Strona 1 z 1

Mazda 3 BM 2.0 P0421

PostNapisane: 21 lut 2025, 13:25
przez Calvex
Witam,
Czym jest ten cholerny błąd P0421bo już nerwicy dostaje. Kiedyś pojawiał się i znikał, wyczaiłem, że znikał po zatankowaniu na Shell, więc tam zacząłem tankować. Przez pół roku było ok, teraz ten błąd wyskakuje po 20 min od uruchomieniu samochodu.

Byłem u jednego mechanika, to powiedział ze P0421 to katalizator i do wymiany cały kat. Przebieg samochodu 140 tys.
Pojechałem do drugiego mechanika i powiedział, że nia ma szans by katalizator padł przy takim przebiegu i polecił pojechać na analizę spalin.

Pojechałem na analize spalin, tam wyszło że katalizator jest sprawny, ale problem jest z drugą sondą za katalizatorem w której skaczą napiecia. Kupiłem Sonda lambda DOX-0624 DENSO ponoć dedykowane do Mazdy. Wczoraj samochód był u mechanika, jeździłem cały wieczór i było git. Dziś odpalam samochód, przejechałem z 5 kilometrów i znów P0421.

Podłączyłem swoją kostkę ThinkDiag OBD i znów jakby problem z sondą i szalejącymi napięcami? O CO CHODZI. Nie wiem na ile ta moja kostka obd jest dokładna, ale te 3 parametry swiecą się na czerwono...

Obrazek
Obrazek

Może ktoś z okolic Kalisza zna się na Mazdach, bo tutejsi mechanicy, to chyba jedynie potrafią sprawdzić błąd za pomocą OBD i stwierdzić, że to co pokaże komp, to to jest do naprawy...

Re: Mazda 3 BM 2.0 P0421

PostNapisane: 21 lut 2025, 18:31
przez koolczas
Generalnie serwisówka mówi żeby sprawdzić obie sondy i połączenia/wtyczki/kable oraz to czy nie ma żadnych nieszczelności w wydechu i czy same sondy są szczelnie przykręcone, potem oczywiście wymiana sond i katów. Masz zrzuty z instrukcji:
obraz_2025-02-21_172206189.png

obraz_2025-02-21_171733476.png

obraz_2025-02-21_171856382.png

Napięcie pomierzone na pierwszej sondzie w parametrach, ten kąt wyprzedzenia zapłonu ciekawy, może warto na świece albo cewki zerknąć jeszcze, potem sprawdzić czy dokręcone i szczelne w wydechu wszystko. To tak na szybko co przychodzi do głowy...

Re: Mazda 3 BM 2.0 P0421

PostNapisane: 21 lut 2025, 20:57
przez Calvex
W sumie dobry tip z cewkami, bo przyznam, że nigdy ich nie wymieniałem. Teraz wyjąłem jedną, to są od nowości mazdowskie – czyli mają 10 lat...

Samochód jeździ normalnie, spalanie w normie tylko irytuje ten bład na desce. W przyszłym tyg wymienie wszystkie cewki, jak dalej będzie sypać błędem, to pójdzie do mechanika. Cewki muszą być OEM? Czy jakieś Denso, NGK też dadzą rade? Choć jak mazdowskie tyle lat wytrzymały, to najperw oryginałów poszukam.

Re: Mazda 3 BM 2.0 P0421

PostNapisane: 21 lut 2025, 23:26
przez koolczas
Zamiast kupować w ciemno spróbuj zamienić cewki miejscami najpierw jeszcze i pojeździj i sprawdź na którym cylindrze wywala dalej ten kąt – teraz masz na pierwszym cylindrze tylko poza normą, chyba że na wszystkich tylko screena z jednego cylindra załączyłeś. Przy okazji zajrzyj do świec jeśli nie wymieniałeś do tej pory – też mogą coś mieszać. Jak tak na szybko patrzę to świece na pierwszy montaż są produkcji uwaga MITUBISHI :) o numerze H006T61271A. Numer Mazdy to PE2018100A. Co do zamienników nie mam doświadczenia niestety, to już musisz sam się podoktoryzować :)

Re: Mazda 3 BM 2.0 P0421

PostNapisane: 26 lut 2025, 00:17
przez Calvex
W ogole odpalilem odczyt OBD podczas jazdy. Jechalem na 6 biegu 80 km/h, wiec delikatna jazda i takie odczyty. Normalna sprawa czy tutaj szukac problemow?

https://www.youtube.com/shorts/tOGCkVyDaDc

Cewki jutro zamowie, nawet jak problemu nie naprawia, to i tak predzej czy pozniej beda musial je wymienic.

Re: Mazda 3 BM 2.0 P0421

PostNapisane: 26 lut 2025, 15:31
przez RobertPi
Tak z ciekawości dlaczego "będziesz musiał" wymienić cewki? Na wszelki wypadek czy dlatego, że mają 10 lat?
Tu wymogów wymiany nie ma. To nie świece. Chyba, że padnie to co innego.
Podstawowe pytanie jaki jest przebieg?
I w temacie świec nie wiem jakie są w 2.0 u mnie były ILKAR7L11 NGK.

Re: Mazda 3 BM 2.0 P0421

PostNapisane: 5 mar 2025, 23:38
przez kubala147
W Mazdzie te 130/150 tysiecy kilometrów to często właśnie problem z błędem P0421 czyli z katalizatorem. Generalnie to kat do wymiany lub cały kolektor. Dobrze jest to auto od czasu do czasu przegonić na wyższych obrotach w trasie. Wtedy żyją zdecydowanie dłużej.

PostNapisane: 10 mar 2025, 15:46
przez Ambra66
Calvex napisał(a):W ogole odpalilem odczyt OBD podczas jazdy. Jechalem na 6 biegu 80 km/h, wiec delikatna jazda i takie odczyty. Normalna sprawa czy tutaj szukac problemow?

https://www.youtube.com/shorts/tOGCkVyDaDc

Cewki jutro zamowie, nawet jak problemu nie naprawia, to i tak predzej czy pozniej beda musial je wymienic.
Spoko, przy delikatnej jeździe takie odczyty to nic dziwnego. Cewki to dobry pomysł do wymiany, nawet jak teraz nie rozwiążą problemu, to i tak prędzej czy później będą do wymiany. Zobaczysz, jak po nich będzie :)

Re: Mazda 3 BM 2.0 P0421

PostNapisane: 10 mar 2025, 21:20
przez RobertPi
Cewki do wymiany bo mają 10 lat? Skąd takie pomysły? Jakieś uzasadnienie.
Gdyby to był problem to na forum roiło by się od takich informacji.
To nie "francuz", że padają co kilkadziesiąt tysięcy.

Re: Mazda 3 BM 2.0 P0421

PostNapisane: 1 kwi 2025, 12:20
przez haszymi
Hej, czy macie może info link gdzie kupić ww katalizator (OM) – numer cześci, producent?

PE232050X, PEM82050X, PE352050X ?

Re: Mazda 3 BM 2.0 P0421

PostNapisane: 12 kwi 2025, 00:32
przez Calvex
Aktualny przebieg to 151 tys. Problem z P0421 mam od 1,5 roku wtedy miałem około 120 tys przebiegu. Tylko przez rok czasu p0421 pojawiał mi się tylko w Polsce jak przyjeżdzałem i tankowałem tu paliwo. Jak wracałem do Niemiec, to juz po pierwszym tankowaniu do pełna check engine znikał. A przez ostatnie pół roku check engine z P0421 swieci się cały czas – nie zależnie w jakim kraju zatankuje i co wleje.

Robiłem analize spalin i dostałem info, że katalizator sprawny, a problemem jest sonda której świrują napięcia.
Wymieniłem sonde lambda na DENSO – nic nie dało. No chyba, ze mechanik źle zamontował (nie wiem czy to w ogóle możliwe) <glupek2>
Wymieniłem 2 tyg temu cewki na NGK, bo rok temu mi padła jedna i miałem 3 oryginalne 10 letnie i 1 Hella kupiona w Niemczech. Też to nic nie dało, ale zauważyłem, że samochód dużo lepiej reaguje na gaz, szybciej się zbiera.


Oprócz tego błędu i ciągłego check engine, to z samochodem nie ma żadnych problemów. Normalnie się zbiera, średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym to 6,6 litra (trasa + miasto) i to na chińskich zimówkach, na letnim wyniki są lepsze.

Katalizator oem to koszt +2000 zł, a boje się, że znów ten błąd będzie. Jak mogę sprawdzić, że dupnięty jest kat? Bo prócz tego P0421 nigdy nic innego się nie pojawiło. Czytałem zagraniczne posty na reddit, to ten p0421 to ponoć standard i dużo osób nic z tym nie robi, albo wyprogramuje ten błąd.

Jeszcze dodam, że Mazde od 6 lat mam po modowaniu z 120 koni na 175 koni, było to robione u polecanego wszędzie DISI Tune. Tak jak sobie teraz przypomne, to pierwsze check engine mi sie pojawił jak 1,5 roku temu w Polsce zatankowałem e10, po czym jak wracałem do Niemiec do błąd p0421 znikał. No, ale tak jak wyzej pisalem – przez ostatnie pół roku, to ciągle się świeci :P Jak jestem w trasie i usune błąd, to przez 700 km nic, dopiero jak zaczynam po mieście jeździć, to sie zapala.

PostNapisane: 12 kwi 2025, 10:45
przez sebek-71
Ja na Twoim miejscu spuściłbym całe paliwo ze zbiornika potem zalał dobrą E5 98 i go porządnie przegonił.
Chyba Twoja mazda nie lubi polskiego paliwa... :D

PostNapisane: 12 kwi 2025, 18:25
przez Calvex
To nic nie daje <nie> Można powiedzieć, że mam przebieg autostradowy, bo do pracy mam 12 km z czego 10 km samą autostradą i nie ma mowy o zamuleniu, bo dbam by mazda i wysokich obrotów ujrzała w swoim życiu :D

Nawet kupowałem te różne środki CleanTEC 106 i inne duperele do paliwa. Jak ktoś zna jakiegoś speca w okolicach Kalisza/Ostrowa, to chętnie oddam mu samochód nawet na tydzień jak będę na urlopie by wszystko przejrzał.

A jak nie, to tutaj skoczę i zobacze co mają chłopaki do powiedzenia.

Obrazek

https://autoalarmy-elektronika.pl/blad_p0420_toyota

A jak się gdzieś trafi OEM kat na promce, to wtedy kupie. Czasami na allegro konta ASO wyprzedają po taniości starsze rzeczy.

Re: Mazda 3 BM 2.0 P0421

PostNapisane: 29 lip 2025, 10:16
przez Andrzej2010
λ – sondy szerokopasmowej;
– wartość przy pracującym silniku/bieg jałowy- powinna OSCYLOWAĆ (!!!) względem wartości 1,00,
– czyli raz być trochę powyżej, raz poniżej tej wartości; 1,00 +/– 0,01
Is – prąd sondy szerokopasmowej
– wartość prądu sondy I- szerokopasmowej musi OSCYLOWAĆ (!!!) wokół wartości 0 mA,
– raz mieć wartość trochę powyżej 0 mA, raz poniżej 0 mA
Na biegu jałowym ma oscylować w ok ; 0 mA + /– 0,05 mA