Strona 1 z 2

BŁAD P0038 I P0140

PostNapisane: 19 lis 2024, 22:53
przez simson12
Witam. Mam problem z Mazdą 3 2,0bezyna rok 2014.
Mam 2 błędy P0038 I P0140 Wysoka wartość sygnału w obwodzie sterującym elementem grzejnym HO2S ( rząd cylindrów 1, czujnik 2).
Wymieniłem obie sady i błąd jest nadal. przewody sprawdzone i są ok.
Zaczęło się od przypalonego kabla od drugiej sondy, były opalone 4 przewody.
Czy ktoś może ma jakiś pomysł.

Re: BŁAD P0038 I P0140

PostNapisane: 20 lis 2024, 17:56
przez Andrzej2010
Co za sondy założyłeś???

Re: BŁAD P0038 I P0140

PostNapisane: 21 lis 2024, 21:17
przez simson12
obie oryginalne.

PostNapisane: 23 lis 2024, 15:28
przez Andrzej2010
Błędy należy skasować,
Jeżeli długo jeździłeś z błędami;
– to należy dać po garach na trasie,
– celem przedmuchania katalizatora

Re: BŁAD P0038 I P0140

PostNapisane: 23 lis 2024, 18:56
przez simson12
Błędy są kasowane na bieżąco. Wracają po odpaleniu silnika.

PostNapisane: 23 lis 2024, 21:47
przez Andrzej2010
simson12 napisał(a):Wymieniłem obie sady i błąd jest nadal. przewody sprawdzone i są ok.

Skoro błędy wracają to;
– albo sondy sa be,
– albo przewody i łącza ze sterownikiem są nieprawidłowe,
– błędy dotyczą II-sondy za katalizatorem

Re: BŁAD P0038 I P0140

PostNapisane: 24 lis 2024, 00:18
przez simson12
Testowałem dwie sondy oryginalne i zakupiłem nową denso i to samo.

Dopisano 23 lis 2024, 23:20:

Sprawdzałem w kostce do sondy na grzałkę dochodzi 12v.

Re: BŁAD P0038 I P0140

PostNapisane: 24 lis 2024, 10:04
przez Andrzej2010
Musi być przejście elektryczne pomiędzy sondą II a sterownikiem

Re: BŁAD P0038 I P0140

PostNapisane: 24 lis 2024, 11:41
przez simson12
Tak 12v na grzałkę.
Nie wiem czy powinno jeszcze na któryś przewód 5v, bo u mnie tylko jest na grzałkę 12v.

Re: BŁAD P0038 I P0140

PostNapisane: 24 lis 2024, 12:36
przez Andrzej2010
Przejście, to znaczy ;
– czy jest ciągłość elektryczna pomiędzy sondą a sterownikiem,
– zasilanie sondy masz,
Musisz mieć jeszcze możliwość przesyłanie masy przez sterownik do sondy;
– przewód może być zagnieciony, przypalony, nieciągły, zanieczyszczony,
– przeczyścić złącza przy sterowniku

Re: BŁAD P0038 I P0140

PostNapisane: 24 lis 2024, 12:44
przez simson12
Jak mogę to sprawdzić?

Re: BŁAD P0038 I P0140

PostNapisane: 24 lis 2024, 12:58
przez Andrzej2010
Przejście musi być pomiędzy;
-wtyczką sondy a wtyczką sterownika

Re: BŁAD P0038 I P0140

PostNapisane: 24 lis 2024, 13:10
przez simson12
Wiesz może które to piny?

Re: BŁAD P0038 I P0140

PostNapisane: 25 lis 2024, 18:33
przez simson12
Dzisiaj sprawdziłem, wtyczka sondy -wtyczka sterownika jest przejście wszystkich 4 przewodów.
Myślę że cos poszło w sterowniku.

Re: BŁAD P0038 I P0140

PostNapisane: 26 lis 2024, 11:27
przez Andrzej2010
Samo sprawdzenie czy jest 12 V – może być niewystarczające;
– każde przejście elektryczne powinno przenieść moc żarówki 21 W

Re: BŁAD P0038 I P0140

PostNapisane: 26 lis 2024, 18:19
przez simson12
Dzisiaj sprawdzałem jeszcze raz, przejście próbówką i jest od kostki sondy do kostki sterownika.
Ale brak masy z sterownika.

Re: BŁAD P0038 I P0140

PostNapisane: 26 lis 2024, 19:39
przez Andrzej2010
I -sonda – zawsze włącza się od razu,
II -sonda powinna załączyć się po pewnym czasie tj ;
a/ po nagrzaniu katalizatora – celem wyeliminowania wilgoci z wydechu ,
b/uruchom silnik, odczekaj chwilę i dopiero wtedy sprawdź czy załączyła się grzałka II sondy,
c/ ogrzewana jest tylko wtedy, gdy naciśnięty jest pedał gazu ,

Re: BŁAD P0038 I P0140

PostNapisane: 26 lis 2024, 21:21
przez simson12
Czyli błąd sondy II, powinien wyskoczyć po paru sekundach a wywala od razu jak się odpali silnik.

Re: BŁAD P0038 I P0140

PostNapisane: 27 lis 2024, 09:17
przez Andrzej2010
Jaki jest stan akumulatora??
Auto ma > 10 lat

Re: BŁAD P0038 I P0140

PostNapisane: 27 lis 2024, 15:58
przez simson12
Akumulator ok roczny.