Zalecane rozmiary opon i felg
Tak, wiem że to nie ten sezon, ale u mnie nie ma zimy (w PL podobno też)
Złapałem kapcia w dosyć niefortunnym miejscu i moje Dunlopy z tylnej osi poszły out (zawsze zmieniam parami). Założyłem dębica presto uhp 2 za 1/2 ceny i moje pierwsze wrażenia są pozytywne – na mokrym w zakrętach trzymają nie gorzej niż Dunlop Sport rt Maxx 2. Ba, nawet z tej samej fabryki na Słowenii wyjechały. Głośniejsze też jakoś nie są, ale akurat tył mam dobrze wyciszony więc głównym sprawcą szumu jest przód.
Przy okazji stare opony mimo, że całkowicie legalne, to były trochę wyząbkowane, więc teraz liczę na pozbycie się drgań przy ~130km/h – ostatniej rzeczy, która mnie wkurza w tym aucie.
Złapałem kapcia w dosyć niefortunnym miejscu i moje Dunlopy z tylnej osi poszły out (zawsze zmieniam parami). Założyłem dębica presto uhp 2 za 1/2 ceny i moje pierwsze wrażenia są pozytywne – na mokrym w zakrętach trzymają nie gorzej niż Dunlop Sport rt Maxx 2. Ba, nawet z tej samej fabryki na Słowenii wyjechały. Głośniejsze też jakoś nie są, ale akurat tył mam dobrze wyciszony więc głównym sprawcą szumu jest przód.
Przy okazji stare opony mimo, że całkowicie legalne, to były trochę wyząbkowane, więc teraz liczę na pozbycie się drgań przy ~130km/h – ostatniej rzeczy, która mnie wkurza w tym aucie.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Ktoś może polecić jakieś opony całoroczne? Pod uwagę biorę jeszcze Kleber Quadraxer 2.
https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Kleber/Quadraxer-2.htm
https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Kleber/Quadraxer-2.htm
- Od: 7 mar 2013, 15:30
- Posty: 46
- Skąd: UK
- Auto: Mazda 3 SE-L Nav '16 2.0
Mazda 3 TS2 '07 1.6
Jeśli nie mieszkasz gdzieś w Szkocji, odpuść sobie opony całoroczne, bo zwyczajnie nie mają sensu w UK. Tu najlepiej sprawdzają się letnie z klasą "A" na mokrym. Tej ekhm. zimy mieliśmy puki co aż 5 (2 w 2019 i 3 2020) dni temperatur w granicach 0°C, a tak to leje non stop... Przy temperaturach jak to nazywają "sub zero" solą aż do bólu, nic dziwnego, bo soli to mają już całe góry – zimy to tu nie było od 8 lat, a obiecują ją co rok.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
darrecki napisał(a):Jeśli nie mieszkasz gdzieś w Szkocji, odpuść sobie opony całoroczne, bo zwyczajnie nie mają sensu w UK. Tu najlepiej sprawdzają się letnie z klasą "A" na mokrym. Tej ekhm. zimy mieliśmy puki co aż 5 (2 w 2019 i 3 2020) dni temperatur w granicach 0°C, a tak to leje non stop... Przy temperaturach jak to nazywają "sub zero" solą aż do bólu, nic dziwnego, bo soli to mają już całe góry – zimy to tu nie było od 8 lat, a obiecują ją co rok.
Mieszkam na wschodzie. Tutaj często są temperatury w okolicach zera. Praktycznie cały grudzień oraz styczeń rano było 2-3 stopnie. Skrobanie szyb to codzienność. Trochę boję się jeździć w takich warunkach na letnich oponach.
- Od: 7 mar 2013, 15:30
- Posty: 46
- Skąd: UK
- Auto: Mazda 3 SE-L Nav '16 2.0
Mazda 3 TS2 '07 1.6
Soku
Jak opony całoroczne to tylko premium.
Najlepsze wg mnie to:
Michelin Crossclimate Plus
Bridgestone Weather Control A005
Continental AllSeasonContact
Bazą do stworzenia ich była opona letnia. Producenci reklamują się że są to opony letnie z homologacją zimową.
Osobiście użytkuje już 2 rok Michelin i ponad rok Bridgsone.
W warunkach jesienno-zimowych opona bardzo dobrze zachowuje się na mokrym. Zdecydowanie lepiej niż zimowa (wcześniej miałem Goodyear Ultra Grip 7 – 7 lat, Nokian WR G2 – 6 lat).
W lecie na mokrym też jest bardzo dobra przyczepność. Wcześniej miałem "fabryczne" TOYO, które koszmarnie uślizgiwały się na mokrym.
Jak opony całoroczne to tylko premium.
Najlepsze wg mnie to:
Michelin Crossclimate Plus
Bridgestone Weather Control A005
Continental AllSeasonContact
Bazą do stworzenia ich była opona letnia. Producenci reklamują się że są to opony letnie z homologacją zimową.
Osobiście użytkuje już 2 rok Michelin i ponad rok Bridgsone.
W warunkach jesienno-zimowych opona bardzo dobrze zachowuje się na mokrym. Zdecydowanie lepiej niż zimowa (wcześniej miałem Goodyear Ultra Grip 7 – 7 lat, Nokian WR G2 – 6 lat).
W lecie na mokrym też jest bardzo dobra przyczepność. Wcześniej miałem "fabryczne" TOYO, które koszmarnie uślizgiwały się na mokrym.
Właśnie zdecydowałem się na Michelin CrossClimate Plus. Akurat są fajne zniżki na te opony w UK. Mam tylko jeszcze jedno pytanie. Można kupić te opony jedynie z indeksem nośności 96, ale rozumiem że to żaden problem, ponieważ warunkiem jest, aby opona miała minimum 92. Zgadza się?
- Od: 7 mar 2013, 15:30
- Posty: 46
- Skąd: UK
- Auto: Mazda 3 SE-L Nav '16 2.0
Mazda 3 TS2 '07 1.6
Zaoszczędzisz na przebiegu, większy indeks to mniejsze zużycie. ale opona twardsza opona i dlatego ostrożniej na dziurach bo cierpi zawieszenie. Tyle teoria, praktyka jest taka, też się tego obawiałem, mam też indeks większy, ale goodyear-y dają radę cicho i miękko.
W sobotę mam już zabukowaną zmianę opon. Na pewno przekażę swoje wrażenia. Obecnie na przodzie mam letnie opony po poprzednim właścicielu RHP-780P, a na tyle Toyo i jakiś noname. Zobaczymy jak duża będzie różnica.
- Od: 7 mar 2013, 15:30
- Posty: 46
- Skąd: UK
- Auto: Mazda 3 SE-L Nav '16 2.0
Mazda 3 TS2 '07 1.6
Poprzedni właściciel, czyli Car Shop. Od nich kupowałem. To oni włożyli najtańsze opony.
Dzisiaj wskoczyły Michelin CrossClimate+. Jestem bardzo zadowolony po kilkunastu przejechanych kilometrach. Opony są ciche i jeździ się na nich bardzo przyjemnie. Zobaczymy jak będą się sprawować w mocnym deszczu.
Dzisiaj wskoczyły Michelin CrossClimate+. Jestem bardzo zadowolony po kilkunastu przejechanych kilometrach. Opony są ciche i jeździ się na nich bardzo przyjemnie. Zobaczymy jak będą się sprawować w mocnym deszczu.
- Od: 7 mar 2013, 15:30
- Posty: 46
- Skąd: UK
- Auto: Mazda 3 SE-L Nav '16 2.0
Mazda 3 TS2 '07 1.6
Madziol napisał(a):Witam
Myślę, że z opiniami będzie słabo bo to nowość. Opony VOYAGER SUMMER produkowane są przez koncern GOODYEAR w Polsce w fabryce w Dębicy.
PZDR
ja myślałem ze to jakiś kolejny chińczyk
po co mnożyć tyle brandów
jak jest produkowane w Dębicy, to czemu nie nazywa się Dębica
Witam, jaki jest otwór centrujący i rozstaw śrub w mazda 3 bm 2013 hatchback ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości