Mazda 3BM skyactive-D tryb awaryjny

Postprzez popielasty » 2 gru 2020, 14:46

Tak, mam na myśli EOP.

BTW wczoraj spotkałem się z gościem (odezwał się do mnie na grupie na facebook) i diagnozowałem mu DPF (w sumie, to nie pierwszy raz komuś podłączam forscana i sprawdzam co i jak, oczywiście za free ;) ). Wywalił mu błąd, przyjechał do mnie i akurat miał wypalanie. Błąd usunąłem, wypalanie przebiegło spoko, PM_ACC_DSD spadło do 0,05, także filtr jest ok. U niego natomiast widać wyraźnie zapoconą rurę od IC (na łączeniu sztywnej z gumową, stojąc przodem do silnika po prawej stronie). Podkładki i rozrząd miał wymieniany (podobno rozrząd rzęził), smok czysty. Przebieg 120k km. Korekty wtrysków niskie.

Rozrząd i podkładki robił mu jakiś ogarnięty gość w Mazdach. To co jeszcze ciekawego zauważyłem, to jakby silikon przy rurce EGR, możliwe, że gość co mu robił od razu mu zaślepił EGR, bo nie widziałem tam nigdy czarnego sylikonu (tam jest uszczelka oryginalnie).

Ja u niego obstawiam, że małe turbo leje olejem – gadałem z Markiem Malikiem i mówi, że teraz sporo robi turbo profilaktycznie (spawa laserowo nowy nit do klapy) i część przypadków jest już taka, że jest luz na małym turbo i puszcza olej.

Zerknij jak u Ciebie ta rurka – czy sucha...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez krystiano » 4 gru 2020, 08:46

Niestety brak czasu a do tego pogoda <płacze> uniemożliwia mi "grzebanie "
przy aucie.

Jutro podkładki u znajomego mechanika mam nadzieję że w garażu hehe
A dzisiaj jeszcze ostatni screen z jazdy. <oczy>
Załączniki
Screenshot_2020-12-04-06-24-04-412_com.astech.forscanlite.jpg
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2020, 23:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez darrecki » 4 gru 2020, 10:18

popielasty napisał(a):gadałem z Markiem Malikiem i mówi, że teraz sporo robi turbo profilaktycznie (spawa laserowo nowy nit do klapy) i część przypadków jest już taka, że jest luz na małym turbo i puszcza olej


Nawet ja chciałem profilaktycznie na święta zrobić małą klapkę u niego i podrzucić skrzynię, która mi umarła na wakacjach. Wrzesień i to co było po nim zweryfikował moje plany. To miały być pierwsze święta w PL od bodajże 10lat. Kupiłem felgi, opony na zimę i wyszła <dupa>.

Co do rurki, to u mnie nieźle uwalona była, ale patrząc na to, co znajduję w filtrze na odmie, śmiem twierdzić że to nie turbo leje, a odma "smaruje" układ od wewnątrz.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez krystiano » 5 gru 2020, 14:12

Dzisiejsza wizyta niestety skończyła się na wymianie tylko paska od alternatora.

Znajomy zalecił jeszcze wymienić uszczelkę pod deklem zaworów (chyba dobrze pisze ) i uszczelki wokół wtryskiwaczy te blaszki od góry. Wszystko upocone <płacze>

I tutaj mam do was prośbę o numer tych części lub namiary gdzie mogę je kupić (najlepiej UK w rozsądnych cenach <nie powiem>
Uszczelka pokrywy zaworów i uszczelki górne od wtryskiwaczy


Edit : z racji jeszcze nie zrobionych podkładek dalej obserwuje wypalanie no i już 100 km

(Ustawienia na szybko <glupek2> )
Załączniki
Screenshot_2020-12-07-08-16-21-268_com.astech.forscanlite.jpg
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2020, 23:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez darrecki » 7 gru 2020, 12:53

Uszczelka pokrywy zaworów powinna być zmieniona przy okazji prac przy podkładkach od wtrysków. Co prawda można je zmienić bez ściągania "dekla", ale przy podejrzeniu puszczających podkładek nie ma to sensu. Trzeba ten cały zgromadzony syf wyczyścić, bo wcześniej czy później się oderwie, wpadnie do miski i zatka smoka. Nie ma sensu zmiany jakichkolwiek innych uszczelniaczy przy wtryskach, ba inne marki ich nawet nie mają, tam puszczające podkładki dają natychmiastowe objawy – przedmuchy. W maździe łapie to uszczelniacz i koksuje cały ten syf pod pokrywą zaworów.
Uszczelkę polecam kupić w pierwszym lepszym ASO, 2-3 dni i można odebrać. Do tego jakiś markowy biały sylikon, trzeba przesmarować w paru miejscach przy zakładaniu uszczelki, w przeciwnym wypadku będzie się tam pocić.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez krystiano » 8 gru 2020, 07:30

Uszczelka zamówiona ,
A wypalanie przy 120km
Załączniki
Screenshot_20201208-062712.jpg
Screenshot_20201208-061552.jpg
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2020, 23:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez darrecki » 8 gru 2020, 08:19

Obserwujesz EOP?
Patrząc po screenach poprzednio miałeś wartości w granicach 160 kPa, ostatni ledwo 140. Od 120 może już zacząć lampka ciśnienia mrugać...
Wiem, że wartość ta zależy od wielu czynników jak chociażby temperatury samego oleju, ale powtarzające i utrzymujące się 140kPa raczej źle świadczy o stanie sitka w misce oleju. A to kolejna robota do wykonania
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez krystiano » 9 gru 2020, 07:36

Dzisiaj obserwowałem EOP.
Podczas jazdy wartości są powyżej 180kPa
Na postoju chwilami spada do 140 ale przy wymianie oleju ściągnę miskę i wyczyszcze wszystko.
Załączniki
Screenshot_20201209-062712.jpg
Screenshot_20201209-062637.jpg
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2020, 23:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez krystiano » 11 cze 2021, 18:03

Odświeże trochę bo nic tu się nie dzialo.
No i tak u mnie wygląda wszystko.

Tutaj jeszcze nikt nie zaglądał <płacze>

I zaraz kol@darecki napisze i jak ty chciałeś żeby to auto jeździło bez błędów <glupek2>
Załączniki
IMG_20210611_133811.jpg
IMG_20210611_133836.jpg
IMG_20210611_135435.jpg
IMG_20210611_135450.jpg
IMG_20210611_135458.jpg
Ostatnio edytowano 11 cze 2021, 20:52 przez krystiano, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2020, 23:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez czarmi » 11 cze 2021, 20:36

Ło matko i córko, bo nic więcej nie jestem w stanie powiedzieć ... :|
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez krystiano » 11 cze 2021, 20:46

czarmi napisał(a):Ło matko i córko, bo nic więcej nie jestem w stanie powiedzieć ... :|


No niestety poprzedni właściciel nie zajrzał tutaj. <płacze>

To z samego kolektora,węgla mam na pół zimy <glupek2>
Załączniki
IMG_20210611_193332.jpg
Ostatnio edytowano 11 cze 2021, 20:53 przez krystiano, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2020, 23:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez Neonixos666 » 11 cze 2021, 20:47

wow ja nawet w starym DiTD nie miałem takiego syfu w dolocie to musiało jeździć non stop z otwartym EGR że tak zawaliło węglem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez krystiano » 11 cze 2021, 20:51

Jutro już będzie czysto. :D

Dopisano 12 Jun 2021, 19:36:

Aktualizacja :

No i problemy z obrotami między 3k a 4k się skończyły.
Autko wkręca się powyżej 4k bez problemu.

Wszystkim dzięki za pomoc szczególnie kol@darecki i @popielasty
Załączniki
IMG_20210612_111217.jpg
IMG_20210612_111203.jpg
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2020, 23:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez darrecki » 15 cze 2021, 22:43

A auto było na recallu dotyczącym przepustnicy?
Bo jeśli tak, to mamy kolejny dowód, że akcje serwisowe Mazdy są wyłącznie papierowe i mnie mają nic wspólnego z usuwaniem usterek.

Przyznam, że niezły syf tam miałeś.
Kanały w głowicy też wyczyszczone?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez krystiano » 15 cze 2021, 22:58

Jeżeli chodzi o o pierwsze pytanie to nie wiem. Ja kupiłem z tym syfem.

Odpowiedz na drugie pytanie : tak kanały w głowicy też wyczyszczone. Zdjęć niestety nie mam

Syfu ładnie. Rak od soboty domyc nie mogę. <glupek2>
Ale teraz to auto jeździ a nie toczy się
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2020, 23:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez krystiano » 2 lip 2021, 07:12

Plus wypalanie dpf po 212km :D
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2020, 23:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez izud » 2 lip 2021, 09:27

Przy jakim przebiegu to czyściłeś?
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2013, 12:13
Posty: 41
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BM Skyactiv-D 2013 2.2 150KM

Postprzez krystiano » 17 sie 2021, 07:16

Dużym. :|

No i wypalanie dpf przy 250km :D

Wszystkie te problemy które opisałem to był tylko i wyłącznie zapchany (porządnie ) dolot. Brak przepływu powietrza.
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2020, 23:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez Marianek » 1 lis 2021, 17:55

Zrobiłem sobie wielki przegląd wszystkich ważnych podzespołów i wymiany pasków itd przy 125000.
Padła decyzja o czyszczeniu EGR , zapobiegawczo bo problemów nie było i to co zobaczyliśmy to masakra.
Wyczyszczone, uszczelki pozmieniane. Przy okazji doszła nowa turbina wymieniona na koszt MMB z wiadomych przyczyn, i tak długo wytrzymała.
Załączniki
IMG_1772.jpg
IMG_1773.jpg
IMG_1774.jpg
IMG_1775.jpg
IMG_1776.jpg
image001.jpg
image002.jpg
image003.jpg
image004.jpg
image005.jpg
image006.jpg
image007.jpg
image008.jpg
image009.jpg
image010.jpg
image011.jpg
image012.jpg
image013.jpg
image014.jpg
IMG_1783.jpg
IMG_1784.jpg
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez darrecki » 1 lis 2021, 20:46

To jeszcze uszczelki pod wtryskami, bo nie wyglądają na ruszane i można dalej jeździć

20210925_123626.jpg

20210925_133018.jpg

20210925_181037.jpg


U mnie przy 110kkm było jeszcze spoko, uszczelki wytrzymały
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323