Mazda 3BM skyactive-D tryb awaryjny

Postprzez darrecki » 23 lis 2020, 12:42

andrep napisał(a):Ja oczywiście nie wiem nawet o co chodzi , ale widząc jak darrecki próbuje Ci móc i jak Ty próbujesz na wszystkie jego pyt. Odpowiedzieć i robisz to o co Cię poprosi to naprawdę wiara w forum i pomocy na nim wraca.
Pozdrawiam Was


Dopóki fora istnieją dopóty będę starał się pomagać. Gdy wszelakie media społecznościowe przejmą rolę forów – ja się wypisuję.

krystianokris napisał(a):Wiesz jeżeli szukam/proszę o pomoc na forum to startami się robić tak jak ktoś mądrzejszy odemnie radzi.
Nie powiem ty też pomogłeś ale w innym temacie (co prawda nie pisałem tam )ale zrobiłem jak pisałeś.

A z kol@darecki może na jakieś piwko kiedyś (też w UK) mieszkam :D

Czekam jeszcze na uszczelkę do kolektora żeby go wyczyścić. <glupek2> (koleś chyba na piechotę dostarcza przesyłki <nie powiem> )

Dziwna sprawa. Forscan zarejestrował wypalanie DPF już przy 53 kilometrach


To wypalanie to już po zaślepieniu EGR? 53km to wynik bardziej niż kiepski, poniżej 50km to już auto samo powinno sygnalizować problem z DPF odpowiednią kontrolką, a przynajmniej tak gdzieś wyczytałem.

Opcje są 2. Auto nadal produkuje za dużo PM i filtr szybko się zapełnia, albo jest już zapchany i jego pojemność mocno ograniczona.
Sprawdzić można to stale obserwując PM_ACC i PM_ACC_DSD. Powinny one rosnąć liniowo, ale jak np. jedna wartość skoczy z 1 do 3, a druga zaraz za nim podąży – czas wyczyścić filtr. Jak wszystko rośnie szybko ale liniowo, to auto wali sadzą. A to np przez niedrożny dolot czy lejące wtryski. Te ostatnie przechodzą kalibrację bez problemu, więc stawiał bym na to pierwsze.

Proponuję przez jakiś czas jeździć z włączonym logowaniem, innej opcji nie widzę.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez krystiano » 23 lis 2020, 16:46

Jak zaślepilem EGR to dystans wynosił 46 km przy 53 km włączył wypalanie i teraz jest od 0 z zaślepionym.
Dolot na bank będzie zasyfiony <nie powiem>

Log z chwilowej przejażdżki
https://drive.google.com/file/d/1ATRy6E6BsojjLrXcEsldhp11AgpDwXxb/view?usp=drivesdk

Wartości rosną liniowo razem ale dość szybko -tak mi się wydaje.
Dalej będę obserwował ale na dniach będę czyścił dolot więc może się okaże.
Ewentualnie DPF już padaka <nie powiem>
Załączniki
Screenshot_2020-11-23-15-29-07-423_com.astech.forscanlite.jpg
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez darrecki » 23 lis 2020, 20:51

Pojeździj trochę, loguj wszystko i zagadaj do użytkownika popielasty. Jego wiedza na temat DPF jest zdecydowanie większa niż moja, bo sam się z tym bujał pewnien czas. Póki co moje auto nie sprawia mi żadnych problemów z tym związanych.

Ale z tego screenshota to wartości PM_ACC po przejechaniu 16km nie mają prawa być tak wysokie. Po 16km to może 0.5 to max
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez krystiano » 25 lis 2020, 08:36

No po przejechaniu zaledwie 50 kilometrów wskazania dość wysokie <płacze>
Załączniki
Screenshot_2020-11-25-06-36-20-778_com.astech.forscanlite.jpg
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez darrecki » 25 lis 2020, 10:07

Masz logi z tego dystansu? wrzuć. Pytałeś @popielasty?

U mnie gdy jeżdżę jedynie 3-4km do pracy i po mieście to w zasadzie PM_GEN i PC_ACC idą łeb w łeb. W trasie to oba PM_ACC nie przekraczają 1.5. Bez problemu osiągam 200km pomiędzy wypaleniami, w trasie nawet 300+.

Zastanawia mnie niska wartość DPF_REG_CNT. U mnie przebieg bodajże 63k mil i DPF wypalał się na pewno ponad 300x. U ciebie 56 świadczy o tym, że ktoś wcześniej grzebał przy PCM. Pytanie tylko po co.

Moja wiedza teoretyczna niestety się wyczerpała, pozostało jedynie zgadywanie.
Aczkolwiek wg mnie czystość dolotu przy zaślepionym EGR nie ma nic do tak częstego wypalania filtra. Więc problem leży gdzieś indziej, być może EGR jest wadliwy, walił sadzą i filtr się zwyczajnie zapchał. A zasyfiony dolot to tylko skutek uboczny.


Jeśli będziesz chciał czyścić filtr, to tylko demontaż i czyszczenie metodą ciśnieniową. Te wszystkie pianki to sobie można w <dupa> wsadzić. Niestety trzeba zdjąć sanki, więc roboty trochę z tym jest. Ale i tak mniej niż z czyszczeniem dolotu hahaha
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez krystiano » 25 lis 2020, 11:09

W/w kolega się nie odezwał jeszcze.
Mnie też zastanowiła niska wartość DPF_REG_CNT może uda mi się dowiedzieć od poprzedniego właściciela.

Loga niestety nie zapisałem <nie powiem> <glupek2>

Czyli wychodzi na zapchany DPF.
Wsumie to przypomniałem sobie że 2 miesiące temu w trasie zapaliła irugala kontrolka DPF ,nie na długo , wtedy jechałem z obrotami (chyba) 2.5tys. Na 4 biegu. Ale od tego momentu nie pojawiła się już więcej.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez darrecki » 25 lis 2020, 11:47

Jeszcze jedno, parametr OIL_DIL. Jeszcze chwila i w oleju nie będzie już oleju, a sama ropa. Jak tam jego poziom na bagnecie? Przy częstych wypaleniach rośnie on bardzo szybko, nie zdziwię się, jak już podchodzi pod limit "X".
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez krystiano » 25 lis 2020, 11:55

A jaka wartość powinna być ??
Olju jest 0,5 cm nad drugą kropka
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez darrecki » 25 lis 2020, 12:13

350gram to dużo samo w sobie, to jak dolanie prawie 2 szklanek ropy do oleju, bo to chyba właśnie na tej zasadzie działa. Nie chcę tutaj skłamać, ale nie przypominam sobie żeby kiedykolwiek ten parametr osiągnął u mnie 0.1. Aczkolwiek może jednostki były w kg, więc na gramy będzie to poniżej 100
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez popielasty » 25 lis 2020, 12:34

Cześć,

kolega darrecki zawołał mnie :P

Właśnie mu opisałem jeden ciekawy przypadek kolegi który się do mnie odezwał z tematem częstego wypalania DPF pomimo tego, że DPF nie był zatkany (PM_ACC_DSD poprawnie spada do ~0 po wypalaniu). Diagnoza przeszła na dymiący silnik, ale żadnych kontrolek nie miał – możliwe, że nie cisnął samochodu do 4K RPM jak autor. Kolega ten nigdy nie robił podkładek pod wtryskami, więc zasugerowałem mu, żeby tam czym prędzej zajrzał – niezależnie od problemów z DPF. Zamówił podkładki i wymienił ze znajomym. To co się okazało po zdjęciu góry: jedna podkładka puszczała bardzo mocno, standardowo utworzył się kokon. Wymienił podkładki, wyczyścił smok i DPF wrócił do normy.

Teraz jak ja to sobie tłumaczę? Przedmuch pod wtryskiem musiał być na tyle duży, że spadła kompresja na tym cylindrze i nie było dobrych warunków spalania i dymiło z tego cylindra. Nie potrafię tego inaczej wytłumaczyć, także autorowi sugeruję (podobnie jak darrecki) aby zajrzał do podkładek... Innego pomysłu teraz nie mam.

Co do MAP i MAP_DSD – oglądałem logi kilku osób (i swoje), przed i po wymianie turbo – nie daje to żadnej różnicy i cały czas potrafię mieć różnice 20-30kPa (tak jak inni). Na pewno mam sporo nagaru w kanałach w głowicy. Przy 150k km miałem czyszczenie, ale tylko koletor / przepustnica, mechanik nie podjął się czyszczenia kanałów w głowicy. Niebawem wybieram się do najlepszego ziomka od tego diesla jakiego znam (Marek Malik) i będziemy czyścić u mnie dolot + kanały w głowicy – zobaczymy jak wtedy będzie wyglądało MAP + MAP_DSD.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 22:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez darrecki » 25 lis 2020, 13:49

popielasty miło że wpadłeś <spoko>

Z podkładkami to może być dobry trop, bo skoro zaślepienie EGR nic nie dało w tym konkretnym przypadku (oprócz zauważalnego braku dymu z rury) to coś nadal musi grubo sadzą walić, a DPF to wszystko łapie.
Patrząc po logach to ciśnienie oleju jest ok, co w pewnym sensie mogło by wykluczać podkładki, a przynajmniej ich mocno zaawansowany stan.

Zastanawia mnie jedna rzecz. Czy oba przypadki nie mają wspólnego mianownika – wizyty w ASO na akcje serwisową związaną z podkładkami / aktualizacją softu. W tym przypadku REG_CNT ma ledwo 56, co mogło by świadczyć jakąś ingerencję w PCM. Jeśli we wspomnianym przez Ciebie przypadku było by podobnie i oba auta były w ASO, to ta akcja dokręcania wtrysków na aucie bez demontażu czegokolwiek może robić więcej szkody niż pożytku. Ja jeszcze się na żadną nie wybrałem, a dołożyli mi kolejną – tym razem vacuum. Już mam 4 w kolejce...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez krystiano » 25 lis 2020, 17:30

Wypalanie dpf-a przy 56 km

Link do loga
https://drive.google.com/file/d/1Az5NCQXSeBj8FeUZnUAqFNMdJkPrmRw0/view?usp=drivesdk


3-ci screen z dzisiaj 26.11.20
Link do loga
https://drive.google.com/file/d/1B0Y55oY2hPq6mCszLs9d_Dc4qUZjksbk/view?usp=drivesdk

Na wymianę podkładek już jestem umówiony zobaczymy jak tam wyglądała wszystko.
Załączniki
Screenshot_2020-11-25-15-13-38-728_com.astech.forscanlite.jpg
Screenshot_2020-11-25-15-30-57-995_com.astech.forscanlite.jpg
Screenshot_2020-11-26-06-23-12-847_com.astech.forscanlite.jpg
Screenshot_2020-11-27-06-27-29-038_com.astech.forscanlite.jpg
Stan na 27.11.2020
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez darrecki » 27 lis 2020, 15:05

I tak to mniej więcej powinno wyglądać jak na ostatnim zrzucie. Oba PM_ACC przy zaślepionym EGR powinny wolniej rosnąć niż PM_GEN, w ostateczności przy bardzo krótkich odcinkach tak samo – nigdy szybciej.

Tylko bądź teraz człowieku mądry co się zmieniło, że nagle się naprawiło? Aczkolwiek dystans 26km to żadna wyrocznia
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez popielasty » 27 lis 2020, 15:10

Tak jak pisze [b]darrecki[\b] – normalnie PM_ACC i PM_ACC_DSD przyrasta wolniej niż PM_GEN, podczas jazdy jakiejś krótkodystansowej może iść równo, ale to co jest na pierwszym screenie na pewno jest złe. Do logowanie dodałbym jeszcze RPM oraz VSS (obroty i prędkość) .

To co jest na ostatnich screenach może się zmienić – albo jazda była z lekkim muskaniem gazu. Ewidentnie coś kopci, daj znać po podkładkach czy coś się zmieniło.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 22:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez krystiano » 28 lis 2020, 15:11

Witam panowie i dziękuję za odpowiedzi. Podkładki będą robione dopiero w następną sobotę (niestety ) zdjęcia będą wtryskiwaczy i podkładek.
Dzisiaj screen i log z jazdy. Nie była to jakaś jazda ,"szalona" tylko spokojna (żona i córka na pokładzie ).

Linki ,dodałem RPM i VSS
https://drive.google.com/file/d/1Bj33_f1tP7xA1l25kzdkxV6E8bXvvSW8/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1BkgzcG11kEZyqOZKmANlSYwKFthvFAQa/view?usp=drivesdk
Załączniki
Screenshot_2020-11-28-12-10-11-225_com.astech.forscanlite.jpg
Screenshot_2020-11-28-17-54-46-894_com.astech.forscanlite.jpg
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez krystiano » 30 lis 2020, 08:34

Ok panowie dzisiaj ostatni screen i log (jak znajdziecie chwilę i ochotę żeby zerknąć )
Uszczelka do kolektora dotarła i podkładki też więc w sobotę zmiana podkładek.kolektor mam nadzieję że też się wyrobie. :|

Napisze że jak obroty podchodza do 3 tys to słychać wtryskiwacze tak dość (wyłączyłem radio żeby posłuchać silnika, i cały czas wsumie je słychać ,expert od tego nie jestem no ale )


https://drive.google.com/file/d/1C5lUeUPgqPBRtAKeCZzMKsfz6xa6rAFJ/view?usp=drivesdk
Załączniki
Screenshot_2020-11-30-06-29-19-677_com.astech.forscanlite.jpg
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez popielasty » 1 gru 2020, 08:13

Dorzuć jeszcze korekty wtryskiwaczy, sprawdzamy na rozgrzanym silniku, na postoju na biegu jałowym:
INJ1_CMP
INJ2_CMP
INJ3_CMP
INJ4_CMP

Ten OIL_DIL jak zauważył darrecki dramat... Ile jesteś po wymianie oleju?

To co teraz można zrobić to: inspekcja podkładek (czekamy), czyszczenie dolotu (czekamy), koniecznie zaślepienie EGR (będzie walił błędem EGR – albo robimy otwór 8-10mm w blasze albo wyprogramować kompletnie – polecam wyprogramować).
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 22:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez krystiano » 1 gru 2020, 08:43

EGR zaślepiony ,dzisiaj wywaliło błąd.
Dorzucam screen z korekcja wtryskiwaczy na rozgrzanym silniku.

Wypalanie DPF 70km.(zaślepiony EGR) wcześniej wypalanie było przy 53km
A ciśnienie oleju na wyższych obrotach nie powinno być większe ??(2-gi screen ) .

Dołączam log z jazdy z wypalaniem ,niestety było to w mieście.
https://drive.google.com/file/d/1CQQ-0C-ubOIsAuJoKBUUUhtvEXedijqQ/view?usp=drivesdk
Załączniki
Screenshot_2020-12-01-06-38-01-599_com.astech.forscanlite.jpg
Screenshot_2020-12-01-06-27-14-229_com.astech.forscanlite.jpg
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez popielasty » 1 gru 2020, 10:05

Właśnie ja nie do końca wiem jak jest z tym ciśnieniem, ale to wygląda jakby pompa miała dwa tryby, niski i wysoki. U mnie bardzo często pracuje w tym wysokim i ciśnienie jest >200. U Ciebie to jakoś rzadko się zdarza... Sam nie wiem.

Tutaj masz moje dwa logi dla porównania: https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 22:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez darrecki » 1 gru 2020, 15:26

Masz na myśli EOP?
U mnie też bardzo rzadko pracuje w wydajniejszym trybie, przy spokojnej jeździe oczywiście. Wyjątkiem jest wypalanie DPF, wówczas ciśnienie nie spada poniżej 300, a pompa nie pracuje już w trybie 0-1, tylko nazwijmy to jak silnik krokowy – płynnie i w zależności od obciążenia.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323