Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ellipsis » 1 paź 2015, 20:56

Tak? No to w takim razie oświeć mnie bo widzę, że tu same Alfy i Omegi na tym forum znający sie na wszystkim.. Chcesz powiedzieć, że istota dzialalności firmy motoryzacyjnej jest robienie z klienta idioty? Bo to mozna wywnioskowac z Twojej wypowiedzi..
Akurat tak sie sklada, że wspolpracowalem z jedną z wiodących marek i tam kolo klienta poprostu sie "skacze" a nie wmawia mu, że nie potrafi odp. korzystać ze swojego auta!
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez woytaski » 1 paź 2015, 22:42

ellipsis napisał(a):Tak? No to w takim razie oświeć mnie bo widzę, że tu same Alfy i Omegi na tym forum znający sie na wszystkim.. Chcesz powiedzieć, że istota dzialalności firmy motoryzacyjnej jest robienie z klienta idioty? Bo to mozna wywnioskowac z Twojej wypowiedzi..
Akurat tak sie sklada, że wspolpracowalem z jedną z wiodących marek i tam kolo klienta poprostu sie "skacze" a nie wmawia mu, że nie potrafi odp. korzystać ze swojego auta!

Nie irytuj się tak...
Nie zrozumiałeś widać ironii... :)
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2014, 13:32
Posty: 110 (1/2)
Auto: Mazda CX-5 black&white

Postprzez PonuryGrubas » 4 paź 2015, 12:31

Ja też niestety musiałem wymienić komplet z przodu (na autostradzie pod klocek wszedł jakiś kamyczek – jedno hamowanie i po wszystkim... rów na 3 mm i przegrzana tarcza...)
Kupiłem właśnie zestaw tarcze Zimmerman i klocki TRW – całość 600 pln brutto + wymiana
Powiem tak, wszystko do siebie pasuje itd., ale jest inna charakterystyka, tzn przy delikatnym hamowaniu słabiej hamują, ale jak się mocniej wciśnie pedał to w mojej opinii hamują nawet nieco lepiej niż oryginały.
Nie piszczą (u mnie oryginały lekko popiskiwały) i chyba nieco mniej pylą, ale i tak pylą ;)
Na układzie hamulcowym nie ma co oszczędzać, ale ceny w ASO są z kosmosu. Na szczęście są już markowe zamienniki.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2015, 21:04
Posty: 24 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM 165 KM

Postprzez child » 4 paź 2015, 15:06

Dawno wymieniałeś? Jak ze zużyciem? Jakoś do TRW nie mam wielkiego zaufania...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Marianek » 4 paź 2015, 15:49

TRW miałem na MX-5 z pełnym sumieniem polecam, mimo że nie miały czasem lekko :)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez PonuryGrubas » 4 paź 2015, 20:32

Ja pierwszy raz mam styczność z innymi częściami niż OEM lub ATE, ale "opnie na necie" są pozytywne.
Przejechałem dopiero 1,5 kkm, więc trudno powiedzieć coś o zużyciu. Skuteczność natomiast oceniam bardzo dobrze, pomimo innej charakterystyki pracy. Tak jakby były twardsze od fabrycznych.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2015, 21:04
Posty: 24 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM 165 KM

Postprzez ellipsis » 5 paź 2015, 18:37

Wiadomo, że ATE to ATE ale TRW to też dobre klocki i tarcze, mialem je w Accordzie i spisywały sie ok. Jedynie co slyszalem o klockach Boscha, że sa bardzo twarde a co za tym idzie szybko lecą tarcze na nich.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez iparts » 27 paź 2015, 10:47

Niby jest tak jak mówicie, ATE to klasa sama w sobie, aczkolwiek dzisiaj na forum widziałem posta, w którym napisane było że komplet klocki + tarcze ATE zaczął się sypać po 25k km więc jak widać nie zawsze jest tak kolorowo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 13:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Postprzez Domin30 » 17 lis 2015, 21:47

Własnie dzis wymieniłem klocki przód, a przejechane mam 60700km, czytając powyzsze posty w temacie to chyba całkiem niezłe klocki trafiłem w mojej BM, tył do wymiany za ok20tys km.
Oczywiscie nie zakładałem oryginałów za 470zł w Kraków ASO <glupek2>
,tylko sam dostarczyłem klocki do ASO.
Początkujący
 
Od: 17 lis 2015, 21:13
Posty: 5
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BM 2.0 skayactive 165KM, rok 2013

Postprzez am86 » 18 lis 2015, 09:52

Jakie klocki kupiłeś? Jak je oceniasz? Robili w ASO jakieś problemy/zbędne komentarze? ;)
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2014, 14:38
Posty: 141 (1/7)
Auto: Mazda 3 BM 165KM HB SkyPassion SoulRed ;)

Postprzez creet » 18 lis 2015, 16:07

Domin30 napisał(a):Własnie dzis wymieniłem klocki przód, a przejechane mam 60700km


Zanim pogratuluję. Mógłbyś napisać ile mniej więcej z tego dystansu nalatałeś w trasie, a ile w mieście?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez Domin30 » 24 lis 2015, 22:52

Klocki załozyłem TRW i jak narazie, a przejechałem juz 2000km mam wrazenie, ze hamują lepiej niz oryginalne. W ASO zadnych problemów nie robili :) W miescie przejechałem ok. 40000km a reszta to trasa, ale głownie w Polsce.
Początkujący
 
Od: 17 lis 2015, 21:13
Posty: 5
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BM 2.0 skayactive 165KM, rok 2013

Postprzez czarmi » 24 lis 2015, 23:11

Domin30 napisał(a):W miescie przejechałem ok. 40000km a reszta to trasa, ale głownie w Polsce.

Ile km w ogóle przejechałeś na fabrycznych klockach <co?>
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez child » 25 lis 2015, 01:57

No przecież masz 4 posty wyżej. <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Kliszek M3 » 26 lis 2015, 22:43

Domin30 napisał(a):Własnie dzis wymieniłem klocki przód, a przejechane mam 60700km, czytając powyzsze posty w temacie to chyba całkiem niezłe klocki trafiłem w mojej BM, tył do wymiany za ok20tys km.
Oczywiscie nie zakładałem oryginałów za 470zł w Kraków ASO <glupek2>
,tylko sam dostarczyłem klocki do ASO.


Myślę, że klocki miałeś takie same jak w całej reszcie egzemplarzy, tylko umiejętnie z nich korzystasz :) jest też miasto i miasto.
Ja np. ustawiam sobie jazdę tak, że schodzę nawet do drugiego biegu przed światłami i dopiero w końcowej fazie używam hamulca. Wykluczając oczywiście nagłe czerwone, bądź sytuację wymuszającą użycie całej sprawności hamulców :)
Co prawda pierwszy przegląd niebawem przede mną i jak usłyszę np. 5 mm do końca klocka to ich chyba zastrzele i przestanę jeździć tak jak do tej pory :P

Dopisano 26 lis 2015, 22:46:

A to, że BL lepiej hamowała silnikiem to dziwne... patrząc na stopień sprężania BM'Ka powinna robić to lepiej. Niestety nie miałem przyjemności jeździć BL. Miałem za to kiedyś A3 8P 2.0 TDI i śmiem twierdzić, że jest podobnie – minimalnie na korzyść A3.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez sordyl18 » 26 lis 2015, 23:18

Nie jest źle, dzisiejszy przegląd przy przebiegu 40200 km wykazał zużycie klocków przód 50% i tył 30% więc przy zakładanym że klocki wytrzymują 2x krócej niż tarcze jeszcze sporo km przede mną do wymiany klocków, a zmiana przodu tarcz powinna wystąpić około 120-130 tys km.
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2014, 21:29
Posty: 156 (2/7)
Auto: Mazda 3 BM 2014 HB 120km

Postprzez Kliszek M3 » 26 lis 2015, 23:53

Kolejny rozsądny użytkownik :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez Entrails » 29 lis 2015, 20:46

Bo trzeba umieć jeździć, po prostu, uznanie dla sordyl18 <spoko>
Ostatnio edytowano 30 lis 2015, 09:55 przez Entrails, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 16:37
Posty: 96 (6/8)
Auto: Mazda 3 SkyEnergy HB Soul Red 120 KM, Navi, Ksenon, Sebring, Akai Pakiet.

Postprzez child » 30 lis 2015, 01:01

Śmieszą mnie trochę te wasze teorie.

1. Mi się skończyły tarcze równo z klockami, więc nie wiem, skąd założenie, że tarcze wytrzymają 2 razy dłużej.
2. Nieskromnie powiem, że moim skromnym zdaniem jeździć jakoś tam umiem i hamulca nie piłuję. Rzadko jeżdżę od świateł do świateł. Uwzględniwszy to wszystko sądzę, że obciążenie hamulców jest co najwyżej średnie.
3. W innych samochodach (w tym w Mazdzie 3 BK) jakoś hamulce wytrzymały dużo dłużej – nie pamiętam dokładnie, ale przez 110 tys. przebiegu tarcze zmieniałem raz, klocki bodajże też (ale wcześniej niż tarcze).

Hamulce w naszych Mazdach (przynajmniej w mojej) zużywają się po prostu nadmiernie. Wziąłem zamienniki nawet nie ze względu na cenę, tylko po to, żeby za kolejne 40 tysi nie mieć tego samego problemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez sordyl18 » 30 lis 2015, 09:51

Child też masz swoje teorie które np mnie śmieszą. Także wszystko zależy od punktu patrzenia ;) i użytkowania
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2014, 21:29
Posty: 156 (2/7)
Auto: Mazda 3 BM 2014 HB 120km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323