Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kubala147 » 16 kwi 2019, 10:41

https://brakestock.pl/news/view-ranking ... owych.html


Świetna strona z dobrymi artykułami odnośnie układu hamulcowego.
Natknąłem się kilka miesięcy temu na ich stronę.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 17:11
Posty: 95 (5/1)
Auto: Mazda 3, benzyna 1998cm3, 2016

Postprzez Kritik » 16 kwi 2019, 11:58

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 367 (25/17)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BN HB 2018, 2.0 120km, SkyEnergy Soul Red + Full LED

Postprzez trancex » 17 kwi 2019, 05:17

Patrząc na ranking ze strony z powyższego postu rozważyłbym jeszcze textar. W poprzednich autach montowałem TRW i były ok, ale te do mojego auta były jedne z lepszych. Cena nie jest dla mnie wyznacznikiem, tylko jakość, stad proszę jeszcze o opinie:

Textar
Ate
Brembo
Trw
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2019, 20:26
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2014 Sedan

Postprzez child » 17 kwi 2019, 07:40

Mam Brembo – są dość twarde, potrafią piszczeć (zwłaszcza przed rozgrzaniem), a biorąc pod uwagę kiepską wytrzymałość tarcz sugerowałbym raczej coś miększego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 968 (29/57)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13 "120"KM
była: EC '97 1.8 V6
była: BK '07 sedan 1.6

Postprzez Kritik » 17 kwi 2019, 07:57

Miałem Brembo na Ford Focus MK3, i potwierdzam, tak jak pisze child, są twarde, piszcza, i ogólnie nie polecam
To same, miałem z TRW na Audi A4

Na obu autach, zmieniłem Brembo i TRW na ATE – i było super

Na Mazdzie kiedyś, jak będzie potrzeba, to planuje spróbować EBC, albo nie ryzykować i jak zawsze zamontować ATE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 367 (25/17)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BN HB 2018, 2.0 120km, SkyEnergy Soul Red + Full LED

Postprzez waxain » 19 kwi 2019, 17:29

Wczoraj założyłem u zaufanego mechanika klocki/tarcze Delphi, przejechałem ok. 80km i hamują ok (może nawet lepiej niż oryginały), niestety dziś gdy się rozgrzały zaczęły dość mocno piszczeć podczas hamowania. Nie wiem czy jest sens reklamować? Może to kwestia tego, że kilka tys. muszą się "ułożyć" ? Poprzednie – oryginalne prawie nie piszczały (jeśli już to delikatnie), ale znowuż niesamowicie pyliły.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 08:03
Posty: 217 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez child » 19 kwi 2019, 19:52

Kilka tys. km to przesada, ale kilkaset to bym jednak przejechał i jednak hamował delikatniej na początku.

Powodów piszczenia może być kilka – niektóre da się usunąć, inne nie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 968 (29/57)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13 "120"KM
była: EC '97 1.8 V6
była: BK '07 sedan 1.6

Postprzez waxain » 19 kwi 2019, 20:08

child napisał(a):Kilka tys. km to przesada, ale kilkaset to bym jednak przejechał i jednak hamował delikatniej na początku.

Powodów piszczenia może być kilka – niektóre da się usunąć, inne nie.


Ok, dzięki :) Teraz będę miał do pokonania ok. 300km to zobaczę czy po nich będzie jakaś zmiana na lepsze... Ewidetnie piszczą jak się rozgrzeją, na zimnych cisza.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 08:03
Posty: 217 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323