Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM
Jeździłem przez pięć lat Mazdą 3 BL, a teraz mam 3 BM.
W BL klocki pyliły tak samo jak teraz w BM i jak sprzedawałem ją z przebiegiem ponad 60 000 km to nie były wymieniane bo serwis nawet na ostatnim przeglądzie po pięciu latach eksploatacji nie stwierdził takiej potrzeby.
A co do hamowania silnikiem to BL robiła to lepiej. Tam gdzie w BL wystarczyło zdjąć nogę z gazu, w BM trzeba redukować bieg lub użyć hamulca.
W BL klocki pyliły tak samo jak teraz w BM i jak sprzedawałem ją z przebiegiem ponad 60 000 km to nie były wymieniane bo serwis nawet na ostatnim przeglądzie po pięciu latach eksploatacji nie stwierdził takiej potrzeby.
A co do hamowania silnikiem to BL robiła to lepiej. Tam gdzie w BL wystarczyło zdjąć nogę z gazu, w BM trzeba redukować bieg lub użyć hamulca.
Życie dopisało dalszy ciąg tematu.
Właśnie wróciłem z przeglądu po 40 tys. (Wrocław). Dowiedziałem się, że z przodu mam do wymiany zarówno klocki (tego się akurat spodziewałem), jak i tarcze
I powiem tak – 40 tysi na tarcze to delikatnie mówiąc słabo. Wymiana w ASO – 1500 zł 
Zrezygnowałem z tej jakże wspaniałej oferty i postanowiłem poszukać czegoś na własną rękę. Tu już nawet nie chodzi o cenę (chociaż jest ona z kosmosu), ale o trwałość. Polecono mi tarcze Zimmermann i klocki EBC Green Stuff – ktoś się może wypowiedzieć na ich temat? No i gdzie te klocki znaleźć, bo na razie mam problem.
Właśnie wróciłem z przeglądu po 40 tys. (Wrocław). Dowiedziałem się, że z przodu mam do wymiany zarówno klocki (tego się akurat spodziewałem), jak i tarcze

Zrezygnowałem z tej jakże wspaniałej oferty i postanowiłem poszukać czegoś na własną rękę. Tu już nawet nie chodzi o cenę (chociaż jest ona z kosmosu), ale o trwałość. Polecono mi tarcze Zimmermann i klocki EBC Green Stuff – ktoś się może wypowiedzieć na ich temat? No i gdzie te klocki znaleźć, bo na razie mam problem.
1500 zł to naprawdę sporo, tym bardziej, że trwałość ich jak widać jest słaba :/
Co do zimmerman to można je kupić np. tu:
http://www.iparts.pl/auto-czesci/tarcze ... 00032.html
Ja miałem tarcze i klocki przód wymieniane na gwarancji po ok. 5000 tys km...były jakieś rysy na nich czy coś
Co do zimmerman to można je kupić np. tu:
http://www.iparts.pl/auto-czesci/tarcze ... 00032.html
Ja miałem tarcze i klocki przód wymieniane na gwarancji po ok. 5000 tys km...były jakieś rysy na nich czy coś
child napisał(a):pytałem tylko o klocki...
Ile same klocki kosztują w ASO?
ellipsis napisał(a):A jak z gwarancja w przypadku założenia nie oryginalnych tarcz i klocków?
Jest to część zużywalna... Możesz założyć nie oryginalne, ale muszą spełniać wymogi producenta...
ellipsis napisał(a):U mnie albo mi sie wydaje albo po 10tys jest już malutki rancik na przednich tarczach.
Zmierz ich grubość mikrometrem... Minimalny wymiar grubości tarczy przedniej to 23 mm...
child napisał(a):Dzięki, ale tarcze to znalazłem, pytałem tylko o klocki...
Sorry, coś źle przeczytałem

ellipsis napisał(a):A jak z gwarancja w przypadku założenia nie oryginalnych tarcz i klocków? U mnie albo mi sie wydaje albo po 10tys jest już malutki rancik na przednich tarczach.
Jaką gwarancją? Moje rozumienie jest takie, że to części eksploatacyjne.
Dopisano 29 wrz 2015, 22:46:
waxain napisał(a): Nie wiem czy klocki z tej aukcji będą ok, warto dopytać sprzedawcę.
Niestety to nie te – numer tych właściwych to DP22185
Ja co prawda nie mam jeszcze nic z układu hamulcowego do wymiany, ale na ostatnim przeglądzie w ASO (po roku, przebieg 17,5 tyś. km) dowiedziałem się, że klocki z przodu mają 5 mm grubości (z 10) a z tyłu 7 mm. Co prawda jeżdżę głównie po mieście, ale i tak jestem zaskoczony tym, jak szybko ścierają się klocki Mazdy...
nexus30 napisał(a):dowiedziałem się, że klocki z przodu mają 5 mm grubości (z 10) a z tyłu 7 mm.
Radze kontrolować ich grubość... Minimalna warstwa ścieralna klocka hamulcowego to 2 mm
Child no właśnie musza spełniac wymogi producenta a to stwierdzenie jest bardzo rozległe i znając ASO różnych marek jak przychodzi co do czego to zawsze robią problem z ew. naprawa gwarancyjna jeśli części były nie oryginalne. Np. tarcze popsuły sie dlatego, że zastosowane byly częsci nie oryginalne i weż sie z nimi potem szarp i udowadniaj, że tak nie bylo. Ogladales ostatnio turbo kamere i przypadek Renault z zamiennikiem filtra oleju? Silnik sie rozsypał bo zastosowano filtr "Rażąco nie spelnial norm przewidzianych przez producenta" 
ellipsis napisał(a):zawsze robią problem z ew. naprawa gwarancyjna jeśli części były nie oryginalne. Np. tarcze popsuły sie dlatego, że zastosowane byly częsci nie oryginalne
child ma do wymiany i tarcze i klocki.
Nie wiecie czy ATE wypuściło jakiś zestaw (tarcze + klocki) pasujący do naszych trójek?
http://www.aparts.pl/partscatalogue/uklad-hamulcowy-mazda-3-bm-skyaktiv-g-165-2013-09-,4-00072-11526-21150-0002-0009.aspx
Tutaj klocki TRW są dostępne, ale czy to będzie dobrze z tarczami Zimmermana (również tutaj dostępnych) pracować i czy w ogóle pasować, to nie mam pojęcia.
Tutaj klocki TRW są dostępne, ale czy to będzie dobrze z tarczami Zimmermana (również tutaj dostępnych) pracować i czy w ogóle pasować, to nie mam pojęcia.
woytaski napisał(a):Panowie, niestety mam podobne odczucia co do trwałości klocków...
Po 20K km mam jedynie 4mm z przodu i 6mm z tyłu.
Uwagę serwisu, że "dobrze hamuję" puszczam mimo uszu...
To chyba w każdym aso chcą być zabawni. Mi powiedzieli że "strasznie ostro pan jeździ".
Ostatnio edytowano 1 paź 2015, 11:27 przez nexus30, łącznie edytowano 1 raz
Was to dziwi? Czytaliście ostatnio Facebook'a MMPOL?
" Problem z biciem tarcz pojawia się najczęściej u Klientów agresywnie użytkujących samochody, a samochód i jego układ hamulcowy jest zaprojektowany dla różnej grupy użytkowników i warunków eksploatacji. Jest to kwestia pewnego kompromisu w użytkowaniu."
Nastepnym razem dwa razy zastanówmy sie czy wolimy sie zatrzymać i np. uniknać wypadku czy zachować sprawne hamulce... Oni myslą, że jestesmy idiotami serwując nam takie odpowiedzi?
" Problem z biciem tarcz pojawia się najczęściej u Klientów agresywnie użytkujących samochody, a samochód i jego układ hamulcowy jest zaprojektowany dla różnej grupy użytkowników i warunków eksploatacji. Jest to kwestia pewnego kompromisu w użytkowaniu."
Nastepnym razem dwa razy zastanówmy sie czy wolimy sie zatrzymać i np. uniknać wypadku czy zachować sprawne hamulce... Oni myslą, że jestesmy idiotami serwując nam takie odpowiedzi?
Jakaś masakra żeby zmieniać tarcze po 40 tyś. U mnie klocki pewnie trzeba będzie zmienić przed 40k bo mają już tylko 5mm (przebieg 21k) ale tarcze ciągle wyglądają jak nowe, praktycznie żadnych śladów zużycia. Wg mnie musiały by być jakieś trefne żeby po kolejnych 19 tyś wymagały wymiany.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3092 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
ellipsis napisał(a):Was to dziwi?
Nie. Nowe auta, a Mazdy w szczególności to zlepek kompromisów... niestety.
Co mieli napisać? Nasz dostawca, czyli Mazda Japan jest frajerem, a auta które od niego importujemy to szmelc?;)
Nie Creet ale jak można pisac takie glupoty. Czy oni mysla, że Mazdami jezdza kretyni? Nie moga napisać, że w przypadku problemów prosimy o skontaktowanie sie z najblizsza autoryzowana stacja obslugi? I po problemie a nie opowiadac takie glupoty. Dokladnie jak piszesz Mazda auto kompromisów albo walisz na czołówke albo oszczedzasz hamulce 
ellipsis napisał(a):Nie moga napisać, że w przypadku problemów prosimy o skontaktowanie sie z najblizsza autoryzowana stacja obslugi?
Z całym szacunkiem, ale Ty chyba zupełnie nie rozumiesz po co są koncerny samochodowe

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości