Re: Mazda 3BM skyactive-D tryb awaryjny
Napisane: 2 gru 2020, 15:46
Tak, mam na myśli EOP.
BTW wczoraj spotkałem się z gościem (odezwał się do mnie na grupie na facebook) i diagnozowałem mu DPF (w sumie, to nie pierwszy raz komuś podłączam forscana i sprawdzam co i jak, oczywiście za free ). Wywalił mu błąd, przyjechał do mnie i akurat miał wypalanie. Błąd usunąłem, wypalanie przebiegło spoko, PM_ACC_DSD spadło do 0,05, także filtr jest ok. U niego natomiast widać wyraźnie zapoconą rurę od IC (na łączeniu sztywnej z gumową, stojąc przodem do silnika po prawej stronie). Podkładki i rozrząd miał wymieniany (podobno rozrząd rzęził), smok czysty. Przebieg 120k km. Korekty wtrysków niskie.
Rozrząd i podkładki robił mu jakiś ogarnięty gość w Mazdach. To co jeszcze ciekawego zauważyłem, to jakby silikon przy rurce EGR, możliwe, że gość co mu robił od razu mu zaślepił EGR, bo nie widziałem tam nigdy czarnego sylikonu (tam jest uszczelka oryginalnie).
Ja u niego obstawiam, że małe turbo leje olejem – gadałem z Markiem Malikiem i mówi, że teraz sporo robi turbo profilaktycznie (spawa laserowo nowy nit do klapy) i część przypadków jest już taka, że jest luz na małym turbo i puszcza olej.
Zerknij jak u Ciebie ta rurka – czy sucha...
BTW wczoraj spotkałem się z gościem (odezwał się do mnie na grupie na facebook) i diagnozowałem mu DPF (w sumie, to nie pierwszy raz komuś podłączam forscana i sprawdzam co i jak, oczywiście za free ). Wywalił mu błąd, przyjechał do mnie i akurat miał wypalanie. Błąd usunąłem, wypalanie przebiegło spoko, PM_ACC_DSD spadło do 0,05, także filtr jest ok. U niego natomiast widać wyraźnie zapoconą rurę od IC (na łączeniu sztywnej z gumową, stojąc przodem do silnika po prawej stronie). Podkładki i rozrząd miał wymieniany (podobno rozrząd rzęził), smok czysty. Przebieg 120k km. Korekty wtrysków niskie.
Rozrząd i podkładki robił mu jakiś ogarnięty gość w Mazdach. To co jeszcze ciekawego zauważyłem, to jakby silikon przy rurce EGR, możliwe, że gość co mu robił od razu mu zaślepił EGR, bo nie widziałem tam nigdy czarnego sylikonu (tam jest uszczelka oryginalnie).
Ja u niego obstawiam, że małe turbo leje olejem – gadałem z Markiem Malikiem i mówi, że teraz sporo robi turbo profilaktycznie (spawa laserowo nowy nit do klapy) i część przypadków jest już taka, że jest luz na małym turbo i puszcza olej.
Zerknij jak u Ciebie ta rurka – czy sucha...