Preparaty i środki chemiczne do usunięcia Rdzy.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kuba10130 » 19 maja 2020, 16:15

Witam,
Posiadam Mazdę 3 2013r hatchback 120 km.
Podczas weryfikacji rudej w moim aucie sprawdziłem uszczelkę w bagażniku oraz maskę. Zweryfikowałem ogniska rdzy załączone na zdjęciach.
Pytanie do was, co byście polecali aby to zakonserwować ( preparaty) i żeby nie poszło dalej.
Z góry dzięki za pomoc i informację.
Załączniki
96720840_2382460818718177_3452120349737484288_n.jpg
97948529_1503844259777178_6038566427235975168_n.jpg
97982323_241138563651276_8099728727304306688_n.jpg
98359767_2639489756372587_3614652533672247296_n.jpg
IMG_9710.jpg
IMG_9711.jpg
IMG_9712.jpg
IMG_9718.jpg
IMG_9721.jpg
IMG_9722.jpg
Początkujący
 
Od: 5 mar 2019, 12:43
Posty: 5
Auto: Mazda 3. 2.0 Benzyna 120 km.

Postprzez zadra » 19 maja 2020, 17:58

Niestety, samo "zamalowanie" jakąkolwiek chemią nie zmieni zbyt wiele.
Należałoby zakażone miejsca wyczyścić z korozji (najtrudniej na klapie w miejscu zaczepu zamka, bo jest "podwójna" blacha)
Korozja przy odbojnikach jest do usunięcia po ich wykręceniu, tak samo pod uszczelką bagażnika.
Również zgrzewy można oczyścić stosując papier ścierny, szczotkę lub materiały ścierne na wiertarce lub szlifierce.
Można również wypiaskować, albo szkiełkować chore miejsca.
Wydaje mi się, że po czyszczeniu i malowaniu jakimś środkiem zabezpieczającym kolor będzie znacząco inny niż kolor lakieru samochodowego.
Po dokładnym odtłuszczeniu możesz zastosować całą gamę środków.
Najpopularniejszy jest APP R-stop, są również epoksydowe podkłady reagujące.
Ostatnio czytam więcej negatywnych komentarzy na temat Brunox epoksy (kilka lat temu uchodził za "hit sezonu").

Również można oczyszczać chemicznie – są odrdzewiacze które w tym pomagają, ja ich nie stosowałem..

Stosowałem epoxy brunox – nie mam zdania, była to korozja mało rozwinięta na odpornej blacharce, więc bez problemu brunox sobie poradził.
APP R-stop... z końcem ub roku (październik/listopad) zastosowałem na krawędziach błotników hondy, dobrze wcześniej czyszcząc powierzchnie, odtłuszczając kilkakrotnie po zdjęciu tylnego zderzaka dla lepszego dojścia. Po czyszczeniu i odtłuszczeniu 2x warstwa APP R-stop, dalej jakiś dwuskładnikowy podkład antykorozyjny i cienka warstwa bitumu..
Wytrzymało raptem kilka miesięcy i korozja wybiła się ponownie; może coś źle wykonałem..

Moim zdaniem, niestety, stare sposoby były najlepsze, czyli dobre wyczyszczenie, gruba warstwa tlenkowa – pot. "minia" a na to grubo farbą (ja jeszcze stosuję starego hammerrita któremu kilka lat temu skończyła się przydatność do stosowania).
Tak zabezpieczony dość duży plac na krawędzi klapy bagażnika był widoczny jak diabli... (średnica szklanki) po dokładnym wyczyszczeniu i odtłuszczeniu nie wymagał poprawki do dziś (robione pod koniec wakacji/na początku roku szkolnego);
Auto poszło w ub tygodniu do lakiernika, więc niestety nie będę mógł potwierdzić długotrwałego pozytywnego efektu mojej pracy.
Zdecydowanie dłużej TO wytrzymało niż zastosowany APP r-stop...

Zapraszam do tematów w których koledzy opisują swoje sposoby na rudą(również działy starszych modeli aut), a wiadomo nie od dziś, że przy maździe tych zmagań było i jak widzę jest nadal dość dużo.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3284 (38/87)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323