Mały problem z silnikiem- po recallu?

Postprzez majko » 2 lip 2020, 08:54

Taka sytuacja
mam 2.2 diesla
jadąc dziś do pracy na autostradzie stała prędkością
zapaliła mi się kontrolka ‚check engine’.
zadnej reakcji auta nie bylo- brak zwiększonego spalania, szarpania lub innych objawów.
jako ze jestem w pracy to nie mogę nic sprawdzić.
olej zmieniany jakies 3miecha temu (1500km temu raptem),
filtr paliwa tez jakies 1000km temu, od tego czasu jeździło bez żadnych problemow.
Miał ktoś podobna sytuacje?nie wiem co myslec
Ostatnio edytowano 5 lip 2020, 12:59 przez majko, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 14 cze 2020, 12:38
Posty: 7
Auto: Mazda3 hatchback
BM, 2016,uk
Sky-D
2.2 150KM

Postprzez majko » 5 lip 2020, 07:52

Zrobiłem małe sprawdzenie po pracy,
podpiąłem OBDII
i wyskoczył mi kod błędu P0401.
co po sprawdzeniu wyszło „egr niewystarczający przepływ”.
jakis czas juz temu byłem na recallu Mazdy który dotyczył Egr.
Czy w Mazdzie mogli to spierniczyc?
Od tego czasu nie wiele jeździłem autem ze względu na lockdown.
Nie wiem czy jechać do Mazdy teraz zeby wymienili egr?
albo coś spieprzyli?!

Dopisano 5 lip 2020, 06:52:

Zalacznik
Załączniki
5E977679-3F9C-4E2C-A678-5375CD95A1CE.jpeg
Początkujący
 
Od: 14 cze 2020, 12:38
Posty: 7
Auto: Mazda3 hatchback
BM, 2016,uk
Sky-D
2.2 150KM

Postprzez zadra » 5 lip 2020, 22:24

może warto dojechać do serwisu mazdy gdzie usprawniali egr i w rozmowie z kierownikiem serwisu wspomnieć mu w pełni perfidnie, że spieprzyli Ci samochód i niech teraz poprawiają..
Nic chyba nie tracisz..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3146 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez darrecki » 7 lip 2020, 12:55

Zwyczajnie te akcje Mazdy są śmiechu warte. Nie było akcji na EGR, była na "shutter concern" czyli problemy z przepustnicą. A sam problem stąd, że EGR zapycha syfem przepustnicę.
Oni zwyczajnie przez MAF sensor znajdujący się w puszce filtra sprawdzają przepływ powietrza na przepustnicy – a ta jest na końcu, za turbinami i intercoolerem. Śmiech na sali.
A problem może być dwojaki
1. totalny syf w dolocie, że mieszanka powietrze/spaliny z EGR jest nie właściwa
2. problem z samym EGR

Jechać do dilera i truć im <dupa> do skutku.

Ja czyściłem dolot ze 2 lata temu, auto miało wówczas 4 lata i jakieś 70 tyś przebiegu, na długo przed tą ich śmieszną akcją. I już wtedy było tak sobie... Zdjęcia są w moim wątku.

Zaglądałem tam ostatnio (mam założony filtr na odmę i wyłączony EGR) i obecnie nie ma tragedii. Ale na tę ich akcję się nawet nie wybieram, bo jeszcze zwyczajnie coś zepsują <glupek2>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez majko » 10 lip 2020, 13:37

Gwoli dodania- kontrolka zniknęła następnego poranka,później przez kilka dni był spokój.
I znowu na 2dni wyskoczyła kontrolka po czym zniknęła następnego dnia.
Z tego co piszesz Darrecki to i tak chce zajrzeć do przepustnicy i egr.
wiec dziś wieczór i jutro czeka mnie mała robota :)
jakies sugestie?lub uwagi na co uważać- darrecki ??
Początkujący
 
Od: 14 cze 2020, 12:38
Posty: 7
Auto: Mazda3 hatchback
BM, 2016,uk
Sky-D
2.2 150KM

Postprzez darrecki » 10 lip 2020, 14:59

Przede wszystkim kupić uszczelki, o ile wszystkie małe można od biedy użyć jeszcze raz, o tyle uszczelka pod kolektor to mus.

Czyszczenie rurki i samego zaworu to sztuka dla sztuki, ale przepustnica, kolektor i gniazda w głowicy to mus. Do tego czujniki z kolektora.
Jeśli zdecydujesz się czyścić głowicę, zawory MUSISZ po kolei zamykać. Do czyszczenia zaś polecam kompresor i piaskowanie (a raczej łupinkowanie) zmielonymi łupinami orzeszków. Można to wszystko kupić na ebay.
Dostać można się od góry, ale trzeba zgrabnych rączek i porządnych rękawiczek, bo inaczej dłonie będą wyglądać jak po zabawie z dzikim kotem.
Zalecam też spuszczenie płynu chłodniczego, bo egr i przepustnica są w jego obiegu.

Na schemacie poniżej masz momenty z jakimi należy dokręcić śruby, dodatkowo zaznaczone uszczelki (aczkolwiek nie wszystkie)
Załączniki
cd90cd55-f605-4e9d-a9ab-4ff07ce6cc36.jpg
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez majko » 12 lip 2020, 22:21

dzięki za rady Darrecki.
z powodu zamówienia kilku drobiazgow musze odłożyć
robotę na następny weekend.
a z ciekawości zapytam: ile czasu Ci zeszło na robotę?
Początkujący
 
Od: 14 cze 2020, 12:38
Posty: 7
Auto: Mazda3 hatchback
BM, 2016,uk
Sky-D
2.2 150KM

Postprzez darrecki » 13 lip 2020, 08:33

Za pierwszym razem zajęło mi to 2 dni. Miałem problem z wypiaskowaniem otworów w głowicy. Rozwiązaniem okazał się długopis "BiC".
Za 2 wystarczyła sobota.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

PostTen post został usunięty przez darrecki 15 lip 2020, 10:42.

Postprzez majko » 16 lip 2020, 10:26

Darrecki- wykręcałes świece żarowe? bo myśle ze to jednak mus.
Początkujący
 
Od: 14 cze 2020, 12:38
Posty: 7
Auto: Mazda3 hatchback
BM, 2016,uk
Sky-D
2.2 150KM

Postprzez darrecki » 17 lip 2020, 20:17

A po co? One nic nie mają do nagaru.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

PostTen post został usunięty przez darrecki 18 lip 2020, 16:30.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323