Stukanie klocków hamulcowych
Strona 1 z 1
Cześć, od dwóch miesięcy mam problem ze stukającymi przednimi klockami hamulcowymi w aucie. Najczęściej problem pojawia się podczas parkowania, przy małych prędkościach i raczej na rozgrzanych hamulcach. Auto ma teraz przejechane ~10kkm. Przy ostatniej naprawie zawieszenia, o której wspominałem w innym wątku, ASO stwierdziło że hamulce są bardzo zanieczyszczone i dodatkowo problem może się nasilać przy automatycznej skrzyni. W każdym razie hamulce wyczyścili, nasmarowali i przez 2 tygodnie była błoga cisza. Po tym czasie niestety problem powrócił, a tłumaczenia ASO że to wina AT do mnie nie przemawiają. Czy ktoś z Was ma podobny problem? Może udało się go rozwiązać?
Hm... tych części (według opisu) się nie naprawia / serwisuje... Je sie tylko wymienia na nowe i to od tłoczka hamulcowego przez klocki hamulcowe aż po podkładki...
ggrzesiek napisał(a):Cześć, od dwóch miesięcy mam problem ze stukającymi przednimi klockami hamulcowymi w aucie.
Mógłbyś napisać coś więcej, przy jakich ruchach kierownicą i jakim przyspieszaniu/hamowaniu słychać te stuki?
Jest to wyraźny dźwięk stukania, czy raczej "sprężystego" ocierania materiałów?
Ewidentnie jest to pukanie elementów metalowych przy hamowaniu. Co ciekawe skręcenie kół ma na to wpływ. Np. przy powolnym zjeżdżaniu z górki w korku. Gdy skręcam kierownicą bez hamowania jest cisza. Wciskam delikatnie hamulec i zaczyna stukać, tak jakby klocek przemieszczał się w zacisku i stukał o niego albo o tarczę. Kilka razy popuka i cisza. Potem delikatne skręcenie kół w drugą stronę i to samo. Podobnie przy parkowaniu. Nie chodzi tutaj o typowe dla AT dźwięki hamulców podczas ruszania – to jest normalne. W żadnym innym aucie z AT czy bez AT się nie spotkałem się z tym wcześniej.
Od tamtego czasu hamulce były dwukrotnie czyszczone, smarowane, blaszki były odginane i problem powraca. Także czeka mnie trzecia wizyta w tej sprawie... Znalazłem też jakąś notę serwisową, która może mieć z tym związek.
- Załączniki
-
BRAKE NOISE, JUDDER AND DRAGGING DIAGNOSIS AND SERVICING.pdf
- (150 KiB) Pobrane 91 razy
Najlepszy jest końcowy fragment...
WHEEL AND TIRE INSTALLATION
NOTE: DO NOT use air powered tools to install wheels. Using power tools to tighten wheel nuts may cause
repeat brake failure.
When installing the wheels and tires, tighten the wheel nuts using a torque wrench. Wheel nut tightening torque can be found on MS3 online or Workshop Manual (section 04-10 GENERAL PROCEDURES (BRAKE)).
Hm... Jezeli ASO u ciebie naprawiało hamulce i używali w/w sprzęt, to możesz składać reklamację... i prosić o wymianę wszystkich elementów na nowe... 
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości