Dzień Dobry,
zastanawiałem się ostatnio nad zakupem filtra stożkowego (względnie wkładki powietrza) głównie w celu zmiany dźwięku silnika na bardziej basowy. Jednakże w dziale dotyczącym filtra stożkowego niektórzy wskazywali, że taka wymiana nic albo niewiele daje...
Zatem czy w ogóle jest sens się w to bawić, czy może lepiej zamontować nowy układ dolotowy wraz ze stożkiem?
Tak jak pisałem, niekoniecznie zależy mi na uzyskaniu mocy silnika, a raczej na jego dźwięku.
Swoją drogą układy dolotowe do M3 wydają mi się strasznie drogie, zwłaszcza te z k&n
Filtr stożkowy czy cały układ dolotowy?
Strona 1 z 1
Musisz obadać sprawę
Generalnie stożki montuje się w różnych konfiguracjach. Są moduły SRI albo CAI.
Każdy nieodseparowany od silnika stożek będzie ciągnął ciepłe powietrze. Ciepłe powietrze to mniej tlenu, a mniej tlenu to gorszy performance.
Jeżeli zależy Ci tylko na brzmieniu to SRI od KNa czy innego producenta spokojnie Ci wystarczy i w drogowych warunkach jak będzie czysty to te 3/4 KM i kilka Nm Ci podniesie na wykresie. Gorzej może być przy wysokich temperaturach na zewnątrz. Wtedy moc nawet spadnie jak poturlasz się chwilę w korku.
Co do pełnego dolotu? Nie wiem, ale dużo osób się wypowiadało o dobrym dolocie w serii i generalnie baku sensu dłubaniu przy kolektorze
Generalnie stożki montuje się w różnych konfiguracjach. Są moduły SRI albo CAI.
Każdy nieodseparowany od silnika stożek będzie ciągnął ciepłe powietrze. Ciepłe powietrze to mniej tlenu, a mniej tlenu to gorszy performance.
Jeżeli zależy Ci tylko na brzmieniu to SRI od KNa czy innego producenta spokojnie Ci wystarczy i w drogowych warunkach jak będzie czysty to te 3/4 KM i kilka Nm Ci podniesie na wykresie. Gorzej może być przy wysokich temperaturach na zewnątrz. Wtedy moc nawet spadnie jak poturlasz się chwilę w korku.
Co do pełnego dolotu? Nie wiem, ale dużo osób się wypowiadało o dobrym dolocie w serii i generalnie baku sensu dłubaniu przy kolektorze
Ale spadek mocy miałby chyba miejsce w przypadku nieodizolowania stożka od silnika? Widziałem takie wynalazki z blachą
Natomiast co do układu dolotowego to mnie zaskoczyłeś, myślałem że to w przypadku zmiany właśnie całego dolotu doszłoby do największej zmiany w pracy silnika.
Względnie, czy przy montowaniu filtra stożkowego nie kupić już go razem obudową? Są takie np. z Simoty, tylko nie wiem jak będzie z wydajnością skoro ta obudowa z tego co widzę na zdjęciach jest niewiele szersza od samego filtra...
Natomiast co do układu dolotowego to mnie zaskoczyłeś, myślałem że to w przypadku zmiany właśnie całego dolotu doszłoby do największej zmiany w pracy silnika.
Względnie, czy przy montowaniu filtra stożkowego nie kupić już go razem obudową? Są takie np. z Simoty, tylko nie wiem jak będzie z wydajnością skoro ta obudowa z tego co widzę na zdjęciach jest niewiele szersza od samego filtra...
- Od: 28 mar 2021, 17:55
- Posty: 25
- Auto: Mazda 3 BM
Dokładnie. Dlatego w serii mamy tak zwaną "puchę" czyli obudowę filtra aby nie ssał ciepłego powietrza. KN w swojej ofercie akurat ma to razem z filtrem i rurą.
Nie mam dostępu do wykresów z hamowni i odczuć innych osób aby potwierdzić, że zmiana dolotu da naturalnie odpowiedni przyrost. Natomiast tak jak poprzednio wspomniałem są głosy nawet na forum, że dolot w jednostkach benzynowych SkyActive są bardzo dobrze zrobione.
Lepiej będzie z obudową to na pewno. Nie wiem ja ta Simota wygląda ale jeżeli nie jest wiele większa od filtra to chciałbym poznać, w jaki sposób producent deklaruje lepszy performance skoro izoluje obudową to co stożek głównie oferuje, czyli lepszy air flow .
Nie mam dostępu do wykresów z hamowni i odczuć innych osób aby potwierdzić, że zmiana dolotu da naturalnie odpowiedni przyrost. Natomiast tak jak poprzednio wspomniałem są głosy nawet na forum, że dolot w jednostkach benzynowych SkyActive są bardzo dobrze zrobione.
Lepiej będzie z obudową to na pewno. Nie wiem ja ta Simota wygląda ale jeżeli nie jest wiele większa od filtra to chciałbym poznać, w jaki sposób producent deklaruje lepszy performance skoro izoluje obudową to co stożek głównie oferuje, czyli lepszy air flow .
ND z dwulitrówką u disitune.
https://disi-tune.pl/2021/07/08/mx-5-nd ... k-edition/
Całkowicie fabryczny układ dolotowy, a popatrzcie sobie na kreski. Gdyby dłubanie dolotu miało coś tu dać to chłopaki by to zrobili, bo to najtańsza z modyfikacji. Dla mnie to zamyka sprawę.
Co najwyżej wkładkę K&N i tyle
https://disi-tune.pl/2021/07/08/mx-5-nd ... k-edition/
Całkowicie fabryczny układ dolotowy, a popatrzcie sobie na kreski. Gdyby dłubanie dolotu miało coś tu dać to chłopaki by to zrobili, bo to najtańsza z modyfikacji. Dla mnie to zamyka sprawę.
Co najwyżej wkładkę K&N i tyle
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
A odstawiając na bok temat mocy, to sam stożek jest w stanie zmienić dźwięk na bardziej... basowy? Mówię tutaj o zmianie dźwięku zauważalnej dla ucha;)
- Od: 28 mar 2021, 17:55
- Posty: 25
- Auto: Mazda 3 BM
Płomień napisał(a):Co najwyżej wkładkę K&N i tyle
dokładnie.
ja założyłem wkładkę K&N z wygody.
może troszkę inaczej brzmi (niżej) – może bardzo subiektywne odczucie, że lepiej się wkręca na obroty.
nie sprawdzana była przed zmianą filtra ale odblokowana już po wymianie.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości