Brak pełnego styku bieżnika z nawierzchnią na tylnej osi. Czy tak powinno być?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ellipsis » 28 mar 2015, 18:09

Apropo, widzę że moje letnie dunlopy na tylnej osi nie dotykaja asfaltu cała powierzchnia, zostaja krawędzie ok 2-3 mm gdzie opona jest "czysta" a więc nie styka sie z asfaltem. Ciśnienie mam takie jak podaje wlepka. Zazwyczaj jak cisnienie w oponie było za wysokie to wybrzuszala sie na środku i przez to nie stykała cała powierzchnia. Też tak macie u siebie w autach?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Wojtek » 28 mar 2015, 18:53

ellipsis napisał(a):Ciśnienie mam takie jak podaje wlepka.

Czyli jakie?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ellipsis » 30 mar 2015, 10:29

Przód 2.4, tył 2.3
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez ulmen » 30 mar 2015, 11:35

Jeździsz głównie sam ? Nie powinno wtedy być 2.5 zarówno przód jak i tył ?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez zibbyt » 30 mar 2015, 11:59

Nie wiem, jak wygląda to dla kół 16", ale dla 18" mam takie dane na nalepce w dźwiach.
Załączniki
IMAG0089.jpg
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2014, 11:52
Posty: 41 (1/2)
Auto: Mazda 3 BM SkyPassion HB
SKYACTIV-G 165KM 6MT 2014
Soul Red/Off-White

Postprzez Wojtek » 30 mar 2015, 12:48

Jezeli dla 3 osob jest na tylne kolo 2,3... przy zalozeniu ze jezdzisz sam, to ja bym zaryzykowal 2,2 ... ;)

TT user
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ellipsis » 30 mar 2015, 13:07

Sam albo we dwoje, bez przesady Panowie ze 0.1 bara robi taką różnice ;) Btw. wracając do tematu ząbkowania opon, to instrukcja 3BM zaleca zmianę opon na osi po 10 tys km albo i szybciej jesli zauwazymy nierównomierne ich zużycie. Więc mam rozumiec, że w Maździe z definicji opony zużywaja sie nierównomiernie, producent o tym wie i zaleca mieszanie aby zmniejszyc efekt ząbkowania? :/
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Wojtek » 30 mar 2015, 15:41

ellipsis napisał(a):Panowie ze 0.1 bara robi taką różnice

uwierz mi... robi... ale to Twoje auto i Ty decydujesz...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ellipsis » 30 mar 2015, 19:22

Chyba przesadzasz, ja mam dbać o kazdą setke w ciśnieniu bo to ma niby wielki wpływ na prace opon. Ale jak po rozgrzaniu opony w lato nastepuje wzrost cisnienia o kilka setek i rano opona ma 2.4 a w południe podczas jazdy ma ok 3 barów to wtedy jest ok? Przeciez to jest jaki absurd, może co chwile bedziemy stawać i mierzyć cisnienie i ew. spuszczać nadmiar bo sie opony wyząbkują?

Po wodzie nie można jechać bo sie tarcze krzywia, wyczyścic środek też nie wiadomo jak bo wszystko sie rysuje od ściereczki, róznica 0.1 bara w oponie powoduje jej ząbkowanie. Moze w ogóle postawić to auto w pokoju i nie jeździć bo jest tak delikatne ze popsuje sie od samego patrzenia? :D
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Wojtek » 30 mar 2015, 20:12

ellipsis napisał(a):Moze w ogóle postawić to auto w pokoju i nie jeździć, bo jest tak delikatne ze popsuje sie od samego patrzenia? :D

Niestety, w Twoim przypadku... TAK.

Najpierw prosisz o radę...
ellipsis napisał(a):Zazwyczaj jak cisnienie w oponie było za wysokie to wybrzuszala sie na środku i przez to nie stykała cała powierzchnia. Też tak macie u siebie w autach?

A jak ją otrzymujesz...

ellipsis napisał(a):Chyba przesadzasz, ja mam dbać o kazdą setke w ciśnieniu, bo to ma niby wielki wpływ na prace opon.

no masz babo placek... <glupek2>

A z tym to już przesadziłeś...
ellipsis napisał(a):Po wodzie nie można jechać, bo sie tarcze krzywia, wyczyścic środek też nie wiadomo jak bo wszystko sie rysuje od ściereczki, róznica 0.1 bara w oponie powoduje jej ząbkowanie. Moze w ogóle postawić to auto w pokoju

Sprzedaj ten złom...

ps.1. Gdzie napisałem, że obniżenie ciśnienia jest lekarstwem na ząbkowanie opon?
Problemem był (jak się nie mylę) brak pełnego styku bieżnika z nawierzchnią... <cisza>

ps.2. O tarcze to trzeba zawsze dbać i to niezależnie od marki auta...
eh...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ellipsis » 30 mar 2015, 20:45

Nie dogadamy sie chyba... Ty nie bylbyś wkur.. wydajac cieżkie pieniadze na auto które okazało sie pod wieloma wzgledami kompletnie nie dopracowane ? Co chwile pojawiaja sie jakieś kwestie, jak nie skrzynia, spalanie to skrzypiący fotel, halas, zabkowanie opon. Nie za wiele tego jak na nowe auto?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Wojtek » 30 mar 2015, 21:00

Mój zakup auta był baaardzo przemyślany i nie narzekam... ;)
ale nie o nim tutaj mowa...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ellipsis » 30 mar 2015, 21:07

Ale Ty nie masz nowej Mazdy z salonu tak jak ja. Kupując auto nowe i w dodatku japonskie oczekiwałem dopracowania i pelnego zadowolenia tak jak w przypadku poprzedniej Hondy. Dlaczego nie kupilem Golfa, czy innego europejskiego hitu sprzedaży? Dlatego, że własnie nabrałem sie na doskonaly marketing Mazdy, – ekonomia, super technologia w silniku, lekkość, domniemana gwarancja bezawaryjności i dopracowania, w końcu Made in Japan :) A okazało sie całkiem co innego i to mnie wkur.. niesamowicie. Postarajcie sie zrozumiec mnie, byłem przezwyczajony do innej klasy aut, nie sadzilem ze w Mazda bedzie gorsza pod wieloma wzgledami od 8 letniej Hondy Accord.. :(
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323