Strona 1 z 1

Mazda 3 Caravaning

PostNapisane: 18 lut 2024, 19:44
przez Matyu
Witam, z góry przepraszam jeśli zły dział i proszę o przeniesienie nie wiedziałem który będzie najodpowiedniejszy.
Do rzeczy:
Mam zamiar zakupić przyczepę kempingową do ~DMC 1100-1200 (dopiero się rozglądam) i tu największa zagwozdka posiadam Mazde 3 BM 2.0 165km hatchback manual czy ktoś może miał z tym styczność lub nadal korzysta i może się wypowiedzieć czy wgl jest sens montować mi do niej hak czy lepiej rozejrzeć się i zmienić na coś cięższego z tym że nie jestem zwolennikiem diesla dlatego wolę benzynę tym bardziej że rzadko jeżdżę w trasy a chciał bym jeździć na jakieś długo weekendowe wyjazdy z przyczepą nad jeziora lub wakacyjne na pole kempingowe (raczej w kraju). Dodam że nigdy wcześniej nie jeździłem z przyczepą kempingową (kilka razy z normalną jednoosiową przewożąc rzeczy z remontu).

PostNapisane: 27 lut 2024, 12:56
przez czik3n
Silniki mazdy nadają się co najwyżej do targania rowerów na haku. To jest silnik wolnossący i trzeba będzie go naprawdę mocno kręcić żeby dał radę nawet małej przyczepce kempingowej. Według mnie to nie ma sensu, uturbiona benzyna lub diesel tak. Zwykły wolnossący silnik benzynowy zdecydowanie nie, chyba że ktoś lubi jazdę w górnych partiach obrotów i stałe kręcenie auta pod czerwone pole to tak. W innym wypadku będzie to męczarnia dla samochodu i innych kierowców na drodze, o samym kierującym nie wspominając.

Re: Mazda 3 Caravaning

PostNapisane: 5 mar 2024, 19:41
przez Matyu
Jak czytam czym ludzie ciągają przyczepy i nie mają z tym problemów wydaje się że Mazda spokojnie powinna dać radę z DMC 1000-1200 ciężej może być przy wielu wzniesieniach góry itp.
A co sądzisz o Mazda cx-3 2.0 150km też benzyna ale z napędem 4x4 bodajże automatycznie dołączymy chyba tylko taki mają ?

PostNapisane: 6 mar 2024, 11:44
przez czik3n
To jest ten sam silnik, i pewnie też ta sama skrzynia więc tutaj kwestia porównania wagi obu aut. Ja nie mówię że się nie da bo kilka lat temu jeździłem volvo s60 2.4 benzyna wolnossąca z prawie 7m przyczepą po Norwegii i jako tako to jeździło ale lekko temu autu nie było i sama skrzynia też miała co robić ( AT). Jak to ma być mała przyczepka to pewnie mazda da radę, ale czy to będzie komfortowa jazda – wątpię

Do targania kempingów najlepiej wziąć diesla ze względu na moment obrotowy, z tym że w maździe diesle to jest jedna wielka tragedia, chyba tylko te stare francuskie 1.6hdi jest ok

Re: Mazda 3 Caravaning

PostNapisane: 7 mar 2024, 15:59
przez Matyu
Polecisz jakieś konkretne modele aut z silnikami ?
Do 60-65tys max
Najlepiej wyższe typu SUV ale nie koniecznie
Używane w większości do jazdy po mieście i od czasu do czasu 200km plus w sezonie przyczepą kempingową i długo weekendowe wypady z wakacjami.
Fajnie by było gdyby nie żarł paliwa jak głupi a jeśli diesel to czy są jakieś jeszcze bez adblue i dpf? W rocznikach od 2015 i dobrze wyglądający w środku (kobieta również ma głos)
Największy minus to garaż 4,5m (staram się o przedłużenie) więc rozważę większe poprostu zmienię później niż planowałem.

Dopisano 7 mar 2024, 21:33:

Wpadł mi w oko Peugeot 3008 II
1.6 THP 165 — 240 Nm przy 1400 obr/min
lub 1.6 THP 180km — 240 Nm przy 1400 obr/min
Najchętniej w automacie.
Diesle w tym modelu też wyglądają ciekawie po za problemami z dpf i adblue a jednak kupując auto przy przebiegu 150-200 tys może się coś znaleźć zwłaszcza że większość w moim limicie $ to komisy.

Re: Mazda 3 Caravaning

PostNapisane: 8 mar 2024, 12:13
przez Przypadek
W silnikach Peugeota bałbym się rozrządu.
Poczytaj na ten temat. W przypadku Peugeota brałbym silnik diesla- silniki HDi są przyjemne i raczej nie generują problemów przy eksploatacji.

Re: Mazda 3 Caravaning

PostNapisane: 9 mar 2024, 08:38
przez Matyu
Ale masz na myśli 1 gen. HDI bo drugiej to już BlueHDI. Już nawet rozmyślałem o jakimś tańszym holowniku którym jednocześnie na miasto byśmy mieli coś w gazie lub jakiś oszczędniejszy diesel może w tym temacie podpowiesz coś konkretniej czy jeszcze ciężej bd coś wybrać

Re: Mazda 3 Caravaning

PostNapisane: 9 mar 2024, 09:39
przez MichG
Odnośnie silników HDi to wszystko zależy od rocznika. BlueHDi weszły chyba wraz z Euro6, wcześniejsze wersje (było ich kilka) miały filtr FAP (mokry) lub były bez niego. Musiałbyś poszukać. Sam jeździłem kilkoma HDi (Citroen/Peugeot) i bardzo sobie chwaliłem za trwałość i niskie spalanie. Teraz też małżonka jeździ P208 HDi, i ciężko będzie się jej rozstać z nim (idzie do sprzedaży).
Tak więc wszystko zależy, jakiego rocznika szukasz.

PostNapisane: 10 mar 2024, 12:54
przez Przypadek
Matyu napisał(a):Ale masz na myśli 1 gen. HDI bo drugiej to już BlueHDI. Już nawet rozmyślałem o jakimś tańszym holowniku którym jednocześnie na miasto byśmy mieli coś w gazie lub jakiś oszczędniejszy diesel może w tym temacie podpowiesz coś konkretniej czy jeszcze ciężej bd coś wybrać


Miałem P208 1.6 eHDi- trwałość jak najbardziej ok, ale trochę mało koni i niutków- 92 km i 230 Nm.
Natomiast przy tej samej pojemności bardzo fajnie wypada fiatowski 1.6 Multijet 2- 120 km i 320 Nm.
Fiat bardziej ekonomiczny, mimo że siedzi w większej budzie- 500X.

W kwestii benzyn od Peugeota- unikałem silników benzynowych ze względu na mokry pasek i problemy z nim. Natomiast tez chętnie powróciłem do benzyny w Maździe.

Re: Mazda 3 Caravaning

PostNapisane: 10 mar 2024, 21:39
przez Matyu
Czym więcej szukam tym mam większe problemy z dobraniem auto do moich potrzeb …
Już nawet wziąłem pod uwagę starsze auta typu SUV byle by połączyć miasto i niskie spalanie oraz trasy z kempingiem 1000-1200dmc max kilka kilkanaście razy do roku od 30 km do ok 400 z planami na przemyśleniami o zagranicy za rok/dwa.