Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez PonuryGrubas » 15 kwi 2015, 21:18

Obawiam się, że teoria z miękkimi klockami jest bliższa prawdy...
Mam przejechane 30 tys km (80% miasto), niedawno byłem na przeglądzie (robię co 15 tys) i ku mojemu zdziwieniu pan w serwisie poinformował mnie, że przednie klocki mają 3-4 mm i czy wymieniamy (tylne 5-6 mm). Dodam, że jeśli chodzi o styl jazdy, staram się wytracać prędkość hamując silnikiem i rzadko hamuję ostro.
Koszt wymiany w ASO 560 zł z robocizną, a zamienników brak... Masakra...
Jeszcze pojeżdżę bo nie słychać sygnalizatora zużycia, ale prawie 600 zł co 30 tys to lekka przesada. Ciekawe ile wytrzymają tarcze.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2015, 21:04
Posty: 25 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM 165 KM

Postprzez zdzich44 » 15 kwi 2015, 22:42

TRW GDB3592 dostępne u zachodnich sąsiadów za 50 ojro. U nas nie ma...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 22:31
Posty: 150 (1/2)
Skąd: Kraków
Auto: GL 2.5 AT 2017
BN SkyPassion 2018
Były:
GY 2004 2.0 CITD
GH 2010 2.2 163KM
BM SkyEnergy 2014

Postprzez Wojtek » 15 kwi 2015, 22:45

PonuryGrubas napisał(a):Obawiam się, że teoria z miękkimi klockami jest bliższa prawdy...

lepiej zbyt miękkie niż zbyt twarde... ;)
tak wygląda tarcza po 24 000 km przy zbyt twardych klockach

Obrazek
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez PonuryGrubas » 16 kwi 2015, 09:21

zdzich44 napisał(a):TRW GDB3592 dostępne u zachodnich sąsiadów za 50 ojro. U nas nie ma...


Dzięki za info – może znajdę sklep gdzie jest sensowny koszt wysyłki do Polski

Wojtek napisał(a):
PonuryGrubas napisał(a):Obawiam się, że teoria z miękkimi klockami jest bliższa prawdy...

lepiej zbyt miękkie niż zbyt twarde... ;)
tak wygląda tarcza po 24 000 km przy zbyt twardych klockach



Zgadzam się – konieczność wymiany tarcz i klocków przy takim przebiegu jest jeszcze gorsza ;)
Nie zmienia to faktu, że moja mama w swoim focusie I wymieniała klocki i tarcze po 90 tys., co można śmiało nazwać normalnym zużyciem. W tym względzie mazda mogła się trochę bardziej postarać (albo chociaż zmniejszyć cenę).
Ps. Najlepsze hamulce jakie miałem (w moim poprzednim aucie) to ATE tarcze plus klocki ceramiczne – po 20 tys km od wymiany nie było widocznego zużycia ani na tarczy a tym bardziej na klockach. No i duuużo mniej pyłu :)
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2015, 21:04
Posty: 25 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM 165 KM

Postprzez ellipsis » 17 kwi 2015, 02:09

W 6GJ też jest problem z hamulcami, teraz montują inne klocki niż te z poczatku produkcji a do tego jeszcze tarcze się krzywią a Mazda ratuje sprawe toczeniem tarcz i potem ew. wymiana na dokładnie ten sam model, który za 15 tys km znowu zacznie bić <glupek2>

30tys i po klockach, to nie ładnie, ja w poprzednich autach klocki wymieniałem po ok 80tys km. Ale ja o tym pisałem wcześniej widząc jak te klocki pylą nie wróżyłem im długowieczności. Ja po tygodniu jazdy felge mam czarna i to nie w pyle a w małych kawaleczkach klocka. Nigdy jeszcze nie widziałem takiego pylenia a hamuje silnikiem a samego hamulca używam na samym końcu. Rozumiem jesli klocki pylą ale przy tym super hamują a u nas hamulce szczerze powiedziawszy są takie sobie.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Wojtek » 17 kwi 2015, 06:07

ellipsis napisał(a):W 6GJ też jest problem z hamulcami

Możliwe, ale Wy macie M3 BM... i jak na tą chwilę problemem jest "pylenie" klocków... <glupek2>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez apx » 17 kwi 2015, 08:51

w hondzie przy 30 tys km tez mialem wymane wiec chyba nic dziwnego , ciekawe ile tarcze wytrzymaja
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez PonuryGrubas » 17 kwi 2015, 09:48

ellipsis napisał(a):
30tys i po klockach, to nie ładnie, ja w poprzednich autach klocki wymieniałem po ok 80tys km. Ale ja o tym pisałem wcześniej widząc jak te klocki pylą nie wróżyłem im długowieczności. Ja po tygodniu jazdy felge mam czarna i to nie w pyle a w małych kawaleczkach klocka. Nigdy jeszcze nie widziałem takiego pylenia a hamuje silnikiem a samego hamulca używam na samym końcu. Rozumiem jesli klocki pylą ale przy tym super hamują a u nas hamulce szczerze powiedziawszy są takie sobie.


U mnie tych kawałeczków nie ma, ale ja widać trwałości to nie zmienia...
Jak miałem VW to też mocno pyliły klocki, jednak wytrzymały 60 tys. w podobnych warunkach. Jak ktoś na forum już to napisał, jedynym rozwiązaniem problemu pylenia są klocki ceramiczne, które miałem i potwierdzam. Tyle w Polsce póki co nie ma nawet zwykłych zamienników, nie mówiąc o czymś extra.

apx napisał(a):w hondzie przy 30 tys km tez mialem wymane wiec chyba nic dziwnego , ciekawe ile tarcze wytrzymaja


Szwagier w lancerze też wymieniał po ok 30 tys więc może japończyki tak po prostu mają. Co do tarcz, u mnie jakiegoś drastycznego zużycia nie ma, więc pewnie cykl życia obliczony jest na dwa komplety klocków, może trzy.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2015, 21:04
Posty: 25 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM 165 KM

Postprzez ellipsis » 17 kwi 2015, 11:43

Moj poprzedni Accord mial 130 tys w chwili sprzedania i klocki zmienialem raz z przodu i raz z tylu ale tylko dlatego ze sama okladzina pekla. W przeciwnym wypadku wymiana nie byla konieczna bo klocka bylo jeszcze ok polowy.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez flazx » 18 kwi 2015, 08:51

Powoli, ale jednak coraz więcej firm trzecich zaczyna produkować części do trójek:

http://katalog.profiauto.pl/osobowe/grupy/21150
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2014, 13:42
Posty: 99 (0/5)
Skąd: stolica
Auto: Mazda 3 (BM) 2.0 165KM 2014 SkyEnergy

Postprzez PonuryGrubas » 22 kwi 2015, 20:05

Na szczęście tak.
Dzwoniłem dzisiaj do jednej z firm współpracujących z profiauto i klocki TRW są dostępne bez problemu.
Dzięki za link :)
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2015, 21:04
Posty: 25 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM 165 KM

Postprzez child » 24 kwi 2015, 08:48

Jeszcze w temacie trwałości: właśnie zmieniałem opony i w ASO mi powiedzieli, że z przednich klocków pozostało 4mm. Ponieważ początkowo mają 8mm, a minimalnie muszą mieć 2 mm, zaś przebieg wynosi 32 kkm, więc pewnie skończą się gdzieś ok. 50 kkm. Jak dla mnie tragedii nie ma, chociaż rewelacji też nie.

Co do stylu jazdy – staram się dużo hamować silnikiem, ale sporo jeżdżę też po mieście, gdzie często po prostu muszę użyć hamulców.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez MateoGDY » 30 kwi 2015, 01:50

No pewnie z 50 tys wytrzymaja wiec nie jest zle. Moje tez pyla nieco bardziej niz w poprzednich autach, ale martwi mnie bardziej fakt, ze tylne tarcze docieraja sie bardzo nierowno i wystepuje mnostwo malych rantow. Rozumiem ze tylne zaciski pracuja mniej intensywnie ale nie wiedzialem ze az tak. Generalnie, jesli mam np 2 dni przerwy w ujezdzaniu M, wtedy tylne tarcze nawet pokrywaja sie rdzawa mgielka, nie wiem czy to oznaka ich jakosci czy tak ma byc?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 12:04
Posty: 62 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM 2.0 120 KM SkyEnergy Navi Xenon

Postprzez child » 30 kwi 2015, 15:39

MateoGDY napisał(a):Generalnie, jesli mam np 2 dni przerwy w ujezdzaniu M, wtedy tylne tarcze nawet pokrywaja sie rdzawa mgielka, nie wiem czy to oznaka ich jakosci czy tak ma byc?


Ja tak mam też w innych samochodach z tarczami z tyłu i raczej wszyscy mechanicy twierdzą, że to normalne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez ellipsis » 30 kwi 2015, 20:41

Własnie fajnie, że ktoś poruszył ten temat. U mnie też tylne tarcze sa poprostu nie ruszone. Hamowac hamuja bo na feldze jest pył i same tarcze sa cieple. ALe chyba tak słabiutko bo to nie możliwe aby tarcza wyglądala jak nowa. Tyl hamuje zawsze slabiej ale w poprzednich autach tarcze były normalnie ścierane na błysk, tu mam tarcze w stanie pudelkowym ;)

Mateo u Ciebie skoro klocki nie zbieraja równo calej powierzchni tarczy to wygląda mi to na zapieczone prowadnice zacisków.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez MateoGDY » 1 maja 2015, 16:11

Nie wiem ale dzieki sprawdze to. U mnie tylne tarcze nie wygladaja jak z pudelka tylko sa zawsze pokryte lekka warstwa rdzawego nalotu. Moze za slabo uzywam hamulca, bo zawsze staram sie nie hamowac w ostatnim momencie, tylko raczej z duzym wyprzedzeniem i silnikiem az do 2ki, czyli praktycznie do 20-30 km/h. Sprobuje wpierw dotrzec je hacniej hamujac z wiekszych predkosci..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 12:04
Posty: 62 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM 2.0 120 KM SkyEnergy Navi Xenon

Postprzez creet » 16 maja 2015, 22:04

Kojarzycie może czy jest już szansa na montaż do M3 BM jakichś klocków ATE? Najlepiej ceramicznych? A jeśli ktoś ma już takie u siebie to prośba o info jak wygląda zużycie tarcz? Żywotność oryginałów to jakaś pomyłka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez ellipsis » 17 maja 2015, 12:25

Z tego co można wywnioskować z lektury forum to jedyne zamienniki jakie na tą chwile można dostać to TRW. A co sie stalo z Twoimi klockami, już sie skonczyly, ile masz przebiegu?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez creet » 17 maja 2015, 13:42

Mam najechane 16 500 km. Na przeglądzie dostałem info, że klocki pożyją jeszcze max 10 000 km, co daje żywotność 25 000 km. Dla mnie osobiście to stanowczo (co najmniej dwukrotnie) za mało na tle poprzednich moich aut. Nie widzę sensu montowania oryginałów – szkoda kasy.

Zaczynam rozumieć różnicę w wycenie topowej wersji M3 BM versus odpowiedniki innych marek... Jednak trzeba sobie na czymś odbić koszt transportu auta przez pół świata:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez ellipsis » 17 maja 2015, 14:58

Niestety, ja od początku mówiłem ze jakość wielu elementow jest na poziomie najtanszych zamienników to zostałem odrazu sprowadzony do poziomu.. Zgodze sie z Toba, w poprzednich autach robilem 60-70tys na klockach. Ale to bylo do przewidzenia patrzac ile klocka schodzi i zostaje na feldze.

Pytanie co na ew. własna wymiane i zastosowanie zamienników powie ASO/MMPOL ws. gwarancji na auto. 5 lat to sporo, zacznie sie tfu tfu cos dziac np. z tarczami to na 100% powiedzą, że powodem sa nie oryginalne klocki i cześć..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323