Strona 4 z 5

Re: Mazda 3BM skyactive-D tryb awaryjny

PostNapisane: 2 gru 2020, 15:46
przez popielasty
Tak, mam na myśli EOP.

BTW wczoraj spotkałem się z gościem (odezwał się do mnie na grupie na facebook) i diagnozowałem mu DPF (w sumie, to nie pierwszy raz komuś podłączam forscana i sprawdzam co i jak, oczywiście za free ;) ). Wywalił mu błąd, przyjechał do mnie i akurat miał wypalanie. Błąd usunąłem, wypalanie przebiegło spoko, PM_ACC_DSD spadło do 0,05, także filtr jest ok. U niego natomiast widać wyraźnie zapoconą rurę od IC (na łączeniu sztywnej z gumową, stojąc przodem do silnika po prawej stronie). Podkładki i rozrząd miał wymieniany (podobno rozrząd rzęził), smok czysty. Przebieg 120k km. Korekty wtrysków niskie.

Rozrząd i podkładki robił mu jakiś ogarnięty gość w Mazdach. To co jeszcze ciekawego zauważyłem, to jakby silikon przy rurce EGR, możliwe, że gość co mu robił od razu mu zaślepił EGR, bo nie widziałem tam nigdy czarnego sylikonu (tam jest uszczelka oryginalnie).

Ja u niego obstawiam, że małe turbo leje olejem – gadałem z Markiem Malikiem i mówi, że teraz sporo robi turbo profilaktycznie (spawa laserowo nowy nit do klapy) i część przypadków jest już taka, że jest luz na małym turbo i puszcza olej.

Zerknij jak u Ciebie ta rurka – czy sucha...

Re: Mazda 3BM skyactive-D tryb awaryjny

PostNapisane: 4 gru 2020, 09:46
przez krystiano
Niestety brak czasu a do tego pogoda <płacze> uniemożliwia mi "grzebanie "
przy aucie.

Jutro podkładki u znajomego mechanika mam nadzieję że w garażu hehe
A dzisiaj jeszcze ostatni screen z jazdy. <oczy>

PostNapisane: 4 gru 2020, 11:18
przez darrecki
popielasty napisał(a):gadałem z Markiem Malikiem i mówi, że teraz sporo robi turbo profilaktycznie (spawa laserowo nowy nit do klapy) i część przypadków jest już taka, że jest luz na małym turbo i puszcza olej


Nawet ja chciałem profilaktycznie na święta zrobić małą klapkę u niego i podrzucić skrzynię, która mi umarła na wakacjach. Wrzesień i to co było po nim zweryfikował moje plany. To miały być pierwsze święta w PL od bodajże 10lat. Kupiłem felgi, opony na zimę i wyszła <dupa>.

Co do rurki, to u mnie nieźle uwalona była, ale patrząc na to, co znajduję w filtrze na odmie, śmiem twierdzić że to nie turbo leje, a odma "smaruje" układ od wewnątrz.

PostNapisane: 5 gru 2020, 15:12
przez krystiano
Dzisiejsza wizyta niestety skończyła się na wymianie tylko paska od alternatora.

Znajomy zalecił jeszcze wymienić uszczelkę pod deklem zaworów (chyba dobrze pisze ) i uszczelki wokół wtryskiwaczy te blaszki od góry. Wszystko upocone <płacze>

I tutaj mam do was prośbę o numer tych części lub namiary gdzie mogę je kupić (najlepiej UK w rozsądnych cenach <nie powiem>
Uszczelka pokrywy zaworów i uszczelki górne od wtryskiwaczy


Edit : z racji jeszcze nie zrobionych podkładek dalej obserwuje wypalanie no i już 100 km

(Ustawienia na szybko <glupek2> )

PostNapisane: 7 gru 2020, 13:53
przez darrecki
Uszczelka pokrywy zaworów powinna być zmieniona przy okazji prac przy podkładkach od wtrysków. Co prawda można je zmienić bez ściągania "dekla", ale przy podejrzeniu puszczających podkładek nie ma to sensu. Trzeba ten cały zgromadzony syf wyczyścić, bo wcześniej czy później się oderwie, wpadnie do miski i zatka smoka. Nie ma sensu zmiany jakichkolwiek innych uszczelniaczy przy wtryskach, ba inne marki ich nawet nie mają, tam puszczające podkładki dają natychmiastowe objawy – przedmuchy. W maździe łapie to uszczelniacz i koksuje cały ten syf pod pokrywą zaworów.
Uszczelkę polecam kupić w pierwszym lepszym ASO, 2-3 dni i można odebrać. Do tego jakiś markowy biały sylikon, trzeba przesmarować w paru miejscach przy zakładaniu uszczelki, w przeciwnym wypadku będzie się tam pocić.

Re: Mazda 3BM skyactive-D tryb awaryjny

PostNapisane: 8 gru 2020, 08:30
przez krystiano
Uszczelka zamówiona ,
A wypalanie przy 120km

PostNapisane: 8 gru 2020, 09:19
przez darrecki
Obserwujesz EOP?
Patrząc po screenach poprzednio miałeś wartości w granicach 160 kPa, ostatni ledwo 140. Od 120 może już zacząć lampka ciśnienia mrugać...
Wiem, że wartość ta zależy od wielu czynników jak chociażby temperatury samego oleju, ale powtarzające i utrzymujące się 140kPa raczej źle świadczy o stanie sitka w misce oleju. A to kolejna robota do wykonania

Re: Mazda 3BM skyactive-D tryb awaryjny

PostNapisane: 9 gru 2020, 08:36
przez krystiano
Dzisiaj obserwowałem EOP.
Podczas jazdy wartości są powyżej 180kPa
Na postoju chwilami spada do 140 ale przy wymianie oleju ściągnę miskę i wyczyszcze wszystko.

Re: Mazda 3BM skyactive-D tryb awaryjny

PostNapisane: 11 cze 2021, 19:03
przez krystiano
Odświeże trochę bo nic tu się nie dzialo.
No i tak u mnie wygląda wszystko.

Tutaj jeszcze nikt nie zaglądał <płacze>

I zaraz kol@darecki napisze i jak ty chciałeś żeby to auto jeździło bez błędów <glupek2>

PostNapisane: 11 cze 2021, 21:36
przez czarmi
Ło matko i córko, bo nic więcej nie jestem w stanie powiedzieć ... :|

PostNapisane: 11 cze 2021, 21:46
przez krystiano
czarmi napisał(a):Ło matko i córko, bo nic więcej nie jestem w stanie powiedzieć ... :|


No niestety poprzedni właściciel nie zajrzał tutaj. <płacze>

To z samego kolektora,węgla mam na pół zimy <glupek2>

Re: Mazda 3BM skyactive-D tryb awaryjny

PostNapisane: 11 cze 2021, 21:47
przez Neonixos666
wow ja nawet w starym DiTD nie miałem takiego syfu w dolocie to musiało jeździć non stop z otwartym EGR że tak zawaliło węglem.

PostNapisane: 11 cze 2021, 21:51
przez krystiano
Jutro już będzie czysto. :D

Dopisano 12 Jun 2021, 19:36:

Aktualizacja :

No i problemy z obrotami między 3k a 4k się skończyły.
Autko wkręca się powyżej 4k bez problemu.

Wszystkim dzięki za pomoc szczególnie kol@darecki i @popielasty

PostNapisane: 15 cze 2021, 23:43
przez darrecki
A auto było na recallu dotyczącym przepustnicy?
Bo jeśli tak, to mamy kolejny dowód, że akcje serwisowe Mazdy są wyłącznie papierowe i mnie mają nic wspólnego z usuwaniem usterek.

Przyznam, że niezły syf tam miałeś.
Kanały w głowicy też wyczyszczone?

PostNapisane: 15 cze 2021, 23:58
przez krystiano
Jeżeli chodzi o o pierwsze pytanie to nie wiem. Ja kupiłem z tym syfem.

Odpowiedz na drugie pytanie : tak kanały w głowicy też wyczyszczone. Zdjęć niestety nie mam

Syfu ładnie. Rak od soboty domyc nie mogę. <glupek2>
Ale teraz to auto jeździ a nie toczy się

PostNapisane: 2 lip 2021, 08:12
przez krystiano
Plus wypalanie dpf po 212km :D

Re: Mazda 3BM skyactive-D tryb awaryjny

PostNapisane: 2 lip 2021, 10:27
przez izud
Przy jakim przebiegu to czyściłeś?

PostNapisane: 17 sie 2021, 08:16
przez krystiano
Dużym. :|

No i wypalanie dpf przy 250km :D

Wszystkie te problemy które opisałem to był tylko i wyłącznie zapchany (porządnie ) dolot. Brak przepływu powietrza.

Re: Mazda 3BM skyactive-D tryb awaryjny

PostNapisane: 1 lis 2021, 18:55
przez Marianek
Zrobiłem sobie wielki przegląd wszystkich ważnych podzespołów i wymiany pasków itd przy 125000.
Padła decyzja o czyszczeniu EGR , zapobiegawczo bo problemów nie było i to co zobaczyliśmy to masakra.
Wyczyszczone, uszczelki pozmieniane. Przy okazji doszła nowa turbina wymieniona na koszt MMB z wiadomych przyczyn, i tak długo wytrzymała.

PostNapisane: 1 lis 2021, 21:46
przez darrecki
To jeszcze uszczelki pod wtryskami, bo nie wyglądają na ruszane i można dalej jeździć

20210925_123626.jpg

20210925_133018.jpg

20210925_181037.jpg


U mnie przy 110kkm było jeszcze spoko, uszczelki wytrzymały