Haczenie przy zmianie biegów / głośna skrzynia – nota serwisowa

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez creet » 9 gru 2015, 14:06

Zagłoba napisał(a):W moim przypadku skutecznym obejściem problemu okazało się dodanie 3cm metalowych podkładek ( wraz z gustowną chromowaną zaślepką – aby nie straszyło ) pod lewarek skrzyni biegów. Dźwignia wydłużyła się, przez co biegi wchodzą dużo lżej i płynniej.


Mógłbyś zrobić fotkę? Nie powoduje to tylko, że wydłużyłeś ramię – stąd przy takiej samej sile, nadajesz większy moment, stąd bieg wpada po prostu "lżej"?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez Zagłoba » 10 gru 2015, 12:52

No tak jak powiedziałem – wydłużyło się ramie, przez co biegi wchodzą dużo lżej.

A zdjęcie zrobie w wolnej chwili.

Edit:
tak to wygląda: ( sorry za marną jakość )
Załączniki
20151211_103405.jpg
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2015, 09:02
Posty: 147 (2/0)
Auto: Mazda 3, 2015, 165km
Skypassion, Navi, Sebring
Snowflake White

Postprzez Pavells » 29 gru 2015, 17:56

Czy problem ze skrzynią biegów nadal u Was występuje? Widać wyraźny spadek aktywności w temacie. :)
Początkujący
 
Od: 25 gru 2015, 21:57
Posty: 20
Auto: Planuję zakup M3 SkyEnergy, 2.0 120KM

Postprzez czarmi » 29 gru 2015, 18:43

Pavells napisał(a):Widać wyraźny spadek aktywności w temacie. :)

Stąd wniosek <co?> :|
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Damian68 » 29 gru 2015, 18:48

Jeździłem japońcami w latach 80 -tych poprzedniego stulecia :D i były to auta gdzie biegi wchodziły jak w masło. Lewarek nie haczył i jednym palcem się zmieniało . Teraz przy najmniej u mnie w M5 haczy w Bj-tce ciężko chodzi. Gdzie te japońce – mazda 626 , toyota corolla ahhhh
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1442 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez subframe » 30 gru 2015, 00:07

U mnie po 3 tys km jest już lepiej. 3,4 ok, czasami trudniej wrzucić jedynkę jak auto się toczy. Chyba faktycznie się dociera.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2015, 21:37
Posty: 85 (2/5)
Auto: Mazda 3'15 SkyEnergy 120 MT Sedan

Postprzez ozii » 30 gru 2015, 12:34

Dobijam do 10k i o ile wcześniej często jedynka nie wchodziła ( wystarczyło wrzucić dwójkę i dopiero jedynkę bez puszczania sprzęgła ) o tyle od paru tygodni problemu nie mam. Od czasu do czasu zahaczy mi 3, a dzisiaj pierwszy raz 6 ale myślę że to po prostu w większości moich przypadków wynika z techniki zmiany biegów. Nie odrywam łokcia od podłokietnika i ruch wykonuję tylko nadgarstkiem, a że 3 bieg jest najbardziej oddalony to czasami nie dociągam lewarka do pełnej pozycji i przy puszczeniu sprzęgła nie jest on ani na luzie ani wrzucony.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez mf113 » 14 mar 2016, 21:25

Myślałem, że to ja nie umiem zmieniać biegów – a jednak coś nie tak z tą skrzynią – jak widzę po forum. Wóz odebrany w lutym, 200km przebiegu, haczy 3 i 4. Po postu się nie wbija. trzeba puścić i ponownie wcisnąć sprzęgło. Jak kiedyś w Starze 200. Czekam aż się dotrze.... :(
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2016, 00:31
Posty: 304 (5/13)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyPassion
Benzyna 2.0 MT 120KM-->175KM
2015

Postprzez waxain » 14 mar 2016, 22:51

Dorzucę swoje 3 grosze do tematu, przebieg ponad 28 tys. Problemy z wrzucaniem 3, 4 i 5 biegu ujawniają się w zasadzie tylko rano lub po dłuższym postoju. Gdy silnik jest rozgrzany haczenie prawie znika (czasami wyczuć jakieś lekkie tarcie/opór). Pierwszy bieg wchodzi bez problemów prawie zawsze – bardzo rzadko zdarza się że po i-stopie nie chce wskoczyć (dopiero wysprzęglenie pomaga). Z 2gim i 6stym biegiem raczej żadnych problemów nie mam.

Podsumowując, średnia ta skrzynia, choć też nie demonizowałbym jej – da się z nią nawet żyć :) Niebawem pewnie ponownie odwiedzę ASO w tym temacie, choć bardzo trudno udowodnić to haczenie (już raz bezskutecznie próbowałem) które potrafi w momencie "testowania" w ogóle nie wystąpić...
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez wojtix » 15 mar 2016, 10:27

U mnie haczy czasami podczas przełączania 1->2. Też zauważyłem, że problem pojawia się jak jest chłodniej, czasem mam wrażenie przy zmianie, jakby zębatki nie mogły zaskoczyć (czuć na lewarku), lub jakby coś na obudowie blokowało. Co dziwne, częściej zdarza się to przy niższych prędkościach obrotowych silnika. Problem nie występuje przy redukcji z 3->2.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez Wojtek » 15 mar 2016, 12:53

wojtix napisał(a):U mnie haczy czasami podczas przełączania 1->2.

regulowałeś cięgna?
Jest o tym nota.... i temat...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez apx » 15 mar 2016, 15:44

to nie pomoze to synchro
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez wojtix » 15 mar 2016, 16:24

Wojtek napisał(a):
wojtix napisał(a):U mnie haczy czasami podczas przełączania 1->2.

regulowałeś cięgna?
Jest o tym nota.... i temat...


Nie byłem z tym jeszcze bo sądziłem, że się ułoży. Teraz cieplej, to tak jakby problem był rzadszy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez Wojtek » 15 mar 2016, 16:57

cięgna są na granicy działania... tzn. są "prawie" poprawnie ułożone, dlatego jak jest zimniej to haczą, a jak sie wszystko rozgrzeje to problem znika...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez creet » 15 mar 2016, 21:34

Jesteście mi w stanie wytłumaczyć co za magia siedzi w tej skrzyni, że jednego dnia po wyjeździe z garażu haczy/zgrzyta praktycznie na każdym biegu, a drugiego dnia (przy tej samej temp) pracuje precyzyjnie? Mało tego. U mnie skrzynia potrafi zazgrzytać przy wbijaniu biegu nawet po przejechaniu bez zatrzymania 500km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez Wojtek » 15 mar 2016, 22:13

...może się coś posypało i zależy "jak się ustawi"?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mf113 » 15 mar 2016, 22:21

Nie wiem, czy zauważyliście, ale jak się specjalnie te biegi szybko przerzuca w górę, w dół – to jest ok. Ale tylko się przejedzie dłużej na jakimś, to są problemy typu 3-->4.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2016, 00:31
Posty: 304 (5/13)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyPassion
Benzyna 2.0 MT 120KM-->175KM
2015

Postprzez ozii » 16 mar 2016, 15:32

U mnie skrzynia działa już bez zarzutu – przejechane 15k km.
Wcześniej zdarzało się, że nie wchodziła trójka i bardzo często jedynka.
Aktualnie jedynka nie wskakuje raz na miesiąc. Poza tym chodzi elegancko.

Niektórzy użytkownicy wspominają o mocnym drganiu lewarka. Przyznam, że na początku podczas dodawania gazu głownie na trzecim biegu też odczuwałem drgania, ale nie takie, że lewarek skakał jak szalony tylko po prostu było czuć pracę skrzyni biegów. Nawet nie wiem kiedy to ustąpiło, teraz nie wyczuwam większych drgań na lewarku.

Myślę, że tak właśnie powinna pracować sprawna skrzynia, a w przypadku osób, które mają jakieś objawy sugeruję ASO – jednak skrzynia to ważny komponent układu napędowego i powinna działać wzorowo.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez apx » 17 mar 2016, 10:45

wiesz bylem ze skrzynia w aso juz 3 lub 4 razy jakos nie potrafia jej naprawic
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez ozii » 17 mar 2016, 12:42

Albo nie chce im się grzebać, próbują pewnie tylko łatwych not serwisowych. Z drugiej strony większa ingerencja w skrzynie to klocki dla specjalistów, a nie certyfikowanych januszy, którzy siedzą w ASO. Można by zażądać wymiany skrzyni ale mało prawdopodobne, że centrala wyrazi zgodę i jeszcze mniej prawdopodobne, że jest ASO które umie to zrobić dobrze. W tej sytuacji współczuję bo jakby nie ma innego wyjścia niż się z nimi przepychać lub pogodzić się z faktem.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323