Opony zimowe – rozmiary
Mam mazdę 3 Enso, z felgami 18'.
Kupiłem na zimę na allegro oryginalne felgi z Mazdy 16 calowe.
W dokumencie homologacji mam napisane, że 16 calowe opony mają być 205/60.
Czy mogę kupić 205/55?
Czytałem na stronie ADAC, że te opony są dobre: http://allegro.pl/4x-opony-205-55r16-co ... ml#thumb/2
Ewentualnie, jeśli ten rozmiar nie będzie dobry dla mojego samochodu i być może nie warto też przepłacać (może nokiany?) to co polecacie kupić?
PS. Jak czujnikami ciśnienia w oponach; czy mogę jeździć bez?
Kupiłem na zimę na allegro oryginalne felgi z Mazdy 16 calowe.
W dokumencie homologacji mam napisane, że 16 calowe opony mają być 205/60.
Czy mogę kupić 205/55?
Czytałem na stronie ADAC, że te opony są dobre: http://allegro.pl/4x-opony-205-55r16-co ... ml#thumb/2
Ewentualnie, jeśli ten rozmiar nie będzie dobry dla mojego samochodu i być może nie warto też przepłacać (może nokiany?) to co polecacie kupić?
PS. Jak czujnikami ciśnienia w oponach; czy mogę jeździć bez?
- Od: 22 mar 2016, 16:11
- Posty: 38
- Auto: Mazda 3 2016 ENSO
Nowa mazda 3 nie ma czujników ciśnienia w oponach, pomiar jest realizowany pośrednio przy pomocy czujników abs-u. Co do opon zimowych mam zimowe nokiany 205/60 r16 i jestem zadowolony
- Od: 15 cze 2009, 14:19
- Posty: 99 (0/7)
- Auto: viewtopic.php?f=332&t=172754
Założyć możesz ale:
1.lekkie przekłamanie licznika
2.problem z ubezpieczycielem przy ewentualnej stłuczce,wypadku gdyż zarzucą Ci niewłasciwy rozmiar niezgodny z homologacja pojazdu i albo urwą kilkadziesiąt procent wartości odszkodowania bądź w ogóle odmówią jego wypłaty
1.lekkie przekłamanie licznika
2.problem z ubezpieczycielem przy ewentualnej stłuczce,wypadku gdyż zarzucą Ci niewłasciwy rozmiar niezgodny z homologacja pojazdu i albo urwą kilkadziesiąt procent wartości odszkodowania bądź w ogóle odmówią jego wypłaty
Ma ktoś może zdjęcie jednej z tych opon na naszej M3:
Goodyear ULTRA GRIP 9 205/60 R16,
Nokian WR D4 205/60 R16 ?
Boję się, że będzie straszny balon w tym rozmiarze i chciałbym wybrać oponę mniej "baloniastą".
Miał ktoś może do czynienia z jedną bądź drugą i może poleca/odradza?
Goodyear ULTRA GRIP 9 205/60 R16,
Nokian WR D4 205/60 R16 ?
Boję się, że będzie straszny balon w tym rozmiarze i chciałbym wybrać oponę mniej "baloniastą".
Miał ktoś może do czynienia z jedną bądź drugą i może poleca/odradza?
Springfield762 napisał(a):Ma ktoś może zdjęcie jednej z tych opon na naszej M3:
Goodyear ULTRA GRIP 9 205/60 R16
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=171211 przedostatnia fotka.
Cześć,
mam Mazdę 3 Enso która wyjechała z salonu na felgach aluminiowych 18 cali w kolorze ciemnym i teraz chce założyć opony zimowe ale mam dylemat – pomóżcie:–) – rozważam dwie opcje:
1. kupić opony zimowe 215/45/18 i założyć na te felgi alu firmowe Mazdy – serwis ASO zapewnia mnie że to są felgi przystosowane do każdych warunków i można na nich jeździć też zimą
2. kupić nowy komplet kół 16 cali z oponami
Szczerze mówić wolałbym zdecydowanie tą pierwszą opcję ale co sądzicie o jeździe zimą na takich rozmiarach: 215/45/18 i na tych felgach na których wyjechała z salonu.
Jeżdżę głownie po trasach.
Co o tym sądzicie? pomóżcie proszę "zielonemu" :–)
mam Mazdę 3 Enso która wyjechała z salonu na felgach aluminiowych 18 cali w kolorze ciemnym i teraz chce założyć opony zimowe ale mam dylemat – pomóżcie:–) – rozważam dwie opcje:
1. kupić opony zimowe 215/45/18 i założyć na te felgi alu firmowe Mazdy – serwis ASO zapewnia mnie że to są felgi przystosowane do każdych warunków i można na nich jeździć też zimą
2. kupić nowy komplet kół 16 cali z oponami
Szczerze mówić wolałbym zdecydowanie tą pierwszą opcję ale co sądzicie o jeździe zimą na takich rozmiarach: 215/45/18 i na tych felgach na których wyjechała z salonu.
Jeżdżę głownie po trasach.
Co o tym sądzicie? pomóżcie proszę "zielonemu" :–)
Ja śmigam cały rok na 18 i jest ok. Jedyne czego bym się obawiał przy ciemnej feldze to krawężniki, bo przetarcia będą widoczne, ale skoro śmigasz głównie trasy...
PS: Ja wychodzę z założenia, że większą felę i niższy profil wybiera się dla wyglądu i prowadzenia i przechodzenie na 16 w zimie jest brakiem konsekwencji
PS: Ja wychodzę z założenia, że większą felę i niższy profil wybiera się dla wyglądu i prowadzenia i przechodzenie na 16 w zimie jest brakiem konsekwencji
Ja zakupiłem 16 na zimę. Teraz mam drugi sezon. Bezpieczniej się czuję kiedy wjadę w zimową dziurę w drodze i nie uszkodzę felgi, a latem 18'' koła zawsze wyglądają idealnie i bez skazy.
-
lukaszjakubowski
Założyłem już 16 na zimę (w lecie jeżdże na 18). Powiem tak, komfort jazdy jest odrobinę lepszy (większy profil odrobinę bardziej wyłapuje niewielkie nierówności), ale pływa na zakrętach. Oczywiście wygląd dużo gorszy, ale boję się dziur w zimie.
Według mnie dobrze jest mieć dwa komplety kół, żeby nie przekładać opon na felgach dwa razy w roku. 18 wyglądają lepiej i stabilność jest dużo lepsza, natomiast 16 mają wytrzymać większe zimowe dziury. Mazda powinna jednak dać możliwość założenia 17 zamiast 16, przeskok o dwa rozmiary jest za duży.
Według mnie dobrze jest mieć dwa komplety kół, żeby nie przekładać opon na felgach dwa razy w roku. 18 wyglądają lepiej i stabilność jest dużo lepsza, natomiast 16 mają wytrzymać większe zimowe dziury. Mazda powinna jednak dać możliwość założenia 17 zamiast 16, przeskok o dwa rozmiary jest za duży.
Serio w zimowych warunkach profil opony jest kluczowy przy pokonywaniu zakrętu? Mi się wydaje, że przy temperaturach oscylujących wokół temperatury zamarzania wody (a takie od paru lat mamy zimy) i tak nikt rozsądny nie przejechałby zakrętu na 18'' tak jak w lecie. Moim skromnym zdaniem lepiej pływać zimą w zakręcie niż wdepnąć 18'' felgą w jakąś dziurę schowaną w kałuży wody albo wjechać w krawężnik ukryty pod błotem pośniegowym i obedrzeć felgę, która w lecie nie będzie już błyszczeć nieskalanym żadnymi ubytkami blaskiem. Nie bez znaczenia jest też przekładanie opon sezonowych z felg. Nie raz widziałem felgę zgwałconą przez łyżkę do zdejmowania opon przez 'fachowców' od przekładania opon, którzy dwa razy do roku mają obłożenie klientów rodem z przychodni specjalistycznych realizujących kontrakty z NFZ.
17'' to wg mnie idealny kompromis między wyglądem, a walorami praktycznymi. Żeby nie było całkiem publicystycznie, to rozmawiałem ostatnio z kolegą, likwidatorem szkód z 25 letnim stażem. Powiedział mi, że mniej więcej od 10 lat nie słyszał żeby on lub ktoś z jego kolegów łapał się metody na niehomologowany rozmiar felgi i profil opony, żeby odmówić komuś wypłaty odszkodowania. Taka praktyka przestała bronić się w sądach, więc przestali ją stosować. Powiedział mi tak: z OC płacimy poszkodowanemu zawsze, nawet jak gość by jechał na gołych felgach bez opon i się w kogoś wpakował. Z AC w sumie też. Działa to na takiej samej zasadzie, jak ubezpieczony z własnej nieprzymuszonej woli nie trafia w bramę garażową – skoro wtedy płacimy, to czemu nie wtedy, kiedy zmienił sobie felgi na nieoryginalne/niehomologowane.
17'' to wg mnie idealny kompromis między wyglądem, a walorami praktycznymi. Żeby nie było całkiem publicystycznie, to rozmawiałem ostatnio z kolegą, likwidatorem szkód z 25 letnim stażem. Powiedział mi, że mniej więcej od 10 lat nie słyszał żeby on lub ktoś z jego kolegów łapał się metody na niehomologowany rozmiar felgi i profil opony, żeby odmówić komuś wypłaty odszkodowania. Taka praktyka przestała bronić się w sądach, więc przestali ją stosować. Powiedział mi tak: z OC płacimy poszkodowanemu zawsze, nawet jak gość by jechał na gołych felgach bez opon i się w kogoś wpakował. Z AC w sumie też. Działa to na takiej samej zasadzie, jak ubezpieczony z własnej nieprzymuszonej woli nie trafia w bramę garażową – skoro wtedy płacimy, to czemu nie wtedy, kiedy zmienił sobie felgi na nieoryginalne/niehomologowane.
Samochód na 18" wygląda nieporównywalnie lepiej niż na 16", dlatego tego rozmiaru trzymałbym się również w zimie. Sam jeżdżę cały rok na 18" i jedyne do czego mogę się przyczepić, to brak rantu opony zimowej wystającego poza felgę przez co mam już kilka przytarć (w zasadzie pora roku nie miała tu znaczenia, bo wszystkie powstały w warunkach takich samych jakie są w lecie). Mam fabryczne zimowe Yokohamy, ale gdybym miał kupować coś samemu, to szukałbym opon, które wystają z boku nieco poza felgę, tym samym chroniąc ją przed przytarciem. Letnie Micheliny mają taki rant (chociaż widziałem opony z większym) i na nich jeszcze nie zdarzyło mi się obedrzeć felgi.
rozumiem ze wolisz 205/55/16 ze względu na cene?
Ale to chyba nie jest jakas tragedia
ja tez mam zimowki w 205/60/16 i za yokohamy zaplacilem lekko ponad 1000zł w zeszłym roku – spisaly się bdb
Ale to chyba nie jest jakas tragedia
ja tez mam zimowki w 205/60/16 i za yokohamy zaplacilem lekko ponad 1000zł w zeszłym roku – spisaly się bdb
-
popi2009
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości