Witam,
Mazda 3 BM 2015.
Miałem problemy z samochodem, a mianowicie.
1. Bardzo głośne metaliczne trzaskanie podczas skręcania w lewo/prawo. Najbardziej było to słychać na rondzie.
2. Brak przyśpieszenia (obroty rosły, a samochód pomimo 175km zbierał się jak maluch)
3. Podczas jazdy autostradą, kierownicą zrzucało na prawą stronę – i to w taki sposób, że jak jechałem do aso by odddać samochód, to musiałem ciągle kontrować...
Przebywam w Niemczech, więc oddałem samochód do ASO Mazda DE, bo cenowo wychodziło tak jakbym oddał do zwykłego mechanika.
Wzięli samochód na 3 dni i okazało się, że lewa półoś ma straszne luzy i przez popękane gumy dopadła ją rdza.
Wymienili mi lewą półoś + olej w skrzyni biegów, całość 750 euro. Rozwiązało, to problemy nr 2 i 3. Teoretycznie nr 1 też został naprawiony, ale czasami nadal słyszę bardzo delikatne trzaskanie z lewej strony podczas skręcania... Nie jest, to aż taki problem jak wtedy, gdy przy każdym skręcie samochód trzaskał jakby miał się rozlecieć. Ten jest identyczny, ale cichszy o jakieś 95% i nie występuje przy każdym skręcie...
Robiłem wczoraj test na rondzie, to pierwszy skręt w lewo i te metaliczne trzaskanie było słychać 2 sek i później przez 10 okrążeń cisza. Ogólnie przy odpalonym radiu w ogóle bym na to nie zwrócił uwagi, ale odkąd miałem problem z półosią, to ciagle jeżdzę w ciszy i wysłuchuje każdego dźwięku...
W ASO jeszcze się dowiedziałem, ze prawa półoś też jest w kiepskim stanie, bo w ogóle nie miała smaru + popękane gumy i rdza robi swoje, ale nadaje się jeszcze do jazdy – choc i tak planuje ją wymienić.
No, ale gdyby problem był jeszcze z prawą półosią, to chyba bym to słyszał po prawej stronie? A te metaliczne trzaskanie jesty tylko i wyłącznie z lewej strony.
W czym może być jeszcze problem? Pojechałbym do ASO, ale obecny problem ciężko nagrać by im pokazać, bo nie występuje przy każdym skręcie, jest cichy i trwa około 2 sek. A Niemieccy mechanicy są tacy, ze wszystko by na nowe wymieniali + robocza godzina 90 euro. W Polsce będę za miesiąc, więc wtedy mógłbym podjechać na szarpaki i zdiagnozować problem, ale może ktoś z was po wymianie półosi nadal słyszał delikatne metaliczne odgłosy po lewej stronie podczas jazdy na skręconych kołach?
A jeśli chodzi o samochód Mazda 3 BM 2015. Obecnie 125 tys przebiegu (od 60 tys u mnie), obniżona na sprężonach H&R. Koleś w ASO jeszcze mi mówił, ze jak samochód jest obniżony, to półosie szybciej się zużywają – prawda czy głupoty?
Mazda 3 BM – PÓŁOŚ
Strona 1 z 1
Jeśli powiedzieli, że prawa też w kiepskim stanie to trzeba wymieniać.
Spękana osłona półosi i korozja elementów przegubu raczej je dyskwalifikuje z dalszej eksploatacji.
Jeśli nadaje się do jazdy to znaczy, że nie rozleci się po kilkudziesięciu kilometrach.
Ja bym raczej w takim przypadku wymieniał. Niekoniecznie w D.
Skręt to skręt, nie ważne czy w lewo czy w prawo. Czasami tylko słychać głośniej.
Spękana osłona półosi i korozja elementów przegubu raczej je dyskwalifikuje z dalszej eksploatacji.
Jeśli nadaje się do jazdy to znaczy, że nie rozleci się po kilkudziesięciu kilometrach.
Ja bym raczej w takim przypadku wymieniał. Niekoniecznie w D.
Skręt to skręt, nie ważne czy w lewo czy w prawo. Czasami tylko słychać głośniej.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości