Strona 1 z 1

Błąd p0421 Mazda 3 BM

PostNapisane: 3 lut 2024, 21:35
przez Calvex
Witam,
Drugi raz przyjechałem do Polski na urlop i drugi raz wyskoczył błąd p0421. Byłem u jednego mechanika, to powiedział, że katalizator do wymiany, jade do drugiego, to sonda lambda, albo katalizator <glupek2>
Samochód 127 tys przebiegu, mazda 3 bm 2015.

Pojechałem na stację diagnostyczną na analizę spalin. Powiedzieli mi, ze Katalizator sprawny w 100%. Sonda pierwsza sprawna , sonda druga sprawna . Zalecili mi wyprogramowanie tego błędu – ile to może kosztować? Albo jak będę miał wolne pieniądze, to kupić tę drugą sondę za katalizatorem – ktoś ma nr do niej i jaki to jest koszt? Tankowałem na Circle K 95 E10 te lepszą wersję.
W Niemczech tankuje E5 na Shell i błędów brak... drugi raz przyjeżdżam do PL i wywala błąd po 2-3 dniach od tankowania. W listopadzie jak byłem w PL, to wywaliło błąd po tankowaniu na orlenie.

Ktoś w okolicy Kalisza (Wielkopolskie) lub Nysy (Opolskie) ogarnia temat z p0421?

Ewentualnie ile kosztuję urządzenie by samemu sprawdzać błędy i je kasować? Polecacie coś pod Mazde?

Re: Błąd p0421 Mazda 3 BM

PostNapisane: 4 lut 2024, 00:23
przez RobertPi
https://autobezpieczniki.pl/blad-p0421-jak-naprawic/
Tak na szybko, chwilka szukania.

Miałem kiedyś podobny problem, pojawiał się check engine po tankowaniu na Węgrzech ale problem sam ustąpił.
Może to paliwo a może jednak wydech.
Dobry mechanik temat ogarnie.

Re: Błąd p0421 Mazda 3 BM

PostNapisane: 5 lut 2024, 20:45
przez Calvex
Wróciłem do Niemiec, zatankowałem na Shell e5 i błąd zniknął. O co tu Chodzi? Spalanie wróciło do normy czyli około 6,3l na 100km. Czemu zawsze jak jadę do Polski na urlop to wywala błąd z p0421 i check engine, a samochód automatycznie zaczyna o litr benzyny więcej brać na 100 km?

Dodam że mazda po mapie na 175 koni u DisiTune, ale było to robione 5 lat temu. Podniesienie mocy ma wpływ na sondę? Jeśli tak to czemu tylko wywala błąd jak jestem w Polsce?

PostNapisane: 5 lut 2024, 21:15
przez dobrzyn22
Calvex napisał(a):Tankowałem na Circle K 95 E10 te lepszą wersję.
W Niemczech tankuje E5 na Shell i błędów brak

może tu należy szukać przyczyny – paliwo E10 zawiera więcej biokomponentów, a auto było strojone na E5 – czujniki widzą różnicę w spalaniu i wywala błąd – taka jest moja teoria ;)

Zatankuj w Niemczech E10 i może rozwiążesz zagadkę

Re: Błąd p0421 Mazda 3 BM

PostNapisane: 6 lut 2024, 23:44
przez artur1313
Miałem ten sam błąd, tylko, że na liczniku prawie 250 tys. Wymieniłem najpierw sondę, błąd wrócił. Dzisiaj został zamontowany nowy katalizator, zamiennik od AS. Polski JMJ, nie do końca pasował, mie pokrywały się otwory montażowe jednej z osłon termicznych.
Dodam, że błąd pojawił się tuż po nowym roku, kiedy zacząłem tankować E!0. Niemniej zdaję sobie sprawę, że przebieg także zrobił swoje a katalizator i sondy mają swoją ograniczoną żywotność ,jak wszystko.
Dzisiaj pokręciłem się trochę po stolicy i narazie spokój. Zobaczymy jak dalej.

PostNapisane: 7 lut 2024, 19:34
przez darrecki
W UK jest E10 już ze 2 lata i auta jeżdżą. 1.5 czy 2.0 Skyactiv-g nie mają problemu z tym paliwem. Sam mam 1.5, szwagier 2.0.
Także problemu szukał bym gdzieś indziej, zbieżność raczej przypadkowa.