Rezonans/ drgania podczas jazdy z prędkością +/– 120km/h

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez PatrykZawol » 25 mar 2025, 17:36

Cześć wszystkim, mam irytujący problem z mazda 3 bm 2014 hatchback, a mianowicie auto wchodzi w drgania/rezonans przy predkosci ok. 120km/h . Jest takie buczenie, coś podobnego jakby było słychać wibrację jakkolwiek to brzmi i jest to cykliczne (przez sekundę auto wpada w rezonans, następnie jest sekunda ciszy, i kolejną sekundę znow wpada w rezonans) co sekundę słychać cos podobnego do wibracji. Dzieje się to tylko gdy auto dochodzi juz do predkosci 120km/h.

Obecnie mam felgi 18" z oponami 225/45 R18, dzis te kola zostały wyważone u znajomego, który wyważa koła i koła były ok. Na zimówkach 16" 205/60 R16 drżenie występowało, ale znacznie mniej niż na letnich 18".

Co ciekawe ten kolega od wywazania kół ma sąsiada, który ma identyczną mazdę i ma taki sam problem jak ja. Przeglądając forum również natknąłem się na duzo takich tematów, ale finalnie nie ma odpowiedzi co to może być.

Tarcze hamulcowe/ amortyzatory, łączniki wymieniałem rok temu na nowe.

Liczę na pomoc lub jakies wskazówki co może być tego przyczyną.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2019, 20:16
Posty: 19

Postprzez darrecki » 26 mar 2025, 14:38

Diesel czy benzyna? Jak diesel w manualu, stawiam na skrzynię – sam to przerabiałem, synchronizator 6 biegu. Od wymiany w 2019 spokój.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3106 (46/157)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez PatrykZawol » 26 mar 2025, 15:40

darrecki napisał(a):Diesel czy benzyna? Jak diesel w manualu, stawiam na skrzynię – sam to przerabiałem, synchronizator 6 biegu. Od wymiany w 2019 spokój.

Benzyna, a to ma znaczenie czy diesel/benzyna w tej sytuacji?
Początkujący
 
Od: 28 lip 2019, 20:16
Posty: 19

Postprzez darrecki » 27 mar 2025, 10:03

Nie słyszałem o padających skrzyniach w benzynie, więc to raczej nie ona.

Ja jak pisałem bezskutecznie walczyłem z tym przez kilka lat. Krótkotrwały efekt przyniosło przetoczenie tylnych tarcz. Przednie krzywe czuć na kierownicy więc diagnoza prosta, tylne wpływają na całą budę, więc proponuję sprawdzić czujnikiem zegarowym ich bicie na zimno i po rozgrzaniu. I czy klocki się nie zapiekły, bo bardzo lubią szczególnie wewnątrz z tyłu.
Kolejna rzecz – opony, mogą być wyząbkowane (czy jak to się tam fachowo nazywa). Miałem z tym problemy w "6", głównie tył. Powodowało to dzwonienie drobnych w podłokietniku.
Jak to nie to, to "szukaj pan wiatru w polu", czyli nie mam pojęcia.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3106 (46/157)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323