Tak to wygląda u mnie. Felgi standard 18" na sprężynach eibach E10-55-017-01-22.
To samo, tyle że z dystansami
Z dystansami z przodu.
Nic nie wystaje, tył delikatnie obcierał z dystansami. Bez dystansów jeździłem kilka lat, w tym pół Europy od Hiszpanii po Chorwację i nic nie tarło.
Zalecane rozmiary opon i felg
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3131 (48/160)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Trochę teorii i matematyki na początek.
Fabryczna szerokość opony to 205. Jak rozumiem chcesz założyć 225. Różnica szerokości to 20 mm.
Jeśli zachowasz na nowych kołach standardowe odsadzenie to opona wyjdzie na zewnątrz i do wewnątrz po +10 mm.
Sprawdź jaki teraz masz zapas od środka i zobaczysz na co można się porwać.
Pamiętaj, że średnica opony czyli w naszym przypadku jej wysokość we wnęce koła ma być taka sama +/– 2%.
W Twoim przypadku nowe koło ma większą średnicę o 7 mm czyli we wnęce koła zajmuje o maks 4 mm więcej miejsca. Jeśli w przypadku szerokość okaże się, że masz mniej niż 10 mm zapasu to kup felgi mniejszym ET o np 5 mm lub załóż dystanse.
Tak na marginesie w mojej instrukcji obsługi w opisie są opony o rozmiarze 205/60/16 lub 215/45/18.
Fabryczna szerokość opony to 205. Jak rozumiem chcesz założyć 225. Różnica szerokości to 20 mm.
Jeśli zachowasz na nowych kołach standardowe odsadzenie to opona wyjdzie na zewnątrz i do wewnątrz po +10 mm.
Sprawdź jaki teraz masz zapas od środka i zobaczysz na co można się porwać.
Pamiętaj, że średnica opony czyli w naszym przypadku jej wysokość we wnęce koła ma być taka sama +/– 2%.
W Twoim przypadku nowe koło ma większą średnicę o 7 mm czyli we wnęce koła zajmuje o maks 4 mm więcej miejsca. Jeśli w przypadku szerokość okaże się, że masz mniej niż 10 mm zapasu to kup felgi mniejszym ET o np 5 mm lub załóż dystanse.
Tak na marginesie w mojej instrukcji obsługi w opisie są opony o rozmiarze 205/60/16 lub 215/45/18.
Opona 225/45/18 jest dopuszczalnym zamiennikiem i 205/60/16 jak i 215/45/18 – różnica średnicy nie przekracza 1,5%. Więc wg kalkulatorów opon można smiało zakładac tylko, że wole się dopytać zanim wydam 2500zł na komplet. Na mazdarevolution jest to częsty wybór ludzi z racji tego, że w oryginalnym rozmiarze mazdy opon jest dosłownie kilka.
Patrząc teraz jak wyglada u mnie 215 w nadkolu to dodatkowe 7mm średnicy(3,5mm na strone) nie powinno w niczym przeszkadzać. Ale tak jak mówię wole zapytać tych którzy jezdzą na 225/45 i poznać ich opinie bo teoria a praktyka to czasem różnie bywa.
Darrecki – u Ciebie z dystansem to wygląda dla mnie przerażająco. Z przodu opona dosłownie licuje się z karoseria i nie łapie blotnika w momencie pracy góra-dół?
Patrząc teraz jak wyglada u mnie 215 w nadkolu to dodatkowe 7mm średnicy(3,5mm na strone) nie powinno w niczym przeszkadzać. Ale tak jak mówię wole zapytać tych którzy jezdzą na 225/45 i poznać ich opinie bo teoria a praktyka to czasem różnie bywa.
Darrecki – u Ciebie z dystansem to wygląda dla mnie przerażająco. Z przodu opona dosłownie licuje się z karoseria i nie łapie blotnika w momencie pracy góra-dół?
Przez te wszystkie lata tej konfiguracji (dojeżdżam już 2gi albo i 3ci komplet opon) nic nie przytarło. Zero śladów kontaktu na błotniku/nadkolu/oponie. Dla mnie wygląd zdecydowanie na +, oryginał obecnie wygląda w moim mniemaniu jak stary Polonez z mocno schowanymi kołami w nadkolach.
Te ułamki % większej średnicy opony pozytywnie też wpływają na wskazania prędkościomierza, wg GPS jest 0-1 milę wolniej niż wg. licznika.
Te ułamki % większej średnicy opony pozytywnie też wpływają na wskazania prędkościomierza, wg GPS jest 0-1 milę wolniej niż wg. licznika.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3131 (48/160)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
darrecki napisał(a):P...
Te ułamki % większej średnicy opony pozytywnie też wpływają na wskazania prędkościomierza, wg GPS jest 0-1 milę wolniej niż wg. licznika.
To ciekawe, przecież większe opony obracają się wolniej, mają w końcu większy obwód więc różnica wskazania prędkościomierza w stosunku do GPS powinna wzrosnąć a nie zmaleć.
U mnie na fabrycznych 205/60/16 wskazanie jest o 3 km niższe więc tu raczej 215 będą bliższe prawdziwych wartości a nie 225.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość