Filtr stożkowy czy cały układ dolotowy?

Postprzez Sprzedawca_Ziela » 16 sie 2021, 14:59

Dzień Dobry,

zastanawiałem się ostatnio nad zakupem filtra stożkowego (względnie wkładki powietrza) głównie w celu zmiany dźwięku silnika na bardziej basowy. Jednakże w dziale dotyczącym filtra stożkowego niektórzy wskazywali, że taka wymiana nic albo niewiele daje...
Zatem czy w ogóle jest sens się w to bawić, czy może lepiej zamontować nowy układ dolotowy wraz ze stożkiem?

Tak jak pisałem, niekoniecznie zależy mi na uzyskaniu mocy silnika, a raczej na jego dźwięku.
Swoją drogą układy dolotowe do M3 wydają mi się strasznie drogie, zwłaszcza te z k&n :|
Początkujący
 
Od: 28 mar 2021, 17:55
Posty: 25
Auto: Mazda 3 BM

Postprzez kubala147 » 16 sie 2021, 16:54

Musisz obadać sprawę ;)

Generalnie stożki montuje się w różnych konfiguracjach. Są moduły SRI albo CAI.
Każdy nieodseparowany od silnika stożek będzie ciągnął ciepłe powietrze. Ciepłe powietrze to mniej tlenu, a mniej tlenu to gorszy performance.

Jeżeli zależy Ci tylko na brzmieniu to SRI od KNa czy innego producenta spokojnie Ci wystarczy i w drogowych warunkach jak będzie czysty to te 3/4 KM i kilka Nm Ci podniesie na wykresie. Gorzej może być przy wysokich temperaturach na zewnątrz. ;) Wtedy moc nawet spadnie jak poturlasz się chwilę w korku.

Co do pełnego dolotu? Nie wiem, ale dużo osób się wypowiadało o dobrym dolocie w serii i generalnie baku sensu dłubaniu przy kolektorze <nauka> :)
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 18:11
Posty: 138 (6/1)
Auto: Mazda 3, benzyna 1998cm3, 2016

Postprzez Sprzedawca_Ziela » 17 sie 2021, 08:43

Ale spadek mocy miałby chyba miejsce w przypadku nieodizolowania stożka od silnika? Widziałem takie wynalazki z blachą ;)
Natomiast co do układu dolotowego to mnie zaskoczyłeś, myślałem że to w przypadku zmiany właśnie całego dolotu doszłoby do największej zmiany w pracy silnika.

Względnie, czy przy montowaniu filtra stożkowego nie kupić już go razem obudową? Są takie np. z Simoty, tylko nie wiem jak będzie z wydajnością skoro ta obudowa z tego co widzę na zdjęciach jest niewiele szersza od samego filtra...
Początkujący
 
Od: 28 mar 2021, 17:55
Posty: 25
Auto: Mazda 3 BM

Postprzez kubala147 » 19 sie 2021, 23:04

Dokładnie. Dlatego w serii mamy tak zwaną "puchę" czyli obudowę filtra aby nie ssał ciepłego powietrza. KN w swojej ofercie akurat ma to razem z filtrem i rurą.

Nie mam dostępu do wykresów z hamowni i odczuć innych osób aby potwierdzić, że zmiana dolotu da naturalnie odpowiedni przyrost. Natomiast tak jak poprzednio wspomniałem są głosy nawet na forum, że dolot w jednostkach benzynowych SkyActive są bardzo dobrze zrobione.

Lepiej będzie z obudową to na pewno. Nie wiem ja ta Simota wygląda ale jeżeli nie jest wiele większa od filtra to chciałbym poznać, w jaki sposób producent deklaruje lepszy performance skoro izoluje obudową to co stożek głównie oferuje, czyli lepszy air flow <faja>.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 18:11
Posty: 138 (6/1)
Auto: Mazda 3, benzyna 1998cm3, 2016

Postprzez Płomień » 20 sie 2021, 08:27

ND z dwulitrówką u disitune.

https://disi-tune.pl/2021/07/08/mx-5-nd ... k-edition/

Całkowicie fabryczny układ dolotowy, a popatrzcie sobie na kreski. Gdyby dłubanie dolotu miało coś tu dać to chłopaki by to zrobili, bo to najtańsza z modyfikacji. Dla mnie to zamyka sprawę.

Co najwyżej wkładkę K&N i tyle :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Sprzedawca_Ziela » 30 sie 2021, 13:26

A odstawiając na bok temat mocy, to sam stożek jest w stanie zmienić dźwięk na bardziej... basowy? :D Mówię tutaj o zmianie dźwięku zauważalnej dla ucha;)
Początkujący
 
Od: 28 mar 2021, 17:55
Posty: 25
Auto: Mazda 3 BM

Postprzez PGawronsky » 31 sie 2021, 19:57

Płomień napisał(a):Co najwyżej wkładkę K&N i tyle :D

dokładnie.
ja założyłem wkładkę K&N z wygody.
może troszkę inaczej brzmi (niżej) – może bardzo subiektywne odczucie, że lepiej się wkręca na obroty.

nie sprawdzana była przed zmianą filtra ale odblokowana już po wymianie.
Załączniki
Mazda%203%20BN%20120.jpg
seria i odblokowanie 120KM – wkładką K&N
Początkujący
 
Od: 22 lis 2017, 19:45
Posty: 18 (8/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BN, HB 2.0 185KM (120KM) 2017
SkyEnergy + LED

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323