Haczenie przy zmianie biegów / głośna skrzynia – nota serwisowa

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez KrzysiekWPR » 12 sty 2021, 10:25

A co ta nota serwisowa dokładnie przewiduje? Po co rozbierać konsole? Regulacja ciegien nie wymaga chyba tego,..?
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 20:42
Posty: 103 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez kubala147 » 15 sty 2021, 21:20

Regulacja cięgien zapewne nie, ale jakby nie patrzeć są częścią składową mechanizmu wrzucania biegów I biegną do lewarka.

Tu masz link do tej notki serwisowej. Wszystko wytłumaczone krok po kroku. Polecam zrobić. Robi się łatwo i przyjemnie.

https://www.mazda3revolution.com/thread ... 290/page-2
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 18:11
Posty: 138 (6/1)
Auto: Mazda 3, benzyna 1998cm3, 2016

Postprzez Kritik » 18 sty 2021, 12:37

moim zdaniem to nie bardzo pasuje do BN/BM
bo
2014 Mazda3 (M/T) with VINs lower than JM1BM******144465 (produced before November 11, 2013) :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez krystiano » 18 sty 2021, 13:10

Ja wczoraj regulowanej u siebie
Zmiana jest ,czy kolosalna to bym nie powiedział ale poprawiło się przy zmianie z 1 na 2 gi bieg.

Zdjęcia przed regulacja i po
Załączniki
IMG_20210117_145329.jpg
Przed
IMG_20210117_145524.jpg
Po
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez Kritik » 18 sty 2021, 16:02

krystiano napisał(a):Ja wczoraj regulowanej u siebie
Zmiana jest ,czy kolosalna to bym nie powiedział ale poprawiło się przy zmianie z 1 na 2 gi bieg.

Zdjęcia przed regulacja i po


duzo rozbierania? Duzo to zajelo czasu?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez krystiano » 18 sty 2021, 16:05

Nie, tak że 20 min zajęło.
Otwierasz schowek i wypinasz panel z pokrętłem i przyciskami.
Odkrecasz gałkę zmiany biegów i odpinasz ten element z mieszkiem.
I już widzisz co i jak (jeszcze mała ostatnia puleczka możesz nie musisz )

Zaraz poszukam filmik jakim się kierowałem.
Tego plastiku to podważania nawet nie potrzebowałem


Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez Kritik » 18 sty 2021, 16:40

w polifcie to trochę inaczej wygląda, ale już wiem co i jak
dzięki
spróbuje, jak mrozy odejdą <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez kubala147 » 18 sty 2021, 17:15

Kritik napisał(a):moim zdaniem to nie bardzo pasuje do BN/BM
bo
2014 Mazda3 (M/T) with VINs lower than JM1BM******144465 (produced before November 11, 2013) :)


Pasuje pasuje. :D

To jest notka na Australię, nie Polskę.

Więc to, że Australia dostała poprawioną wersję nie znaczy, że Polska też. A mój przypadek i @krystiano pokazuje, że jednak nasze polskie egzemplarze nadają się do tej akcji (mam polifta).

Daj znać, jak poszło.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 18:11
Posty: 138 (6/1)
Auto: Mazda 3, benzyna 1998cm3, 2016

Postprzez dobrzyn22 » 18 sty 2021, 19:42

Kritik napisał(a):spróbuje, jak mrozy odejdą
zrób jakąś fotorelację ( kilka fotek ) albo filmik – z pewnością pomoże to wielu użytkownikom M3 BN <spoko>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez KrzysiekWPR » 19 sty 2021, 21:33

kubala147 napisał(a):
Kritik napisał(a):moim zdaniem to nie bardzo pasuje do BN/BM
bo
2014 Mazda3 (M/T) with VINs lower than JM1BM******144465 (produced before November 11, 2013) :)


Pasuje pasuje. :D

To jest notka na Australię, nie Polskę.

A ty miałeś problem tylko z 1na2 czy z 3na4 też?
Bo u mnie problem jest głównie z 3 na 4....

Więc się zastanwiam czy to dla mnie mnie temat do przerobienia.. ?

Dopisano 19 sty 2021, 20:53:

KrzysiekWPR napisał(a):
kubala147 napisał(a):
Kritik napisał(a):moim zdaniem to nie bardzo pasuje do BN/BM
bo
2014 Mazda3 (M/T) with VINs lower than JM1BM******144465 (produced before November 11, 2013) :)


Pasuje pasuje. :D

To jest notka na Australię, nie Polskę.

A ty miałeś problem tylko z 1na2 czy z 3na4 też?
Bo u mnie problem jest głównie z 3 na 4....

Więc się zastanwiam czy to dla mnie mnie temat do przerobienia.. ?



Krystiano – Gwint w tej regulacji ma wystawać jak widzę po prostu bardziej, i to tyle? : )
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 20:42
Posty: 103 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez Kritik » 20 sty 2021, 10:49

A ty miałeś problem tylko z 1na2 czy z 3na4 też?


ja mam problem z 1 na 2
i z 4 na 5

czyli lewy dolny róg i prawy górny....
tylko tak cały czas zastanawiam się, czy to w ogolę w tym problem... bo wydaje mi się ze to w środku w skrzyni... bo nie mam problemu z trafieniem w bieg, tylko on jakby tak dziwnie wchodzi.... jakby synchronizator nie nadążał za zmiana biegów...

bo jest tak, ze jak pierwszy raz zle wchodzi 2 bieg, ale wyłączę i włączam drugi raz to wchodzi idealnie...
czyli jak się tam w środku już ułoży wszystko pod 2 bieg, to wchodzi OK
a kiedy trzeba się przestawić z 1 na 2 to jest niby problem...

tez to jest uzależnione od obrotów... jak przełączam na bardzo niskich albo bardzo wysokich – to OK
a jak na średnich – to kiepsko wchodzi... ale tez nie zawsze....

jak zgłaszałem to w ASO przy przeglądzie, to tak mi i powiedzieli, ze to raczej synchronizatory nie nadążają za mną ...

niby już się do tego przyzwyczailem
ale przez to, już mam uraz do manuala, i powiedziałem sobie ze kolejne auto tylko automat <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez RobertPi » 20 sty 2021, 21:18

Kritik napisał(a):niby już się do tego przyzwyczaiłem
ale przez to, już mam uraz do manuala, i powiedziałem sobie ze kolejne auto tylko automat <lol>


Chyba, że w fabryce wyciągną z kąta skrzynie od BK i wsadzą do nowej Bx, wtedy nie spojrzysz na automat ;P .
Reszta się zgadza. Praca skrzyni w BM wygląda tak jak mojej starej 616 rocznik 1975. Jak nie wchodził wsteczny to trzeba było wrzucić jedynkę i ponownie wsteczny. Wtedy wchodził gładko.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez kubala147 » 20 sty 2021, 22:30


A ty miałeś problem tylko z 1na2 czy z 3na4 też?
Bo u mnie problem jest głównie z 3 na 4....

Więc się zastanwiam czy to dla mnie mnie temat do przerobienia.. ?




U mnie problem mial charakter taki, ze 1 czasem nie chciala wejsc przy ruszeniu autem. Musialem wysprzeglic i jeszcze raz wtedy wchodzila. z 1 na 2 mialem takie haczenie/ chrobotanie i to samo z 2 na 3.


Po zrobieniu tej noty i wymianie oleju w skrzyni z wrzucaniem 1 i zmianie 1 na 2 problem nie wystepuje ale z 2 na 3 juz tak.

I to jest o tyle ciekawe zjawisko, ze przy wolniejszej zmianie biegow tego problemu nie ma. Wchodzi idealnie gladko. A jak chce szybko zmienic to wtedy haczy.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 18:11
Posty: 138 (6/1)
Auto: Mazda 3, benzyna 1998cm3, 2016

Postprzez Kritik » 21 sty 2021, 12:26

kubala147 napisał(a):I to jest o tyle ciekawe zjawisko, ze przy wolniejszej zmianie biegow tego problemu nie ma. Wchodzi idealnie gladko. A jak chce szybko zmienic to wtedy haczy.


dokładnie jak i u mnie
i wydaje mi się ze do jest problem w środku skrzyni...
a każdy dziennikarz tak wychwalał zmianę biegów w swoich testach... ciekawe jak by trafił na taki egzemplarz jak u nas...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez artgeo » 23 sty 2021, 14:02

Syty głodnego nie zrozumie.
U mnie nigdy z tym nie było problemów (VIN japoński), ale ostatnio jechałem nie swoim (VIN meksyk) i pomyślałem, że gdyby u mnie tak miało haczyć – mocno bym się zjeżył.
Pytanie do mających problemy z haczeniem: VIN japoński, meksykański czy też losowo czyli bez znaczenia?
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2020, 10:23
Posty: 56 (1/8)
Skąd: Pomorskie
Auto: Mazda 3 BN, 2017, 179KM
Mazda 3 BM, 2014, 120KM

Postprzez RobertPi » 24 sty 2021, 23:58

Japoński, po regulacji poprawa ale szału nie ma. Przed regulacją musiałem szukać biegów ale przesiadałem się z BK.
Jeśli skrzynia z BK ma ocenę 5 to ta z BM ma teraz +3. Chociaż w i10 skrzynia chodzi lepiej <płacze> .
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez fad » 9 mar 2021, 13:22

Mam pytanko, czy w swoich trójkach znajdujecie lewarkiem taki punkt że opiera się pomiędzy 1 a 3 biegiem i nie wskakuje ani na 1 ani na 3? W innych samochodach innych marek nie ma szans aby "oprzeć" lewarek pomiędzy 1 a 3, zawsze coś wskoczy. Czy to jest do regulacji? Mam wizytę w tygodniu w tym temacie, nie chciałbym żeby mnie spławiono. U mnie prócz tego, najgorzej wchodzi 1 bieg, czasem muszę wysprzęglić i dopiero wejdzie za drugim razem. Reszta biegów wchodzi, lecz te wejścia to tak jak po piasku czuć każdą zębatkę. Miałem wcześniej M3 BK zmiana biegów to była przyjemność z ponad 200 tyś przebiegu <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2012, 22:18
Posty: 67 (2/0)
Skąd: Płock
Auto: MazdaBN 3 2018r 2.0 120KM MT HB

Postprzez child » 9 mar 2021, 17:57

Ja tak nie mam (i nigdy nie miałem). Zawsze można spróbować regulacji. Co do spławiania – a jest to powtarzalne czy zdarza się rzadko? Bo jeśli rzadko, to pewnie będą rżnęli głupa.

I nie poniżaj skrzyni od BK porównywaniem jej do BM/BN :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez fad » 10 mar 2021, 17:24

child napisał(a):Ja tak nie mam (i nigdy nie miałem). Zawsze można spróbować regulacji. Co do spławiania – a jest to powtarzalne czy zdarza się rzadko? Bo jeśli rzadko, to pewnie będą rżnęli głupa.


No niestety nie jestem w stanie przewidzieć kiedy nie wskakuje jedynka i pewno tak będzie "co pan chce od nas" <oczy> ale oparcie lewarka o punkt pomiędzy 1 a 3 biegiem za każdym razem mogę to zrobić. No zobaczę co na to fachowcy w garniaku.

child napisał(a):I nie poniżaj skrzyni od BK porównywaniem jej do BM/BN :)

A z ciekawości czy w BL było podobnie jak w BK?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2012, 22:18
Posty: 67 (2/0)
Skąd: Płock
Auto: MazdaBN 3 2018r 2.0 120KM MT HB

Postprzez RobertPi » 10 mar 2021, 21:17

Jeździłem w 2010 testowo dla porównania nową BL z takim samym silnikiem 1,6b.
Skrzynia działała identycznie jak w BK czyli bardzo dobrze. Jedyną różnicą była dużo wyższa 5 co powodowało, że minimalna prędkość z jaką dało się jechać wynosiła jakieś 70km/h. W BK było to już lekko powyżej 50km/h.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323