Zalecane rozmiary opon i felg
Brak jest homologacji na ten rozmiar opon. Jeśli felgi mają identyczne rozmiary, to należy założyć opony o odpowiednim rozmiarze i już,
Ostatnio edytowano 13 sty 2016, 13:52 przez czarmi, łącznie edytowano 1 raz
Nie popadajmy w paranoje... ludzie zakładają do BM-ek 17" felgi np. z modelu BL czy tam BK i jakoś żyją, mają się dobrze, mimo że BM nie ma homologacji na 17"... 19" też ładnie wchodzi do BM 
Ja za to Twój rozumiem
Ty chcesz mieć auto zgodne z przepisami czyt. homologacją, ale inni mogą stawiać na wygląd auta
jak założy 215/50 to nikt się tego nie uczepi. Przyjmą auto na przegląd i co? I będą sprawdzać profil opony?
Panowie policjanci tym bardziej nie będą mieli nic do tego. Mój wydech homologacji też nie ma, a w ASO mówią tylko że ładnie mruczy 


Kliszek M3 napisał(a):Ty chcesz mieć auto zgodne z przepisami czyt. homologacją, ale inni mogą stawiać na wygląd autajak założy 215/50 to nikt się tego nie uczepi. Przyjmą auto na przegląd i co? I będą sprawdzać profil opony?
Panowie policjanci tym bardziej nie będą mieli nic do tego.
Oczywiście, że chcę mieć auto zgodne z warunkami jego homologacji. Pewnie, że nikt się nie przyczepi, bo i po co

Do felgi tak, ale na M3 taki rozmiar będzie kiepsko wyglądał, 45 słabo wygląda. Najlepiej 40theczarek napisał(a):ale już opona nieco inna, i tak do tej felgi zakładana jest:
rozmiar opony: 215/50R18


-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Danmazda napisał(a):45 słabo wygląda
Oj tam nie przesadzaj, nie jest źle
Żeby każdy tak się ubezpieczeniami przejmował to nie byłoby pojęcia "tajuning"
byłem przy nie jednej wycenie auta (może przy trzech
faktycznie najlepiej kupić nowe oponki 45tki, ale akurat na popularnym portalu są do wyboru fajne zestawy z założonymi 50tkami, stąd pytanie. a w ogóle widział ktoś te felgi na M3 w sedanie? bo tak przeglądając net chyba mam "niszowy" gust ;–), nie znalazłem żadnej więc ryzyko spore.
Choć ja osobiście myślę, że większa opona wyglądowo nie zaszkodzi a wręcz przeciwnie- większe koło będzie lepiej wyglądać na tylnej "ośce" przy sedanie, gdzie kuper jest nieco spuchnięty w górę, i zwykła felga 16stka przy nim wygląda jak koło od taczki, 18 już zdecydowanie lepiej, ale większa guma = mniejszy efekt rozjazdu proporcji.
oczywiście............ subiektywna opinia
Bardziej mnie martwiło, że być może przestrzeń na koło jest zbyt mała i może, w ekstremalnych warunkach typu spowalniacz, orać gumą o nadkole.
Choć ja osobiście myślę, że większa opona wyglądowo nie zaszkodzi a wręcz przeciwnie- większe koło będzie lepiej wyglądać na tylnej "ośce" przy sedanie, gdzie kuper jest nieco spuchnięty w górę, i zwykła felga 16stka przy nim wygląda jak koło od taczki, 18 już zdecydowanie lepiej, ale większa guma = mniejszy efekt rozjazdu proporcji.
oczywiście............ subiektywna opinia
Bardziej mnie martwiło, że być może przestrzeń na koło jest zbyt mała i może, w ekstremalnych warunkach typu spowalniacz, orać gumą o nadkole.
m3 można kupić na 16 i 18 cal kolach wiec nie bedzie zadnego problemu z ubezpieczycielem. Gorzej jak ktos ma malucha a kupi koła jak do monster trucka. Tutaj nie ma zadnego ryzyka. Pytałem się też w mazdzie przed zakupem i też tak odpowiedzieli. Oczywiscie ubepieczyciel może sie chwytać wszystkiego, ale w Sądzie wygracie.
215/45 ma 97mm gumy na stronę, natomiast 205/50 już 107mm co nam daje łącznie 2 cm więcej na całej średnicy.
Pytanie czy to nie jest za dużo i nie będzie dobijać...też miałem ten dylemat, ale akurat znalazłem felgi z oponami 215/45 r18 i po problemie
Pytanie czy to nie jest za dużo i nie będzie dobijać...też miałem ten dylemat, ale akurat znalazłem felgi z oponami 215/45 r18 i po problemie
Pytanie czy są przyjęte jakieś normy dotyczące tolerancji obwodu/wysokości koła. Przykładowo zmieniając felgi – ich et i szerokość – zakłada się, że o ile producent nie mówi inaczej to zmianę rozstawu kół dopuszcza się do ok 2% czyli ok 16 mm na stronę w przypadku BM
2% rozstawu, czyli 1% na stronę. Rozstaw jest niecałe 1.6m. Tylko zmieniając felgi z 7j na 7j możemy et zmienić z oryginalnego 50 na np 35, ale takich felg jest mało i zmieniając np na 8j et minimalne to już tylko 47 bo na samej szerokości felgi rozstaw zmieni się o 12,7 mm z każdej strony.
theczarek napisał(a):faktycznie najlepiej kupić nowe oponki 45tki, ale akurat na popularnym portalu są do wyboru fajne zestawy z założonymi 50tkami, stąd pytanie. a w ogóle widział ktoś te felgi na M3 w sedanie? bo tak przeglądając net chyba mam "niszowy" gust ;–), nie znalazłem żadnej więc ryzyko spore.
Choć ja osobiście myślę, że większa opona wyglądowo nie zaszkodzi a wręcz przeciwnie- większe koło będzie lepiej wyglądać na tylnej "ośce" przy sedanie, gdzie kuper jest nieco spuchnięty w górę, i zwykła felga 16stka przy nim wygląda jak koło od taczki, 18 już zdecydowanie lepiej, ale większa guma = mniejszy efekt rozjazdu proporcji.
oczywiście............ subiektywna opinia
Bardziej mnie martwiło, że być może przestrzeń na koło jest zbyt mała i może, w ekstremalnych warunkach typu spowalniacz, orać gumą o nadkole.
OK jak by ktoś miał tak spaczony gust jak mój to BMka z felgami od cx-3 wygląda tak:
Wg mnie wyszło fantastycznie, ten rozmiar nadaje tej bryle to co mógł mieć projektant na myśli projektując tylek naszego sedana. Z 17 tkami czegoś tam brakuje. A te dają wrażenie większych niż klasyczne 18 do M3, do tego z gumami są faktycznie większe.
Ostatnio edytowano 18 mar 2016, 12:27 przez darrecki, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Wkleilem zdjecie na serwer MS
Powód: Wkleilem zdjecie na serwer MS
Czyli to są 18tki od CX3?
Wyglądają ok, tylko fota przekłamana jak na wizkach, bo jedna strona stoi na krawężniku, przez co jest efekt obniżenia zawiechy. Wrzuć coś realnego
Wyglądają ok, tylko fota przekłamana jak na wizkach, bo jedna strona stoi na krawężniku, przez co jest efekt obniżenia zawiechy. Wrzuć coś realnego
Fisher napisał(a):Cześć:) Wiecie jak się ma założenie dystansów po 44mm na oś(18') do gwarancji itp.?
4 posty wyżej masz o tym. 44mm na oś czyli 22mm na stronę to stanowczo za dużo. ok 15/30mm to jest max wg dopuszczalnej normy (aczkolwiek chyba niepisanej)
@Fisher, sugerujesz sie taka jedna Mazda z dzialu "Nasze Mazdy"? Kazdy robi jak mu sie podoba, zdjecia tam masz, wiesz jak to wyglada.
Moim zdaniem 22mm na strone jest juz za szeroko i wyglada nienaturalnie. Do tego z czasem dojdzie masa odpryskow na rantach, progach, lusterkach co z czasem moze zaowocowac rdza.
Dla mnie idealnym rozwiazaniem bylo by gdzies po srodku, czyli 10-12mm na strone. Co do gwarancji, masz jak w banku ze w razie problemow z zawieszeniem nie zostanie ona uwzgledniona.
Ale oczywiscie zrobisz jak bedziesz chcial.
Moim zdaniem 22mm na strone jest juz za szeroko i wyglada nienaturalnie. Do tego z czasem dojdzie masa odpryskow na rantach, progach, lusterkach co z czasem moze zaowocowac rdza.
Dla mnie idealnym rozwiazaniem bylo by gdzies po srodku, czyli 10-12mm na strone. Co do gwarancji, masz jak w banku ze w razie problemow z zawieszeniem nie zostanie ona uwzgledniona.
Ale oczywiscie zrobisz jak bedziesz chcial.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3131 (48/160)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość