Haczenie przy zmianie biegów / głośna skrzynia – nota serwisowa
A co ta nota serwisowa dokładnie przewiduje? Po co rozbierać konsole? Regulacja ciegien nie wymaga chyba tego,..?
Regulacja cięgien zapewne nie, ale jakby nie patrzeć są częścią składową mechanizmu wrzucania biegów I biegną do lewarka.
Tu masz link do tej notki serwisowej. Wszystko wytłumaczone krok po kroku. Polecam zrobić. Robi się łatwo i przyjemnie.
https://www.mazda3revolution.com/thread ... 290/page-2
Tu masz link do tej notki serwisowej. Wszystko wytłumaczone krok po kroku. Polecam zrobić. Robi się łatwo i przyjemnie.
https://www.mazda3revolution.com/thread ... 290/page-2
krystiano napisał(a):Ja wczoraj regulowanej u siebie
Zmiana jest ,czy kolosalna to bym nie powiedział ale poprawiło się przy zmianie z 1 na 2 gi bieg.
Zdjęcia przed regulacja i po
duzo rozbierania? Duzo to zajelo czasu?
Nie, tak że 20 min zajęło.
Otwierasz schowek i wypinasz panel z pokrętłem i przyciskami.
Odkrecasz gałkę zmiany biegów i odpinasz ten element z mieszkiem.
I już widzisz co i jak (jeszcze mała ostatnia puleczka możesz nie musisz )
Zaraz poszukam filmik jakim się kierowałem.
Tego plastiku to podważania nawet nie potrzebowałem
Otwierasz schowek i wypinasz panel z pokrętłem i przyciskami.
Odkrecasz gałkę zmiany biegów i odpinasz ten element z mieszkiem.
I już widzisz co i jak (jeszcze mała ostatnia puleczka możesz nie musisz )
Zaraz poszukam filmik jakim się kierowałem.
Tego plastiku to podważania nawet nie potrzebowałem
Kritik napisał(a):moim zdaniem to nie bardzo pasuje do BN/BM
bo
2014 Mazda3 (M/T) with VINs lower than JM1BM******144465 (produced before November 11, 2013)
Pasuje pasuje.
To jest notka na Australię, nie Polskę.
Więc to, że Australia dostała poprawioną wersję nie znaczy, że Polska też. A mój przypadek i @krystiano pokazuje, że jednak nasze polskie egzemplarze nadają się do tej akcji (mam polifta).
Daj znać, jak poszło.
zrób jakąś fotorelację ( kilka fotek ) albo filmik – z pewnością pomoże to wielu użytkownikom M3 BNKritik napisał(a):spróbuje, jak mrozy odejdą
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
kubala147 napisał(a):Kritik napisał(a):moim zdaniem to nie bardzo pasuje do BN/BM
bo
2014 Mazda3 (M/T) with VINs lower than JM1BM******144465 (produced before November 11, 2013)
Pasuje pasuje.
To jest notka na Australię, nie Polskę.
A ty miałeś problem tylko z 1na2 czy z 3na4 też?
Bo u mnie problem jest głównie z 3 na 4....
Więc się zastanwiam czy to dla mnie mnie temat do przerobienia.. ?
Dopisano 19 sty 2021, 20:53:
KrzysiekWPR napisał(a):kubala147 napisał(a):Kritik napisał(a):moim zdaniem to nie bardzo pasuje do BN/BM
bo
2014 Mazda3 (M/T) with VINs lower than JM1BM******144465 (produced before November 11, 2013)
Pasuje pasuje.
To jest notka na Australię, nie Polskę.
A ty miałeś problem tylko z 1na2 czy z 3na4 też?
Bo u mnie problem jest głównie z 3 na 4....
Więc się zastanwiam czy to dla mnie mnie temat do przerobienia.. ?
Krystiano – Gwint w tej regulacji ma wystawać jak widzę po prostu bardziej, i to tyle? : )
A ty miałeś problem tylko z 1na2 czy z 3na4 też?
ja mam problem z 1 na 2
i z 4 na 5
czyli lewy dolny róg i prawy górny....
tylko tak cały czas zastanawiam się, czy to w ogolę w tym problem... bo wydaje mi się ze to w środku w skrzyni... bo nie mam problemu z trafieniem w bieg, tylko on jakby tak dziwnie wchodzi.... jakby synchronizator nie nadążał za zmiana biegów...
bo jest tak, ze jak pierwszy raz zle wchodzi 2 bieg, ale wyłączę i włączam drugi raz to wchodzi idealnie...
czyli jak się tam w środku już ułoży wszystko pod 2 bieg, to wchodzi OK
a kiedy trzeba się przestawić z 1 na 2 to jest niby problem...
tez to jest uzależnione od obrotów... jak przełączam na bardzo niskich albo bardzo wysokich – to OK
a jak na średnich – to kiepsko wchodzi... ale tez nie zawsze....
jak zgłaszałem to w ASO przy przeglądzie, to tak mi i powiedzieli, ze to raczej synchronizatory nie nadążają za mną ...
niby już się do tego przyzwyczailem
ale przez to, już mam uraz do manuala, i powiedziałem sobie ze kolejne auto tylko automat
Kritik napisał(a):niby już się do tego przyzwyczaiłem
ale przez to, już mam uraz do manuala, i powiedziałem sobie ze kolejne auto tylko automat
Chyba, że w fabryce wyciągną z kąta skrzynie od BK i wsadzą do nowej Bx, wtedy nie spojrzysz na automat .
Reszta się zgadza. Praca skrzyni w BM wygląda tak jak mojej starej 616 rocznik 1975. Jak nie wchodził wsteczny to trzeba było wrzucić jedynkę i ponownie wsteczny. Wtedy wchodził gładko.
A ty miałeś problem tylko z 1na2 czy z 3na4 też?
Bo u mnie problem jest głównie z 3 na 4....
Więc się zastanwiam czy to dla mnie mnie temat do przerobienia.. ?
U mnie problem mial charakter taki, ze 1 czasem nie chciala wejsc przy ruszeniu autem. Musialem wysprzeglic i jeszcze raz wtedy wchodzila. z 1 na 2 mialem takie haczenie/ chrobotanie i to samo z 2 na 3.
Po zrobieniu tej noty i wymianie oleju w skrzyni z wrzucaniem 1 i zmianie 1 na 2 problem nie wystepuje ale z 2 na 3 juz tak.
I to jest o tyle ciekawe zjawisko, ze przy wolniejszej zmianie biegow tego problemu nie ma. Wchodzi idealnie gladko. A jak chce szybko zmienic to wtedy haczy.
kubala147 napisał(a):I to jest o tyle ciekawe zjawisko, ze przy wolniejszej zmianie biegow tego problemu nie ma. Wchodzi idealnie gladko. A jak chce szybko zmienic to wtedy haczy.
dokładnie jak i u mnie
i wydaje mi się ze do jest problem w środku skrzyni...
a każdy dziennikarz tak wychwalał zmianę biegów w swoich testach... ciekawe jak by trafił na taki egzemplarz jak u nas...
Syty głodnego nie zrozumie.
U mnie nigdy z tym nie było problemów (VIN japoński), ale ostatnio jechałem nie swoim (VIN meksyk) i pomyślałem, że gdyby u mnie tak miało haczyć – mocno bym się zjeżył.
Pytanie do mających problemy z haczeniem: VIN japoński, meksykański czy też losowo czyli bez znaczenia?
U mnie nigdy z tym nie było problemów (VIN japoński), ale ostatnio jechałem nie swoim (VIN meksyk) i pomyślałem, że gdyby u mnie tak miało haczyć – mocno bym się zjeżył.
Pytanie do mających problemy z haczeniem: VIN japoński, meksykański czy też losowo czyli bez znaczenia?
Japoński, po regulacji poprawa ale szału nie ma. Przed regulacją musiałem szukać biegów ale przesiadałem się z BK.
Jeśli skrzynia z BK ma ocenę 5 to ta z BM ma teraz +3. Chociaż w i10 skrzynia chodzi lepiej .
Jeśli skrzynia z BK ma ocenę 5 to ta z BM ma teraz +3. Chociaż w i10 skrzynia chodzi lepiej .
Mam pytanko, czy w swoich trójkach znajdujecie lewarkiem taki punkt że opiera się pomiędzy 1 a 3 biegiem i nie wskakuje ani na 1 ani na 3? W innych samochodach innych marek nie ma szans aby "oprzeć" lewarek pomiędzy 1 a 3, zawsze coś wskoczy. Czy to jest do regulacji? Mam wizytę w tygodniu w tym temacie, nie chciałbym żeby mnie spławiono. U mnie prócz tego, najgorzej wchodzi 1 bieg, czasem muszę wysprzęglić i dopiero wejdzie za drugim razem. Reszta biegów wchodzi, lecz te wejścia to tak jak po piasku czuć każdą zębatkę. Miałem wcześniej M3 BK zmiana biegów to była przyjemność z ponad 200 tyś przebiegu
Ja tak nie mam (i nigdy nie miałem). Zawsze można spróbować regulacji. Co do spławiania – a jest to powtarzalne czy zdarza się rzadko? Bo jeśli rzadko, to pewnie będą rżnęli głupa.
I nie poniżaj skrzyni od BK porównywaniem jej do BM/BN
I nie poniżaj skrzyni od BK porównywaniem jej do BM/BN
child napisał(a):Ja tak nie mam (i nigdy nie miałem). Zawsze można spróbować regulacji. Co do spławiania – a jest to powtarzalne czy zdarza się rzadko? Bo jeśli rzadko, to pewnie będą rżnęli głupa.
No niestety nie jestem w stanie przewidzieć kiedy nie wskakuje jedynka i pewno tak będzie "co pan chce od nas" ale oparcie lewarka o punkt pomiędzy 1 a 3 biegiem za każdym razem mogę to zrobić. No zobaczę co na to fachowcy w garniaku.
child napisał(a):I nie poniżaj skrzyni od BK porównywaniem jej do BM/BN
A z ciekawości czy w BL było podobnie jak w BK?
Jeździłem w 2010 testowo dla porównania nową BL z takim samym silnikiem 1,6b.
Skrzynia działała identycznie jak w BK czyli bardzo dobrze. Jedyną różnicą była dużo wyższa 5 co powodowało, że minimalna prędkość z jaką dało się jechać wynosiła jakieś 70km/h. W BK było to już lekko powyżej 50km/h.
Skrzynia działała identycznie jak w BK czyli bardzo dobrze. Jedyną różnicą była dużo wyższa 5 co powodowało, że minimalna prędkość z jaką dało się jechać wynosiła jakieś 70km/h. W BK było to już lekko powyżej 50km/h.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości