Zalecane rozmiary opon i felg
Witam. na dniach musze kupic felgi i opony do mazdy 3 2014 i znalazlem felgi 7Jx18 ET45, rozstaw śrub 5x114,3 natomiast opony 225/40/R18. Czy ten zestaw bedzie pasowal ? martwi mi ET45, czy przypadkien nie bedzie wsytwac za karoserie. Z gory dziekuje 
- Od: 31 mar 2021, 15:46
- Posty: 2
- Auto: mazda 3 bm 2.0 benzyna 2014
Odnośnie doboru opon do naszych M3 to mam jedno fundamentalne pytanie. Czy my możemy sobie wsadzić oponę jaką chcemy mając czujniki zintegrowane z abs-em (oczywiście biorąc pod uwagę parametry felgi) czy mamy jakieś ograniczenia? Pytam bo kiedyś do mojej M6 GJ założyłem na alu 8,5 cala oponę 235/40/19 (zalecany rozmiar opon 19" przez mazdę to 225/45/19) i o ile opona na feldze siedziała idealnie, tak auto protestowało i waliło mi regularnie błędem ciśnienia opon, kalibracja nic nie dawała, błąd wracał, dlatego ostrożnie podchodzę do doboru opon, żeby nie zaliczyć wtopy a chciałbym założyć jakieś niestandardowe, niskoprofilowe obuwie do auta. Uświadomcie mnie raz na zawsze jak to jest z doborem opon vs czujniki zintegrowane z Abs'em.
@Analizator
Spokojnie ET45 wejdzie w nadkole i nie bedzie trzeć ani wystawać. Niektórzy producenci felg nawet dają ET42 ale tu jeżeli masz laczek szerszy niż felgę to może coś się zadziać.
@premass
Nikt jak dotąd nie mówił o problemach z kalibracją czujników ciśnienia. Na forum mamy przeróżnych użytkowników Mazd i począwszy od tych co trzymają się homologacji do tych, którzy zakładają większe i szersze laczki i żaden nie mówił o problemach z czujnikami.
Z tego co pamiętam jest kilka sztuk na forum z laczkiem 225/40r18 ,235/35r19, 235/35 r19. Żaden z tych rozmiarów nie jest na Polske homologowany i nikt nie pisał o problemach.
Spokojnie ET45 wejdzie w nadkole i nie bedzie trzeć ani wystawać. Niektórzy producenci felg nawet dają ET42 ale tu jeżeli masz laczek szerszy niż felgę to może coś się zadziać.
@premass
Nikt jak dotąd nie mówił o problemach z kalibracją czujników ciśnienia. Na forum mamy przeróżnych użytkowników Mazd i począwszy od tych co trzymają się homologacji do tych, którzy zakładają większe i szersze laczki i żaden nie mówił o problemach z czujnikami.
Z tego co pamiętam jest kilka sztuk na forum z laczkiem 225/40r18 ,235/35r19, 235/35 r19. Żaden z tych rozmiarów nie jest na Polske homologowany i nikt nie pisał o problemach.
Czesc,
kupilem do swojej mazdy (wczesniej przegladajac internet) opony 205/55/16
Podjezdzam do wulkanizacji z mysla o wymianie a gosc mowi ze zle opony i nie zmieni. Naprawde 55 nie nadaja sie na felge 16 ?
kupilem do swojej mazdy (wczesniej przegladajac internet) opony 205/55/16
Podjezdzam do wulkanizacji z mysla o wymianie a gosc mowi ze zle opony i nie zmieni. Naprawde 55 nie nadaja sie na felge 16 ?
- Od: 1 lip 2021, 18:16
- Posty: 1
Auto masz na taksówce czy co? Co prawda gumy mają 10 mm mniejszą wysokość i będą Ci nabijać więcej kilometrów ale samo auto na tym specjalnie nie ucierpi a wręcz delikatnie poprawi się stabilność. Zmień gumiarza i tyle.
Witam,
mam pytanie co do opon – przyszedł czas na wymianę kapci – do chwili obecnej używam jeszcze tych fabrycznych. Opony są w rozmiarze 215/45/r18 93 i tutaj moje pytanie... o nośność.
Znalazłem kilka fajnych kółek ale większość z nich to 89 czyli o niższej nośności.
Czy ktoś z Was zakładał może takie? Może nie warto mieszać i szukać tych 93? ktoś coś poleca?
Doczytałem także, że sporo osób zakłada 225/45/18, ze wzgędu na to, że w tym rozmiarze jest wiekszy wybór opon. Jednak pytanie – zakładacie to na fabryczne felgi? one chyba są w rozmiarze 18/7 ? Z tego co znalazłem w jakimś kalkulatorze kapcie 225/45 powinno się zakłądać na felgi od rozmiaru 7,5.
mam pytanie co do opon – przyszedł czas na wymianę kapci – do chwili obecnej używam jeszcze tych fabrycznych. Opony są w rozmiarze 215/45/r18 93 i tutaj moje pytanie... o nośność.
Znalazłem kilka fajnych kółek ale większość z nich to 89 czyli o niższej nośności.
Czy ktoś z Was zakładał może takie? Może nie warto mieszać i szukać tych 93? ktoś coś poleca?
Doczytałem także, że sporo osób zakłada 225/45/18, ze wzgędu na to, że w tym rozmiarze jest wiekszy wybór opon. Jednak pytanie – zakładacie to na fabryczne felgi? one chyba są w rozmiarze 18/7 ? Z tego co znalazłem w jakimś kalkulatorze kapcie 225/45 powinno się zakłądać na felgi od rozmiaru 7,5.
- Od: 9 lis 2015, 21:29
- Posty: 36
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda3 BM Enso 120KM MT; 2016r. HB Soul Red
Ja się już tak przyzwyczaiłem do 225/45/18, że oryginalny rozmiar wygląda dziwnie. Opona na feldze również siedzi dobrze. Nie widzę żadnych przeciwwskazań odnośnie stosowania wspomnianego rozmiaru
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3100 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Witam
Tak czytam o tych felgach i oponach i im więcej czytam tym większe mam wątpliwości, więc pytanie, czy do mojej 3 mogę założyć felgi o takim rozmiarze:
– 7.50x17
– ET 50,00
i które lepiej założyć kapcie: 215/45 czy 225/45, a może jakiś inny rozmiar?
Oczywiście mowa o letnich laczkach
Dzięki za pomoc
Tak czytam o tych felgach i oponach i im więcej czytam tym większe mam wątpliwości, więc pytanie, czy do mojej 3 mogę założyć felgi o takim rozmiarze:
– 7.50x17
– ET 50,00
i które lepiej założyć kapcie: 215/45 czy 225/45, a może jakiś inny rozmiar?
Oczywiście mowa o letnich laczkach
Dzięki za pomoc
- Od: 2 maja 2021, 15:43
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3 2.2 SKYACTIV-D 150KM 110kW
2014
Czy opony 205/55/R16 będą dobre do mazdy 3 2015?
Oryginalnie były o profilu 65.
Nie będzie nic tarło ? Dużo się obniży auto ?
Wielosezonowe Michelinki 55 a 60 to różnica 500zł, stąd moje pytanie
Oryginalnie były o profilu 65.
Nie będzie nic tarło ? Dużo się obniży auto ?
Wielosezonowe Michelinki 55 a 60 to różnica 500zł, stąd moje pytanie
Oryginalne gumy do M3 BM to 205/60/16 a nie 205/65/16.
Jak pisałem wcześniej guma 205/55/16 ma mniejszą średnicę więc będzie "robić" więcej kilometrów i to jedyny negatyw związany z montażem takiego ogumienia. Chyba, że w trakcie badania technicznego trafisz na wyjątkowego biurokratę, który uzna, że masz ogumienie niezgodne z homologacją chociaż ja osobiście przez 30 lat nie spotkałem się taką sytuacją. Gumy mają być takie same na jednej osi i sprawne technicznie czyli niespękane, niezużyte nadmiernie miejscowo i z bieżnikiem o odpowiedniej wysokości.
Jak pisałem wcześniej guma 205/55/16 ma mniejszą średnicę więc będzie "robić" więcej kilometrów i to jedyny negatyw związany z montażem takiego ogumienia. Chyba, że w trakcie badania technicznego trafisz na wyjątkowego biurokratę, który uzna, że masz ogumienie niezgodne z homologacją chociaż ja osobiście przez 30 lat nie spotkałem się taką sytuacją. Gumy mają być takie same na jednej osi i sprawne technicznie czyli niespękane, niezużyte nadmiernie miejscowo i z bieżnikiem o odpowiedniej wysokości.
Czy do fabrycznej felgi 18 siądą ładnie 225/45r18 z rantem ochronnym? O Michelina CrossClimate 2 konkretnie pytam. Są dostępne wersje z rantem i bez i się zastanawiam które kupić.
- Od: 29 cze 2021, 01:24
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 BM, Skyactiv-G 2.0 120 KM, AT, 2015 sedan
lepiej z rantem
Otwór centralny ma mieć 67,1 więc jest za duży. Będzie wymagał pierścieni centrujących.
ET też nie bardzo. Felga wychodzi na zewnątrz. Ma być 50 a przy 7" szerokości to pewnie maks 45.
ET też nie bardzo. Felga wychodzi na zewnątrz. Ma być 50 a przy 7" szerokości to pewnie maks 45.
Ktoś wyżej pisał że ma w 3 opony 205/55/R16 i o nic nie ociera.
U nas są 205/60/R16 i praktycznie każdy krawężnik czy niektóre progi zwalniające i z przodu obciera (ten pionowy kawałek od nadkola). Myślimy nad zakupem felg 17/18 ale opony w tych "tanszych" rozmiarach to będa 225/45r17 lub 225/40r18, a na nich auto jeszcze bardziej się obniży...
Te auta są tak niskie? Porównujac zdjęcia to nie wygląda żeby nasza była obniżona, chociaż co prawda nikt tego nie sprawdzał.
U nas są 205/60/R16 i praktycznie każdy krawężnik czy niektóre progi zwalniające i z przodu obciera (ten pionowy kawałek od nadkola). Myślimy nad zakupem felg 17/18 ale opony w tych "tanszych" rozmiarach to będa 225/45r17 lub 225/40r18, a na nich auto jeszcze bardziej się obniży...
Te auta są tak niskie? Porównujac zdjęcia to nie wygląda żeby nasza była obniżona, chociaż co prawda nikt tego nie sprawdzał.
- Od: 24 cze 2022, 13:19
- Posty: 4
1. Te samochodzy nie są ogólnie niskie, ale mają dość długi przedni zwis (czyli np. przy obniżeniach można zaryć)
2. Jak porównuję z różnymi innymi samochodami (próbka nie reprezentatywna), to "dzielność progowa" Mazdy 3 jest największa (nie liczę SUVów)
3. Jeśli chcesz kupić felgi 18", to kup ten rozmiar opon, który przychodzi od producenta, czyli 215/45 – wtedy będziesz miał bardzo podobną średnicę jak przy 16".
4. Ja się bym tym plastikowym elementem nie przejmował, bo on się najwyżej wygnie, a potem wróci na swoje miejsce.
5. Nie można wykluczyć, że masz w okolicy niestandardowe progi (nie odpowiadające rozporządzeniu Ministerstwa Infrastruktury) i masz problem
Ja tak chyba mam (chyba – bo się nie mogę zebrać, żeby pomierzyć ten próg
) i niestety problem z niektórymi samochodami. Rozwiązanie – jeździć ostrożnie albo nie jeździć przez te konkretne progi (o ile się da).
2. Jak porównuję z różnymi innymi samochodami (próbka nie reprezentatywna), to "dzielność progowa" Mazdy 3 jest największa (nie liczę SUVów)
3. Jeśli chcesz kupić felgi 18", to kup ten rozmiar opon, który przychodzi od producenta, czyli 215/45 – wtedy będziesz miał bardzo podobną średnicę jak przy 16".
4. Ja się bym tym plastikowym elementem nie przejmował, bo on się najwyżej wygnie, a potem wróci na swoje miejsce.
5. Nie można wykluczyć, że masz w okolicy niestandardowe progi (nie odpowiadające rozporządzeniu Ministerstwa Infrastruktury) i masz problem
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości