Nadmierne zużycie klocków hamulcowych tylnych. Nota serwisowa...

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Wojtek » 13 wrz 2015, 08:53

Pojawiła się nota serwisowa na stukanie klocków na tylnej osi...
Jej numer to R063/15 i dotyczy wszystkich M3 wyprodukowanych w Japonii od numeru VIN:
JMZBM.....100001 – JMZBM.....999999

Problem polega na "korodowaniu" tylnego uchwytu zacisku co powoduje stukanie klocków i w efekcie ich nierównemu zużyciu...

Naprawa:
Należy wymienić oba tylne uchwyty zacisku hamulcowego na poprawioną wersję wykonaną ze wzbogaconej mieszanki stali zawierającej cynk i nikiel (Zn i Ni). Również podlegają wymianie stare klocki... Jeżeli tarcze zostały uszkodzone, to również podlegają one wymianie lub jeżeli mają za sobą ponad 20 kkm

Poniżej potrzebne części:
B4YG-26-28X – Mounting Support Set
B4Y0-26-48ZB – Pad Sub Set 1
B4Y0-26-49ZA – Pad Attachment 1
B45G-26-251A Disc plate

Czas operacji do 1 godziny
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez czarmi » 13 wrz 2015, 11:08

Zastanawiam mnie jedna rzecz, a mianowicie, czy Mazda będzie wzywać do serwisów ASO w celu usunięcia między innymi tej usterki <co?> . Czy też oleje jak zawsze temat i poprzestanie tylko na tym, by to posiadacz/właściciel auta ma wsłuchiwać się czy coś mu z tyłu telepie i jeśli coś usłyszy, wtedy może łaskawie udać się do ASO Mazdy i jeszcze na dodatek udowadniać, że jest taka nota <co?> . Auto posiadam prawie rok i jeszcze ani razu nie wzywała mnie Mazda w celu usunięcia jakichkolwiek usterek, a not dotyczących M3 od tamtej pory było już co najmniej kilka, jak nie kilkanaście. W przeszłości byłem właścicielem kliku samochodów np. Opla, który w podobnych przypadkach wzywał właścicieli aut w celu usunięcia usterki, szereg innych producentów też, a tu ... <dupa> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Marianek » 13 wrz 2015, 11:21

Noty dotyczą usterek które wystąpią, to że one występują nie znaczy że każde auto je ma, będzie mieć.
Not serwisowych jest sporo i mimo że dotyczą danego modelu lub kilku nie znaczy że dotyczą wszystkich aut. Nota jest dla serwisu że dana usterka może wystąpić i jest znana producentowi i sposób jej usunięcia.
Każdą naprawę na podstawie noty tak czy siak musi zatwierdzić centrala narodowa.
Iną inszością jest że wielu not ASO nie czyta i nie zna i dopiero po wyszukaniu, zgłoszeniu problemu ją znajduje.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Wojtek » 13 wrz 2015, 14:01

Warto okresowo sprawdzać zużycie kloców tylnych jak i odgłosów stukania klocków...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez arex56 » 14 wrz 2015, 16:23

Rzeczywiście wygląd tylnego uchwytu w porównaniu z przednim pozostawia wiele do życzenia. Zastanawiam się czy nie wybrac się do ASO (przebieg 16 tys. – samochód garażowany)

Uchwyt tylny

tylny.jpg


Uchwyt przedni

przedni.jpg
Ostatnio edytowano 15 wrz 2015, 18:56 przez Wojtek, łącznie edytowano 2 razy
Powód: poprawienie załącznika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2014, 12:50
Posty: 36 (0/1)
Auto: mazda 3 BM sedan, skyenergy 120KM MT czerwiec 2014

Postprzez Wojtek » 14 wrz 2015, 17:37

arex56 napisał(a):Rzeczywiście wygląd tylnego uchwytu w porównaniu z przednim pozostawia wiele do życzenia

Masz rację... Gołym okiem widać reakcję chemiczną uchwytu... <nie>

arex56 napisał(a):Zastanawiam się czy nie wybrac się do ASO (przebieg 16 tys. – samochód garażowany)

poczekaj te 4 kkm...

Wojtek napisał(a):Jeżeli tarcze zostały uszkodzone, to również podlegają one wymianie lub jeżeli mają za sobą ponad 20 kkm
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ulmen » 15 wrz 2015, 07:57

arex56 napisał(a):Rzeczywiście wygląd tylnego uchwytu w porównaniu z przednim pozostawia wiele do życzenia.

Mój samochód również odebrałem w czerwcu 2014. Auto nie jest garażowane. Nie spodziewałem się, że ta korozja może przybrać aż taką postać ! Klocki muszą stukać czy wystarczy skorodowany zacisk ?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez Wojtek » 15 wrz 2015, 08:38

ulmen napisał(a): Klocki muszą stukać czy wystarczy skorodowany zacisk ?

W nocie jest określony powód wymiany uchwytu – korozja...
Jednakże użytkownik auta powinien się skarżyć na stuki lub też muszą wziąć pod uwagę nadmierne zużycie klocków... Chyba wszystko zależy tutaj od interpretacji ASO...
Wrzuć zdjęcie jak te uchwyty wyglądają u ciebie...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ellipsis » 15 wrz 2015, 18:37

U mnie zaciski przód/tył jak nowe. Ciekawe co powiedzą w ASO ws. tych stuków, czy zawias czy klocki czy TTTM :)
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez czarmi » 15 wrz 2015, 19:40

U mnie również przód i tył w bardzo dobrym stanie, auto odebrane w październiku ub roku, a przebieg mam 12,5 tys. Możliwe, że jeszcze wszystko przede mną :| <co?> . Ellipsis, jeśli w dalszym ciągu doskwierają Ci te stuki, to się nawet nie wahaj i goń do ASO.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez ellipsis » 16 wrz 2015, 12:06

Stuka jak... Jutro rano jestem umówiony wiec zdam relacje ;)
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Rafał_ » 6 paź 2015, 10:21

No i jak się zakończyła wizyta w ASO ?
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez ellipsis » 6 paź 2015, 19:41

Pisalem już w osobnym watku. Wymiana elementów kolumny przedniej lewej i prawej wg. noty serwisowej. Cisza nic nie stuka więc git!
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez ssk » 10 gru 2015, 11:58

Czy ktoś już był w ASO wymieniać wadliwe uchwyty tylnych zacisków hamulcowych?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2013, 10:31
Posty: 47 (7/2)
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyEnergy+Xenon+Navi 2.0 120 KM

Postprzez creet » 10 gru 2015, 14:59

Możecie napisać, do czego podobny jest odgłos stukania klocków? Jest to metaliczny dźwięk, czy raczej coś typu uderzanie zaizolowanego kabla w plastik lub blachę?

Zmagam się właśnie z dwoma hałasami dochodzącymi z tyłu samochodu. Jeden metaliczny przy wpadaniu w dziurę. Drugi właśnie coś w stylu uderzania kabla o plastik – słychać bez wpadania w dziurę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez apx » 3 kwi 2016, 17:48

mam pytanie , tylne zaciski wygladaja jak kolegi co zrobil zdjecia wg mnie za bardzo skorodowane czy u was tez tak wygladaja czy aso cos z tym robi jak tylko widac korozje ?
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez mario1604 » 11 paź 2016, 02:34

Czy ma cie problem ze korodujacymi tylnymi zaciskami hamulcowymi. Pojawił się biały nalot i czy podlega to reklamacji w aso
mario1604
 

Postprzez apx » 11 paź 2016, 09:08

hej

jest na to nota ze podobno ale musi byc ze chyba przy hamowaniu stukaja ja swoje chcialem zareklamowac i mi odrzucili ale jeszcze zrobie jedno podejscie aha i nie chodzi o bialy nalot tylko ze sa zardzewiale
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez ellipsis » 11 paź 2016, 14:01

Od kiedy rdza ma biały kolor ? <lol> Biały nalot to jest od tej chemii, która jest na myjkach bezdotykowych.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez fux » 12 paź 2016, 16:22

apx napisał(a):hej

jest na to nota ze podobno ale musi byc ze chyba przy hamowaniu stukaja ja swoje chcialem zareklamowac i mi odrzucili ale jeszcze zrobie jedno podejscie aha i nie chodzi o bialy nalot tylko ze sa zardzewiale

<glupek2>
Może napisz to w języku polskim...
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 19:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323