Zalecane rozmiary opon i felg

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez popi2009 » 5 gru 2018, 14:10

no i? tlyko że średnica opony w mazda 3 zasadniczo to około 65,97cm

natomiast Ty chcesz wsadzić 68,51cm

to jest prawie 3cm – mogą być problemy z TPMS, ABS, z obcieraniem nadkoli itd. itp
popi2009
 

Postprzez Raptor77 » 5 gru 2018, 14:16

Póki wszystkie opony są takie same nie będzie problemu z TPMS i ABS, obcieranie to kwestia szerokości i ET – też nie powinno być problemu przy 8.5" szerokości i ET poniżej 38 zaczynają się problemy

225/40/19 daje 0 błąd licznika vs GPS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez Kritik » 5 gru 2018, 14:52

popi2009 napisał(a):no i? tlyko że średnica opony w mazda 3 zasadniczo to około 65,97cm

natomiast Ty chcesz wsadzić 68,51cm

to jest prawie 3cm – mogą być problemy z TPMS, ABS, z obcieraniem nadkoli itd. itp


tak wygląda 215/55/18 na M3 z średnicą 69.3cm i jest OK, nic nie obciera

Obrazek

Obrazek

z TPMS/ABS problemów nie będzie jak juz powiedział kolega Raptor77, bo kola będą jednakowe, i to jest najwazniejsze

na razie tylko rozglądam sie za nowymi kolami na lato i rozpatruje różne wariante

1. Używane R19 z M6
minusy – duże i ciężkie, tak jak używane to oczywiście mogą mieć jakieś obtarcia, no i opony będą używane, które mogą być głośne a z wyciszeniem Mazdy wole jakieś ciche opony, bo po przejściu na zimówki w aucie stalo 2 razy głośniej niz na lecie, i to znaczy ze trzeba dobrze wybierać opony ze względu na głośność, no i za kilka lat trzeba będzie kupować nowy komplet opon, co wynosi 2000+zł
plusy – bardzo ladne

2. Za ta sama kasę można kupić nowe na przykład Borbet Y
Obrazek
+ opony 225/45/17 Debica Presto UHP 2 które wydaja tylko 67db i sa bardzo ciche
plusy – wszystko nowe i wystarczy na planowany czas uzytku auta (5 lat +/–), ciche, kosztuje +/– jak 1 wariant
minusy – no jednak to nie R19 <lol>

rozglądam sie dalej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Raptor77 » 5 gru 2018, 14:59

Krótki miałem podobny dylemat (felgi, prostowanie, malowanie) – taniej wyszło kupić w promocji JR + nowe Federale z tym że zakładam gdzieś 2 lata użytkowania i będę musiał opony zmienić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez Kritik » 5 gru 2018, 15:21

80% wyglądu auta to jego kola (c) Henry Ford

wiec trzeba sie dobrze zastanowic <ok>

jeszcze znalazlem takie R18, kopie Vossen CVT

Obrazek

Obrazek

felgi + opony = około 4000 zl <glupek2>

liczę na trochę mniejszy wydatek.... ale zobaczymy <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez popi2009 » 5 gru 2018, 15:25

ale są też kopie vossena nie to że udające vossena tylko takie same innej firmy dokładnie KESKIN KT17
popi2009
 

Postprzez Raptor77 » 5 gru 2018, 15:46

Cos podobnego do moich

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez Kritik » 13 gru 2018, 20:25

Czy wie ktos ile waży felga aluminiowa fabryczna? R16? R18?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Krzychuu86 » 14 gru 2018, 17:01

Tez szukam nowych felg na lato, co prawda myślałem o 18 "
Ale te 19" z M6 petarda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 19:00
Posty: 133 (1/1)
Auto: Mazda 3 BM sedan 2.0 120Hp

Postprzez Kritik » 14 gru 2018, 17:07

Krzychuu86 napisał(a):Ale te 19" z M6 petarda.

również nie dają mi spać <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Kritik » 19 gru 2018, 11:00

Kritik napisał(a):Czy wie ktos ile waży felga aluminiowa fabryczna? R16? R18?


OK, mam info

M3
R16 Mazda 3 – 8,6kg
R17 Mazda 3 – 11,7kg
R18 Mazda 3 – 12,2kg

M6
R17 Mazda 6 – 11,7kg
R19 Mazda 6 – 13,8kg

może się przyda komus.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez popi2009 » 19 gru 2018, 11:01

to jakies to info niewiarygodne – nie ma 17stek do mazdy 3
popi2009
 

Postprzez popielasty » 19 gru 2018, 11:06

Kritik napisał(a):tak wygląda 215/55/18 na M3 z średnicą 69.3cm i jest OK, nic nie obciera


obetrze Ci jak będziesz miał lekko koła skręcone i wpadniesz w jakąś nierówność, tylko wtedy od razu udasz się do lakiernika na prostowanie i malowanie błotnika ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 22:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez Krzychuu86 » 19 gru 2018, 23:11

Może wypowiedzą się użytkownicy 3, widziałem ze kilka osób ma założone 19".
Chodzi mi głównie o rozmiar opon i felg
Konfort
I kwestie właśnie użytkowe, obcieranie itp, zwłaszcza przy obciążeniu.
Ja jestem na etapie poszukiwań 18 ale bardzo mocno kuszą mnie 19" od M6 i mam zagryche.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 19:00
Posty: 133 (1/1)
Auto: Mazda 3 BM sedan 2.0 120Hp

Postprzez popi2009 » 20 gru 2018, 09:17

z moich wyliczen wynika że stosując oponę 225/40/19 nie będzie obcierać – wysokość koła będzie analogiczna do 225/45/18 (które mam i są ok)

co do komfortu to CI powiem tak – w MINI F56 mam 205/40/18 i do tego run flat oraz twarde fabryczne zawieszenie i tragedii nie ma. Przy miękkim zawieszeniu mazdy i grubszej oponie bo 8,8cm vs 8,2cm z mini i bez RF nie poczujesz spadku komfortu VS 18 calowe
popi2009
 

Postprzez Raptor77 » 20 gru 2018, 09:45

obcieranie zależy też od ET, u mnie przy 225/40/19 i felgach JR22 19x8.5" ET40 przód nie obciera – z tyłu musiałem delikatnie podgiąć rant na długości 2cm bo zdarzało się że coś tam przytarło (brakowało z 0.5-1mm miejsca. Do tego mam założone sprężyny obniżające Eibach.

Jeżeli chodzi o komfort – zależy co kto lubi ;) ja nie przepadam za uginaniem się opony w zakrętach więc przejście na 19" poprawiło precyzję prowadzenia, oczywiście jeżeli chodzi o komfort przejeżdżania przez np. progi to na 205/60/16 jest dużo lepiej niż 225/40/19 ale w pozostałych warunkach znaczących różnic nie zauważyłem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez Kritik » 20 gru 2018, 10:50

Krzychuu86 napisał(a):Może wypowiedzą się użytkownicy 3, widziałem ze kilka osób ma założone 19".
Chodzi mi głównie o rozmiar opon i felg
Konfort
I kwestie właśnie użytkowe, obcieranie itp, zwłaszcza przy obciążeniu.
Ja jestem na etapie poszukiwań 18 ale bardzo mocno kuszą mnie 19" od M6 i mam zagryche.


rozmawiałem z właścicielem tej Mazdy

Obrazek

235/35/19 z M6
+ Eibach -30

on na zimę ma fabryczne R16, to mówi ze dużej różnicy nie ma, ani w spalaniu, ani w komforcie

jedyne ze czuć styki na drodze, a lekkie nerownosci – bez zmian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Krzychuu86 » 20 gru 2018, 15:16

Ten to wygląda petarda. Ja co prawda póki co nie planuje obniżać zawieszenia ale zmianę kół jak najbardziej.
Rozumiem, że 19" od M6 OEM mazda to 7,5" i et 45 ?
Opona najlepiej 225/40/19

Najlepsze jest to, że 19'stek jest dużo więcej i są tańsze niż 18 :)

Dopisano 20 gru 2018, 15:16:

Ten to wygląda petarda. Ja co prawda póki co nie planuje obniżać zawieszenia ale zmianę kół jak najbardziej.
Rozumiem, że 19" od M6 OEM mazda to 7,5" i et 45 ?
Opona najlepiej 225/40/19

Najlepsze jest to, że 19'stek jest dużo więcej i są tańsze niż 18 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 19:00
Posty: 133 (1/1)
Auto: Mazda 3 BM sedan 2.0 120Hp

Postprzez darrecki » 20 gru 2018, 16:32

1. Opona taka jak wynika z kalkulatora – średnicę trzeba zachować z +/– 2% tolerancją. Osobiście preferuję tolerancję w górę.
2. Felgi kupujesz 1x, opony trzeba zmieniać częściej, a tutaj już pojawia się już przewaga 18"
3. Na 19" bez obniżania będziesz miał wóz drabiniasty – wyglądać będzie to wręcz komicznie. Ale twój wybór
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Krzychuu86 » 20 gru 2018, 17:09

darrecki napisał(a):3. Na 19" bez obniżania będziesz miał wóz drabiniasty – wyglądać będzie to wręcz komicznie. Ale twój wybór


kumam twoje myślenie, ale skoro dajemy 19" alu profil opony 40 vs 18" profil opony 45 to średnica bedzie i tak mniej wiecej ta sama czy sie myle
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 19:00
Posty: 133 (1/1)
Auto: Mazda 3 BM sedan 2.0 120Hp

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323