Mazda 3BM skyactive-D tryb awaryjny

Postprzez krystiano » 10 paź 2020, 11:51

Witam.
Mam mały problem z moją mazda.
Aktualnie jest aktywny tryb awaryjny ,obroty do 4k,ale po odczycie błędów nic nie pokazuje, jedynie przy agresywniejszej jeździe lub redukcji z wyższego biegu na niższy pokazują się 3 kontrolki (
monitorowanie ciśnienia w oponach
-Lampka ostrzegawcza systemu SBS/SCB
-Lampka sygnalizacyjna systemu TCS/DSC)
Wtedy dopiero pokazuje się błąd po podłączeniu odb -P0101
Kupiłem nową przepływke ale problem dalej ten sam i już nie wiem gdzie mam szukać.


A dodam że na chwilę obroty powyzej 4k załapała jak wyczyściłem EGR +rurkę , EGR od chłodnicy spalin nie ruszałem (nie wiem jak się tam dostać. )

Dziękuję za wszystkie sugestie.


Chciałem jeszcze zapytać jak odpowietrzyć układ paliwowy po wymianie filtra paliwa.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez darrecki » 10 paź 2020, 22:28

P0101 może oznaczać też ograniczony przepływ powietrza, nawet Mazda stosuje odczyty MAF przy jednej z akcji serwisowych. Wspomniana akcja tyczy się zawalonego syfem układu dolotowego. I nie chodzi o EGR, a kolektor i głowicę.
Jeśli Twoje auto nie miało zrobionej tej akcji polecam wizytę w ASO, powinni to ogarnąć za darmo. Oczywiście trzeba im o tym przypomnieć, bo zleją
Jak to wyglądało u mnie możesz zobaczyć w moim wątku dotyczącym 3, link pod avatarem. Auto ma teraz 6 lat, czyściłem 2 czy 3 lata temu.

Jeśli szybko czymś zatkasz wyjście z filtra paliwa, później zalejesz filtr ropą i napompujesz ciśnienia, to teoretycznie nie trzeba odpowietrzać.
Ja przy zdejmowaniu góry silnika odpowietrzałem luzując nakrętki rurek na szynie przy wtryskach. Zaczynała lecieć ropa, to kolejny wtrysk itd.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez krystiano » 11 paź 2020, 16:43

Kurcze a ja się obawiałem już że turbo padnięte będzie.

Jest gdzieś w necie informacja na temat tej akcji serwisowej, jestem 3 właścicielem i nie wiem czy mazda już była na tym.

Jak w ASO nie wezmą to sam wyczyszcze.

Dzięki kol@darrecki za odpowiedź
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez darrecki » 11 paź 2020, 23:09

Turbiny mają wadę, u nas jest biturbo. Urywa się grzybek w małej i nie ma doładowania. Auto nie jedzie do 2500 obrotów, a potem rwie do przodu. Poza tym problem może być z czujnikiem dpf, te również lubią padać. Zajrzyj do działu CX5 diesel, tam jest zdecydowanie więcej o problemach z tym silnikiem.
Zadzwoń do ASO, zapytaj jakie aukcje były / są do zrobienia.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez krystiano » 11 paź 2020, 23:20

Dzięki z odp. Właśnie takiej sytuacji że dostaje "kopa" to nie mam.
Obroty mam jedynie do 4k i nie więcej.

O czujnik chodzi ci ten co jest koło turba ,na 2 rurki.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez darrecki » 11 paź 2020, 23:37

Z jedną rurką, na prawo od tego z 2
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez krystiano » 14 paź 2020, 16:19

Dzięki kolego za zainteresowanie się moim problemem.

A chyba problem rozwiązany.
Przeplywka i która zamówiłem chyba nie bardzo działała (jakiś noname )
Oddałem i zamówiłem inna z logiem mazdy i numerem prawie o takim sam (końcówka tylko inna )
Jak na razie po krótkiej przejażdżce błędów nie ma i chyba wchodzi powyżej 4k. Okaże się jak porządnie rozgrzeje mazde

Edit:
Chyba nie do końca jest ok.

Jak przycisnę po gazie na luzie to siwo za mną.
Błędów brak.
Zatankuje i przegonię zobaczymy.

Edit:
Jednak to nie to. <płacze>

Kolejny edit :

Dzisiaj czyściłam EGR przy chłodnicy spalin i sama chłodnice.
Reset MAF ,inicjalizacja EGR i kalibracja wtrysków w forscan-ie i chyba jest ok.
Obroty wchodzą powyżej 4k i nie zostawiam chmury za sobą jak mu przycisnę po ,,garach,
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez krystiano » 18 paź 2020, 08:05

Wczorajszy dzień :
Załączniki
IMG_20201017_104411.jpg
IMG_20201017_104416.jpg
IMG_20201017_104453.jpg
IMG-20201017-WA0008.jpeg
IMG-20201017-WA0006.jpeg
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez krystiano » 22 paź 2020, 14:06

Dzisiaj to
Załączniki
IMG_20201022_100027.jpg
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez darrecki » 23 paź 2020, 09:26

Czyszczenie czegokolwiek bez dotykania przepustnicy i kolektoera nie ma sensu.

Tak to wyglądało po jakichś 3 latach i 50tyś km, u znajomego po 4 latach i 80 tyś było tego 2x tyle...
Niektóre są tak zawalone, że auta ledwo jeżdzą.

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez krystiano » 23 paź 2020, 20:21

Dzięki kolego za podpowiedzi. Jako jedyny próbujesz mi pomóc /nakierować co mam robić. Możesz po podpowiedzieć gdzie znajduje się przepustnica zdjęcie nr.1 ?? Dzięki za odp
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez darrecki » 25 paź 2020, 11:58

Tu masz schemat dolotu.
fd5604d2-98a5-4bf2-9b62-d0a2058e554e.jpg
Schemat dolotu


Interesuje cię nr 16-przepustnica, 19-grzybek(wylot spalin z EGR do do kolektora, widoczny na zdjęciu) oraz 18-kolektor.

A tu masz zdjęcia 5 letniej mazdy z przebiegiem 62k mil.
5eb6e81c-cbaa-4f9f-9aec-139ff35dffe3.jpg
Przepustnica

90f5df1d-e100-4a79-85f3-fa94ae9f7e45.jpg
Kolektor

Cały ten syf znajduje się na połączeniu 16 i 18 ze schematu, aczkolwiek dalej nie jest lepiej.


Ty wyczyściłeś suchą część dolotu, tam oprócz sadzy nic się nie dzieje. Natomiast dalej, gdzie powietrze dmuchane przez turbinę, zawilgocone przez odmę i ewentualnie puszczające uszczelnienie sprężarki (zdjęcia) dzieje się armageddon.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez child » 25 paź 2020, 15:53

Patrząc na te zdjęcia, na których sytuacja wygląda gorzej niż u mnie odpływ prysznica, z którego korzystają dwie córki z długimi włosami zastanawiam się:
* czy ten problem występuje tylko w dieslach?
* czy występuje w innych markach?

Dopisano 25 paź 2020, 15:54:

Tzn. wiem, że w sumie w Mazdzie dopiero wchodzą turbiny do benzyn i nie w Europie, ale zastanawiam się, czy np. SkyActive-G 2.5 turbo też może mieć podobny problem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez darrecki » 26 paź 2020, 00:23

Każde auto z EGR ma z tym problem, Mazda nie jest wyjątkiem. Takie BMW potrafiły się nawet zapalić przez problemy z chłodnicą EGR. Producenci udają, że problemu nie ma, ten pojawia się dopiero po jakimś czasie.
A wszystko przez sadzę – efekt uboczny spalania diesla. Ta przez ekologię zaworem EGR wraca do dolotu i tam miesza się z mgiełką olejową z odmy. Efekty widać na zdjęciach.
Pomaga założenie filtra na odmę, ten osusza wyziewy z góry silnika (oczywiście nie całkowicie) i ogranicza tworzenie się nagaru. Deaktywacja EGR całkowicie eliminuje problem – nie ma sadzy w dolocie, nie ma nagaru.

W benzynach nie ma sadzy, więc problem występuje w dużo mniejszej skali. Tam przez odmę również olej miesza się z powietrzem i osadza się na różnych powierzchniach w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Na szczęście przynajmniej w Maździe przy bardzo prostym układzie dolotowym nie stanowi to większego problemu. Jedynie na zaworach i otworach w głowicy można znaleźć trochę "galaretki", która w niczym nie przeszkadza. Aczkolwiek Skyactiv X może mieć z tym problem w przyszłości
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Neonixos666 » 26 paź 2020, 00:45

Problem można łatwo rozwiązać, po co brać spaliny z przed filtra cząstek stałych które zawierają sporo sadzy a ta stygnie i osadza się w dolocie. Może brać je z za filtra wtedy spliny są oczyszczone z sadzy i nie występuje zaklejanie po ostudzeniu. Tak mam w Renacie, w sumie mam dwa EGR gorący który podaje spaliny z kolektora wydechowego przez otwór w głowicy do kolektora dolotowego. Drugi bierze spaliny za DPF studzi je i podaje przed turbinę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez krystiano » 26 paź 2020, 08:00

.Pomaga założenie filtra na odmę, ten osusza wyziewy z góry silnika (oczywiście nie całkowicie) i ogranicza tworzenie się nagaru. Deaktywacja EGR całkowicie eliminuje problem – nie ma sadzy w dolocie, nie ma nagaru


Jest gdzieś poradnik lub informacje jak to zrobić.
Co do "zatkania"EGR coś znalazłem to nic odnośnie filtra na odmę.
Można prosić jakieś namiary ,wskazówki
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez darrecki » 26 paź 2020, 10:35

https://www.mfeuk.co.uk/provent-crankcase-breathers/
Pad maską bieda z miejscem, ja zmieściłem Provent 100.

Jest jeszcze coś takiego, co nazywają oil catch can, ale wg mnie średnio to się do diesla nadaje.

Neonixos666 rozwiązanie z 2 EGR jest też w Maździe Skactiv D 1.5 i być może obecnym 1.8D. Tyle że oni mają tam podwójny kłopot...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez krystiano » 6 lis 2020, 09:55

Niestety nie zabrałem się jeszcze za czyszczenie wszystkiego . Brak czasu i coraz zimniej się robi.

Międzyczasie wymieniłem czujnik co jest koło turbiny ten z jednym wężykiem no i wyczyściłem czujnik MAP i jak na razie błąd który miałem nie wyskakuje (P0101) ale mazda dalej nie wkręca cię na obroty powyzej 4k

No i jak mu przycisnę to w okolicach 3k obrotów zostawiam za sobą niezła chmore. Już nie wiem co może być.

No raczej nie jest w trybie awaryjnym bo ciągnie silnik bez problemu do 2,5k obrotów
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez krystiano » 10 lis 2020, 08:54

Wczoraj byłem u znajomego mechanika i stwierdził że wtrysk do wymiany. Podejechalismy jeszcze do innego i stwierdził że wtrysk przelewa.

Dzisiaj podpiąłem forscan i mam takie odczyty.

Czy po tych odczytał widać czy wtrysk jest do wymiany ??
Dzięki za odp
Załączniki
IMG_20201110_065447.jpg
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez darrecki » 10 lis 2020, 09:13

Jak masz dostęp do forscana, to przeprowadź wymuszoną kalibracje wtrysków. Nie przejdzie za 1szym razem, próbuj kilka razy. Dolej środka czyszczącego do zbiornika, wyjeździj, przeprowadź jeszcze raz.

Jak auto kopci przy wyższych obrotach nawet z DPF, to mieszanka musi być bardzo bogata. Ale to niekoniecznie wina wtrysku, równie dobrze może to być turbina albo dolot zawalony syfem. Albo i problem z podkładkami pod wtryskiem, jak te puszczają to dysza wtrysku zalepia się syfem i ten nie pracuje jak należy.

Także przyczym może być multum
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323