Nadmierne zużycie klocków hamulcowych tylnych. Nota serwisowa...
1, 2
Pojawiła się nota serwisowa na stukanie klocków na tylnej osi...
Jej numer to R063/15 i dotyczy wszystkich M3 wyprodukowanych w Japonii od numeru VIN:
JMZBM.....100001 – JMZBM.....999999
Problem polega na "korodowaniu" tylnego uchwytu zacisku co powoduje stukanie klocków i w efekcie ich nierównemu zużyciu...
Naprawa:
Należy wymienić oba tylne uchwyty zacisku hamulcowego na poprawioną wersję wykonaną ze wzbogaconej mieszanki stali zawierającej cynk i nikiel (Zn i Ni). Również podlegają wymianie stare klocki... Jeżeli tarcze zostały uszkodzone, to również podlegają one wymianie lub jeżeli mają za sobą ponad 20 kkm
Poniżej potrzebne części:
B4YG-26-28X – Mounting Support Set
B4Y0-26-48ZB – Pad Sub Set 1
B4Y0-26-49ZA – Pad Attachment 1
B45G-26-251A Disc plate
Czas operacji do 1 godziny
Jej numer to R063/15 i dotyczy wszystkich M3 wyprodukowanych w Japonii od numeru VIN:
JMZBM.....100001 – JMZBM.....999999
Problem polega na "korodowaniu" tylnego uchwytu zacisku co powoduje stukanie klocków i w efekcie ich nierównemu zużyciu...
Naprawa:
Należy wymienić oba tylne uchwyty zacisku hamulcowego na poprawioną wersję wykonaną ze wzbogaconej mieszanki stali zawierającej cynk i nikiel (Zn i Ni). Również podlegają wymianie stare klocki... Jeżeli tarcze zostały uszkodzone, to również podlegają one wymianie lub jeżeli mają za sobą ponad 20 kkm
Poniżej potrzebne części:
B4YG-26-28X – Mounting Support Set
B4Y0-26-48ZB – Pad Sub Set 1
B4Y0-26-49ZA – Pad Attachment 1
B45G-26-251A Disc plate
Czas operacji do 1 godziny
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Zastanawiam mnie jedna rzecz, a mianowicie, czy Mazda będzie wzywać do serwisów ASO w celu usunięcia między innymi tej usterki
. Czy też oleje jak zawsze temat i poprzestanie tylko na tym, by to posiadacz/właściciel auta ma wsłuchiwać się czy coś mu z tyłu telepie i jeśli coś usłyszy, wtedy może łaskawie udać się do ASO Mazdy i jeszcze na dodatek udowadniać, że jest taka nota
. Auto posiadam prawie rok i jeszcze ani razu nie wzywała mnie Mazda w celu usunięcia jakichkolwiek usterek, a not dotyczących M3 od tamtej pory było już co najmniej kilka, jak nie kilkanaście. W przeszłości byłem właścicielem kliku samochodów np. Opla, który w podobnych przypadkach wzywał właścicieli aut w celu usunięcia usterki, szereg innych producentów też, a tu ...
.



Noty dotyczą usterek które wystąpią, to że one występują nie znaczy że każde auto je ma, będzie mieć.
Not serwisowych jest sporo i mimo że dotyczą danego modelu lub kilku nie znaczy że dotyczą wszystkich aut. Nota jest dla serwisu że dana usterka może wystąpić i jest znana producentowi i sposób jej usunięcia.
Każdą naprawę na podstawie noty tak czy siak musi zatwierdzić centrala narodowa.
Iną inszością jest że wielu not ASO nie czyta i nie zna i dopiero po wyszukaniu, zgłoszeniu problemu ją znajduje.
Not serwisowych jest sporo i mimo że dotyczą danego modelu lub kilku nie znaczy że dotyczą wszystkich aut. Nota jest dla serwisu że dana usterka może wystąpić i jest znana producentowi i sposób jej usunięcia.
Każdą naprawę na podstawie noty tak czy siak musi zatwierdzić centrala narodowa.
Iną inszością jest że wielu not ASO nie czyta i nie zna i dopiero po wyszukaniu, zgłoszeniu problemu ją znajduje.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Rzeczywiście wygląd tylnego uchwytu w porównaniu z przednim pozostawia wiele do życzenia. Zastanawiam się czy nie wybrac się do ASO (przebieg 16 tys. – samochód garażowany)
Uchwyt tylny
Uchwyt przedni
Uchwyt tylny
Uchwyt przedni
Ostatnio edytowano 15 wrz 2015, 18:56 przez Wojtek, łącznie edytowano 2 razy
Powód: poprawienie załącznika
Powód: poprawienie załącznika
arex56 napisał(a):Rzeczywiście wygląd tylnego uchwytu w porównaniu z przednim pozostawia wiele do życzenia
Masz rację... Gołym okiem widać reakcję chemiczną uchwytu...

arex56 napisał(a):Zastanawiam się czy nie wybrac się do ASO (przebieg 16 tys. – samochód garażowany)
poczekaj te 4 kkm...
Wojtek napisał(a):Jeżeli tarcze zostały uszkodzone, to również podlegają one wymianie lub jeżeli mają za sobą ponad 20 kkm
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
arex56 napisał(a):Rzeczywiście wygląd tylnego uchwytu w porównaniu z przednim pozostawia wiele do życzenia.
Mój samochód również odebrałem w czerwcu 2014. Auto nie jest garażowane. Nie spodziewałem się, że ta korozja może przybrać aż taką postać ! Klocki muszą stukać czy wystarczy skorodowany zacisk ?
ulmen napisał(a): Klocki muszą stukać czy wystarczy skorodowany zacisk ?
W nocie jest określony powód wymiany uchwytu – korozja...
Jednakże użytkownik auta powinien się skarżyć na stuki lub też muszą wziąć pod uwagę nadmierne zużycie klocków... Chyba wszystko zależy tutaj od interpretacji ASO...
Wrzuć zdjęcie jak te uchwyty wyglądają u ciebie...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
U mnie również przód i tył w bardzo dobrym stanie, auto odebrane w październiku ub roku, a przebieg mam 12,5 tys. Możliwe, że jeszcze wszystko przede mną
. Ellipsis, jeśli w dalszym ciągu doskwierają Ci te stuki, to się nawet nie wahaj i goń do ASO.

No i jak się zakończyła wizyta w ASO ?
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Możecie napisać, do czego podobny jest odgłos stukania klocków? Jest to metaliczny dźwięk, czy raczej coś typu uderzanie zaizolowanego kabla w plastik lub blachę?
Zmagam się właśnie z dwoma hałasami dochodzącymi z tyłu samochodu. Jeden metaliczny przy wpadaniu w dziurę. Drugi właśnie coś w stylu uderzania kabla o plastik – słychać bez wpadania w dziurę.
Zmagam się właśnie z dwoma hałasami dochodzącymi z tyłu samochodu. Jeden metaliczny przy wpadaniu w dziurę. Drugi właśnie coś w stylu uderzania kabla o plastik – słychać bez wpadania w dziurę.
Czy ma cie problem ze korodujacymi tylnymi zaciskami hamulcowymi. Pojawił się biały nalot i czy podlega to reklamacji w aso
-
mario1604
apx napisał(a):hej
jest na to nota ze podobno ale musi byc ze chyba przy hamowaniu stukaja ja swoje chcialem zareklamowac i mi odrzucili ale jeszcze zrobie jedno podejscie aha i nie chodzi o bialy nalot tylko ze sa zardzewiale

Może napisz to w języku polskim...
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości