Zalecane rozmiary opon i felg

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez demson » 19 sty 2019, 11:14

darrecki
jakie masz opony w tym rozmiarze? Wymieniłem teraz na zimowe i dwie letnie poszły na śmietnik bo rantów juz nie miały a dwie zostały (seryjne Dunlop) i zastanawiam się czy kupić komplet czy cos dokupić do tych Dunlopów. Aczkolwiek nie lubię jeździć na różnych oponach na osiach, zawsze miałem komplet takich samych.

Tutaj na przykład sprzedają Dębice za jakieś śmieszne pieniądze

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 3650390819
<co?>
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2018, 17:54
Posty: 36 (0/1)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM Skyactiv-D MT

Postprzez adam_we » 19 sty 2019, 16:39

Krzychuu86 napisał(a):Czyli jeżeli dobrze rozumiem
ET poniżej 50 względem serii spowoduje, że felga będzie osadzona bardziej w kierunku zawieszenie,
a et powyżej 50 będzie w kierunku rantu błotnika.
Rozumiem, że szerokość felgi tez ma znaczenie.


Chyba odwrotnie. Zwiększając et chowasz felge, a zmniejszając wysuwasz.
Załączniki
aYX0E7W.gif
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2018, 11:23
Posty: 208 (3/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 HB 2.0 '14

Postprzez darrecki » 19 sty 2019, 22:34

demson napisał(a):
darrecki
jakie masz opony w tym rozmiarze?


Dunlop Maxx RT2. Poprzednio miałem Goodyear Assymertic 2 i jakoś wyjątkowo szybko się zużyły. Dunlopy są też cichsze wg mnie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3019 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Kritik » 19 sty 2019, 22:43

i mniejsze ET tym bardziej wystaje na zewnątrz
et40 będzie na 1cm bliżej do błotnika, a przez szerokość 8J, rant felgi będzie bliżej na 1J=2.54cm bliżej do zawieszenia

i to i to będzie pasować <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Raptor77 » 21 sty 2019, 00:23

1.gif

felga będzie o 2.7mm bliżej zawieszenia i wystawać będzie o 22.7mm na zewnątrz

z opona 215/45/18 powinien wyjść lekki naciąg i się wszystko zmieścić :)

masz felgę o 6.3mm bardziej schowaną niż moja – u mnie sporadycznie potrafi przytrzeć o rant z tyłu ale na wiosnę je zawinę więc nie będzie problemu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez Krzychuu86 » 21 sty 2019, 11:03

Raptor77 napisał(a):z opona 215/45/18 powinien wyjść lekki naciąg i się wszystko zmieścić


Nie bedzię troche śmiesznie wyglądać naciągnieta opona 215?
Nie lepiej 225?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 19:00
Posty: 133 (1/1)
Auto: Mazda 3 BM sedan 2.0 120Hp

Postprzez Raptor77 » 23 sty 2019, 00:00

przy tej szerokości opony i felgi może się okazać że nie będzie w ogóle widać naciagu ;)

Obrazek

https://tyrestretch.com/results.php?Rim ... n=&Credit=

dużo zależy od opony – przy 225 może już minimalnie przycierać z tyłu – mam 225/40/19 ET40 felga 8.5" i właśnie sporadycznie z tyłu potrafi przytrzeć – lekko podegnę ranty przy zakładaniu letniego zestawu i będzie spokój :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez Moras » 23 sty 2019, 23:41

Czytam wątek i czytam... Wizualizacje które zamieściliście nieco wyżej super, dzięki wielkie za nie!

Ale tak tylko dla pewności zapytam. Czy takie zestaw jak poniżej będzie pasował do 3? Czy nie będzie żadnych tarci itp.

Felga: Rozmiar 8.00x18, Rozstaw śrub 5x114.30, Odsadzenie ET 40,00, Otwór centralny 72,60
Opony: Rozmiar:215/45 R18

Upatrzyłem jeden model i tak nie daje mi to spokoju a niestety nie mam jak przymierzyć żeby sprawdzić przed zakupem... :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2017, 16:59
Posty: 47 (7/1)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BM, 165KM

Postprzez Madziol » 24 sty 2019, 12:52

Raptor77 napisał(a):przy tej szerokości opony i felgi może się okazać że nie będzie w ogóle widać naciagu ;)

Obrazek

https://tyrestretch.com/results.php?Rim ... n=&Credit=

dużo zależy od opony – przy 225 może już minimalnie przycierać z tyłu – mam 225/40/19 ET40 felga 8.5" i właśnie sporadycznie z tyłu potrafi przytrzeć – lekko podegnę ranty przy zakładaniu letniego zestawu i będzie spokój :D

Witam
Myślę, że to już mała pieczarka. Jeden krawężnik i śmierć felgi. Sorry, ale ten bieżnik już nie działa. Teoretycznie felga powinna byś ok. 1 cal węższa, czyli ok 1 cm na stronę. Nigdy nie szersza. Jeżeli ma rant ochronny, to wtedy on coś daje, a bieżnik prawidłowo przylega do nie równego podłoża.
http://wulkanista.pl/dobor-felg-do-opon/
PZDR
P.S.
215 mm / 25,4 mm(1cal) = 8,46 cala. Coś z tymi zdjęciami nie tak?
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2014, 19:48
Posty: 230 (2/5)
Skąd: Łódź
Auto: M6 II 2,2D 185kM Poprzed M 626 GW 2.0 turbo DI 74kW 350tyś
Poprzed M 626 GD 2D 550tyś

Postprzez Raptor77 » 24 sty 2019, 13:09

jak pisałem teoretycznie przy tej samej szerokości różne marki opony mają różną szerokość

Obrazek

poniżej masz moje porównanie 265/30 i 255/30, ta sama felga – teoretycznie tylko 1cm różnicy w szerokości bieżnika – ale realnie to było z 2cm – Toyo miało 265 szerokość bieżnika, pirelli 255 ale szerokość opony
IMG_20180727_182953.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez Madziol » 24 sty 2019, 13:32

Witam
Oczywiście, że masz racje, a ja się nie czepiam. Chodzi o to by zachować zdrowy rozsądek. Dobre te twoje kolejne zdjęcia, bo tak powinny również wyglądać całe koła. Nie powinno być widać felg. Z kolei koła położone na płasko jedno na drugim nie powinny się zetknąć felgami. Moim zdaniem powinien być jeszcze luz. Kształt nowej prawidłowo przechowywanej opony pokazuje rozmiar felgi. wystarczy zmierzyć.
PZDR

Dopisano 24 sty 2019, 14:18:

Moras napisał(a):Czytam wątek i czytam... Wizualizacje które zamieściliście nieco wyżej super, dzięki wielkie za nie!

Ale tak tylko dla pewności zapytam. Czy takie zestaw jak poniżej będzie pasował do 3? Czy nie będzie żadnych tarci itp.

Felga: Rozmiar 8.00x18, Rozstaw śrub 5x114.30, Odsadzenie ET 40,00, Otwór centralny 72,60
Opony: Rozmiar:215/45 R18

Upatrzyłem jeden model i tak nie daje mi to spokoju a niestety nie mam jak przymierzyć żeby sprawdzić przed zakupem... :(

Witam
Chciałem odpowiedzieć Tobie oddzielnie, bo sprawa jest bardziej skomplikowana. O ile szerokość felgi, a co za tym idzie opony nie wpływa na rozstaw kół, to ET już tak. Przy wymiarach standardowych i zamiennikach musimy o tym pamiętać.
Instrukcja podaje wymiar rozstawu kół. Dlatego polecałbym tam zajrzeć. Nie pomogę Tobie pomóc, bo nie mam instrukcji do M3. Mogę Tobie podać przykład na podstawie mojej M6.

Rozstaw kół przednich 1560 mm
Felgi 17 lub 18 calowe 1550 mm
16 calowe felgi stalowe 1570 mm
Rozstaw kół tylnych 1560 mm
Felgi 17 lub 18 calowe 1550 mm
Rozstaw osi 2725 mm

Wniosek jest prosty w M6 tolerancja wynosi +/– 10 mm. Podstawowe 225/45/18 ET 60 mm czyli zmiennik 205/55/17 ET 50.
Oba te rozmiary na zewnątrz stoją jednakowo i mieszczą się w tolerancji.
Śmieszy mnie teza o obcieraniu. Jak obciera to normy dawno przekroczone. Dla przykładu założyłem na próbę 235/35/19 ET 38 z Toyoty i nic nie obcierało. Rozmowa z diagnostą też dała do myślenia zmiana ET, to zmiana kata zbieżności. Mazda ma dość dużą tolerancję tego kąta. Diagnosta mój przyjaciel zapytał "ile warte dla mnie jest życie moje i mojej rodziny, bo takie kombinacje źle się kończą".
PZDR
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2014, 19:48
Posty: 230 (2/5)
Skąd: Łódź
Auto: M6 II 2,2D 185kM Poprzed M 626 GW 2.0 turbo DI 74kW 350tyś
Poprzed M 626 GD 2D 550tyś

Postprzez Kuban » 26 lut 2019, 02:23

Siemka,
Piszecie w tym wątku i o felgach i o oponach.
Polecicie coś niedrogiego a znośnego na R18?
Kormoran?
Goodride?
Zeetex?
Maxxis?
Coś z tych marek nadaje się do normalnej codziennej jazdy? Głównie drogi gminne oraz powiatowe z prędkościami do 120km/h oraz czasem ekspresówka i autostrada raczej do 180km/h.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2018, 02:01
Posty: 4
Auto: Mazda 3 BM 2.0 benzyna 150KM SkyPASSION 2015
Mazda MX-5 NB 1.8 benzyna 140KM 1998

Postprzez popi2009 » 26 lut 2019, 10:02

niedrogie i znośne to Ci nie polecą

ale niedroge i zaje biście dobrze przyczepne i ciche tak

SAVA INTENSA UHP 2

225/45/18 na opony.com 323 zł

jak chcesz je taniej pisz priv mam hurtownie co ogarnie taniej
popi2009
 

Postprzez Kritik » 26 lut 2019, 11:26

popi2009 napisał(a):niedrogie i znośne to Ci nie polecą

ale niedroge i zaje biście dobrze przyczepne i ciche tak

SAVA INTENSA UHP 2

225/45/18 na opony.com 323 zł

jak chcesz je taniej pisz priv mam hurtownie co ogarnie taniej


+1

Polecam SAVA INTENSA UHP 2 albo bliźniacze Dębica PRESTO UHP 2
są bardzo ciche, i nie drogie
również bardzo przyczepne, może nie jak Pirelli Pzero, ale dają rade.

no a felgi, to już każdy wybiera, co komu się podoba
kto lubi czarne, kto jasne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez popi2009 » 26 lut 2019, 14:20

akurat na tych savach to pol mojej rodziny jeździ i to autami nawet do 400 koni i powiem szczerze, że ustępują one Michelinom Super Sport lub Pilot Sport 4S ale w porównaniu do:

– michelin pilot sport 3
– Pirelli cinturato P7
– Dunlop SP sport 01
– Falken Ziex ZE914
– Bridgestone Potenza RE050A
– Continental Conti Sport Contact 5P

uważam że savy trzymają lepiej na prostej – ustępują Continentalowi i Bridgestone w zakrętach poprzez mniej twarda scianke ale za te cene są na prawdde warte zaintereowania
popi2009
 

Postprzez Kritik » 26 lut 2019, 14:55

235/35/19
Michelin Pilot Sport 4 S – 2848zl
Sava Intensa UHP 2 – 1540 zl

Spora różnica....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez popi2009 » 26 lut 2019, 16:58

no więc właśnie :) nie na tyle duza żeby inwestować no chyba że dla kogos ma znaczenia roznica nie wiem 0,2 sekundy przy mierzeniu 100-200
popi2009
 

Postprzez Kritik » 27 lut 2019, 10:13

ja już nie wytrzymam
wczoraj już bylem zdecydowany na zakup R18, i koniec, a dzisiaj znowu patrzę na M3 na R19 i brakuje mi slow.

2019-02-25_18h14_40.png

2019-02-25_18h14_49.png

2019-02-25_18h15_28.png
201f1424db7d31062861ff2563fbec77.jpg
f7419ccea856df1c1f7c937cbe11a982.jpg


ale co z komfortem <glupek2>

Planuje jeździć tym autem z 5 lat, po bardzo różnych drogach, wiec nie chce wydać kupę kasy, i później jeździć i narzekać na każdej dziurze. <nie>

Opony czy na 18 czy na 19 – będą albo Sava intensa UHP2 albo Debica Presto UHP 2, bo są tanie, i ciche, i wymiana opon, chce tym i polepszyć wygląd auta, i zmniejszyć poziom hałasu w aucie, może uda się uniknąć potrzeby w wygłuszeniu auta.

Te opony w sa dostepne w takich wymiarach
R18 – 225/45
R19 – 225/35 albo 235/35

profil opony
205/60/16 – 123 mm
215/45/18 – 96 mm
225/45/18 – 101 mm
225/35/19 – 78 mm
235/35/19 – 82 mm

Co myślicie <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez popi2009 » 27 lut 2019, 10:48

u mnie jest 225/45/18

zatem w 19 żeby obwod kola był podobny to minimum to będzie 235/35/19

komfort – moim zdaniem nie odczujesz zmiany – przynajmniej jak dla mnie 18 vs 19 nie będzie roznicy w komforcie. uwierz ze np. mini JCW na 17 czy 18 z runflatem jeździ jak taczka wiec np. mazda na 19 będzie i tak bardziej komfortowa


a czy bym sam kupi? nie..... to jest mazda ;) a nie auto sportowe gdzie wielkość felgi to bog wie co


18 jest na prawde super
popi2009
 

Postprzez Kritik » 27 lut 2019, 10:59

popi2009 napisał(a):u mnie jest 225/45/18

zatem w 19 żeby obwod kola był podobny to minimum to będzie 235/35/19

komfort – moim zdaniem nie odczujesz zmiany – przynajmniej jak dla mnie 18 vs 19 nie będzie roznicy w komforcie. uwierz ze np. mini JCW na 17 czy 18 z runflatem jeździ jak taczka wiec np. mazda na 19 będzie i tak bardziej komfortowa


a czy bym sam kupi? nie..... to jest mazda ;) a nie auto sportowe gdzie wielkość felgi to bog wie co


18 jest na prawde super


wiem ze wszystko zależy
od auta, od zawieszenia, od opon
czasem R17 na twardych oponach i sportowym zawieszeniu może być bardziej twarde niż R19
miałem Astre GTC ze sportowym zawieszeniem i kolami R17 225/45, i było twardo.

Mazd generalnie jest mało, na R18 jest jeszcze mniej, na R19 jest tylko jedna, w Raptor77 i może być u mnie <ok>

nieeee wieeem <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323