lato R16, o wiele wiele ciszej niż zima R16)
przy przejściu z R16 na R19 tak naprawdę nie zauważam różnicy w przyspieszeniu
ale przy przejściu z R19 na R16, jednak czuć ze auto jakoś łatwiej i "lżej" przyspiesza
ale osobiście dla mnie, to jak auto wygląda na R19, daje o wiele więcej radości niż zaoszczędzony pól litra paliwa na 100 km, czy jakieś 0,2 sek do 100
wiec uczciwość dla każdego inna
jak ktoś nie wierzy odnośnie spalania to możne sprawdzić tu
https://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/93930
spalanie na R16 zima i R19 lato jest prawie takie same
i różnica w spalaniu bardziej zależny od tego gdzie jeżdżę, czy więcej miasta, czy więcej drogi krajowe
raz nawet wyszło 6,76l/100km na R19
Postprzez child » dzisiaj, 09:33
I w końcu jakaś uczciwa opinia o 18'', a nie "mam 18'', śmigam po dziurach jak kozica po górach, lekko, łatwo i przyjemnie, a spalanie zniknęło".
Przy okazij pytanie – duża różnica w trzymaniu na zakrętach?
Dobre pytanie, ale chyba zostanie bez odpowiedzi. Nie tylko dlatego, że to trudny temat związany z dużą liczbą czynników w szczególności typ bieżnika, wysokość profilu opony, ciśnienia oraz ET felgi, ale też subiektywnego indywidualnego odczucia i wreszcie rodzaju nawierzchni na jej wilgotności kończąc.
Można ocenić trzymanie w zakręcie jak większość tych zmiennych będzie porównywalna i zmienimy tylko rodzaj opony. Ten sam zakręt, felga (rozmiar), opona (rozmiar), sucho/mokro/ulewa, itd.
Z doświadczenia powiem tak i już wielokrotnie o tym pisałem. W każdej instrukcji (Mazdy) jest dopuszczalny zakres rozstawu osi kół ze względu na zamienniki opon. W GH to 2 cm czyli tylko 1 cm na stronę. Producent i gwarant jednocześnie nie przypadkowo podaje takie dane.
Nie zależnie jaki efekt wizualny chcemy uzyskać to najważniejsze jest bezpieczeństwo.
Jeżeli zmieniamy pewne parametry to ponosimy za to odpowiedzialność
Postprzez Kritik » dzisiaj, 10:30
przy przejściu z R16 na R19 tak naprawdę nie zauważam różnicy w przyspieszeniu
ale przy przejściu z R19 na R16, jednak czuć ze auto jakoś łatwiej i "lżej" przyspiesza
Podaj pełny rozmiar. Sprawdziłeś o ile zwiększyła się średnica koła.
Kritik napisał(a):jak ktoś nie wierzy odnośnie spalania to możne sprawdzić tu
Ja tam do Ciebie zaglądam , a sygnaturkę motostat możesz już umieścić by się wyświetlała pod postem (jak u mnie) bo 500 postów masz za sobą
Teraz zauważyłem że o tym wiesz...
Dokładnie to że wzrosła waga kół i większe opory toczenia między 16 A 18 no i spalanie To jest jedyny tylko szczegół. Dla mnie Mazda na 16 wygląda beznadziejnie. Na 18 To jest już auto z najwyższej półki. Wygląd 18 oraz wygląd całego auta niweluje te minusy 18 .To że napisałem że inaczej się jeździ to i tak nigdy bym nie wrócił do 16.Na zakrętach jest pewniej i szybkiej. Nie buja w ogóle jak to jest na 16.Samochód jest pewniejszy. Lepiej trzyma się drogi. Trzeba też pamiętać o dobrej gumie.Ja mam falkeny i są trochę kiepskie na mokrym i są trochę gosniejsze od michelinow. Ale są ładne tylko to.
Madziol napisał(a):Sprawdziłeś o ile zwiększyła się średnica koła
oczywiście
o cale nic
205/60/16
wysokość kola 652mm
okrągłość (długość) koła 2047mm
235/35/19
wysokość kola 647mm (-6mm)
okrągłość (długość) koła 2032(-15mm)
licznik oszukuje 0,8%
myślę ze on bez zmiany rozmiaru opon więcej oszukuje
andrep napisał(a):Kritik napisał(a):jak ktoś nie wierzy odnośnie spalania to możne sprawdzić tu
Ja tam do Ciebie zaglądam , a sygnaturkę motostat możesz już umieścić by się wyświetlała pod postem (jak u mnie) bo 500 postów masz za sobą
Teraz zauważyłem że o tym wiesz...
o, faktycznie, szybko tych 500 postów zrobilem
wszystko dzięki walce o oleje
Kritik napisał(a):marti78nez napisał(a):Cześć,
Czy ktoś orientuje się jaka waga jest felgi 152(srebrna) lub 152a(ciemny grafit) 18 cali dla Mazdy3? Próbowałem zapytać w ASO, ale tam Pan znał najlepiej cenę i dodatkowo mocno zdziwiony, że zapytałem o wagę. Wcześniej jeździłem konkurencyjną Hondą i bez problemu została podana mi waga felg które Honda sprzedawała. Z góry dziękuję za info jak ktoś zna wagę.
już pisałem kiedyś, ale powtórzę się
R17 Mazda 6 – 11,7kg
R19 Mazda 6 – 13,8kg
R16 Mazda 3 – 8,6kg
R17 Mazda 3 – 11,7kg
R18 Mazda 3 – 12,2kg
W takim razie co powiecie o tym:
Autec Wizard gunmental 18X8; 5X114,3 ; ET 50
https://youtu.be/_sYd5ipaWs4
Waga 9,1 kg (jak na 18 mega) nic ciekawego więcej nie ma w takiej rozsądnej cenie i z taką niską wagą. Troszkę szkoda, że ET nie 45 żeby ją trochę wysunąć.
W zasadzie jedynie wątpliwości mam jak to podjedzie do białej Mazdy w sedanie czy będzie trochę lepiej niż obecny srebrny? Dzięki za opinie
marti78nez napisał(a):Kritik napisał(a):marti78nez napisał(a):Cześć,
Czy ktoś orientuje się jaka waga jest felgi 152(srebrna) lub 152a(ciemny grafit) 18 cali dla Mazdy3? Próbowałem zapytać w ASO, ale tam Pan znał najlepiej cenę i dodatkowo mocno zdziwiony, że zapytałem o wagę. Wcześniej jeździłem konkurencyjną Hondą i bez problemu została podana mi waga felg które Honda sprzedawała. Z góry dziękuję za info jak ktoś zna wagę.
już pisałem kiedyś, ale powtórzę się
R17 Mazda 6 – 11,7kg
R19 Mazda 6 – 13,8kg
R16 Mazda 3 – 8,6kg
R17 Mazda 3 – 11,7kg
R18 Mazda 3 – 12,2kg
W takim razie co powiecie o tym:
Autec Wizard gunmental 18X8; 5X114,3 ; ET 50
https://youtu.be/_sYd5ipaWs4
Waga 9,1 kg (jak na 18 mega) nic ciekawego więcej nie ma w takiej rozsądnej cenie i z taką niską wagą. Troszkę szkoda, że ET nie 45 żeby ją trochę wysunąć.
W zasadzie jedynie wątpliwości mam jak to podjedzie do białej Mazdy w sedanie czy będzie trochę lepiej niż obecny srebrny? Dzięki za opinie
jak dla mnie to
i waga super!
marti78nez napisał(a):Autec Wizard gunmental 18X8; 5X114,3 ; ET 50
Kolor w białym sedanie jak najbardziej na +, sam mam oryginały tak właśnie pomalowane.
1. Brudne, więc wersja matowa
2. Czyste, wersja gloss
Pokaż zdjęcia jak już będą na aucie, sam myślę na odchudzeniu kół, może problem drań się trochę zmniejszy...
Jak dla mnie 100x lepiej niż srebrny oryginał
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Za długo już tak jeżdżę żeby mieć jakiekolwiek porównanie do serii.
Nigdy nie narzekałem na obniżenie, wg. mnie jest bdb. Sporadycznie jeżdżę CX5 i Mazda 2 DJ w serii, jakiegoś specjalnego dyskomfortu w BM nie odczuwam.
Nigdy nie narzekałem na obniżenie, wg. mnie jest bdb. Sporadycznie jeżdżę CX5 i Mazda 2 DJ w serii, jakiegoś specjalnego dyskomfortu w BM nie odczuwam.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
darrecki napisał(a):Za długo już tak jeżdżę żeby mieć jakiekolwiek porównanie do serii.
Nigdy nie narzekałem na obniżenie, wg. mnie jest bdb. Sporadycznie jeżdżę CX5 i Mazda 2 DJ w serii, jakiegoś specjalnego dyskomfortu w BM nie odczuwam.
Jak człowiek od dawna jeździ to nie pamięta, dlatego ja tu może przytoczę niejakiego forumowicza Darreckiego
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 3#p3083453
Szczerze nie pamiętam żebym to napisał, pomroczność jasna na 100%
Czyli podsumowując trochę narzekałem, ale tak nie za dużo. Na swoją obronę mam to, że te 4 lata temu jeździłem codziennie drogą z takimi poprzecznymi nierównościami – z 10 km ciągłego podskakiwania, cholera mnie tam brała. Tam faktycznie różnica była odczuwalna, szczególnie przy wyższych prędkościach. Później zmieniłem pracę, drogi stały się jakby równiejsze i zapomniałem o wadach Eibachów. Od tego czasu przejechałem na nich całą Europę, gdzie czasami nawierzchnia przypominała czasy PRLu, a jedyne na co narzekam w tym aucie to hałas i wibracje w pewnych przedziałach prędkości.
Czyli podsumowując trochę narzekałem, ale tak nie za dużo. Na swoją obronę mam to, że te 4 lata temu jeździłem codziennie drogą z takimi poprzecznymi nierównościami – z 10 km ciągłego podskakiwania, cholera mnie tam brała. Tam faktycznie różnica była odczuwalna, szczególnie przy wyższych prędkościach. Później zmieniłem pracę, drogi stały się jakby równiejsze i zapomniałem o wadach Eibachów. Od tego czasu przejechałem na nich całą Europę, gdzie czasami nawierzchnia przypominała czasy PRLu, a jedyne na co narzekam w tym aucie to hałas i wibracje w pewnych przedziałach prędkości.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Chyba już każdy narzeka na większy hałas przy prędkościach powyżej 120km/h. Początkowo myślałem że to moje kiepskie opony ale chyba to wina wyciszenia.może lepsze opony trochę zniwelują hałas.
wniosek kupujcie opony premium one trochę zmniejszą decybele.
wniosek kupujcie opony premium one trochę zmniejszą decybele.
85rabuk napisał(a):wniosek kupujcie opony premium one trochę zmniejszą decybele
kiepski wniosek
bo czasem premium Pirelli ma hałas 72dB
a Dębica/Sava ma 67 dB
wiec to absolutnie nie zależy czy to jest premium czy nie
dla tego Polecam i ja kilka innych osób tu na forum również korzysta z tych opon, Sava Intensa UHP2 / Dębica Presto UHP2
tania, ale bardzo fajna i super cicha opona
85rabuk napisał(a):każdy narzeka na większy hałas przy prędkościach powyżej 120km/h
tak jest
i niestety to już nie zależy od opon.... na dużych prędkościach na każdej oponie będzie głośno
ale jeżeli na zimowych Pirelli z 72 dB to już przy 80 zaczyna być głośno, to na letnich Sava z 67 dB, zaczyna być głośno tak jak mówisz 120+
oczywiście jeszcze zależy od wiatru, charakteru asfaltu i t.d..
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości